Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
@ mommy. Fijn he een goede echo. En alweer redelijk snel de termijn echo. Pfff ik moet nog 4 weken wachten nu op de volgende echo. Maar dan zit ik al wel in het tweede kwartaal. Las laatst dat dat met exact 13 weken en 1 dag begint.

@ neweve. In principe loopt het tweede kind meer gevaar omdat het vrijwel zeker is dat tijdens de bevalling mijn bloed met dat van de baby in contact komt. Daarom krijg je ook zo'n injectie. Die moet ervoor zorgen dat mijn lichaams alsnog geen antistoffen gaat aanmaken. Toch heb je ook tijdens de zwangerschap een kleine kans op bloed contact. Vooral bij een punctie of miskraam, tussentijds bloedverlies. Mocht ik daar last van krijgen moet ik binnen 72 uur zo'n injectie krijgen.

@ soufle. Voor zover ik weet is in NL geen bericht, goed bericht na het bloedprikken. In principe is een negatieve rh factor geen probleem (tegenwoordig dan), ze moeten de zwangerschap alleen wat beter volgen. Dat betekent dus om de 40 dagen bloedprikken voor mij. Maar ja, dat doen ze hier toch al standaard omdat ik nog nooit toxoplasmose heb gehad. Over mijn bloedprik fobie kom ik dus wel heen. Heb mijzelf al voorgenomen om daar dan maar wat moois mee te doen en mij na de bevalling als bloeddonor op te geven.

Hoe ver ben je nu precies? 21 weken? Wij gaan ook op vakantie als ik 20 weken ben. De dag voor vertrek 20 weken echo en daarna naar Sicilië. Hopelijk heb ik dan ook een klein buikje en is het daar niet te warm. Met een dikke buik op vakantie lijkt mij ook niets.

@ zeelinde. Ik sluit me bij soufflé aan. We hebben een tijdje niets meer van je gehoord. Is alles goed? Kan je inmiddels lekker genieten van de zwangerschap?

@ hier. Kan echt merken dat tussen week 8 en 10 het hcg hormoon het hoogst is. Doe niet veel meer dan spugen. Werken gaat nu ook niet, dus ben ziek thuis. Moet er ook niet aan denken om al kotsend in een overvolle trein te staan op weg naar het werk. En aangezien ze niets van thuiswerken willen weten, moeten ze zich maar even zonder mij redden. Vandaag precies 9 weken. Nog even en de magische 12 weken grens is bereikt.
Mommy, wat fijn!! Geniet er van tussen de misselijkheid door.

Italia, gelukkig zijn jullie ok. Moest gelijk aan je denken toen ik het las.
Italia, zie net je post pas. Wat vervelend dat je zo beroerd bent. Laat je lekker verwennen door je vriend en dat werken komt wel weer!
Mommy: wat goed dat de echo ok was! Ben blij voor jullie.

@italia: stom dat je je zo slecht voelt. Hopelijk gaat het vlug beter.

Ik ben ook negatief en vriend positief van rhesus dus zal ook de nodige prikken krijgen in de toekomst. Ben gelukkig niet bang van (bloed)prikken.

@soufle: September lijkt echt al dichtbij! Gaat vlug hoor vind ik.

@de rest: hoi!
Hoi dames,

ik ben er nog hoor! Ik lees iedere dag met jullie mee via mijn mobiel, maar typen op zo'n touchscreen is zo irritant dat ik eigenlijk nooit echt meer reageer... Schaam, schaam! :-$

Het gaat nu gelukkig weer hele stukken beter met me, de misselijkheid is weg en het lijkt er de laatste week op dat ook mijn energieniveau weer aardig op peil komt. Buikje ontstaat ook al aardig, dat is wel leuk. Babytje doet het nog goed, hartje klopte gisteren bij de verloskundige heel mooi. Over 4 weken de 20 weken echo, dat vind ik nog wel even spannend. Hopelijk is alles goed met de kleine.

@Mommy en Italia: Wat vervelend dat jullie allebei zo misselijk zijn. Ik weet hoe het is: vreselijk!! :-( Ik hoop dat jullie hier snel over heen zijn! En Italia: tussen 8 en 10 weken is inderdaad het ergst, daarna wordt het over het algemeen langzaamaan beter. Nog even volhouden dus! Heel veel sterkte!

Wel fijn dat jullie allebei een goede echo hadden! Super! Gefeliciteerd!

Ik kan verdere reacties teruglezen, maar zal binnenkort even verder reageren.

Voor alle dames een dikke virtuele :hug: en geniet allemaal van het mooie weer!! :sun:
Dag allemaal,

Ik zal op vakantie, dus ben hier even een dag of 10 of zo niet.

Allemaal een goed weekend en hopelijk is het hier ook mooi weer.
mommy123 schreef op 21 mei 2012 @ 21:34:

Dames, even een ego post.

Echo was goed! :) Baby gezien en hartje zien kloppen! We zijn helemaal blij! :)
YES! :jump:
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hallo dames,

Wat fijn dat alle echo's etc goed zijn!

Hier vandaag te horen gekregen dat ik inderdaad in november een opleiding mag doen via mijn werk die 6 maanden duurt. Heel leuk!

De twijfels beginnen nu dan wel te komen of september 2012 reeel is als startdatum. Het is best een pittige opleiding en als ik zo lees hoe belabberd jullie je soms voelen, lijkt me het best moeilijk om werk, school en leren daarmee te combineren.

Moet hier nog even over nadenken en praten met manlief. Moet ook nog met baas bespreken of evt. Uitloop tijdens de opleiding mogelijk zou zijn, dat was namelijk met mijn vorige opleiding absoluut NIET toegestaan, dan moest je stoppen en een andere baan zoeken. Als uitloop in de opleiding mogelijk is, is het minder erg als je je even een aantal weken niet helemaal lekker voelt....

Nouja genoeg voor mezelf om over na te denken....

Slaap lekker allemaal. Fijn weekend en fijne vakantie voor een aantal.

Ik moet helaas morgen de nachtdienst in, dus proberen overdag te slapen met dit mooie weer...
Italiagirl, jeeeej wat fijn, een goede echo! Zo leuk he, om je kindje te zien op een echo :smile:

Balen dat je nog geen afspraak hebt voor de 20weken-echo. Ik heb hem uiteindelijk ook veel later, bij bijna 22 weken geloof ik..

Balen dat je zo misselijk bent, wordt het al minder? Fijn dat de bloeduitslagen goed waren, gelukkig is de rhesus factor tegenwoordig niet meer zo gevaarlijk en kunnen ze middels een spuitje iets doen.

Lovelylady, jij bent dus flink aan het rammelen. Ik vond het soms best lastig om niet direct over onze kinderwens te praten wanneer anderen het erover hadden..vind je dat ook lastig? En nu de laatste strip en dan is het zover, kunnen jullie beginnen!

Souffle, wat fijn een goede 20weken echo! Nu lekker aan de slag met het kamertje! Geniet van jullie vakantie!

Krijgsman, ben benieuwd of je zwanger bent. Kom je de vierde iets melden? Hopelijk heeeel goed nieuws!

Boekenlegger, dankje voor je tip over de bekkenbodemspieren, ik ga me er eens in verdiepen.

Mommy, jaaaaa ook jullie een goede echo! Super zeg! Enne, al lekker aan het genieten op jullie vakantie?

Zeelinde, fijn dat alles goed gaat met jou en de baby! En ook alweer bijna de 20weken echo, lekker he!

Twinklinstar, wat leuk dat je een opleiding mag doen via je werk! Mocht je zwanger raken is het inderdaad wel heel fijn om de procedure bij eventuele uitloop te weten. Hopelijk kan dat allemaal.

@ hier. Inmiddels is muisman weer lekker thuis, echt genieten om weer samen te zijn! Ik voel me erg goed! Het enige vervelende is nog altijd het maagzuur, maar als dat het enige is, ben ik tevreden!

Tromgeroffel....! Wij krijgen een lief klein meisje!! Ze beweegt al flink in mijn buik, ik kan haar geregeld voelen, echt een geweldig gevoel!
Alles ok daar bij jullie Italia? Hoor dat er weer zoveel doden zijn gevallen.
Even snel vanaf mobiel. Alles ok hier. Alleen wel erg geschrokken. De schok van vanochtend en die rond 1 uur hebben we hier flink gevoeld. Alles trilde en rammelde. Zelfs in Milaan (wat toch zo'n 200 km van het epicentrum ligt) zijn scholen en kantoren ontruimd uit zekerheid.

Is soufflé niet op vakantie in Italië? Hopelijk is ze niet in emilia. Daar zijn inmiddels 15 doden gevallen.
Ik hoor het ook net en dacht: even kijken of Italia al gereageerd heeft. Wat een schrik! Gelukkig zijn jullie orde!
Sorry dames voor mijn afwezigheid!! De laatste paar weken toch wel druk geweest met de bruiloft. Maar (bijna) alles is geregeld. Vrijdag mijn jurk op halen en dan zijn we er klaar voor!! Ik lees wel mee, maar soms lastig om via mobiel te reageren. Op de pc typ ik toch fijner ;-)

@Mommy, wat fijn dat de echo goed was!! Kun je weer met een gerust hart verder genieten! Nog veel misselijk?? Ik begin het nu ook wel erg spannend te vinden inderdaad. En zitten nu niet zo veel pilletjes meer in de strip! Volgende week vrijdag trouwen we, dus het begint nu toch wel spannend te worden.

@Italia, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Weten ze op het werk al dat je zwanger bent of niet? Of heb je je gewoon ziek gemeld? Gelukkig zijn jullie ok! Toen ik het hoorde moest ik meteen aan je denken! Hoop dat Soufle ook ongedeerd is mocht ze in Italië zitten!

@Zeelinde, wat fijn dat de misselijkheid weg is! Spannend over paar weken de 20 weken echo. Ik weet het even niet meer, maar wilden jullie weten wat het geslacht is? Wat leuk ook dat je buikje nu zichtbaar begint te worden, lijkt me erg leuk!

@Twinkelstar, dat is een lastige situatie inderdaad. Ik zou ook eerst kijken of het mogelijk is of er uitloop mogelijk is... Lastig hoor, succes!

@Muisje, ja dat vind ik zeker lastig! Ik ben al van mezelf een flapuit echt een open boek. Mijn ouders weten het, en een tante (is niet veel ouder als ons, maar daar gaan we ook goed mee om). Zij was er al naar aan het vissen, want zij wil heeeel graag dat de kinderen samen opgroeien. De jongste is een paar maanden dus hoop dat als we er snel bij zijn :-) Wat fijn dat Muisman weer thuis is!! Gefeliciteerd!! Een meisje wat leuk!!

@MrsKrijgsman, ben benieuwd of je zwanger terug komt 4 juni!! Ik ga ook voor jou duimen!! Hoop snel van je te horen ;-)

@Hier. Flinke rammels nu!! Ben sinds een paar weken begonnen met foliumzuur.. Pff wat een pillen zijn dat.. Heb er wel beetje moeite mee, maar opzich lukt het me wel. Het is immers voor een goed doel! Nog een week de pil slikken en dan ben ik klaar!! We zijn er allebei nu zó klaar voor.. Meer klaar zijn hier voor kan bijna niet zou ik bijna kunnen zeggen. Vriendlief is zelfs helemaal uit zichzelf aan het kijken geweest voor autostoeltjes!! Had niet verwacht dat hij dat uit zichzelf zou doen, vind het dus echt super sweet!! En we hebben een andere auto gekocht, echt een gezinsauto! ;-)
@ lovely: spannend hoor, nog maar een paar dagen met de pil... En bijna je bruiloft. Wat is de exacte datum ook alweer??

@ muis: fijn zeg dat muisman weer thuis is!! en leuk, een dochter!! kan je gericht inkopen gaan doen.

Hier: vandaag aangemeld voor de opleiding en ik heb toch maar besloten om onze begindatum wat aan te gaan passen. Gisteravond hebben man en ik het er al even kort over gehad.

Nieuwe datum weet niet ik nog niet precies, misschien laatste pil met oud en nieuw? Lijkt me een mooi begin haha.. We zien wel!! Ligt er een beetje aan hoe de opleiding gaat en hoe de planning is. Waarschijnlijk duurt het tot eind april.

Ben tijdens mn basisopleiding verhuisd en getrouwd, tijdens vervolgopleiding wederom verhuisd en dan zou ik nu misschin weer zwanger zijn... Misschien moet ik het mezelf eens niet zo moeilik maken :)

Fijn weekend!!
Hoe gaat het nog met iedereen hier?
Goeiemorgen allemaal..!!!!

Ook hier een zwangere..!!!

Had vorige week vrijdag nog een negatieve test, nu was ie zaterdag positief.

Wel een lichte streep, maar een streep is een streep.

Ga morgenochtend de clearblue doen, ben benieuwd wat voor termijn hij aangeeft.

We hebben het wel al verteld aan ouders, schoonouders en mijn zwager en schoonzus.

Dan hoef ik in ieder geval geen smoesjes te verzinnen waarom ik geen broodje american filet hoef

@Italia en Mommy: wat vreselijk waardeloos dat jullie allebei zi misselijk zijn. Mijn moeder zegt dat zij nergens last van heeft gehad toen ze zwanger was van mij. Laten we hopen dat ik dat geerft heb van haar.
Even via telefoon

GEFELICITEERD mrskrijgsman!!!!!!!!

Hoe voel je je?? Hoe ver ben je?

Hier nog een paar pilletjes tot en met donderdag! En vrijdag trouwen we. Ben nog niet zenuwachtig maar dat komt nog wel
@lovely: Dank je wel!! Ik voel me goed, heb alleen vreselijk het zuur. Maar da's tot nu toe nog wel te doen. Als ik uit ga van de eerste dag van mijn laatste menstruatie dan ben ik 7 weken precies. Maar volgens mij ben ik ca 2 weken korter zwanger.

Moet over 2 weken bij de verloskundige zijn.

Ben echt zooo happy, probeer nog rustig te blijven tot de afspraak/echo en dan ga ik vast rond snuffelen.

En vrijdag je bruiloft, zo cool. Ik was totaal niet zenuwachtig al had ik het wel verwacht, krijgsman-man daarentegen was hee; heel zenuwachtig haha
Joehoe!!! Gefeliciteerd krijgsman. Hopelijk heb je dat inderdaad van je moeder geerft! Hoop het echt voor je!!!

@ lovely. Jeetje vrijdag al trouwen. Wat vliegt de tijd! Geniet ervan komende vrijdag!

@ allen
Lovely: Veel plezier met de trouw!

@krijgsman: gefeliciteerd met je streep, wat ontzettend leuk een zwangere erbij!
@hier, heb vanmorgen de clearblue gedaan 1-2 weken gaf hij aan. Dus ben nog veel korter zwanger. Las hier op het forum als tip tegen het zuur/misselijkheid om mijn foliumzuur/vitamine pas voor het slapen in te nemen.

heb tot nu toe nergens last van, dus hoop dat het helpt.

Hoe is het voor de rest met iedereen..??
@mrsrkijgsman Dan ben je inderdaad nog maar kort, maar wat leuk!!! Ik ben nog steeds niet zenuwachtig, maar dat zal morgen of donderdag wel komen denk ik. Heb er ook gewoon erg veel zin in!

Ik ben dan wel nog niet zwanger, maar ik heb de laatste week ook veel last van maagzuur. Dat is lang geleden en ik ben dus ook bezig met foliumzuur. Zou ik dat dan ook beter 's avonds kunnen innemen?

@Italia, dank je wel! Zal wel lukken denk ik! Is het lekker weer daar?? Zo ja, stuur je wat deze kant op voor as vrijdag? Hier houd hij s'ochtends droog maar smiddags regen..

@Padle, dank je wel!!
@krijgsman GEFELICITEERD Wat kort zeg!

@loveley, je kan het proberen misschien helpt het...

(wat was het hier trouwens stil, kennelijk ben ik niet de enige met een erg druk leven)

Hier zeer drukke weken. Ik werk hard aan mijn bacheloropdracht met een actief maar soms vermoeiend groepje, zeker als er vaak in de avond ook dingen gedaan moeten worden. Maar het is het allemaal waard, alleen dit nog en dan heb ik mijn bachelordiploma!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@krijgsman: gefeliciteerd!! Wat goed! Was het jullie eerste ronde als ik het goed heb begrepen?

Ik forum mobiel en het topic was een paar dagen niet zichtbaar, en hup gelijk weer een zwangere! Het gaat snel zo!

Mommy en italia hoe gaat het met jullie misselijkheid?

Zeelinde al bijna de 20 weken echo: spannend!

Vorige week op de pc een heel verhaal getypt: druk op een verkeerde knop en weg was het! Grrrr

Hier gaat het zn gangetje, onlangs de tweede toets gemaakt dus nu wachten op de uitslag..
@lovely: Ik heb nu voor de 2e dag mijn foliumzuur/vitaminen niet ochtends ingenomen en nog steeds geen last van maagzuur. Dus ik zou het zeker ook proberen als ik jou was.

@jomi: Na het verwijderen van mijn mirena ben ik 1x ongesteld geweest, dus eigenlijk is het ronde 2 volgens mij.

@allemaal: Goeiemorgen..!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven