Immigranten toelaten grootste vergissing ooit

26-03-2008 15:30 748 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Immigranten toelaten grootste vergissing ooit'

woensdag 26 maart 2008 09:54

Meer dan de helft van de Nederlanders vindt de islam een bedreiging voor de Nederlandse identiteit. De toelating van grote groepen immigranten zien Nederlanders als de grootste vergissing uit de vaderlandse geschiedenis.

Nederlanders vinden de islam een bedreiging voor de Nederlandse identiteit

Dat blijkt uit de Geschiedenismonitor, een onderzoek van het Historisch Nieuwsblad, Andere Tijden en de Volkskrant.

Vergissing

Van de 1.069 ondervraagden noemt 56 procent de islam een bedreiging voor de Nederlandse identiteit en 57 procent vindt het toelaten van grote groepen immigranten de grootste vergissing uit de Nederlandse geschiedenis.

De huidige toestroom van Oost-Europeanen blijft ondertussen toenemen. Het Centraal Planbureau (CPB) vergeleek de immigratiestroom al met de komst van gastarbeiders in de vorige eeuw. Het CPB waarschuwde ervoor dat Nederland als verzorgingsstaat erg aantrekkelijk is voor laagopgeleide immigranten.

Máxima

De Geschiedenismonitor ging vooral over de kennis van geschiedenis van Nederlanders, waarmee het slecht gesteld is. Voor een test gebaseerd op de historische canon voor het basisonderwijs scoorden de respondenten gemiddeld een 5,2.

Van de respondenten is 66 procent het niet eens met de stelling van prinses Máxima dat ‘de’ Nederlandse identiteit niet bestaat.

Door Maartje Willems

Bron: Elsevier.

Is het toelaten van grote aantallen immigranten een grote ve

Totaal aantal stemmen: 115

ja (43%)
nee (52%)
weet niet/ geen mening (5%)
Nou antonio ik vind er wel een verschil in zitten of mensen vrijwillig kiezen om in een speciale wijk te gaan wonen of er door een of andere mafkees toe gedwongen worden.
Nou ja, de westelijke tuinsteden zijn al Allochtonie. Maar als dat op zich goed werkt, waarom niet? Of wil jij zeggen dat allochtonen hun wijk omtoveren in een Ghetto? nee toch? Dat is pas een racistische mening!
quote:alinevere schreef op 27 maart 2008 @ 17:02:

[...]

13.) Uitzetting per Koninklijke Luchtmacht

Het sluitstuk van een goed vreemdelingenbeleid is een goed terugkeerbeleid. In 2005 waren er volgens een schatting van Minister Verdonk maar liefst 250.000 illegaal in Nederland verblijvende personen. Van dit ongelooflijk grote aantal moeten zoveel mogelijk vreemdelingen uit Nederland worden verwijderd. Topprioriteit moet dan natuurlijk liggen bij criminelen en bezorgers van andersoortig overlast.

Dit is wat er staat op de site van de PVV. Jaap. Laten we het daarbij houden.

iik had nog nooit op die site van de PVV gekeken, maar altijd fijn om te constateren dat deportaties weer in de mode komen.

Nieuw!

Deportatie anno 2008: nu per vliegtuig!

Ook zo moe van de multiculturele samenleving?

De PVV staat u daarin bij. Maar natuurlijk gaat ook een partij die graag terugkijkt op onze rijke vaderlandse geschiedenis en die daarbij onze succesnummers in ere houdt, met haar tijd mee.

Voor efficiëntere, snellere deportaties: niet langer per trein, maar per vliegtuig.

PVV

Denkt met u mee

Ik zie de strandwandelende Geert er al weer bij.
Am Yisrael Chai!
Nou antonio ik vind er wel een verschil in zitten of mensen vrijwillig kiezen om in een speciale wijk te gaan wonen of er door een of andere mafkees toe gedwongen worden.

Wie heeft het over dwang?

Misschien kunnen in een allochtonenwijk de liefhebbers van de multikulti samenleving ook gaan wonen, zoals Femke Halsema.
quote:fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 17:10:

[...]

iik had nog nooit op die site van de PVV gekeken, maar altijd fijn om te constateren dat deportaties weer in de mode komen.

Nieuw!

Deportatie anno 2008: nu per vliegtuig!

Ook zo moe van de multiculturele samenleving?

De PVV staat u daarin bij. Maar natuurlijk gaat ook een partij die graag terugkijkt op onze rijke vaderlandse geschiedenis en die daarbij onze succesnummers in ere houdt, met haar tijd mee.

Voor efficiëntere, snellere deportaties: niet langer per trein, maar per vliegtuig.

PVV

Denkt met u mee

Ik zie de strandwandelende Geert er al weer bij.En om het allemaal nog praktischer en efficienter te maken plaatsen we gewoon een chip in het hoofd van al die enge moslims. Kunnen we ze direct opsporen als ze dreigen om de vriendin van Antonio voor de zoveelste keer voor heur voetjes te tuffen. Geert Wilders. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
quote:Antonio schreef op 27 maart 2008 @ 17:13:

Wie heeft het over dwang?

Misschien kunnen in een allochtonenwijk de liefhebbers van de multikulti samenleving ook gaan wonen, zoals Femke Halsema.Die woont al lang in Slotervaart grapjas
Maryemma schreef:

ANP - 30 januari 2006, van onze verslaggevert. PVV-conifeer Geert Wilders heeft een plan gelanceerd om de jeugdcriminaliteit door allochtonen in te dammen. "Alle allochtone jochies moeten een onderhuidse chip ingeplant krijgen. Tegelijkertijd geven we alle andere burgers een speciale afstandsbediening zodat ze, op het moment dat ze zien dat er een oud vrouwtje van haar handtas wordt beroofd, de allochtone belhamel met een simpele druk op de rode knop kunnen disactiveren" aldus onze Geert.

Daarin staat dus PRECIES wat Jaap zegt.

Oh ja? Ik vind het nogal een verschil,Maryemma.

Jaap schreef:

Uitzetten is een aanvullende straf die door Wilders is voorgesteld en bovenop de reguliere straf dient te komen, speciaal voor allochtonen. En dan eigenlijk daarmee nog uitsluitend bedoeld: Allochtonen die Moslim zijn. Dat alles vanuit zijn idee dat Nederland er moet zijn voor het 'Herrenvolk', de Ariërs met de rechte rug die grootgebracht zijn met boerenkool en vis.
Het gaat om het uitzetten van illegale personen in Nederland en niet om het uitzetten van allochtonen.
Koranfilm: Wilders wil debat met tegenstanders

donderdag 27 maart 2008 08:04

Geert Wilders wil na de presentatie van zijn koranfilm in debat gaan met voor- en tegenstanders. 'Mijn tegenstanders mogen me knettergek noemen,' aldus de PVV-leider.

Geert Wilders wil het debat in

De debatten zouden moeten voorkomen dat na publicatie van Fitna alleen nog gesproken wordt over eventuele rellen, en niet over de inhoud van de film, zegt Wilders in een interview met persdienst GPD.

Verwijten

Met het initiatief voor de avonden reageert Wilders op verwijten dat hij de discussie met zijn tegenstanders zou ontlopen.

‘Laten we nou eens met elkaar praten over wat we vinden van die problemen. Ik houd van het debat en kan tegen een stootje. Mijn tegenstanders mogen me knettergek noemen. Zolang er maar niet wordt gescholden of gedreigd,' aldus de politicus.

Eerder noemde Wilders PvdA-minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) knettergek tijdens een debat in de Tweede Kamer.

Geld

Wilders is overigens hard op zoek naar geld wegens de oplopende kosten van zijn film. Op zijn weblog roept hij op om geld te doneren.

‘Het filmpje en de naweeën kosten veel geld. De Partij voor de Vrijheid aanvaardt geen subsidie en is dus helemaal aangewezen op de steun van vrijheidslievende burgers zoals u,’ schrijft Wilders.
anoniem_31177 wijzigde dit bericht op 27-03-2008 17:33
Reden: bron: Elsevier
% gewijzigd
[quote]Maryemma schreef op 27 maart 2008 @ 17:08:

[...]

