mierenplaag thuis
zaterdag 19 mei 2012 om 01:11
Wij ( mijn ouders en ik ) dachten eerst dat het een paar miertjes waren die in de keuken op het aanrecht kropen, en dat het wel zou stoppen. Het begint alleen maar erger te worden. Het probleem is dat we totaal niet weten waar ze vandaan komen. Ze kruipen vooral op het aanrecht en rondom het fornuis in de keuken, en bij de hondenmand in de woonkamer kruipen ze ook vaak. We hebben al een potje met honing op het aanrecht gezet en daar kruipen ze in, ik schrok net zo erg toen ik thuis kwam, het hele aanrecht zat gewoon onder en mijn moeder en ik hebben het met warm water dood gemaakt. We hebben ook al een mierenpotje gekocht maar dit helpt ook niet. Ze zijn vooral in de nacht actief en overdag zie je ze niet veel. Wat kunnen we nog doen? Dit is echt heel smerig en ik wil niet dat er straks bacterien in ons huis zitten. Sommige miertjes lijken trouwens net op kleine spinnetjes, die lopen ook langzaam en hebben lange poten. Het lijkt ook net dat hoe meer we er dood maken, hoe meer er aan komen kruipen! Het is gewoon zo vies!!
maandag 21 mei 2012 om 23:10
Genoeg tips om de mieren dood te krijgen, maar daarnaast moet je zoeken waar ze vandaan komen. Dus binnen en buiten op zoek naar gaatjes in kozijn, of onder het kozijn bij kit randen en dergelijke. Ook een goede tip was om mierennesten tegen de gevel aan te vernietigen (alle mieren uit te moorden dus). Als je dat goed aanpak dan raak je er ook vanaf.
Hier ook goede ervaring met gist. Dat schijnen ze heel lekker te vinden en of het waar is weet ik niet, maar ze schijnen zich dan dood te eten.
Hier ook goede ervaring met gist. Dat schijnen ze heel lekker te vinden en of het waar is weet ik niet, maar ze schijnen zich dan dood te eten.