VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Vanaf 1? Mooi! Ik was eigenlijk al van plan het bij Bries anders te gaan doen en dat ga ik dan ook mooi doen. Misschien gaat KW (in juli 4 jaar, Nippo) het dan ook interessant vinden.
Ik zou ze tegelijk doen Wind, in een moeite door. Als je niet prakt kunnen ook kleintjes al snel met de handen zelf eten, dat vind ik zelf gewoon handig want dan kan ik zelf ook rustiger eten. Bovendien vind ik eigenlijk dat ze aan smaken moeten wennen, en als je alles prakt doen ze dat denk ik minder. Maar de groente is inderdaad wel vaak het minst populaire onderdeel.
Geprakt eten ze heel goed hoor, schuiven het zo op hun vork. En dan niet helemaal gepureerd ofzo, maar in ieder geval door elkaar. Als ik het niet prak eten ze liever met hun handen.

En na het prakkie krijgen ze dan als beloning nog een stukje vlees. Of mogen ze snoepen uit de pan, en eten dan aardappelen.

En als ze een tijdje goed eten proberen we het ongeprakt, als ze dan weer alleen het lekkere eten gaan we weer prakken.

Klein Pebbeltjes is gek op tomaten, komkommer en sinds kort ook blaaadjes sla. Nog wat feta of mozzarella erdoor heen en kind eet zijn vingers er bij op.
Hier zijn Jootje en Vietje echt dol op tomaat en komkommer. Mootje eet alleen de komkommer. Dat is echt een uitkomst, want het zijn alledrie zeikerige eters, dus we hebben vaak tomaat en komkommer bij het avondeten. Verder hebben ze pech. Je eet wat er ligt of je eet niet. Vietje eet dus heel vaak niet. Jootje ook. Mootje eet het laatste jaar eigenlijk steeds beter.
Hier is komkommer ook populair maar voor de rest geeft rauwkost niet echt een jippie-gevoel bij de jongens.

Gisteren heb ik een italiaans groentepakket door de lasagne gedaan. Je had KW ten eerste moeten zien kijken en vervolgens moeten horen.

Pff...
Groente pureren en dan door de lasagnasaus doen Wind. Werkt hier perfect.
Goede tip, maar eigenlijk wil van het hele pureer- en prakgedoe af, maar misschien ben ik iets te enthousiast door het nu te willen.

Wat studeer je nou, Meave?
Nu helemaal niks

De bedoeling is dat ik leer voor mijn marketingcommunicatie examen.
Krijg net zo'n lief kaartje van oud collega.

Echt fijne post. Doet me goed.
Ik krijg net bericht van Pebblo.

Hij krijgt nog een bonus over 2007 van oude werkgever.

Doet ook goed.
Kijk dat is lekker!
Ik ga maar eens afsluiten en richting de snijbonen

Ely en Morrie, Cars is klaar en zal ik morgen opsturen.
quote:dropje schreef op 27 maart 2008 @ 15:04:

zou dat bij je wederhelft niet helpen? Moet 'ie aardig wat hapjes nemen

Deels wel, maar deels ook niet. Vis en gesmolten kaas bijvoorbeeld en ook zaken als feta en geitenkaas, die heeft hij nooit leren eten. En hij is wat die dingen aangaat echt een klein kind met eten, want hij gaat letterlijk kokhalzen als hij ervan moet eten. Ik probeer dus maar het midden te vinden door redelijk vaak toch vanalles door het eten te mikken, maar soms ook voor hem een stukje vlees te bakken als de jongens en ik van gepocheerde zalm gaan smullen. Vooralsnog valt het ze niet op dat hij dan iets anders eet en als ze er wel vragen over gaan stellen, sja, dan moet ik er maar iets van maken.

In elk geval vertik ik het ook om dubbel te gaan koken en als ik echt een keer iets wil maken wat hij niet lekker vindt, dan heeft hij pech. Ik neem ook 'genoegen' met op de vrijdagen (als hij thuis is en dus kookt) supersimpel eten. Want ook dat is iets dat hij moeilijk vindt. En als ik zie hoe schoonouders eten (voor hen is het summum bruine bonen met gebakken aardappelen op vrijdag, altijd op zaterdag soep met brood en altijd op zondag patat uit de frituur) dan heeft hij het gewoon nooit meegekregen. Sowieso de gezelligheid van tafelen heeft hij pas bij mij leren kennen (en ook hier een exemplaar dat van botje builder naar goed gevuld ging na een paar jaar samenwonen ). Bij zijn ouders aan tafel was het altijd binnen max 10 minuten bekeken en ik heb zelfs weleens meegemaakt dat schoonpa aan tafel zijn teennagels ging zitten knippen. Toen ik zei dat ik dat echt te ranzig voor woorden vond (hij mikte zijn nagelranden ook doodleuk op zijn bord ) en met mijn bord op de bank ging zitten, was dat het gesprek van die maand.

Hoe dan ook, het is nogal schipperen. Vent is een wereldgozer, maar als ik iets aan hem mocht veranderen, dan was het absoluut op culinair gebied.

Verder eten de jongens hier trouwens aardappelen en groente ook graag door elkaar, met stukjes vlees of vis erdoor. Gaat prima met een vork of lepel en aangezien ze voor de rest pasta's, rijst e.d. prima gewoon eten, vind ik het best. Sla alleen, gaat er nog helemaal niet in. Aan komkommer kunnen ze zich lens eten, maar dat is het dan ook wel qua rauwe groente.

Maar, vraagje, vanaf welke leeftijd begonnen jullie met het verschijnsel van een paar happen moeten proeven? Gezien de dwarsheid die Boefje momenteel met eten kan vertonen (met enige regelmaat eet hij uit pure ballorigheid 's avonds helemaal niets) voorzie ik helse tafeltaferelen als ik hem dat ga opleggen. Het is nu al zo'n heisa als hij van mij moet blijven zitten totdat hij zijn beker melk opheeft.

Heb Boefje overigens vanmiddag vrolijk en wel van kdv geplukt. Wel een heel verhaal over de dokter, dat heeft grote indruk gemaakt. Maar hij voelt zich zo te zien en horen prima en klaagt niet over pijn. Kreeg nog een compliment van leidsters van kdv dat hij zo'n bikkel was en dat ik zo stoer was om het hen op te laten lossen en niet in paniek naar de dokter mee te komen, want het was prima gegaan. Was leuk om te horen, want 's morgens had een hoogst verontwaardigde collega er geen goed woord voor over dat ik mijn arme zielige kind aan zijn lot overliet.
Ik zie dat zowel Morrie als Nippo goed nieuws hebben gekregen, geweldig!

Bytheway, nog proficiat Nippo, met je 3e op komst!
Moet overigens heel erg lachen, maar zit hier ook een beetje groen uitgeslagen na het teennagelsverhaal, Athena!
Groen uitgeslagen als in misselijk, bedoel ik dus. Daar was op het oude forum volgens mij een heel geschikte smiley voor, maar die vind ik niet meer terug in de nieuwe selectie.

Of is één van deze smileys de vervanging voor de oude "sick"-smiley?
Gatver... die teennagels! Te ranzig voor woorden gewoon.

Vind je het gek dat je eetlust dan ontnomen wordt en je voor je leven verziekt bent op culinair gebied

Herken het stukje over gebakken aardappels met bruine bonen als hoogtepunt wel een beetje van mijn eigen ouders. Mijn vader bakt zelf de eerst gekookte aardappels, maakt een salade en daarbij nog doperwten en dan het liefst met een kiprollade of iets dergelijks. Dat is echt zijn feestje en hij vindt het heerlijk om ons te zien smullen (want lekker is het wel, geen hoogtepunt op culinair gebied, maar we genieten) en is dan supertrots. Kantekening is wel weer van 6 dagen aardappels (of is het aardappels?) op bord van ouders en niet echt supertactvolle vader is dat de taco's afgelopen zondag die ik gemaakt had (gewoon een plaat met gehakt, tomaat, sla etc) voor hem dan té is. Anders. En wat de boer niet kent dat.. juist ja. Superirritant want zijn gebakken aardappels moeten de hemel worden ingeprezen, maar iets anders kan hij niet waarderen.

En daarom wil ik de jongens hier vroeg leren genieten van eten en volgens mij gaat dat het beste door groente zo te eten en niet verstopt tussen de aardappels en de jus.
En drie keer raden wat we net aten bij mijn schoonouders.

Sperziebonen, aardappel en een stukje vlees.

Lekker, maar zo voorspelbaar. Ik merk echt dat ik toe ben aan andere dingen.
Ga nu Grey's Anatomy kijken van afgelopen maandag. Schoonvader had op harddisk opgenomen ipv op dvd.

Even genieten van McDreamy!

Oké... vooruit.

Jullie ook!
Jajaja, nou weten we het wel weer met die McDreamy van jullie hoor .

Schoonpa was hier zowaar een keer helemaal weg van een salade die ik gemaakt had. Sindsdien maakt hij hem ook, noemt het dan "salade Athena" , maar gooit er allerlei ranzige dingen doorheen die er nu net helemaal niet bij passen.

Koeka, volgens mij is jouw middelste smiley de vervanging voor die oude sick-smiley, maar hij haalt het er niet bij, die ander drukte de misselijkheid stukken beter uit.

Zo, ik ga de jongens naar bed brengen en mijn teennagels knippen. Als ik gedoucht heb;)
Ik was aan het reageren tijdens het bijlezen. Maar toen ik van pagina 2 naar pagina 1 ging, was al de tekst weg
Die teennagels! Wat goor!

Koeka, bedankt voor felicitaties.

Wind, ik doe bij Schorrie ook niet die 3 hapjes proeven hoor. Alleen heel soms. Wat hier soms ook helpt is de kookwekker erbij zetten, zeggen dat hij op 2 minuten staat en dat dan het belletje gaat en het bordje leeg moet zijn. Ik breng het als een wedstrijd, dus niet als een straf.

Schorrie eet, waar hij 3 jaar lang geen avondeten at, best redelijk de laatste tijd. Ik heb daarom geen zin om op de dagen dat hij niet zo goed eet, boos te gaan worden.

Wat hier goed gaat is:

spinazie (maar dan misschien 1 eetlepel hoor), droge rijst, droge pasta, lasagna, broccoli (dat noemen we bloemetjes, hij eet de bloemetjes op en laat het steeltje liggen), cherry tomaatjes, komkommer, een paar blaadjes sla ('Bambi eten'), het meeste vlees. O ja, rode pesto vindt hij heel lekker en olijven (is ook een soort groente misschien??).

Schorrie eet geen aardappels, behalve als het patat is.

Prakken doe ik nooit, heb ik ook nooit gedaan. Behalve om een keer te proberen of hij dan wel at maar dat was niet het geval. Hij lust gewoon echt geen aardappels.
quote:athena schreef op 27 maart 2008 @ 19:58:

Jajaja, nou weten we het wel weer met die McDreamy van jullie hoor .

Oké, nog eentje dan...

Zo, lekker puh. Een lekkerder ding. En lekker een groterder plaatje dan jij. En nu ga ik sociaal doen met vent. Dag hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven