Waarom vol?

18-05-2012 01:18 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een discussie met mijn partner open ik dit topic. Zij kan het me namelijk niet zo goed uitleggen en ik wil het wel weten xD

Vriendinlief is fan van "de volle vrouw" type Caro E. zeg maar. Ik noem dat gewoon dik, want zo noem ik mezelf ook maar soit. Waar ik putjes en rolletjes en stukjes huid die tegen elkaar aan schuren/smetten zie, ziet zij "het geheel als mooie vrouw". Maar waarom zie ik dan het geheel als "mooiemaartochtezware-vrouw" en zij niet? Ik snap het gewoon niet en dat frustreert me

En ja, als dit nou het enige is waar we discussies over hebben mag ik niet klagen idd, maar ik wil het toch weten
Je kon toch geen plaatjes plakken?

Snelle cursus "plaatjes plakken op de ipad"

Open nieuw venster, google plaatje dat je mooi vindt via "google afbeeldingen"

Niet uit eerste 3 rijen kiezen, dan krijg je geen goeie, dan moet je hele pagina openen en dan kun je wel kopieren en plakken.

4e rij en verder;

Op plaatje staan totdat "kopieer" verschijnt. Duw op "kopieer"

Terug naar viva-pagina, kies reageer, dan krijg je tekst vak.

Icoon dat lijkt op schilderij kiezen, daarop duwen, komt een pop-up, tekstvak aantippen, "http://" weghalen.

In tekstregel gaan staan, tip totdat je optie "plak" krijgt

Plak.

In tekstvak staat dan [img] blaaablaablaa [img/]

Je kunt dan nog tekst toevoegen als je wilt en verstuur.

En voila!
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 08:31:

Waar je je druk om maak zeg. Je doet alsof het raar of verkeerd is dat een ander iemand die niet aan jouw eisenlijstje voldoet mooi vind.

Er is geen foute manier om een lichaam te hebben, je bent evenveel mens met of zonder wat extra vet.

Alsof een 'lekker wijf' zijn trouwens zo'n geweldg levensdoel is. Juist heel fijn hoor als je blij bent met hoe je eruit ziet. Maar dan omdat je jezelf mooi vind. Niet omdat de goegemeente, of wat anonieme mensen op een forum je lichaamsvorm goedkeuren.

*ahem* ik zeg nergens dat ik een lekker wijf wil zijn. De mensen die het iets aangaat VINDEN dat al. Ik zeg simpel dat ik daar niet zo goed bij kan omdat ik iets anders vind en ik vroeg me af hoe dat toch kan.

Ik snap de andere visie niet maar door andere reacties zie ik dat ik daar niet de enige in ben en dat ik me er gewoon bij moet neerleggen.
Ik ben ook een propje, 1.59 en de kilo's laat ik in het midden

Vond mezelf altijd prima maar na 3 keizersnedes niet meer. Mijn bolle buik is nu een hangbuik, en word er echt depri van als ik mezelf in de spiegel zie nu!

Maliman vind me heerlijk, maar ik mezelf niet meer. Maliman is 1.84 en heeft mooie brede schouders, prachtige benen en mooie heupen, en een heerlijke kont, en een klein buikje maar dat vind ik heerlijk zacht
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

Testing
Nice! Gelukt! En ik wil in zo'n witte jurk kunnen!
Mooie vrouw. Zeker. Mooie verhoudingen en zéér vrouwelijk!

Snap je wel ja...
quote:mali30 schreef op 18 mei 2012 @ 08:40:

Ik ben ook een propje, 1.59 en de kilo's laat ik in het midden

Vond mezelf altijd prima maar na 3 keizersnedes niet meer. Mijn bolle buik is nu een hangbuik, en word er echt depri van als ik mezelf in de spiegel zie nu!

Maliman vind me heerlijk, maar ik mezelf niet meer. Maliman is 1.84 en heeft mooie brede schouders, prachtige benen en mooie heupen, en een heerlijke kont, en een klein buikje maar dat vind ik heerlijk zacht Dat is t m dus een beetje. Dat je zelf denkt 'mwah' en de ander dat totaal niet vindt. Persoonlijk vind ik dat een beetje lastig omdat ik langer op mezelf ben afgegaan en andere voorkeuren heb, dan die ander.
Ik begrijp niet wat je er niet aan begrijpt dat smaken/voorkeuren nou eenmaal verschillen.

Had het er gister nog met een vriendin over, wij hebben alle twee een tiggy figuur, maar zij valt ook op mannen met een heel tenger postuur en ik echt absoluut niet, ik houd van het type man dat Oriane omschrijft, groot, stevig en met een buikje. Dat laatste kunnen mannen zich vaak overigens weer niet voorstellen, terwijl ik me er (tot hun geluk) alles bij voor kan stellen :-).
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 08:45:

[...]

Dat is t m dus een beetje. Dat je zelf denkt 'mwah' en de ander dat totaal niet vindt. Persoonlijk vind ik dat een beetje lastig omdat ik langer op mezelf ben afgegaan en andere voorkeuren heb, dan die ander.

Dat is het ook. Iedereen heeft een andere smaak. Gelukkig maar.

En ik denk dat het ergens ingebouwd is dat we niet "tevreden" zijn met onszelf, want dan haddden we geen partner meer nodig toch?
Ik begrijp het zeker wel. Ik vind het alleen lastig inleven.
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 08:49:

[...]

Dat is het ook. Iedereen heeft een andere smaak. Gelukkig maar.

En ik denk dat het ergens ingebouwd is dat we niet "tevreden" zijn met onszelf, want dan haddden we geen partner meer nodig toch? Juistem
quote:isa_isa_ schreef op 18 mei 2012 @ 08:48:

Ik begrijp niet wat je er niet aan begrijpt dat smaken/voorkeuren nou eenmaal verschillen.

Had het er gister nog met een vriendin over, wij hebben alle twee een tiggy figuur, maar zij valt ook op mannen met een heel tenger postuur en ik echt absoluut niet, ik houd van het type man dat Oriane omschrijft, groot, stevig en met een buikje. Dat laatste kunnen mannen zich vaak overigens weer niet voorstellen, terwijl ik me er (tot hun geluk) alles bij voor kan stellen :-).

Je geeft toch eigenlijk je eigen antwoord. Jij houdt van stevige mannen, terwijl die stevige mannen zich dat niet kunnen voorstellen.

Dat is toch precies hetzelfde?

Ik denk dat het gewoon onzekerheid is. Hier uit het zich in uiterlijk. Maar je zou je toch ook onzeker kunnen voelen over een karaktertrek, een hobby of een voorkeur?

Het is inderdaad een raar mechanisme. Maar blijkbaar wel een herkenbaar mechanisme...

Helaas...
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 08:51:

[...]

Juistem Stonden we de hele dag tegen ons spiegelbeeld te vertellen hoe leuk en verliefd we waren. En bestelden we weer wat leuks bij Christine...
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 08:55:

[...]

Stonden we de hele dag tegen ons spiegelbeeld te vertellen hoe leuk en verliefd we waren. En bestelden we weer wat leuks bij Christine... Wel zo'n spiegel waarin je dan ook je beeldig achterkantje kan zien hè?
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 08:58:

[...]

Wel zo'n spiegel waarin je dan ook je beeldig achterkantje kan zien hè? Natúúrlijk! Het hele huis zou vol hangen met spiegels! Joh wat dacht jij dan!
Ik vind Caro Emrald ook een mooi figuur hebben. Ze is inderdaad zeker niet slank, maar alles is wel goed in verhouding. En dan vind ik dat ze mooi vrouwelijke vormen heeft.

Ik ben zelf aan de dunne kant, maar heb ook weinig vorm. Geen duidelijke taille, kleine borsten, smalle heupen, etc.

Als ik net zo dik zou zijn als bijv. Caro zou dat er bij mij niet uit ziet, omdat mijn proporties anders zijn.

En zo denk ik dat Caro er dun niet mooier uit zou zien.

Het hangt gewoon heel erg van je lichaam af wat mooi staat en wat te dik of te dun is.
quote:sjors03 schreef op 18 mei 2012 @ 08:39:

[...]

*ahem* ik zeg nergens dat ik een lekker wijf wil zijn. De mensen die het iets aangaat VINDEN dat al. Ik zeg simpel dat ik daar niet zo goed bij kan omdat ik iets anders vind en ik vroeg me af hoe dat toch kan.

Ik snap de andere visie niet maar door andere reacties zie ik dat ik daar niet de enige in ben en dat ik me er gewoon bij moet neerleggen.Nou, 7 miljard mensen, allemaal met een verschillende smaak, is dat nou zo raar om te bevatten. Kan toch? Het valt me wel op dat het weer over gewicht gaat. Juist zo'n dingetje waar veel mensen al een verwrongen idee over hebben (over wat nou 'gezond' is) en waarbij dikke mensen eigenlijk altijd synoniem staat voor 'slecht'.
Het rare vind ik dat je vraagtekens zet bij de smaak van een ander. Aslof die raar of slechter zou zijn dan jezelf. Je zet geen vraagtekens bij je eigen smaak. Waarom jij Caro E. NIET mooi vind. (Net zo'n onzinnige vraag vind ik).
Maliman stond een paar weken geleden achter Caro E bij de kaartenautomaat op Utrecht Centraal. Hij kwam binnen en zei letterlijk : J*zus wat heeft die vrouw een achterwerk, niet normaal daar pas jij 2x in mali. Hij houd van vol, maar hij vond haar kont too much. Ik vind haar een prachtige vrouw. Beauty is in the eye of the beholder, gelukkig maar!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 09:10:

[...]

Nou, 7 miljard mensen, allemaal met een verschillende smaak, is dat nou zo raar om te bevatten. Kan toch? Het valt me wel op dat het weer over gewicht gaat. Juist zo'n dingetje waar veel mensen al een verwrongen idee over hebben (over wat nou 'gezond' is) en waarbij dikke mensen eigenlijk altijd synoniem staat voor 'slecht'.

Ik snap je punt wel. Maar lees je zin vanaf "juist...."

Nog eens. Dan weet je dus ook hoe het komt dat mensen die niet slank (genoeg) zijn zich afvragen hoe het komt dat hun partner daar nu net géén issue van maakt.

Het ideaalbeeld is toch slank? Dat dit niet de werkelijkheid is, of wat "men" echt naast zich wilt, dat wordt toch veel te weinig onder de aandacht gebracht. Tov het verkondigen van het ideaalbeeld dan.

Hoe kan het anders dat bijv filmsterren zich zo toetakelen? Wij vinden ze perfect, maar blijkbaar zij zichzelf niet.

Laten dit doen, laten dat doen, en meestal komen ze er niet mooier uit, maar blijkbaar is dat iets wat men van hen verlangt.

Noem mij 1 flinke hoofdrolspeelster, en ik noem je 20 slanke.

Dus ja, wat moet je dan denken? Waar moet je zeker van worden?

Van jezelf... Maar dan moet je eerst het mechanisme snappen. Denk ik.
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 08:23:

178 is ook best groot, tenminste, ik voel me altijd groot als ik ergens kom.

Ik heb het geluk dat ik overal vet heb zitten en gemiddeld een kilo of 20 lichter geschat wordt, pfffieuw!

Dat herken ik, dat men me lichter schat.

Vroeger woog ik rond de 120, en werd ik rond de 100 geschat.

Nu weeg ik 90, en word ik rond de 75 geschat.

Ik wil weer naar de 85, dan moet ik stoppen, want dan ben ik mager haha.

Ik ben trouwens 1.72, dus niet zo heel lang.
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 09:28:

[...]

Nog eens. Dan weet je dus ook hoe het komt dat mensen die niet slank (genoeg) zijn zich afvragen hoe het komt dat hun partner daar nu net géén issue van maakt.

Het ideaalbeeld is toch slank? Dat dit niet de werkelijkheid is, of wat "men" echt naast zich wilt, dat wordt toch veel te weinig onder de aandacht gebracht. Tov het verkondigen van het ideaalbeeld dan.

Hoe kan het anders dat bijv filmsterren zich zo toetakelen? Wij vinden ze perfect, maar blijkbaar zij zichzelf niet.

Laten dit doen, laten dat doen, en meestal komen ze er niet mooier uit, maar blijkbaar is dat iets wat men van hen verlangt.

Noem mij 1 flinke hoofdrolspeelster, en ik noem je 20 slanke.

Dus ja, wat moet je dan denken? Waar moet je zeker van worden?

Van jezelf... Maar dan moet je eerst het mechanisme snappen. Denk ik.

Dit! Heel erg!

Ik snap heus wel dat er verschillende mensen zijn met verschillende smaken. Maar ik ben pas 21, altijd mollig/dikkig geweest en er is nog nooit een arts geweest die heeft gezegd dat dat niet slecht is.

Dat heeft ten eerste mijn smaak voor een deel gevormd en ten tweede, als je na 19 jaar gezanik over je gewicht opeens iemand tegenkomt die er geen issue van maakt, zelfs zegt het mooi te vinden...sorry, maar achterdocht was niet ver te zoeken.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 18 mei 2012 @ 09:35:

[...]

Dat herken ik, dat men me lichter schat.

Vroeger woog ik rond de 120, en werk in rond de 100 geschat.

Nu weeg ik 90, en word ik rond de 75 geschat.

Ik wil weer naar de 85, dan moet ik stoppen, want dan ben ik mager haha.

Ik ben trouwens 1.72, dus niet zo heel lang.

Ik heb eens een blauwe maandag 89 gewogen. Toen vond men me ook veeeeel te dun worden...tja...

Wanneer is t dan goed hé?
quote:doeidoeidoei schreef op 18 mei 2012 @ 09:13:

Het rare vind ik dat je vraagtekens zet bij de smaak van een ander. Aslof die raar of slechter zou zijn dan jezelf. Je zet geen vraagtekens bij je eigen smaak. Waarom jij Caro E. NIET mooi vind. (Net zo'n onzinnige vraag vind ik).

Ik heb nergens gezegd dat ik haar niet mooi vind.

Ik zet vraagtekens bij de smaak van mijn vriendin en vraag me af hoe het komt dat zij de voor mij (bij mezelf!) storende details mist.
quote:secondhandsuus schreef op 18 mei 2012 @ 09:28:

[...]

.

Dat bedoel ik toch ook juist. Je kunt toch vragen stellen bij het ideaalbeeld, ipv het te accepteren als 'de norm' omdat het 'nou eenmaal zo is'.

Ik lees hier zinnen van : "Maar ze heeft wel goede vormen". Ah, dus je hebt ook al gradaties in hoe je dik 'mag' zijn. Dik is alleen een beetje goed als het wel in proportie is, anders ben je helemaal een slechte dikkerd.

Trouwens, het idee van een ideaalbeeld staat me ook tegen. Alsof je per se het een of het ander zou moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven