Welke Puky loopfiets?

15-05-2012 18:36 37 berichten
Deze:

of deze:

Of te wel: is die handrem handig of overbodig?

Dochter is 2,5 jaar.

Wie heeft ervaring met deze loopfietsen?
Wij hebben voor mijn zoontje die zonder handrem gekocht. hij is klein en kon nog niet op die met handrem. Die rem heeft hij nog nooit gemist volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
(hai Mimp!)

Wij hebben ook die zonder handrem, hij is nu 2,5. Hij remt gewoon door te stoppen met "lopen/rennen"
Waarom loopfiets? Hoop je dat deze eerder fietst dan die andere?

Als het werkt, let me know
Hier ook zonder handrem, twee stuks.

Dochter heeft er van 4 tot heden (8) op gereden.

Stiefzoon kreeg er een met 2 en is er nu met 3,5 nogsteeds verzot op.

En beide remmen ze instinctief met de voeten. Vind ik ook het meest logisch, dan kunnen ze geen vaart maken en remmen tegelijk.

Bovendien; des te minder er op de loopfiets zit, des te minder er stuk kan gaan, grijns...
Wat wilde ik nou toch typen?
De bovenste. Zoon heeft hem in het blauw.

Eerst deed hij er niet zoveel mee, en toen zag hij het licht... En nu raast hij er zo vreselijk hard en lomp mee, dat ik hem nauwelijks bijhoud.

Grappig: vervolgens stapt hij zo op een fiets zonder zijwieltjes en fietste weg.. Door goed evenwicht leren bewaren op loopfiets?
Handrem lijkt mij niet nodig; wij hebben de kleinere puky gehad ( die vanaf 2 jaar) en zoon heeft handrem nooit gemist.

Ik vind het ideale loopfietsen, zoon heeft er dus vanaf 2 jaar tot zeker 4 jaar heel veel op gefietst.

Erg goed voor de balans; met 3 kreeg hij een " echte" fiets en reed daar zonder zijwielen na 2 rondjes meerennen zo op weg.

Aanrader wat mij betreft dus
Star, ze heeft een Wishbonebike maar die is me te groot dus die wil ik niet mee op vakantie. Ze vindt het top dus als je nog wat te kopen wil hebben doe je Eetje ook zo'n ding

Mimsey, dat kapot gaan, daarmee haal je me wel over de streep inderdaad! ff afwachten of er niet toch iemand met een uitstekend argument komt voor handrem en anders voor half 11 die zonder bestellen bij mijn vrienden van Bol.com.
de fietsenverkoper zei tegen ons dat die handrem handig is voor als ze wat groter zijn en heel hard gaan dan zouden ze het niet meer aangeremd krijgen met de voetjes.

wij hebben hier niet naar geluisterd en die zonder rem gekocht. vond het een aardig prijs verschil!
Wij hebben de bovenste, en ook de variant vanaf 2 jaar.

Het loont enorm om even te checken qua prijsverschil. Geen idee of het je wat uitmaakt, maar er zijn behoorlijke verschillen. Bij ToysXL zijn ze nu 70 geloof ik, normaal zijn ze daar 90. Wij hebben beide fietsen via loopfietsen.nl, die was toen het goedkoopst. Betrouwbaar bedrijf, we hebben er al meerdere spullen besteld en altijd goed geleverd (geen aandelen).
Ik krijg er een punthoofd van!
Zonder rem. Wij hebben er eentje met rem en die is nooit gebruikt. Terwijl dochter echt hárd gaat op d'r loopfiets. Ze kon gewoon remmen met haar voeten, geen probleem. (Het in bedwang houden van het stuur was een groter probleem. )

Ik snap die handrem sowieso niet, ook niet op kinderfietsjes. Op dochter haar fiets remt de handrem op het voorwiel. Volslagen idioot! Kom je met goed veel vaart aanrijden, rem je op de handrem, kun je zomaar over de kop slaan omdat het voorwiel opeens blokkeert.

Gewoon lekker met de voeten leren remmen dus.
Hier ook de bovenste vanaf 2 jaar. Heeft dochterlief gekregen toen ze 2 werd en scheurde er na 5 minuten op weg...

Heeft er heel veel plezier van gehad. Nu pas verkocht, ze wordt bijna 4 jaar en kon er echt niet meer op. Ze fietst al een tijdje zonder zijwieltjes rond. Ze was nog geen 3 jaar. ook door de loopfiets omdat ze daardoor haar evenwicht goed kan behouden. Oudste was ruim 5 jaar toen die zonder zijwieltjes kon fietsen en heeft meer tijd gekost.

Handrem nooit over nagedacht en ook totaal niet gemist. Ze remt gewoon met haar voeten (soms jammer van de schoentjes hahahhaa)

Ik vind een loopfiets een aanrader hoor
Ik doe de bovenste in de middelste maat. Dus niet die vanaf 2 jaar maar vanaf 2,5. Spaar ik dankzij jullie toch 1/4de van de prijs uit.

Dank!
Peuter hier heeft deze:

http://www.marktplaza.nl/ ... t-Air-racing-18623621.jpg

Dus geen puky, maar wel n handrem die ze niet gebruikt.

Dus ik zou ook gewoon die zonder nemen. (peuter heeft deze gekregen)
Mijn dochter heeft de bovenste, net gekregen voor haar 2e verjaardag. Ze is er dol op! Alleen wil ze er niet op zitten. Ze loopt dus hele einden met fietsje aan de hand. Kan iemand hier toevallig een oorzaak bedenken of is het gewoon afwachten tot ze het licht ziet?
Leuk! Zoon(2,5) heeft die zonder handrem in geel/rood, en neemt m nog net niet mee naar bed..Hij wil ook altijd even weten waar zn fiets is en als ie de kans krijgt scheurt ie de hele straat door. Echt een succes!
quote:reglisse schreef op 15 mei 2012 @ 21:02:

Mijn dochter heeft de bovenste, net gekregen voor haar 2e verjaardag. Ze is er dol op! Alleen wil ze er niet op zitten. Ze loopt dus hele einden met fietsje aan de hand. Kan iemand hier toevallig een oorzaak bedenken of is het gewoon afwachten tot ze het licht ziet?Komt inderdaad vanzelf goed!
Dat hoop ik ook. Ze snapte de skippykoe ook opeens dit weekend.

De eerste dag dat ze het ding had moest hij overal mee naar toe. Voorlezen? Prima, maar dan moest fiets ook op schoot.
Mijn zoontje heeft de blauwe Puky loopfiets zonder handrem.

Wat heeft hij er veel plezier van Verjaardags cadeautje.

Wat een snelheid bereikt hij erop.
Zoon heeft de kleinste puky gekregen voor zijn 2e verjaardag, grote hit! Maar...ik had hem gekocht met het idee dat het goed was voor zijn balans en dan uiteindelijk snel zou kunnen fietsen. Maar hij is inmiddels bijna 3 en kan en wil vooral niet trappen. Niet op een driewieler, niet op een skelter, niet op een tractor, gewoon niet. Dus hoezo fietsen zonder zijwieltjes? Hij hoeft echt niet nu al te kunnen fietsen hoor, maar trappen zou handig zijn? Herkenbaar?
Ja, Ilja. Peuter hier ook. Ze is nu ruim 2,5 jaar. En wilt nergens op waar ze zelf moet trappen. Tenzij ze geduwd kan worden. Verder is t loopfiets loopfiets loopfiets....

Laatst zat ze achterop bij mij, zei ze: "Goed trappen, mama. Dit is toch lekker makkelijk"

Zwijntje is ze.
Haha goed trappen mama! Hilarisch!

Wanneer zoon buurkinderen ziet fietsen of op de tractor ziet rond crossen wil hij ook, maar wanneer hij er op zit wil hij helemaal niets meer en pakt dan toch weer de loopfiets. Hij krijgt voor zijn verjaardag een fietsje die van zijn neefje geweest is maar ik ben benieuwd hoe dat gaat. Zijn zus heeft nooit een loopfiets gehad en kreeg toen ze 3 werd een fiets met zijwieltjes en trapte daar op weg, volgens mij was ze 5 toen ze los fietste. Dus nog geen idee wat nu "beter" is. Hij vindt het wel erg leuk!
Mijn dochter wordt volgende maand 3, maar ik weet niet welke maat ik moet kiezen. Zie hierboven dat er een maat vanaf 2 en 2,5 jaar is.

Kom er via div sites niet echt uit wat het verschil nu is en hoe lang kind moet zijn.

Mijn dochter is nu ongeveer 89 cm n
Mirjam, dan zou ik voor de grotere gaan. Er staan wel ergens de maten bij, gaat met name om de beenlengte. Mijn zoon heeft sowieso korte beentjes en kreeg hem toen hij 2 werd. Toen was de grotere echt te groot, nu bijna een jaar verder zou dat prima passen en wordt die van hem wel wat klein.
Oke duidelijk. Dank je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven