Geld & Recht alle pijlers

Geluidsoverlast buren

19-05-2012 23:08 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_132829 wijzigde dit bericht op 16-02-2015 09:53
Reden: .
% gewijzigd
En natuurlijk zijn er leefgeluiden.. Waar ik woon nu ook.. Achter ons huis is een speelveld.. nou. ik kan je verzekeren.. met dit mooie weer zit je soms ook met klapperende oren in je tuin.. wat ene taalgebruik bij dit jonge spul .. Maar dat is dus écht leefgeluid.. en vind ik niet storend.. Ook de stofzuigende buurvrouw, de grasmaaiende buurman (ook op zondagochtend 8 uur) , een incidenteel hard nummer van de buurjongen, visite met mooi weer in de tuin (waar ze vanaf een uur of 12 met gedempte stemmen verder gaan), vind ik niet storend.. Feestjes worden hier sowieso even aangegeven in de straat.. dan weet je waarom het eens herrie geeft..
quote:julia1406 schreef op 20 mei 2012 @ 23:49:

hoi hoi

de vraag is wat het bouwjaar is van het huis. als het bouwjaar voor 1960 is dan weet je dat je waarschijnlijk te maken hebt met gehorigheid als gevolg van houten vloeren en slechte isolatie. je kon dat dus weten en had jezelf goed moten informeren, ook als dat niet gezegd werd. En wat stond er in het laatste verslag van de vereniging van Eigenaren? de vraag is welke informatie de verkopers hebben verstrekt en wat je zelf ook kritisch had moeten nagaan. ik zou zeggen kijk je koopcontract er nog eens op na.

succes

julia (koopt nooit een huis met bovenburen)Ik heb ook geen bovenburen ;) En het huis is 8 jaar oud. Dee VvE heeft geen zin, we zitten niet in een appartementencomplex oid.
quote:poldervrouw schreef op 21 mei 2012 @ 08:49:

En natuurlijk zijn er leefgeluiden.. Waar ik woon nu ook.. Achter ons huis is een speelveld.. nou. ik kan je verzekeren.. met dit mooie weer zit je soms ook met klapperende oren in je tuin.. wat ene taalgebruik bij dit jonge spul .. Maar dat is dus écht leefgeluid.. en vind ik niet storend.. Ook de stofzuigende buurvrouw, de grasmaaiende buurman (ook op zondagochtend 8 uur) , een incidenteel hard nummer van de buurjongen, visite met mooi weer in de tuin (waar ze vanaf een uur of 12 met gedempte stemmen verder gaan), vind ik niet storend.. Feestjes worden hier sowieso even aangegeven in de straat.. dan weet je waarom het eens herrie geeft..

De leefgeluiden die je hierboven schrijft vind ik ook helemaal niet erg. Ik vind het juist erg gezellig om buiten te zitten met allemaal kinderen die je hoort spelen. En inderdaad, de grasmaaier, stofzuiger ed hoort er allemaal bij en daar hoor je me ook echt niet over. Maar volwassenen die alleen maar schreeuwend kunnen communiceren en weigeren iets zachter te doen zodat de buren ook nog een gesprek kunnen voeren in de tuin, daar gaan mijn haren van overeind staan. En ik heb er geen zin meer in om 18-20 uur per dag mee te moeten genieten van de buren in het weekend. Ik woon hier voor mijn eigen genot. Als ik het zo gezellig vond dan ging ik wel bij hun zitten.

Gisteren het er met m'n vriend over gehad en we gaan een bedrijf inschakelen om te kijken of er ergens een geluidslek zit. Als dat zo is gaan we het verhelpen en anders gaan we kijken of we de tussenmuur beter kunnen isoleren oid.

Het janken staat mij soms ook nader dan het lachen en snap je helemaal dat je verhuisd bent. Ik zou ook graag willen maar mn vriend heeft het er nog niet aan toe (hij wil eerst kijken of er iets anders gedaan kan worden) en buiten de buren om vinden we het heerlijk wonen hier. We voelen ons hier thuis en de rest van de buren zijn erg aardig. Lastig.....
Hallo Veliene,

Ik begrijp je helemaal en vind het heel vervelend voor je.

Het enige wat je nog kunt doen is zorgen dat je buren ook last van jou hebben. Voel je hier absoluut niet schuldig over, soms moet je gewoon kwaad met kwaad bestrijden.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is 's avonds de tv heel hard aanzetten. Mocht het geluid te hard voor je zijn, dan kun je watjes in je oren stoppen zodat het geluid van de tv wat minder hard bij je binnenkomt.

Gewoon een hele tijd volhouden, ook de stereo vaak keihard aanzetten.

Mochten ze gaan klagen, dan kun je gewoon zeggen dat je dit wel moet doen om hun geluid te overstemmen.

Sterkte.

Xenia
Wat naar dat er niet met deze mensen te communiceren valt.

Zelf woon ik in een huurwoning, mijn vriend ook. Ik slaap daar doordeweeks, en voordat we samen waren had hij regelmatig last van de buurvrouw. Hij heeft meerdere malen aan haar gevraagd of ze zachter wilde doen, ze had vaak extreme ruzie met d'r vriend, en dat hij haar wilde helpen als er iets aan de hand was. Het hielp niet, en toen heeft de woningbouwvereniging contact met haar opgenomen. Toen is het een tijd weggeweest.

Maar het is een paar maanden geleden weer begonnen. Het is geen dikke muur en wij maken er overdag geen probleem van. Maar ze geeft doordeweeks feesten met harde muziek tot 3 uur 's nachts en soms gaat ook om 6u 's ochtends de muziek aan. Ze zingt heel hard mee, en dat is ook niet fraai.

De eerste paar keer ben ik uit bed gegaan, heb me aangekleed en haar gevraagd of het zachter mocht. Dan zegt ze alleen 'ja'. (Niet sorry ofzo). En gaat het een tikje zachter.

Het is alleen heel rot om telkens 's nachts je helemaal aan te kleden dus nu bonk ik dan maar op de muur....

Wij gaan nu een 'logboek' bijhouden. Misschien kan jij dat ook doen Veliene? En probeer misschien een periode consequent eens bij elke keer gewoon aan te bellen en te vragen of het zachter mag. Steevast.
quote:xxxenia schreef op 21 mei 2012 @ 11:15:

Hallo Veliene,

Ik begrijp je helemaal en vind het heel vervelend voor je.

Het enige wat je nog kunt doen is zorgen dat je buren ook last van jou hebben. Voel je hier absoluut niet schuldig over, soms moet je gewoon kwaad met kwaad bestrijden.

Wat je bijvoorbeeld kunt doen is 's avonds de tv heel hard aanzetten. Mocht het geluid te hard voor je zijn, dan kun je watjes in je oren stoppen zodat het geluid van de tv wat minder hard bij je binnenkomt.

Gewoon een hele tijd volhouden, ook de stereo vaak keihard aanzetten.

Mochten ze gaan klagen, dan kun je gewoon zeggen dat je dit wel moet doen om hun geluid te overstemmen.

Sterkte.

Xenia

Kwaad met kwaad bestrijden? Sorry maar ik vind dit een heel raar advies. Dan gaat het toch alleen maar van kwaad tot erger? Gaan die mensen misschien nog meer overlast veroorzaken en dan juist wél bewust. Daar wordt het niet leuker of beter van hoor.

Een bedrijf inschakelen vind ik dan een beter plan, om het geluid beter tegen te houden. Die mensen zelf zijn niet van plan om iets te minderen.
quote:greta123 schreef op 21 mei 2012 @ 13:04:

[...]

Kwaad met kwaad bestrijden? Sorry maar ik vind dit een heel raar advies. Dan gaat het toch alleen maar van kwaad tot erger? Gaan die mensen misschien nog meer overlast veroorzaken en dan juist wél bewust. Daar wordt het niet leuker of beter van hoor.

Een bedrijf inschakelen vind ik dan een beter plan, om het geluid beter tegen te houden. Die mensen zelf zijn niet van plan om iets te minderen.

Veel erger kan het niet worden.

De wand isoleren helpt vrijwel niet omdat het ook contactgeluiden zijn.
quote:dfduo schreef op 21 mei 2012 @ 13:03:

Wij gaan nu een 'logboek' bijhouden. Misschien kan jij dat ook doen Veliene? En probeer misschien een periode consequent eens bij elke keer gewoon aan te bellen en te vragen of het zachter mag. Steevast.

Wij houden inderdaad al een tijdje een logboek bij. Volgens mij doen de andere buren dat ook. Dat consequent aan de deur gaan moeten wij ook maar eens gaan doen inderdaad.

Vervelend dat jullie ook zo'n fijne buurvrouw hebben...wat moet je ermee?!
quote:xxxenia schreef op 21 mei 2012 @ 11:15:Het is heel verleidelijk maar ik ben bang dat het alleen nog maar erger wordt als we zelf ook veel herrie gaan maken. Dan kunnen ze ook gewoon zeggen: je doet het zelf ook.
quote:veliene schreef op 21 mei 2012 @ 13:28:

[...]

Het is heel verleidelijk maar ik ben bang dat het alleen nog maar erger wordt als we zelf ook veel herrie gaan maken. Dan kunnen ze ook gewoon zeggen: je doet het zelf ook.

Misschien dat ze niet genoeg van jullie horen waardoor ze het idee hebben dat het met de gehorigheid wel meevalt. Ik blijf van mening dat je consequent meer geluid moet maken op hun "rustmomenten".

En.....de frustraties van je zullen alleen maar verergeren wanneer je niks kan doen.
Trouwens, bedenk ik me net, ik woon in een wijk samen met een zorginstelling, gemend en naast mij wat 'zorg'appartementen.

De ' leiding' loopt vaak in en uit en sluiten de deur niet op een normale manier maar klappen m echt dicht, vaak in de loop naar buiten wordt een zwieper aan die deur gegeven. Wij slapen achter maar worden er wakker van, op een gegeven moment sta je gewoon stijf als weer die deur dicht wordt gemept.

Nu hebben we aan alle kanten aan de bel getrokken en is er wel iets aan gedaan, gaat echt stukken beter en we wonen weer fijn.

Dus echt to, kom voor jezelf op, andere cultuur of niet..je hebt er gewoon recht op om lekker te leven.
Mijn zus, haar man en hun twee kinderen zijn ook in een huis gaan wonen, waar de buren overlast hebben van hun. Die buren hebben al een lang verleden met vorige buren en waren eigenlijk al behoorlijk geirriteerd. Zij hebben een beetje bozig mijn zus en haar man aangesproken en die hadden in eerste instantie ook zoiets van, ja maar, we hebben twee jonge kinderen, die kunnen we toch niet gaan opsluiten??

Toen werden ze uitgenodigd door de buren om eens te komen luisteren en daar schrokken ze heel erg van. Wat voor hen normale leefgeluiden waren, was bij de buren echt irritante herrie met zelfs rinkelende kopjes. Ze begrepen de buren stukken beter en zijn nu bezig om onder hun laminaatvloer extra isolatie aan te brengen en de tussenmuur te isoleren. Ook mogen de kinderen niet meer met hun schoenen binnen zijn. Niemand trouwens.

Er is nog steeds wel wat geluidsoverlast (kun je denk ik bijna niet voorkomen), maar omdat iedereen ten minste probeert veel rekening met elkaar te houden, is de frustratie iig. weg. En is het een stuk leefbaarder.
Met andere woorden, kun je ze niet eens vriendelijk op de koffie uitnodigen en een soort test momentje met ze houden? Zelf ervaren helpt vaak bij het kunnen begrijpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven