Werk & Studie alle pijlers

Typecursus, ervaringen?

19-05-2012 15:45 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na veel meelezen nu dan eindelijk een account aangemaakt. Meteen een vraag; Heeft iemand ervaring met typecursussen?

Ik wil heel graag eens blind leren typen, en krijg van mijn werk ook de gelegenheid nu om dat te doen. Ik mag zelf uitzoeken waar en hoe ik dat doe, echter zie ik zoveel aanbieders op Google dat ik erg lastig vind om een keus te maken. Ook omdat ik een volwassene ben, en niet een te kinderachtige cursus wil. En het liefst ook met een examen, wil het dan ook wel op papier hebben dat ik het kan.

Dus mijn vraag; heeft iemand ervaring met typecursussen? Welke is aan te raden? Goed en betrouwbaar?

(max prijs is ¤350,-)
350 Euro voor een typecursus?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kan een typecursus te kinderachtig zijn? Volgens mij is het systeem van leren voor zowel kind als volwassenen gelijk.

Toetsen afgedekt en beginnen met een ellenlange reeks: ffffffff, jjjjjjjj, fffffffjjjjjj. fjfjfjfjfjfjfj. ggggggg,hhhhhhhhh, fjgh, fjgh enzovoort. Of zijn er nog andere vormen?
Das een hoop geld voor iets wat je jezelf aan kan leren. Bij een bibliotheek hebben ze vast wel cdroms om het te leren. En waarom een diploma??
@Fame; tja, dat is het bedrag wat ik er maximaal aan mag besteden

@Gravinnetje; wat ik zo zie is dat er zoveel van die spelletjes bij zo'n cursus zitten die erg op kinderen zijn gericht. Om op spelenderwijs blind te leren typen.

Maar misschien is dat juist ook wel goed hoor, dat weet ik niet!
Ik heb het jaren geleden gedaan bij instituut Pica, maar dat is meer voor kinderen

Ik weet dat Scheidegger het ook aanbiedt, maar geen ervaring mee.
quote:plofkipje84 schreef op 19 mei 2012 @ 15:51:

Das een hoop geld voor iets wat je jezelf aan kan leren. Bij een bibliotheek hebben ze vast wel cdroms om het te leren. En waarom een diploma??

Tja, zeker een hoop geld. Krijg t ook maar ;)

En een diploma omdat ik dacht dat het misschien wel handig was. Weet ik veel, voor op mijn CV misschien.

Maar in de bieb zelf leren is misschien ook wel een goede, dacht alleen wel dat een 'cursus' mij misschien iets meer druk zou geven om het ook daadwerkelijk vol te houden en af te maken
Heb een cursus bij LOI gedaan. Veel geld betaald voor weinig. Daarna de cursus op school gedaan. Zoals eerder ook gezegd op internet of de bieb zijn ook goede programma's om te leren typen.
Ben begonnen aan een cursus bij loi, maar had geen tijd om af te maken helaas. Zit wel een examen aan vast en dus diploma.

Vond de thuis cursus zelf niet zo motiverend en miste zelf een klas ofzo, maar das persoonlijk
Ik heb nog blind leren typen met WordPerfect 5.1 haha. En dan moest je scherm op zwart, hele tekst typen en dan checkuh of je veel fouten had. Heel veel profijt van gehad, ik typ als een dolle !
Een typediploma op je cv?? Hmm, ik denk dat elke werkgever er standaard vanuit gaat dat iedereen wel kan typen. Alleen voor datatypiste is het misschien handig om het aantal aanslagen te weten... Maar verder??? Vaak staat in een vacature dart je kennis moet hebben van email en windows programma's. Dus...... Daar hoort kunnen typen standaard bij :-)
Haha suusberg, dat had ik ook moeten doen!

Heb best spijt van dat ik vroeger nooit de typecursus heb gedaan.

Niet al te enthousiaste berichten over de LOI dus als ik het zo lees. Scheidegger zocht ik ook even naar, maar die schijnen het niet meer te doen.
Haha ja plofkipje das waar. Ik denk niet dat ik ooit een omslag naar datatypiste ga maken
Gelukkig hebben mijn ouders mij op de lagere school (ruim 30 jaar geleden) al op typcursus gestuurd. Zaten we op de woensdagmiddag op een ouderwetse typmachine te rammen haha. Maar wel dat ze mooi gelijk hadden dat je er je hele leven plezier van zou hebben!!

Een typ cursus volgen zou ik altijd doen, je hebt je er je hele leven lang profijt van. Maar vind het nou niet iets om op je CV te zetten. Vandaag de dag wordt je gewoon geacht goed te kunnen typen. En er zijn maar weinig functies waarbij met 10 vingers blind kunnen typen echt een pré is.
Gek dat in dit computertijdperk de lagere schoolkids niet meer op typcursus moeten....

Wij deden dat klassikaal na schooltijd in de 5e/6e van de lagere school en ik kan vreselijk snel blind typen. Enorm handig en 'n gebrek in de opvoeding als kinderen dat anno nu niet meer leren.
De typecursus is nog iets vanuit de jaren 60/70 van de vorige eeuw. Toen heb ik het wel gehaald, had een zeer behoorlijke snelheid en het is later ook mijn beroep geworden. Maar toen waren er nog geen pc's dus moest je wel.

Tegenwoordig krijgen kinderen al vanaf het begin op school les op de pc, dus of er nog een speciale cursus is? Ga oefenen zoals volgens het voorbeeldje hier ergens boven, dat is de enige juiste manier. Of wil je met alle 10 vingers op de juitste toetsen? Dan is google toch je beste vriend?

Je moet er tijd in willen steken en het eentonige aankunnen . . . . .Veel succes!
Bestaat zoiets nog? Wij kregen tikles op de middelbare school (1965/66?), blind en met tien vingers, daar heb ik nog steeds profijt van. Ik haal op de computer met gemak tussen de 375 en 400 aanslagen per minuut.
verba volant, scripta manent.
Haha, ja het bestaat wel degelijk. Maar dan dus vooral voor kinderen.

Wilde maar dat ik het op school had gedaan toen ik de kans kreeg, maar helaas!

Ik zag overigens wel veel online trainingen voorbij komen. Misschien ga ik toch eens dat proberen, en kan ik het geld van de baas misschien wel ergens anders voor gebruiken Ik hoop alleen dat ik inderdaad genoeg drive heb om het ook daadwerkelijk goed te doen.
Die van mij is van 30 jaar terug
En wel op een ouderwetse typemachine examen doen he.
Kijk eens op ticken.nl. Goede ervaringen mee, niet duur. Trouwens, er bestaat niet zoiets als een officieel erkend typediploma!
Mijn neefje van 7 leert wel van alles op de computer op school, maar hij tikt alles met maar een paar vingertjes. Hij weet wel waar de letters zitten, maar hij kan zeker niet blind typen. Als je echt hebt leren typen dan weet je dat de J en de F altijd je uitgangspositie is. Maar dat leert de huidige iPad generatie echt niet.
Het is best wel handig, ik heb jaren geleden op de basisschool typles gehad bij de typschool (serieus!). Doen kinderen in groep 7/8 hier nu nog steeds vrijwel allemaal eigenlijk, leren blind tienvingertypen. Heb er nog iedere dag veel profijt van.

Als je echt zou willen kun je jezelf dat denk ik ook wel aanleren, is vast wel ergens een 'cursus' te vinden op internet. Daar heb je alleen wel wat doorzettingsvermogen voor nodig.
Terwijl blind typen een stuk makkelijker is.
Krijg ik nu 350 Euro?

http://www.typelesonline.nl/NL/Aspx/Start.aspx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven