heul goed restaurant

18-05-2012 12:52 112 berichten
Vanwege een ziekte heb ik op het moment een heel streng dieet. Over een poosje mag ik weer alles eten en dan wil ik graag een keer (of meerdere) uit eten gaan naar een heel goed restaurant. Prijs en afstand maakt even niet uit, als het maar heel lekker eten is!

Wat raad je me aan?

ps. en ook omdat het gewoon leuk is ervaringen over restaurants te delen
Alle reacties Link kopieren
Restaurant Pieter Bruegel in Hilvarenbeek. Heb je gegarandeerd een geweldige avond, lekker eten en de meest fantastische wijnen.

http://www.pieterbruegel.nl/hoofdadh2.htm
You know how I know? Because I reeaally think so!
Scheelschaapje, wat mag je nu niet eten?
Tante Koosje in Loenen aan de Vecht.

De Saffraan (een boot) in Amersfoort.

De librije vond ik helemaal fantastisch.

Wij gaan binnenkort naar Beluga in Maastricht.

Ik ben heel nieuwsgierig!
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Ikbenanoniem schreef op 18 mei 2012 @ 13:33:

Beiden geen ster (Jachtlust heeft geweigerd)Dat is toch het domste wat je als restaurant(eigenaar) kan doen?
quote:Olijfje_ schreef op 18 mei 2012 @ 13:40:

De Slangevegt in Breukelen (?), kan ook durrepie er naast zijn. Prachtige locatie ook!

Ik heb daar 2 weken terug gegeten en ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen.

De prijs-kwaliteit verhouding was wat mij betreft zoek.

Kleine porties voor heeel veeel geld.

Paar jaar terug heb ik er ook gegeten en toen was het wel erg goed.

Wellicht had de kok een off-day?
Ik heb het vaker gehoord, dat restaurants juist geen ster willen.

Er komt dan een ander publiek, de druk is ontzettend hoog en niet iedereen vindt de Michelin BV een prettige organisatie.
quote:truffelmaffia schreef op 18 mei 2012 @ 13:57:

[...]

Dat is toch het domste wat je als restaurant(eigenaar) kan doen? Komt vaker voor dan je denkt; aan dat hele sterrenfestijn zitten ook een hoop nadelen voor de restaurateur.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 13:15:

Sterkte met je dieet!

Kom naar De Gaffel, in Valthe!

Lekker een nachtje (goedkoop) logeren in een B&B daar in de buurt en dan culinair genieten zonder ster maar tóch wérelds heerlijk en ontzettend leuk, knus, gemoedelijk en onvergetelijk.

Afgelopen zomer daar gegeten, heel lekker en bijzonder.

Tip: sluit af met een glaasje Friese whisky!
quote:truffelmaffia schreef op 18 mei 2012 @ 13:57:

[...]

Dat is toch het domste wat je als restaurant(eigenaar) kan doen?

Ik weet niet meer om welk restaurant het ging, maar ik las een keer een interview van een kok die een of twee jaar een ster had gehad en hem daarna ook geweigerd heeft. Hij werd er doodongelukkig van. Veel van zijn vaste (dorps)gasten kwamen niet meer terug, omdat ze dachten dat het nu te chique was. De gewone, plaatselijke specialiteiten kon hij niet meer op de kaart zetten want 'dat hoort niet bij een Michelinster'. Je moet vlees van dít rund, wijn uit dát land, want dat verwachten mensen.

Ik vond het een mooi artikel en kon heel goed begrijpen dat hij zónder ster een betere kok/restaurant was!
De uitleg is al gegeven. Spijker op zijn kop. Als je een ster hebt, krijg je er een hoop gedoe bij en daar hadden ze geen trek in.

Bovendien wordt in deze regio de drempel voor de omgeving te hoog.

En als klap op de vuurpijl hoort bij een ster een bepaald prijsniveau en dat gaat ten koste van een grote groep klanten.
wordt die prijzen en zo dan door Michelin verplicht?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Laatst hebben wij met familie het spiezenmenu gegeten bij De Poort Van Brabant in Hapert. Goede kwaliteit, vriendelijke en vlotte bediening, wat mij betreft een aanrader!

http://www.eet.nu/hapert/poort-van-brabant
als ik nou echt geld over heb, zou ik dit graag een keer willen uitproberen

the fat duck
quote:rosanna08 schreef op 18 mei 2012 @ 14:37:

als ik nou echt geld over heb, zou ik dit graag een keer willen uitproberen

the fat duckOMG.... zit nu te kwijlen... Kon me tot nu toe beheersen om de andere sites te bekijken en weet nu dat het beter is als ik het daarbij laat... (had ik maar meer geld.....!!)
quote:Splinter02 schreef op 18 mei 2012 @ 14:05:

[...]

[afbeelding]

Afgelopen zomer daar gegeten, heel lekker en bijzonder.

Tip: sluit af met een glaasje Friese whisky!

Heeeee, wat leuk!

Ik woon er zowat naast en als ik toch een miljoen won.....dan zou ik het wel weten!
quote:robo schreef op 18 mei 2012 @ 14:00:

[...]

Komt vaker voor dan je denkt; aan dat hele sterrenfestijn zitten ook een hoop nadelen voor de restaurateur.

Die van jou/ons wilde er toch geen een?

Of kreeg 'ie er nou juist een?
Hmm... de menukaart van De Gaffel geeft me te weinig informatie om er echt trek in te krijgen. Maar het is dus wel een echt lekker verwen- en verrasrestaurant? Wat kost een menu (ongeveer)?
Wijnbar Graves in de gravenstraat vlakbij de dam in Amsterdam
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Kastanjez schreef op 18 mei 2012 @ 14:40:

[...]

OMG.... zit nu te kwijlen... Kon me tot nu toe beheersen om de andere sites te bekijken en weet nu dat het beter is als ik het daarbij laat... (had ik maar meer geld.....!!) bij een van de series van Masterchef Australia waren ze bij hem en moesten de kandidaten 4 gerechten van hem maken. Echt, zoooo ongelofelijk mooi!
Gevangenen Poort in Woudrichem

La Folie in Zaltbommel

De Fuik in Aalst, Gelderland (heeft ook een terras en uitzicht over het water).
Schaap, ga dan ook naar spectakel, in Haarlem. Om snappie-pasteitjes te eten.
Mijn droom was een keer naar El Bulli, in Spanje bij Barcelona. Volgens kenners 'het beste restaurant ter wereld', maar helaas is het inmiddels gesloten.

(was waarschijnlijk toch nooit gelukt aangezien het maar 4 maanden per jaar open en peperduur was...)
El Bulli, ja dat was ooit ook n droom van mij.
Kastanjez, ken je dat programma: no reservations?

Met mn held, anthony. In een van z'n eerste afleveringen komt hij daar. Daar had ik willen werken.
Wat betreft die ster: wat hier eerder is geschreven klopt helemaal.

Bovendien is de eigenaar doodsbang om die ster weer te verliezen en dan krijg je weer minder gasten. Het is dus niet altijd een pretje om die ster te krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven