Typecursus, ervaringen?
zaterdag 19 mei 2012 om 15:45
Hallo allemaal,
Na veel meelezen nu dan eindelijk een account aangemaakt. Meteen een vraag; Heeft iemand ervaring met typecursussen?
Ik wil heel graag eens blind leren typen, en krijg van mijn werk ook de gelegenheid nu om dat te doen. Ik mag zelf uitzoeken waar en hoe ik dat doe, echter zie ik zoveel aanbieders op Google dat ik erg lastig vind om een keus te maken. Ook omdat ik een volwassene ben, en niet een te kinderachtige cursus wil. En het liefst ook met een examen, wil het dan ook wel op papier hebben dat ik het kan.
Dus mijn vraag; heeft iemand ervaring met typecursussen? Welke is aan te raden? Goed en betrouwbaar?
(max prijs is ¤350,-)
Na veel meelezen nu dan eindelijk een account aangemaakt. Meteen een vraag; Heeft iemand ervaring met typecursussen?
Ik wil heel graag eens blind leren typen, en krijg van mijn werk ook de gelegenheid nu om dat te doen. Ik mag zelf uitzoeken waar en hoe ik dat doe, echter zie ik zoveel aanbieders op Google dat ik erg lastig vind om een keus te maken. Ook omdat ik een volwassene ben, en niet een te kinderachtige cursus wil. En het liefst ook met een examen, wil het dan ook wel op papier hebben dat ik het kan.
Dus mijn vraag; heeft iemand ervaring met typecursussen? Welke is aan te raden? Goed en betrouwbaar?
(max prijs is ¤350,-)
zaterdag 19 mei 2012 om 15:51
zaterdag 19 mei 2012 om 15:53
zaterdag 19 mei 2012 om 15:57
quote:plofkipje84 schreef op 19 mei 2012 @ 15:51:
Das een hoop geld voor iets wat je jezelf aan kan leren. Bij een bibliotheek hebben ze vast wel cdroms om het te leren. En waarom een diploma??
Tja, zeker een hoop geld. Krijg t ook maar
En een diploma omdat ik dacht dat het misschien wel handig was. Weet ik veel, voor op mijn CV misschien.
Maar in de bieb zelf leren is misschien ook wel een goede, dacht alleen wel dat een 'cursus' mij misschien iets meer druk zou geven om het ook daadwerkelijk vol te houden en af te maken
Das een hoop geld voor iets wat je jezelf aan kan leren. Bij een bibliotheek hebben ze vast wel cdroms om het te leren. En waarom een diploma??
Tja, zeker een hoop geld. Krijg t ook maar
En een diploma omdat ik dacht dat het misschien wel handig was. Weet ik veel, voor op mijn CV misschien.
Maar in de bieb zelf leren is misschien ook wel een goede, dacht alleen wel dat een 'cursus' mij misschien iets meer druk zou geven om het ook daadwerkelijk vol te houden en af te maken
zaterdag 19 mei 2012 om 16:07
Een typediploma op je cv?? Hmm, ik denk dat elke werkgever er standaard vanuit gaat dat iedereen wel kan typen. Alleen voor datatypiste is het misschien handig om het aantal aanslagen te weten... Maar verder??? Vaak staat in een vacature dart je kennis moet hebben van email en windows programma's. Dus...... Daar hoort kunnen typen standaard bij
zaterdag 19 mei 2012 om 16:08
zaterdag 19 mei 2012 om 16:11
Gelukkig hebben mijn ouders mij op de lagere school (ruim 30 jaar geleden) al op typcursus gestuurd. Zaten we op de woensdagmiddag op een ouderwetse typmachine te rammen haha. Maar wel dat ze mooi gelijk hadden dat je er je hele leven plezier van zou hebben!!
Een typ cursus volgen zou ik altijd doen, je hebt je er je hele leven lang profijt van. Maar vind het nou niet iets om op je CV te zetten. Vandaag de dag wordt je gewoon geacht goed te kunnen typen. En er zijn maar weinig functies waarbij met 10 vingers blind kunnen typen echt een pré is.
Een typ cursus volgen zou ik altijd doen, je hebt je er je hele leven lang profijt van. Maar vind het nou niet iets om op je CV te zetten. Vandaag de dag wordt je gewoon geacht goed te kunnen typen. En er zijn maar weinig functies waarbij met 10 vingers blind kunnen typen echt een pré is.
zaterdag 19 mei 2012 om 16:14
zaterdag 19 mei 2012 om 16:14
De typecursus is nog iets vanuit de jaren 60/70 van de vorige eeuw. Toen heb ik het wel gehaald, had een zeer behoorlijke snelheid en het is later ook mijn beroep geworden. Maar toen waren er nog geen pc's dus moest je wel.
Tegenwoordig krijgen kinderen al vanaf het begin op school les op de pc, dus of er nog een speciale cursus is? Ga oefenen zoals volgens het voorbeeldje hier ergens boven, dat is de enige juiste manier. Of wil je met alle 10 vingers op de juitste toetsen? Dan is google toch je beste vriend?
Je moet er tijd in willen steken en het eentonige aankunnen . . . . .Veel succes!
Tegenwoordig krijgen kinderen al vanaf het begin op school les op de pc, dus of er nog een speciale cursus is? Ga oefenen zoals volgens het voorbeeldje hier ergens boven, dat is de enige juiste manier. Of wil je met alle 10 vingers op de juitste toetsen? Dan is google toch je beste vriend?
Je moet er tijd in willen steken en het eentonige aankunnen . . . . .Veel succes!
zaterdag 19 mei 2012 om 16:23
zaterdag 19 mei 2012 om 16:26
Haha, ja het bestaat wel degelijk. Maar dan dus vooral voor kinderen.
Wilde maar dat ik het op school had gedaan toen ik de kans kreeg, maar helaas!
Ik zag overigens wel veel online trainingen voorbij komen. Misschien ga ik toch eens dat proberen, en kan ik het geld van de baas misschien wel ergens anders voor gebruiken Ik hoop alleen dat ik inderdaad genoeg drive heb om het ook daadwerkelijk goed te doen.
Wilde maar dat ik het op school had gedaan toen ik de kans kreeg, maar helaas!
Ik zag overigens wel veel online trainingen voorbij komen. Misschien ga ik toch eens dat proberen, en kan ik het geld van de baas misschien wel ergens anders voor gebruiken Ik hoop alleen dat ik inderdaad genoeg drive heb om het ook daadwerkelijk goed te doen.
zaterdag 19 mei 2012 om 16:32
Mijn neefje van 7 leert wel van alles op de computer op school, maar hij tikt alles met maar een paar vingertjes. Hij weet wel waar de letters zitten, maar hij kan zeker niet blind typen. Als je echt hebt leren typen dan weet je dat de J en de F altijd je uitgangspositie is. Maar dat leert de huidige iPad generatie echt niet.
zaterdag 19 mei 2012 om 16:33
Het is best wel handig, ik heb jaren geleden op de basisschool typles gehad bij de typschool (serieus!). Doen kinderen in groep 7/8 hier nu nog steeds vrijwel allemaal eigenlijk, leren blind tienvingertypen. Heb er nog iedere dag veel profijt van.
Als je echt zou willen kun je jezelf dat denk ik ook wel aanleren, is vast wel ergens een 'cursus' te vinden op internet. Daar heb je alleen wel wat doorzettingsvermogen voor nodig.
Als je echt zou willen kun je jezelf dat denk ik ook wel aanleren, is vast wel ergens een 'cursus' te vinden op internet. Daar heb je alleen wel wat doorzettingsvermogen voor nodig.