ANP - 30 januari 2006, van onze verslaggevert. PVV-conifeer Geert Wilders heeft een plan gelanceerd om de jeugdcriminaliteit door allochtonen in te dammen. "Alle allochtone jochies moeten een onderhuidse chip ingeplant krijgen. Tegelijkertijd geven we alle andere burgers een speciale afstandsbediening zodat ze, op het moment dat ze zien dat er een oud vrouwtje van haar handtas wordt beroofd, de allochtone belhamel met een simpele druk op de rode knop kunnen disactiveren" aldus onze Geert. quote]

Huh? Da's toch niet echt-echt iets wat Wilders gezegd heeft? Als in: da's toch hopelijk een grapje?
quote:Carlice schreef op 27 maart 2008 @ 02:03:

[...]

tja, je kunt er wel smakelijk om lachen boven een bordje roti, maar deze zogenaamde dooddoener is wel een goed punt. Als alles zoveel beter is in je land van herkomst, en alles aan Nederland is shit en de nederlanders zijn ook nog eens achterlijke domme varkens. Wat doe je hier dan nog? Tja, in land van herkomst heb je alleen geen ww, zorgtoeslag, kindertoeslag, ziektewet, woningtoewijzing, allerlei zielige allochtonen-potjes en subsidies en regelingen. Ohohoh, wat een rot land Nederland. Bah bah.

In principe vind ik dat iedereen die denkt dat 't elders beter / leuker wat dan ook is, vooral moet gaan kijken hoe 't daar is. Als je een immigrant bent, dan kan je 'terug naar land van herkomst', maar als je in Nederland geboren bent, wat dan? Ik ben in Nederland geboren, net als Fashionvictim. Ik woon in 't buitenland en realiseer mij dat Nederland in veel opzichten een paradijs is. Maar ik heb ook kritiek op Nederland, en dat mag ik gerust uiten zonder dat iemand mij hoeft te zeggen 'dan ga je toch lekker weg / terug?'.

Het is hartstikke goed om je te realiseren dat wij 't in Nederland beter hebben dan 95% van de wereldbevolking.

Maar 't is fataal als we daar blijven steken. Het is heel erg nodig om te denken wat er nog niet goed (genoeg) is en hoe dat beter kan. als je daar niet meer over nadenkt heb je stilstand en stilstand is achteruitgang!!!!

ps In dat licht is 't juist wel zinvol dat er buitenlanders komen, want die zien vaak veel helderder wat er anders is. Het is logisch dat dingen die wij al zolang als we dat herinneren zo doen, voor ons goed lijken. Mensen die vers uit een ander gebied komen, leggen zich daar waarschijnlijk niet zomaar bij neer, en zien misschien andere mogelijkheden.
quote:complicated schreef op 27 maart 2008 @ 15:41:

[...]

[...]

Ik volg je redenering niet helemaal, Nijn. Je lijkt te zeggen dat wanneer ik afgeef op lieden als Antonio, Willem of andere Wildersfanaten, ik eigenlijk deze mensen en vooral Wilders zelf steun. En ik zou de toon van de bewuste bijdrage van mij liever als minzaam betitelen dan als minachtend.

Ik zei dat om je een beetje te prikkelen. Ik snap namelijk wat je wilt zeggen, maar ik vind de manier waarop je dat doet, contraproductief. Hoe meer minachting (minzaam noem je het zelf, maar het komt sterker over dan je misschien zelf hoopt; woordgebruik als "xenofoob", "gebral" etc.) je in je argumentatie legt, hoe meer je afdrijft van je doel. Namelijk; de lezer van je schrijfsel ervan overtuigen dat Wilders en Antonio en Willem en wie dan ook, het bij het verkeerde eind hebben.

Of preek je alleen voor eigen parochie? Dan heeft het idd wel zin om "argumenten" te gebruiken als: "Wat loopt hij erbij als een fluim he? En moet je dat haar zien en dat gebral horen". Als ik voornoemde heren toch al klootzakken vond, ben ik het zeer met je eens. Zo niet, dan verlies je voor mij alleen maar het debat met die opmerkingen. Kortom; het is een zwaktebod.

Ik moet ineens denken aan Hoeheetieookalweer van de VVD van een paar jaar geleden, die grijze duif. Die met de hete aardappel in de keel. Oja, Bolkestein. Hij zei, zeer terecht, na kritiek op zijn kakineuze manier van spreken: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is".
Marg; ik zie wel hoe mensen de bijnaam Chocolate voor een neger discriminerend kunnen vinden hoor.
Moskeebestuur bedreigt Amsterdams raadslid

ANP

gepubliceerd op 26 maart 2008 14:22, bijgewerkt op 26 maart 2008 15:38

AMSTERDAM - Een PvdA-raadslid van het Amsterdamse stadsdeel De Baarsjes is bedreigd door het bestuur van de Aya Sofia-moskee. Ook is hem de toegang tot het gebedshuis ontzegd. De Turkse moskeevereniging, onderdeel van Milli Görüs, pikt het niet dat Yuksel Kaplan kritiek heeft geuit op het bestuur van de nog te bouwen omstreden Westermoskee.

De PvdA in het stadsdeel kreeg begin deze maand te horen dat het Turks-Nederlandse raadslid geen kritische opmerkingen meer mocht maken over de moskeeleiding en dat als hij dat wel zou doen hem iets te wachten zou staan.

Dat bevestigde fractievoorzitter Martijn de Keizer woensdag. De partij heeft inmiddels aangifte gedaan bij de politie. Over de inhoud hiervan wilde De Keizer niks zeggen.

Kaplan had het een dag voordat de dreigementen binnenkwamen al aan de stok gehad met een man toen hij de moskee bezocht om te bidden. De politicus werd door hem aangevallen, waarop bezoekers het tweetal uit elkaar moesten halen.

De PvdA'er heeft ook van dit incident aangifte gedaan. Andere moskeebezoekers hebben hem daarin gevolgd, omdat ook zij zich geïntimideerd zouden voelen.

De dreigementen zijn hard aangekomen bij de sociaal-democraten in De Baarsjes. Het stadsdeelbestuur heeft de leiding van de Aya Sofia-moskee onmiddellijk op het matje geroepen.

Vorige week heeft de partij zowel van Milli Görüs Nederland als van Aya Sofia een brief ontvangen waarin zij spijt betuigden. Hierin beloofden zij bovendien dat Kaplan in vrijheid zijn politieke werk in het stadsdeel kan doen. Het moskeeverbod blijft echter geldig.

De Keizer noemt het ‘volkomen onacceptabel’ dat een raadslid er op deze manier van wordt weerhouden zijn standpunten te uiten. ‘Het is van cruciaal belang dat politici hun werk in vrijheid kunnen doen. Dit tast de vrijheid van meningsuiting aan.’

Zijn partij zegde anderhalf jaar geleden het vertrouwen in het moskeebestuur al op, omdat het dreigementen had geuit tegen de Amsterdammers als de bouw niet zou doorgaan.

‘Nu blijkt terecht dat het bestuur het vertrouwen niet verdient’, aldus de fractievoorzitter. Volgens hem brengt de moskeeleiding door deze gang van zaken de eigen gemeenschap veel schade toe. ‘Door dit gedoe komt de bouw van de Westermoskee verder weg te staan dan ooit.’

De plannen voor de moskee gaan al jarenlang gepaard met gesteggel tussen stadsdeel De Baarsjes, de betrokken woningcorporatie Het Oosten en het bestuur van moskeevereniging Aya Sofia over onder meer de religieuze koers die het gebedshuis gaat varen. Nog altijd is niet duidelijk of en wanneer de moskee er komt.
Superstar, wat wil je daar nou mee zeggen?
quote:fashionvictim schreef op 27 maart 2008 @ 10:07:

[...]

Een van mijn beste vriendinnen omschreef het ooit als volgt: "iemand kan nog zo aardig zijn, in the end of the day is alleen maar van belang of ze je op de trein zouden zetten of dat ze je zouden laten onderduiken." Ik merk bij mezelf, bij mijn familie, maar dus ook bij mijn vrienden, dat wij allemaal geneigd zijn om zo'n soort verdeling in Goed en Fout te maken. Die verdeling is bijna een soort losstaande entiteit. Het is iets wat je altijd in je achterhoofd houdt, maar die verder weinig invloed heeft op oppervlakkig gedrag of interactie. Het zegt iets over de mate waarin je mensen kunt vertrouwen, hoe ver je kunt gaan in je affectie, waar de grens ligt, zeg maar. Dus je kunt prima samenwerken, uitgaan, kletsen, lol hebben of wat dan ook, maar in je achterhoofd blijft altijd de wetenschap bij welk kamp de ander hoort.

.Wow shocking.
quote:DorothyGale schreef op 27 maart 2008 @ 15:40:

[...]

Hoi Heejhallo, nee, uiteraard bedoelt men met 'Canadees' niet de oorspronkelijke bevolking, maar da's een totaal andere discussie, ben ik bang. Een belangrijke discussie in mijn ogen, maar wel echt een compleet ander verhaal.

Ik vind dat er een groot verschil is tussen zelf geinteresseerd zijn in waar je roots zitten en iemand anders die wil weten waar je roots zitten. Uiteraard willen mensen weten waar ze zelf vandaan komen. Dat had je ook al aangehaald met die Amerikanen die willen weten van welke clan ze afstammen e.d. Maar waarom zou het een ander uitmaken dat Bep Visser roots heeft in pak 'em beet Denemarken? Dat moet er voor een ander toch helegaar niets toe doen?

Helemaal mee eens. Ik geloof dat ik het bedoelde dat misschien de gemiddelde Canadees zich minder authentiek Canadees voelt dan de gemiddelde blanke Nederlander. Of zoiets dan. Ach uitiendelijk zijn we allemaal migranten van de Afrikaanse savannes. Maar inderdaad, het zou niks moeten uitmaken
quote:superstar_2 schreef op 27 maart 2008 @ 17:25:

Koranfilm: Wilders wil debat met tegenstanders

donderdag 27 maart 2008 08:04

Geert Wilders wil na de presentatie van zijn koranfilm in debat gaan met voor- en tegenstanders. 'Mijn tegenstanders mogen me knettergek noemen,' aldus de PVV-leider.

De debatten zouden moeten voorkomen dat na publicatie van Fitna alleen nog gesproken wordt over eventuele rellen, en niet over de inhoud van de film, zegt Wilders in een interview met persdienst GPD.

Verwijten

Met het initiatief voor de avonden reageert Wilders op verwijten dat hij de discussie met zijn tegenstanders zou ontlopen.

‘Laten we nou eens met elkaar praten over wat we vinden van die problemen. Ik houd van het debat en kan tegen een stootje. Mijn tegenstanders mogen me knettergek noemen. Zolang er maar niet wordt gescholden of gedreigd,' aldus de politicus.

Eerder noemde Wilders PvdA-minister Ella Vogelaar (Wonen, Wijken en Integratie) knettergek tijdens een debat in de Tweede Kamer.

ben ik nou knettergek? Dat is toch schelden? Of is scheklden alleen als er ziekten of geslachtsdelen aan te pas komen...Of word ik oud?
Heejhallo, je kunt iemand knettergek vinden, dat is toch je goed recht. Femke Halsema op nu.nl zegt vandaag ook dat zij vindt dat Wilders gek denkt.Ik vind dat geen schelden.
quote:alinevere schreef op 27 maart 2008 @ 17:53:

Heejhallo, je kunt iemand knettergek vinden, dat is toch je goed recht. Femke Halsema op nu.nl zegt vandaag ook dat zij vindt dat Wilders gek denkt.Ik vind dat geen schelden.Nou ja, dan ben ik dus knettergek om dat wel schelden te vinden. Het voegt mijns inziens inhoudelijk niks toe. Ik ben het verder eens met Halsema dat die fillum er allang had kunnen zijn. Maar ik vind het niet sjiek om te geen schelden. ook niet als anderen dat wel doen.
quote:alinevere schreef op 27 maart 2008 @ 17:47:

Superstar, wat wil je daar nou mee zeggen?

Vind je het goed dat ik straks even reageer?

Er staat een kind aan mijn been te trekken die nodig zijn bordje andijvie moet hebben...
quote:alinevere schreef op 27 maart 2008 @ 17:53:

Heejhallo, je kunt iemand knettergek vinden, dat is toch je goed recht. Femke Halsema op nu.nl zegt vandaag ook dat zij vindt dat Wilders gek denkt.Ik vind dat geen schelden.Bovendien tussen iets vinden en een inhoudelijk debat voeren zit nog wel een verschil. Stel ik ben tweede kamerlid en vind iemand van een andere partijeen enorme flapdrol (en nu hou ik het netjes). Dan hoef ik dat toch nog niet te zeggen? Sterker nog, ik vind het een zwaktebod wanneer ik iemand niet inhoudelijk aankan. Ik vind dat het absoluut niets toevoegt.
Ja hoor, haha.Er zijn belangrijkere dingen.
ik heb het tegen superstar die andijvie aan haar kind moet geven.
quote:heejhallo schreef op 27 maart 2008 @ 17:55:

[...]

Nou ja, dan ben ik dus knettergek om dat wel schelden te vinden. Het voegt mijns inziens inhoudelijk niks toe. Ik ben het verder eens met Halsema dat die fillum er allang had kunnen zijn. Maar ik vind het niet sjiek om te geen schelden. ook niet als anderen dat wel doen.Nee, vind het zelf ook schelden. Of schelden, voor een deel is het ook een zwaktebot van de persoon die de term 'gek' gebruikt, want blijkbaar zijn er geen argumenten meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven