Gezondheid alle pijlers

Katten allergie

18-05-2012 16:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 2 katers, die zijn van mijn man zijn kinderen, 2e huwelijk met mij. Nu kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om die katers weg te doen, man zijn ex kan de katers niet overnemen, maar wij hebben we overgenomen zodat de jongens niet verdrietig zouden zijn. Maar ik ben dus allergisch! nu heb ik wel tavegil (pillen) gekregen van de huisarts, maar toch krab ik me vaak, vooral mijn voeten en benen, en nu zien mijn benen/voeten er niet uit door dat gekrab. Ik stofzuig elke dag, ze mogen niet boven... Wat zou ik nog meer kunnen doen tegen het krabben????
Waarom kan de exvrouw ze niet overnemen?

Het klinkt misschien raar, maar je zou kunnen proberen om niet iedere dag, maar om de andere dag te stofzuigen. Mijn vriend is allergisch voor katten en honden en ik heb beide en hij is er overheen gegroeid, voor mijn kat en hond tenminste, van andere heeft ie nog steeds wel last.
Niet elke dag schoonmaken.

Ik ben ook allergisch, maar ben deze week bewust bij iemand in huis gaan zitten die een kat heeft. Ik heb er wel last van gehad, zeker in het begin. Jeukende ogen, loopneus etc.

Nu zijn we aan het einde van de week en heb ik er niet meer zoveel last van. Juist omdat ik veel in aanraking ben geweest met de kat. Je bouwt zo een 'weerstand' op. Het gaat geleidelijk aan, probeer het eens.

En als je dat niet wil; vraag andere medicijnen aan je huisarts. Tavegil is niet het enige middel tegen allergie. Probeer eens claritine. Deze is ook vrij te kopen bij de drogist en is voor hooikoorts en allergie.
Vraag mij inderdaad ook af, wat die (goede) reden van je mans ex is, dat de katten daar niet kunnen.

Je allergie lijkt mij ook geen pretje.

Ik weet niet wat voor vloer jullie hebben, maar als het kan zou ik niet dagelijks zuigen, maar de vloer met een wisser doen. Door het stofzuigen, blaast de stofzuiger ook allerlei kleine stofdeeltjes uit, uit dat deel waar dat filter zit. Dat filter zou ik jou geval in ieder geval wat vaker vernieuwen.

Misschien één keer in de week zuigen en de overige dagen de wisser gebruiken als dat kan.
Ik barst zelf van de allergie, waarvan huisstofmijt en katten het ergst zijn.

Ik heb 2 jaar geleden van mijn huisarts 'Avamys' neusspray voorgeschreven gekregen. Dit wordt voor je neus en jeukende ogen. De klachten gaan bij mij niet helemaal weg, maar verminderen wel ontzettend.

Daarbij gebruik ik het alleen in de lente en zomer, omdat ik bang ben dat het anders niet meer werkt en je er 'immuun' voor raakt. Weet niet of dat daadwerkelijk mogelijk is maar dit is echt een geschenk van de apotheek haha.

Ohja dit gebruik ik in combinatie met Aerius allergie tabletjes.

Succes!
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Heb je je bloed er op laten prikken?
Jeuk aan benen en voeten..... Hebben ze niet gewoon vlooien?
Er zijn meer middelen tegen allergie. Ken iemand die een soort kuur slikt en dan zou ze na 3 jaar (!) van de allergie af moeten zijn. Ik zou het nog eens goed met de huisarts bespreken als dit niet voldoende helpt.

Daarnaast zou je kunnen kijken of het verschil maakt als de katten gekamd worden. Dit dan wel door je man of de kinderen laten doen!! Soms zit de allergie namelijk in de huidschilfers en die verminderen door kammen.

Ik vind je wel heel erg te prijzen dat je het toch eerst probeert te redden mét de katten. Er zijn mensen die ze om (veel) minder de deur al hadden uitgedaan.
Het is een misverstand dat je weerstand op kunt bouwen door contact. Dus zoveel mogelijk stofzuigen, stofzuiger met HEPA-filter, anders blaas je alles de lucht weer in.

Verder is Tavegil wel een heftig middel. Ben je er niet vreselijk suf van?

Het enige wat je kunt doen om er vanaf te komen is een injectiekuur. (desensibilisatie) Dan moet je 3-5 jaar injecties halen in het ziekenhuis om de allergie te verminderen.
katten weg, anders kom je er niet vanaf.

Zou dieren nooit boven mijn gezondheid plaatsen en daarvoor aan de pillen gaan.
Collega van mij was allergisch voor honden en katten en heeft een desensibilisatiekuur gedaan (met injecties is dat). Is volledig van zijn allergie af en werkt nu als dierverzorger.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Desensibilisatie
Ja ik heb bloed laten prikken, vandaar dat ik het weet...

De ex kan ze niet overnemen, haar huisbaas wil geen huisdieren..

bedankt voor al jullie tips!!!
En ze zijn ontvlooid, elke 6 weken weer...
quote:patchouli_ schreef op 18 mei 2012 @ 17:15:

Jeuk aan benen en voeten..... Hebben ze niet gewoon vlooien?Ik dacht precies hetzelfde!
ja dat dacht ik ook ,maar dat zijn mijn klachten die ik zelf het meest vervelend vind...

Mijn ogen en niezen zijn ook klachten...
quote:Yvonne77 schreef op 18 mei 2012 @ 17:16:

Het is een misverstand dat je weerstand op kunt bouwen door contact. Dus zoveel mogelijk stofzuigen, stofzuiger met HEPA-filter, anders blaas je alles de lucht weer in.

Verder is Tavegil wel een heftig middel. Ben je er niet vreselijk suf van?

Het enige wat je kunt doen om er vanaf te komen is een injectiekuur. (desensibilisatie) Dan moet je 3-5 jaar injecties halen in het ziekenhuis om de allergie te verminderen.Misverstand of niet, mijn vriend heeft totaal geen last meer van onze huisdieren.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 18 mei 2012 @ 17:56:

[...]

Misverstand of niet, mijn vriend heeft totaal geen last meer van onze huisdieren.Mijn vriend heeft precies dezelfde ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven