New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Oh, dat klinkt echt niet goed. Ik heb er ook wel eens een hotdog op, maar die was prima. (Nou ja, het blijft een hotdog natuurlijk, da's niet m'n meest favoriete eten )

Moest ook wel lachen om de chili variant, ik dacht dat dat chili saus zou zijn, maar het is echt een soort chili con carne, met bruine bonen en ui enzo... Op een hotdog...

Hoe waren jullieook alweer naar Philadelphia gegaan? Met de trein?
De Chicago variant hotdog is het lekkerst.

Met een soort picadilly en zuur.

Het maakt wel een beetje uit met de hotdog.

Hier was het broodje droog en het worstje hard en gebarsten.

Je hebt ook nog een hotdog met zuurkool ook best lekker.

We zijn met de amtrak naar Philadelphia gegaan en dan ben je er met een uur en twintig minuten.

Prima te doen dus.
Is dat een snelle trein? Vanaf waar vertrek je dan?
Hallo,

Ik ga volgende week naar NY!! Het is nogal kortdag, we hebben nog maar net de knoop doorgehakt.

Nu twijfelen we tussen 5 of 6 dagen.

En ik las iets van een visum, hoe werkt dat precies? Ik ben al begonnen met dit topic door te spitten, maar het zijn zoveel pagina's en ik ben een beetje hyper op dit moment.
Iemand bekend met het landen op New Ark? Is dat veel onhandiger dan JFK?
Leuk dat je naar NY gaat! Ik ben vorige maand geweest en inderdaad ook op New Ark gevlogen. Prima te doen, we hebben zo'n transferbus gepakt. Dan ga je rechtstreeks naar de stad (verschillende plekken). Je moet inderdaad een Esta formulier invullen (kan online, even googlen).
Esta formulier moet je ook betalen trouwens.
Betalen is niet zo probleem,mits het niet te gek wordt natuurlijk. Het gaat mij er meer om, dat het nog zo laat kan. Vertrekken al over een paar dagen. Vind het zo spannend

We willen boeken voor hotel Lola (voorheen thirty-thirty) is dat goed bereikbaar vanuit Newark? Zagen wel al Station Penn, maar kan niet zo goed inschatten of het hotel dan nog ver lopen is.

Transferbus is ook nog een idee, is dat veel duurder dan de trein?

Ben blij met jullie reacties!!
Volgens mij 24 uur voor vertrek dus zou het gelijk maar invullen. Doelde met betalen dat je dus niet alleen maar denkt iets in te vullen. Het is iets wat verplicht is, dus het laten afhangen of het niet te duur is, is eigenlijk geen optie.

Weet ook niet of het ver lopen is, maar er rijden zat metro's overal vandaan. Boek je via booking? Dan kan je op de map precies kijken waar het ligt.
Nou we hebben definitief geboekt voor 6 dagen. Wilden eerst 5, maar met het vliegen erbij hou je dan wel weinig over. En die dag meer kostte niet heel veel extra.

Ga nu lekker dit topic doorspitten. En heel veel googlen.

Ik las al iets over metrokaarten, kortingskaarten etc. Iemand daar nog info over? Hollander als ik ben heb ik daar natuurlijk wel oren naar!
Ja, metrokaart voor een week kost iets van 30 dollar, kun je al op het vliegveld kopen, als je vanaf daar al de metro gaat nemen.
Op welk vliegveld vlieg je uiteindelijk?
Ik vond de NY city pas persoonlijk een aanrader. Wel even uitrekenen of je hem er wel uit gaat halen. Op de site kun je zien wat je er allemaal mee kunt doen. Wij hebben zo'n combi met die hop-on bus ook gedaan.

Vond ik leuk (dubbeldekker en ze vertellen veel onderweg). De metro is trouwens ook goed te doen. Oja, en neem hele goede schoenen mee!
Wat zou je allemaal willen gaan doen? Bijv naar 't vrijheidsbeeld kan je het beste 's morgens de eerste boot nemen.
Wij hebben toen de NYC watertaxi genomen,in het weekend is dat hop on hop of,je kan er bij battery park uit,pier (nr??) en aan de overkant in Brooklyn bij de brug en naast de Intrepid, en je vaart dan ook redelijk dicht bij het vrijheidsbeeld.

Was 2 jaar geleden geloof ik 25$ pp voor 1 middag,hebben toen 2 rondjes gemaakt want het was prachtig weer.En schitterend uitzicht op de stad.
Vliegen en vertrekken vanaf New ark en zitten in een hotel op 30th. Als iemand nog een handige route heeft graag!

Tja wat willen we, alle toerische dingen denk ik, vrijheidsbeeld,empire state building, Central park, winkelen bij Macy's of victoria Secrets. Misschien een show, geen idee wat dat kost. Rockefeller center. M&M winkel (waar zit die)

Welk museum is leuk? We gaan voor de 1e keer en waarschijnlijk gaat het heeeel lang duren voordat we nog eens gaan. Dus wat mag ik nou ëcht niet missen?

Ik heb hier nog de New York Linda liggen, die ga ik eens goed doorkijken.
Bij Macy's kan je een 10% kortingsbon halen, beetje in het midden van de zaak kan je met een houten roltrap naar boven en dan links kan je die vragen. Je betaalt dan geen tax. Je moet je paspoort laten zien daarvoor en dan krijg je een kaartje.

VS is heel leuk, zit vlakbij Macy's.

De M&M winkel zit vlakbij Times Square.
bubbelwijn schreef op 21 mei 2012 @ 22:29:

We gaan voor de 1e keer en waarschijnlijk gaat het heeeel lang duren voordat we nog eens gaan. Dus wat mag ik nou ëcht niet missen?

.

Hoogtepunt vond ik The top of the rock,zijn sóchtends en sávonds gegaan(speciaal kaartje) en naar Brooklyn met de metro en dan over de brug terug wandelen.

Ook het fietsen op zondag door Central Park was een hoogtepunt..
Ja, Brooklyn Bridge en Central Park zijn echt leuk!
Ik vind een sportwedstrijd ook leuk trouwens, gewoon die hele sfeer!
Zo ik heb het hele topic doorgespit en al een hele lijst met dingen opgeschreven die ik leuk vind. Morgen daar maar eens een logische volgorde in aanbrengen.

Zelf vind ik het genoeg om met de boot langs het vrijheidsbeeld te gaan, maar man wil wel naar binnen.

Oja een sportwedstrijd ook nog een idee, waar is dat dan?

Wat is er nou eigenlijk echt goedkoper in de VS? Ivm leuke souvenirtjes oa voor opa en oma die heel lief gaan oppassen.
Waar kan je die fietsen huren in CP? Wij komen zondagochtend aan, dus eer wij in het hotel zijn en uitgepakt is er alleen nog een stuk middag over, is dat dan genoeg?

Jullie merken al, ik heb geen idee, zit vol met vragen, maar ik heb er zo'n ontzettende zin in!!
bubbelwijn schreef op 21 mei 2012 @ 23:13:

Zelf vind ik het genoeg om met de boot langs het vrijheidsbeeld te gaan, maar man wil wel naar binnen.

Dan kun je maar beter snel kaartjes daarvoor bestellen, want je kunt er niet op de bonnefooi naar toe. De ferry uiteraard wel, je kunt dan ook het eiland op en daar even rondlopen.

Wat is er nou eigenlijk echt goedkoper in de VS? Ivm leuke souvenirtjes oa voor opa en oma die heel lief gaan oppassen.

Veel verzorgingsartikelen, merkkleding, souveniertjes zijn nooit echt goedkoop, maar NY prullaria wordt er genoeg verkocht.

In de 58e straat (één straat voor CP) zit een bedrijf dat fietsen verhuurd, CP bike tours heten ze volgens mij. Kun je wel op googelen. Je zou ook lekker gewoon in CP kunnen rondwandelen en bijvoorbeeld de fietstour van Bike 'n Roll kunnen doen over de Brooklyn bridge, vond ik erg leuk toen. Je komt dan ook in Battery Park en Wall Street met je fietsje :-)
bubbelwijn schreef op 21 mei 2012 @ 22:29:

Vliegen en vertrekken vanaf New ark en zitten in een hotel op 30th. Als iemand nog een handige route heeft graag!

Tja wat willen we, alle toerische dingen denk ik, vrijheidsbeeld,empire state building, Central park, winkelen bij Macy's of victoria Secrets. Misschien een show, geen idee wat dat kost. Rockefeller center. M&M winkel (waar zit die)

Welk museum is leuk? We gaan voor de 1e keer en waarschijnlijk gaat het heeeel lang duren voordat we nog eens gaan. Dus wat mag ik nou ëcht niet missen?

Ik heb hier nog de New York Linda liggen, die ga ik eens goed doorkijken.

Vrijheidsbeeld is niet toegankelijk, restauratie nog voor een paar maanden. Rockefeller 's avonds doen, dan heb je mooi uitzicht en vooral dan op de Empire. M&M zit op Time Square.

Veel plezier !
Gaan jullie zonder je kind(eren) Bubbelwijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven