Racisten

20-05-2012 18:02 266 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames.

Wat vinden jullie....

Vanmiddag zat ik lekker op het terras bij ons thuis met mijn vriend (heb eerder een topic gehad over dat ik twijfelde over onze relatie, maar we zijn ondanks dat het niet geweldig gaat nog bij elkaar)

Ook zijn ouders waren bij ons.

Mijn ouders hebben mij altijd opgevoed met het idee dat je respect moet hebben voor een ieder, mens en dier, ongeacht afkomst geloof etc.

Ik heb dat ook. Ik weet dat ik -uit een artsenfamilie- nooit ietstekort ben gekomen maar dat dat niet vanzelfsprekend is.

Daarom probeer ik een ieder zo goed mogelijk te helpen. Doe vrinwilligerswerk in het azc, heb een maatschappelijk beroep gekozen enzovoorts. In ieder geval: ik heb respect voorheen ieder.

Met mijn schoonouders ging het gesprek op een gegeven moment over Marokaanse mensen.

Mijn schoonmoeder vertelde:

' er zat vanochtend een marokaan bij ons op de stoep. Die heb ik even weg geshhht.'. En dan zo met een handgebaar erbij alsof je een kat wegjaagt oid, kan het niet goed uitlaten.

Daarna werden door mijn beide schoonouders opmerkingen gemaakt als:

' beesten zijn het, allemaal.'

En

'ze zouden uitgeroeid moeten worden.'

Mijn vriend deed hier fanatiek aan mee.

Ik wist niet wat ik hoorde. Ik wist wel dat mijn schoonouders niet dol zijn op mensen van buitenlandse komaf maar dit sloeg echt alles.

Ik ben uiteraard boos geworden en heb gezegd dat ik van dit soort opmerkingen niet gediend ben.

Echter wilde ze geen discussie met me aan. Ik ben toen maar naar een vriendin gegaan om af te koelen.

Kwaad dat ik ben!

Wat vinden jullie hier nou van?

Ik moest het ook gewoon even kwijt denk ik!,!

Pffff
quote:southernsun schreef op 21 mei 2012 @ 00:10:

[...]

Het probleem is de islam, dat betekend letterlijk onderwerping. En daarbij onderdrukt de islam vrouwen, die hebben geen rechten als er pure islam wordt bedreven. Gelukkig nog wordt er nog veel gematigd in Europa maar dit gaat hard achteruit, dat is geen echte islam. Dat is nou het hele probleem.

De islam is niet het probleem.

Het Christendom vraagt al meer dan duizend jaar onderwerping, maar dat vind je wel oke he? Wat een dom en tenenkrommend gelul.
quote:southernsun schreef op 21 mei 2012 @ 00:10:

[...]

Het probleem is de islam, dat betekend letterlijk onderwerping. En daarbij onderdrukt de islam vrouwen, die hebben geen rechten als er pure islam wordt bedreven. Gelukkig nog wordt er nog veel gematigd in Europa maar dit gaat hard achteruit, dat is geen echte islam. Dat is nou het hele probleem.Zeg dat dan, en kom niet met een verhaal dat er teveel moskeeën gebouwd worden. Ik heb zelf ook geen goed woord over voor de rol die vrouwen toebedeeld krijgen in veel culturen. Maar ik wil dat aan de godsdienst niet ophangen, terwijl anderen dat wel doen, vooral ook de boosdoeners zelf. De islam geeft, denk ik, alle ruimte om man en vrouw gelijkwaardig te laten zijn, maar die ruimte moet je wel willen zien als moslim. Zullen we nu discussiëren over de SGP?
quote:jaschenca_2 schreef op 21 mei 2012 @ 00:15:

[...]

De islam is niet het probleem.

Het Christendom vraagt al meer dan duizend jaar onderwerping, maar dat vind je wel oke he? Wat een dom en tenenkrommend gelul.

Dan ben je waarschijnlijk niet op de hoogte, men is in het christendom allang afgestapt van het oude testament die inderdaad onderwierp. Als de islam zich op diezelfde wijze zou 'vernieuwen' komen we een heel eind.

Wat ik tenenkrommend gelul vind is dat je vrouwenonderdrukking goedkeurt, vrouwenbesnijdenis, geen rechten, onderwerping, geweld, ga zo maar door. Dat is pas tenenkrommend. Staat er in het nieuwe testament dat je ook al die dingen mag doen? Dacht het niet! Ken je de tien geboden wel? Nee dus. Weet je wat er in de koran staat? Alle ongelovigen moeten dood. Staat dit ook in het nieuwe testament? Nee. Predikt een pastor haat en roept op tot geweld in een kerk? Nee. Dat gebeurd anders wel in diverse moskees in dit land. Dát is pas tenenkrommend! E helemaal dat de overheid weigert haatimams dit land uit te gooien. Schande.
Ik heb trouwens nergens gezegd dat nederlanders racist zijn.

Dat maak jij ervan. Ik zeg dat je hoe dan ook buitenlandse blijft.

Want ik kan meezingen met Hazes, juichen voor Ajax, en rauwe haring eten wat ik wil. (om maar even te generaliseren)

Ik heb nu eenmaal n kleurtje. En nee, ik heb er geen problemen mee. (om t nogmaals duidelijk te maken)
Ja, Sjeees. De islam is t probleem?

Nu ben ik echt weg hier.
quote:kadushi schreef op 21 mei 2012 @ 00:20:

[...]

Maar ik wil dat aan de godsdienst niet ophangen,

Dat gebeurd binnen de islam maar al teveel.

quote:De islam geeft, denk ik,

Weer zo'n dooddoener "denk ik". Nee, het gaat om feiten! Waarom denk je dat er zoveel protest is elke dag van vrouwen in islamitische landen? Dat is omdat ze dat voor de lol doen zeker?

quote:Zullen we nu discussiëren over de SGP?Nog zo'n dooddoener, de islam gauw wegwuiven en het over de SGP gaan hebben. Daar heb ik ook geen goed woord voor over. Ware het niet dat dit een klein partijtje is. De Islam kent miljarden aanhangers. Dat is wel een héél groot verschil! Appels met peren vergelijken dus.
quote:missy_acy schreef op 21 mei 2012 @ 00:20:

Ik heb nu eenmaal n kleurtje. En nee, ik heb er geen problemen mee. (om t nogmaals duidelijk te maken)Maar ondertussen laat je dat in alle posts doorklinken zodat het alsnog een probleem wordt voor jezelf. Want ik heb er geen problemen mee.
quote:missy_acy schreef op 21 mei 2012 @ 00:23:

Ja, Sjeees. De islam is t probleem?

Nu ben ik echt weg hier. Wegwezen hier, het wordt beschamend!
Tssst wat een onzin hier, we krijgen gewoon geen kans, hoe je ook je best doet.
quote:jaschenca_2 schreef op 21 mei 2012 @ 00:25:

[...]

Wegwezen hier, het wordt beschamend!Sorry dat ik je godsdienst ter sprake heb gebracht! Inderdaad beschamend dat vrouwen nog altijd dagelijks worden onderdrukt en je liever wegkijkt omdat jij je hier voor schaamt. De groeten dan maar zou ik zeggen, lol.
quote:malika88 schreef op 21 mei 2012 @ 00:25:

Tssst wat een onzin hier, we krijgen gewoon geen kans, hoe je ook je best doet.Die kansen moet je zelf maken, niet altijd laten afhangen van een ander.
quote:malika88 schreef op 21 mei 2012 @ 00:25:

Tssst wat een onzin hier, we krijgen gewoon geen kans, hoe je ook je best doet.Tuurlijk wel, als je je maar aan de normen van southersun aanpast: blond, christelijk en meegaand. Dan pas je overal tussen hoor!
quote:jaschenca_2 schreef op 21 mei 2012 @ 00:28:

[...]

Tuurlijk wel, als je je maar aan de normen van southersun aanpast: blond, christelijk en meegaand. Dan pas je overal tussen hoor! Anders lees je even wat posts terug waaruit niets van dit alles blijkt dat dit mijn normen en waarden zijn.
Je slaat een beetje door nu, southernsun. Je leest de posts niet meer goed en begint te raaskallen. Ik ga, de groeten!
quote:southernsun schreef op 21 mei 2012 @ 00:26:

[...]

Sorry dat ik je godsdienst ter sprake heb gebracht! Inderdaad beschamend dat vrouwen nog altijd dagelijks worden onderdrukt en je liever wegkijkt omdat jij je hier voor schaamt. De groeten dan maar zou ik zeggen, lol.Ik heb geen godsdienst, want ik geloof niet. Maar ik respecteer een ieder die wel geloofd. Dat zou jij ook eens moeten doen/leren/uitzoeken/ervaren.
quote:jaschenca_2 schreef op 21 mei 2012 @ 00:30:

[...]

Ik heb geen godsdienst, want ik geloof niet. Maar ik respecteer een ieder die wel geloofd. Dat zou jij ook eens moeten doen/leren/uitzoeken/ervaren.Nope, ik heb me daar al in verdiept dus ik hoef niets uit te zoeken te leren of te ervaren. En ik kots op alle racisten en mensen die op de PVV stemmen. Dat zijn voor het gros hersenloze idioten die niets goeds met dit land voorhebben.
quote:kadushi schreef op 21 mei 2012 @ 00:30:

Je slaat een beetje door nu, southernsun. Je leest de posts niet meer goed en begint te raaskallen. Ik ga, de groeten!Oh, sorry dat mijn mening niet in jouw straatje past en je dan afhaakt. Moet je ook maar zelf weten. Succes!
Ik geloof ook niet maar ben wel Marokkaanse met een moslim familie. Geen onderdrukking hier ik heb zelfs een Nederlandse vriend.

Toch maak ik dagelijks dingen mee waardoor ik me niet welkom voel.
quote:malika88 schreef op 21 mei 2012 @ 00:32:

Ik geloof ook niet maar ben wel Marokkaanse met een moslim familie. Geen onderdrukking hier ik heb zelfs een Nederlandse vriend.

Toch maak ik dagelijks dingen mee waardoor ik me niet welkom voel.Kun je voorbeelden noemen dan?
quote:malika88 schreef op 21 mei 2012 @ 00:32:

Toch maak ik dagelijks dingen mee waardoor ik me niet welkom voel.

Toch nog even reageren nu ik de kans krijg.

Wat maak jij dan dagelijks mee waardoor je je niet welkom voelt? Kun je eens een paar voorbeelden geven?
Goh, toen bleef het lang stil... Ik weet genoeg! De groeten!
Je zult maar gewoon een leuk mens zijn, geen stap verkeerd, en toevallig van Marrokkaanse afkomst...

Kan je mooi elke keer vechten tegen de vooroordelen die een groep raddraaiers heeft veroorzaakt.

En mensen zijn gewoon dom, ze hebben het over mijn Surinaamse man als "die Marrokkaan" ze zien niet eens het verschil...
Als ik bij Nederlandse mensen ben bijv. familie van mijn vriend dan zeggen ze vaak als ze het hebben over hoe slecht marokkanen zijn maar JIJ bent anders hoor. Alsof ik me dan goed moet voelen. Ik denk dan altijd met mij duizenden die ook anders zijn. Het lijkt wel alsof een kutmarokkaan het standaard is. Als je dan gewoon normaal meedoet dan ben je opeens een uitzondering en is men verbaasd.

Nog een voorbeeld van gisteravond. Ik ging in een cafe sigaretten kopen zegt een Nederlandse man tegen me, wat is je afkomst, Ik zeg marokkaanse. Hij zegt jullie vrouwen zijn wel goed maar de mannen zijn allemaal rotzooi. Ik dacht echt bij mezelf en mijn vader dan? Die is inmiddels overleden maar heeft zich letterlijk kapot gewerkt in een fabriek hier. En mijn broers die allemaal hoog opgeleid zijn.

Er zijn meer dingen.
quote:southernsun schreef op 21 mei 2012 @ 00:48:

Goh, toen bleef het lang stil... Ik weet genoeg! De groeten! Sommige mensen hebben een leven naast het forum
Even meegelezen. Southernsun, je vindt jezelf wel enorm slim hè? Ik vind je vooral neerbuigend, bezig met woordspelletjes in plaats van inhoud, een kolkende brok onderbuikgevoelens die vooral gewoon enorm graag gelijk wil hebben.

Wat jammer dat een Marokkaan in Nederland niet gewoon Marokkaan mag zijn. Ik vraag me af hoeveel geëmigreerde Nederlanders gewoon openlijk voor Ajax juichen, zomaar daar in het land waar ze wonen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven