probleem met 2 katten

18-05-2012 10:23 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem! En ik hoop dat iemand een oplossing kan bedenken of tips of iets heeft!

Het verhaal:

Mijn vriend had 2 katten, toen ik bij hem introk waren de katten een jaar, we wilde graag een hondj erbij... Zo gezegt zo gedaan.. hond was pup en liet de katten niet met rust... Toen hebben we de katten een 'eigen' kamer gegeven, zodat ze zich daar terug konden trekken van de hond...dit ging 2 jaar goed, kwamen af en toe eens in de woonkamer en ging redelijk!

Wij wonen op een appartement, dus ze kunnen niet naar buiten..

Toen werd ik zwanger en besloten we dat de katten maar moesten wennen in de woonkamer 24/7..zodat er 1 waskamer en1 babykamer gemaakt kon worden.. wilde de katten niet in onze washebben lopen..

Dit hebben we 5 maand geprobeert.. gaat gewoon niet, katten raken gestressd van hondje, hondje laat ze geen moment met rust, zit constant in de strafhoek..

Besloten dat we een nieuw baasje wilde zoeken voor de 2 poezen.. na 1 maand gevonden, daar konden ze naar buiten, 2 andere katten en echt een kattenmens! Dus we hadden er een goed gevoel bij...

Nu word ik gebeld, na 1,5 maand.. door die vrouw, dat het toch niet gaat met de andere katten, ze vechten constant, zitten alleen maar onder de bank en zijn gestressd, afgevallen en kale staart door de stress..

Dus ik ze opgehaald...

Maar het punt is, dat het hier eigenlijk ook niet gaat..

Het asiel vind ik eigenlijk heel sneu, of althans... Ken het verder niet, maar lijkt me ook sneu...

Weet verder niet wat ik met het verhaal wilde, maar gewoon ff kwijtzijn denk ik... En wieweet heeft iemand anders een oplossing....
quote:fozziebear schreef op 18 mei 2012 @ 10:43:

En je vriend gaat ermee akkoord dat jij zíjn katten weggestopt hebt en nu zelfs het huis uitgooit?

Wat ontzettend sneu voor de katten...

Zoek ook maar meteen een goed adres voor je hondje, want als je het straks een beetje lastig vindt om die uit te laten terwijl de baby net slaapt moet die ook vast het veld nog wel ruimen. En dan vast onder het mom dat de baby allergisch bleek...

Arme, arme dieren.

Met je eens.

En anders eens het hondje opvoeden dat hij de katten met rust laat.

Nu zal er met het heen en weer gewissel/verhuizen veel stress zijn bij de katten.

Arme dieren idd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Jeetje wat een kritiek meteen zeg.. ik weet ook wel dat t een klote situatie is, maar ik wil wel het beste voor die beestjes..

En daarom vraag ik hier om raad, niet om wat ik allemaal wel en niet goed doe!!

Ik wil gewoon dat die beestjes rust krijgen, en als dat bij ons is, omdat we ze op een juiste manier aan elkaar hebben laten wennen dan is dat net zo prima! Maar ik weet gewoon even niet meer wat ik ermee moet! Thats the point, en niet hoe het nu straks met baby en hond en dit en dat, als het niet anders is blijven die katten gewoon! Ik kan ze ook al naar het asiel brengen maar dat vind ik sneu!
[quote]iphony schreef op 18 mei 2012 @ 10:43:

Als je dan zo'n besluit neem, waarvan ik ook een beetje denk, arme beestjes, zou je misschien eens moeten kijken op Kattenplaza. Daar kan je ook je advertentie plaatsen ik zelf heb er dan een beter gevoel bij dan Marktplaats. Zitten in mijn ogen meer dierenliefhebbers. Er zijn ook Stichtingen die je in kunt schakelen.

quote]

Goed idee!! Op Kattenplaza zitten heel veel kattenmensen, medewerkers van opvangen enzo en daar worden best veel katten door herplaatst. Marktplaats is idd vaak een drama...

Als je overweegt een gedragstherapeut in te schakelen, neem er dan eentje die zowel kat als hond doet (bijv Eline Teygeler). Want je hebt én bange katten én een overenthousiast hondje én er komt een klein kindje wat ook weer effect heeft op alle dieren.
De hond zit hele dagen in de strafhoek.. die word er heel erg op gestrafd, maar soms denk ik, laat het maar gebeuren dan krijgt hondje een tik, leert ze vanzelf van... Maar niet dus, dan blijft t maar doorgaan.. het is dan voor de hond meer spelen en voor de katten ruzie...
quote:Mylene_Valerie schreef op 18 mei 2012 @ 10:47:

[...]

.....

En anders eens het hondje opvoeden dat hij de katten met rust laat.

.....Dat ook eigenlijk, een hond kan je meenemen naar trainingen en hem veel beter opvoeden, dan de katten "maar" moeten wennen. Als je heel graag wilt dat ze bij jullie blijven dan is de investering in een training voor je hond wel het minste wat je kunt doen!
Wat ben jij een vreselijke vriendin zeg. Die katten zijn niet van jou, maar van je vriend. En hij moet ze maar wegdoen omdat mevrouw zo graag een hondje wil.

Als mijn vriend dit ooit zou zeggen over mijn kat, dan kon ie zelf opzouten! (Maar mijn vriend zou zoiets nooit zeggen, hij houdt namelijk van mij en heeft mijn kat geaccepteerd.)

Echt, arme katten.
@doxycycline: thnx daar kan ik wat mee! Ik ga eens contact met haar opzoeken, kan haar gewoon googelen neem ik aan?
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:38:

We hebben de katten, ookal hadden ze hun eigen kamer, wel elke avond in de woonkamer gelaten om ze te laten wennen aan de hond, en die afgelopen 5 maand dus constant in de kamer gehad.. maar ze hadden gewoon geen rust..

Nu achteraf dnek ik ja, we hebben het verkeerd aangepakt, maar dat is altijd achteraf.

Waarom de katten weg ipv hond, omdat ik gewoon persoonlijk meer met mijn hondje heb.. klinkt heel egoistisch maar zo bedoel ik het niet, heb gewoon niet zo veel met katten.. maar vind het ook sneu ze zo naar een asiel te doen.. wil ze niet aan hun lot overlaten.. en jouw oplossing voor jouw eigen falen is dat de katten dan maar weg moeten?

Zoek ook maar vast een nieuw adres voor het hondje, weet zeker dat je een excuus hebt als het kindje er is
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:49:

De hond zit hele dagen in de strafhoek.. die word er heel erg op gestrafd, maar soms denk ik, laat het maar gebeuren dan krijgt hondje een tik, leert ze vanzelf van... Maar niet dus, dan blijft t maar doorgaan.. het is dan voor de hond meer spelen en voor de katten ruzie...Alleen correctie helpt hier niet, je moet opvoeden, goed gedrag aanleren.... Echt, neem een goede gedragstherapeut voor kat én hond of anders echt katten herplaatsen, zelf of via het asiel.
Pff je bent gerust niet de enige. Mijn zusje had 2 katten op een flat, nam een hamster en 3 weken later een pitbull pup.....

De kleine vrouwtjes kat was altijd al een angsthaas/stresskip, zij trok het niet. De katten wonen nu bij mijn ouders. De hamster is vermoord door de vrouwtjes kat, mijn zusje heeft een nieuwe baan, dus mijn vader laat elke dag de hond uit. Mijn zusje heeft een nieuwe vriend die geen beesten in huis wil....kortom....

Ik zou haar dezelfde vraag stellen.

Jullie hebben samen de verantwoording om het netjes op te lossen. Ik vind het asiel geen nette oplossing, hartstikke druk in de lente/zomer, je katten zijn al gestressd, kans groot dat ze niet worden uitgekozen....en wat gebeurd er dan?

Hebben je vriend of jij geen familie die ze wil opvangen?

Probeer facebook om te kijken of er vrienden zijn die de katten willen overnemen. Ik heb ooit 2 katten overgenomen van een vriend, dus je weet maar nooit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 10:51:

@doxycycline: thnx daar kan ik wat mee! Ik ga eens contact met haar opzoeken, kan haar gewoon googelen neem ik aan?ja, ze heeft een eigen site: http://www.elineteygeler.nl/. Als ze niet in jouw regio zit, dan weet ze wel iemand bij jou in de buurt. Heel ervaren therapeut, echt aan te raden.

De hond zit hele dagen in de strafhoek.. die word er heel erg op gestrafd, maar soms denk ik, laat het maar gebeuren dan krijgt hondje een tik, leert ze vanzelf van... Maar niet dus, dan blijft t maar doorgaan.. het is dan voor de hond meer spelen en voor de katten ruzie... misschien iets doen aan je manier van opvoeden
quote:Goed idee!! Op Kattenplaza zitten heel veel kattenmensen, medewerkers van opvangen enzo en daar worden best veel katten door herplaatst. Marktplaats is idd vaak een drama...

Als je overweegt een gedragstherapeut in te schakelen, neem er dan eentje die zowel kat als hond doet (bijv Eline Teygeler). Want je hebt én bange katten én een overenthousiast hondje én er komt een klein kindje wat ook weer effect heeft op alle dieren.Ik heb ook via Kattenplaza de kanjer gevonden die wij zondag gaan ophalen. Ik zou nooit via Marktplaats een kat zoeken. Hij was ook via een stichting op de site geplaatst.

De hond zit hele dagen in de strafhoek.. die word er heel erg op gestrafd, maar soms denk ik, laat het maar gebeuren dan krijgt hondje een tik, leert ze vanzelf van... Maar niet dus, dan blijft t maar doorgaan.. het is dan voor de hond meer spelen en voor de katten ruzie...

Ik snap dat je niet zit te wachten op kritiek, maar ik vind het echt zielig, sorry.

Heb je bij het kiezen van een hond gekeken of het ras goed is met andere dieren in huis? Ben je op hondentrainig geweest? Heb je de hondenschool al eens gebeld om advies, heb je er al eens een boek over gelezen, over gedrag?

De hond de hele dag in de strafhoek is zó geen oplossing, dat is ook weer ontzettend zielig.

Is je hond wel geschikt voor straks een baby er bij? Ook dat is per ras verschillend natuurlijk.
Leo, hondje denkt straks dat kindje ook speelgoed is en moet dan weg omdat ie "vals" is
quote:iphony schreef op 18 mei 2012 @ 10:54:

[...]

Ik heb ook via Kattenplaza de kanjer gevonden die wij zondag gaan ophalen. Ik zou nooit via Marktplaats een kat zoeken. Hij was ook via een stichting op de site geplaatst.Wie ga je halen? ( ik herken je avator, ben jij dezelfde?)
Hier twee katten die moesten samenwonen, een goedzak en een eigenwijs beest. Die hebben we bij elkaar gezet en de natuur hun gang laten gaan. Na zes maanden werd er minder gevochten... Nu af en toe nog wel. Het is niet anders. Ik zou het niet opgeven en zeg gewoon 24/7 bij elkaar zetten. En dan geduld hebben... Succes!!
@ eleonora: hondje is naar curcus geweest, luisterd goed, maar is gewoon eigenwijs en nog jong (franse bulldog, 2 jaar)

Ik heb ff op site gekeken van elineteygeler! Ga haar mailen! Als ze gewoon allemaal hun rust hier vinden is natuurlijk de beste oplossing!
quote:feeks schreef op 18 mei 2012 @ 10:59:

[...]

Wie ga je halen? ( ik herken je avator, ben jij dezelfde/)Ja, ik ben dezelfde, andere nick. Wij gaan richting Nijmegen, Rode Guus ophalen
quote:toetje89 schreef op 18 mei 2012 @ 11:00:

@ eleonora: hondje is naar curcus geweest, luisterd goed, maar is gewoon eigenwijs en nog jong (franse bulldog, 2 jaar)

Ik heb ff op site gekeken van elineteygeler! Ga haar mailen! Als ze gewoon allemaal hun rust hier vinden is natuurlijk de beste oplossing!Wijs besluit dat je een gedragstherapeut gaat inschakelen! Hopelijk gaat dat goed komen, en je weet nu: eerst denken dan doen! Haal je nu ook je katten van Marktplaats af?
quote:iphony schreef op 18 mei 2012 @ 11:00:

[...]

Ja, ik ben dezelfde, andere nick. Wij gaan richting Nijmegen, Rode Guus ophalen Ik mail je even
quote:plofkipje84 schreef op 18 mei 2012 @ 11:00:

Hier twee katten die moesten samenwonen, een goedzak en een eigenwijs beest. Die hebben we bij elkaar gezet en de natuur hun gang laten gaan. Na zes maanden werd er minder gevochten... Nu af en toe nog wel. Het is niet anders. Ik zou het niet opgeven en zeg gewoon 24/7 bij elkaar zetten. En dan geduld hebben... Succes!!Nee ajb, niet doen! Door dit soort adviezen komen heel veel katten in het asiel! Heel vaak gaat agressie er niet uit, maar blijft het bestaan of wordt alleen maar erger. Introductie is hier het toverwoord.
quote:feeks schreef op 18 mei 2012 @ 11:03:

[...]

Ik mail je even Op welk mailadres van hier of daar? Ik weet nl. niet met welke ik hier of daar sta geregistreerd...zoveel nicks en mailadressen
quote:iphony schreef op 18 mei 2012 @ 11:08:

[...]

Op welk mailadres van hier of daar? Ik weet nl. niet met welke ik hier of daar sta geregistreerd...zoveel nicks en mailadressen gmail
Ik zei ook niet dat we ze bij elkaar hebben gezet en weg zijn gegaan. Dit hebben we wel opgebouwd, maar ze moesten het wel zelf doen. Het ging helemaal goed toen we gingen verhuizen, voor beiden een nieuw huis. Ik.ging eerst met mijn kat bij plofhaantje inwonen, jaar later met zijn viertjes naar een nieuw huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven