vertraging levertijd paspoort , help!

22-05-2012 21:21 87 berichten
Hoi,

Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.

Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.

Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...



Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?



Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.

Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)



Dit is de link:



http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm



Bedankt!

Bedankt!
en onnadenkend... kijken jullie elke maand op het paspoort wanneer die verloopt?? Ik heb meteen actie ondernomen toen de brief kwam.



zie nu dat morgenmiddag geen inloop is. Ik bel morgenochtend meteen, desnoods spijbelt zoon morgen maar...
Alle reacties Link kopieren
mali30 schreef op 22 mei 2012 @ 21:35:

Waar wonen jullie dan dat er van die bizarre wachttijden zijn tijdens inloop uren? Hier ben je na max 10 minuten aan de buurt.
Ik in het Westen des lands...en die wachttijden van 10 minuten heb je hier echt niet :s (echt waaaardeloos)
Ruza; hoe kom je aan die info?? ik hoop dat je gelijk hebt! Staat dat ergens vermeld?

Hij heeft al een eigen paspoort!
Alle reacties Link kopieren
Anders zou het ook niet 'eerlijk' zijn.

Ouders van kinderen die waren bijgeschreven in hun eigen paspoort, hebben allemaal bijtijds een brief gehad om ze hierop te attenderen.



Andere mensen (die nog helemaal geen paspoort hadden of wiens kind dus al een eigen paspoort hadden) hebben zo'n brief niet gehad en hebben dus minder kans gehad deze informatie te horen.



De brief die TO heeft gehad is, naar ik begrijp, een gewone standaard brief dat het paspoort verloopt. Ik denk dat in die brief niet stond dat ze voor 1 mei moest aanvragen

(zoals dat dus wel in die brief stond die alle ouders hebben gehad wiens kind stond bijgeschreven)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
In het oosten ben je ook niet na 10 minuten aan de beurt hoor.
Alle reacties Link kopieren
De meeste gemeenten hebben toch ook een avondopenstelling ? Die kleine rotdurpjes in de provincie Groningen vaak wel, omdat sommige mensen een behoorlijk eind moeten rijden voordat ze bij een gemeentehuis zijn.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
borderwalk schreef op 22 mei 2012 @ 21:35:

[...]





Hoezo "hoe kom je erbij"?

Bij heel veel gemeentes wordt het aangeraden om een afspraak te maken. Dan zit je niet voor piet snot uren te wachten. Bij mijn gemeente zijn de inloopuren een beperkter geworden en de afspraken zijn heel populair.


Ik werk bij meerdere gemeenten door nederland en uren wachten heb ik zelfs op de piek van de drukte (afgelopen december) nog nooit meegemaakt. 1.5 uur wel, maarja..dat krijg je als iedereen wacht tot het allerlaatste moment.



Als je toch zonder afspraak wilt ga dan gewoon 's ochtends zodra het gemeentehuis open is, wacht je max een kwartiertje.
Broedkippetje; inderdaad, in de brief staat niks over aanvragen voor 1 mei, dan was ik uiteraard een keer 's ochtends gegaan
Alle reacties Link kopieren
Ik moest ook snel een paspoort hebben voor dochter van 6 maanden. Heb gekozen voor de spoedprocedure. Helaas wel duurder, 90 euro ipv 45, maar ik had hem binnen een dag. Dus als ze het echt over zulke levertijden hebben en je vakantie komt in het geding is dat ook nog een optie. Alleen jammer dat je van die 45 euro leukere dingen kan doen.
Er was een reportage over op tv en daar zeiden ze dat je maar op vakantie moet in Nederland als je het voor de einddatum niet geregeld hebt. Helaas, maar ik denk dat de Canarische eilanden niet door gaan.
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef op 22 mei 2012 @ 21:36:

Ruza; hoe kom je aan die info?? ik hoop dat je gelijk hebt! Staat dat ergens vermeld?

Hij heeft al een eigen paspoort!
Ik werk er dus.
Alle reacties Link kopieren
gember999 schreef op 22 mei 2012 @ 21:30:

Hier kun je ook geen paspoort meer krijgen voor september. Dan had je het paspoort aan moeten vragen meteen toen in Januari werd aangegeven dat de regelingen zouden veranderen en dat de wachttijden langer zouden worden.

Je hebt wel geluk dat je vaak kunt bijbetalen voor een spoedafhandeling. Kost wat, heb je wel op tijd een paspoort.
Dit is dus pertinent niet waar!!!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kregen wij in januari al een brief met de mededeling dat Snoezekind wel in onze paspoorten stond, maar dat hij zelf "alleen maar" een id-kaart had, en dat hij daarmee niet de hele wereld rond kon reizen.



Tsja, we waren voorlopig toch niet van plan om Europa te verlaten, dus áls we dat zouden doen, dan vragen we op dat moment wel een "echt" paspoort aan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
TO, in jouw eigen link staat:

Met ingang van 9 mei 2012 nemen gemeenten een spoedaanvraag van een kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden dat is bijgeschreven in een paspoort waarvan de geldigheid op of na 1 juli 2012 verloopt, niet meer in behandeling. Alleen om humanitaire redenen kan hier van afgeweken worden.



Dit gaat over spoedaanvragen, maar versterkt voor mij wel het beeld dat bijgeschreven kinderen als een andere categorie worden gezien dan kinderen die al een paspoort hadden, of die niet waren bijgeschreven en voor het eerst een paspoort aanvragen.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Dan snap ik het niet helemaal hoe het bij ons gaat.

Kins was bijgeschreven, paspoort nog jaren geldig.

Maar op vakantie naar Italië begin juni dus naar gemeentehuis 1.5 week geleden. Mogen we geen paspoort voor ons kind wegens niet urgent en we moeten een id bewijs. Paspoort zou pas eind augustus klaar zijn.

Terwijl we volgend jaar buiten Europa willen, heb dit aangegeven.

maar jammer de bammer, geen paspoort maar wel straks dubbele kosten.



Weet iemand hoe dit dan zit en of dit klopt of dat ik hier nog een klacht over in kan dienen.



Gr en alvast bedankt ,

Sendil
Alle reacties Link kopieren
In de link die TO geeft, staat dat spoedaanvragen na 9 mei 2012 niet mogelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mosterd ;-)
Ruza: dankzij jou kan ik misschien toch nog slapen vannacht! bedankt! Ik bel morgenochtend meteen!

Wat een stress!
Precies broedkippetje, dat beeld heeft man dus ook, maar ik twijfel(de) zo!
Alle reacties Link kopieren
borderwalk schreef op 22 mei 2012 @ 21:35:

[...]





Hoezo "hoe kom je erbij"?

Bij heel veel gemeentes wordt het aangeraden om een afspraak te maken. Dan zit je niet voor piet snot uren te wachten. Bij mijn gemeente zijn de inloopuren een beperkter geworden en de afspraken zijn heel populair.




3 kwartier, misschien een klein uurtje gewacht.

Wachten is toch niet zo erg?
Alle reacties Link kopieren
Ruza schreef op 22 mei 2012 @ 21:38:

[...]



Ik werk bij meerdere gemeenten door nederland en uren wachten heb ik zelfs op de piek van de drukte (afgelopen december) nog nooit meegemaakt. 1.5 uur wel, maarja..dat krijg je als iedereen wacht tot het allerlaatste moment.




Nou, misschien is uren overdreven, maar als is het 'maar' 60 min, dat blijft lang wachten hoor in je ongemakkelijke plastic kuipstoeltje met uitzicht op de mensen voor je die bij de balies moeilijk staan te doen en de boel ophouden.



Daarom ben ik zo blij met de mogelijkheid om een afspraak te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ok. Ik zal het even duidelijk maken voor allen:



Situatie 1: Kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden is bijgeschreven in paspoort dat nog niet bijna verlopen is en moet nu dus een eigen -> levertijd ongeveer 1 maand.



Situatie 2: Kind jonger dan 13 jaar en 8 maanden is bijgeschreven in paspoort dat binnenkort verloopt (dacht ergens in juli) -> gewone procedure, levertijd max 2 weken.



Situatie 3: Kind ouder dan 13 jaar en 8 maanden -> gewone procedure



Situatie 4: kind dat uberhaupt geen eigen reisdocument heeft -> gewone procedure



Situatie 5: Mensen die een reisdocument hebben dat NA 1 september verloopt -> kan pas in september geleverd worden waarschijnlijk. Dit geldt ook wanneer het paspoort in juli zou verlopen maar de ID kaart pas na september. Wanneer het paspoort minimaal zo en zo lang geldig moet zijn voor een reis dien je met bewijs van die reis(kopie ticket) naar het gemeentehuis te gaan, krijg je een spoedprocedure op kosten van de gemeente(je betaalt dus de gewone kosten).
Alle reacties Link kopieren
rara70 schreef op 22 mei 2012 @ 21:41:

In de link die TO geeft, staat dat spoedaanvragen na 9 mei 2012 niet mogelijk zijn.




Voor kinderen die waren bijgeschreven.

Dat is het kind van TO niet, die had een eigen paspoort.



Ik denk dat TO's kind gewoon binnen enkele weken een nieuw paspoort krijgt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
sendil schreef op 22 mei 2012 @ 21:40:

Hallo Allemaal,



Dan snap ik het niet helemaal hoe het bij ons gaat.

Kins was bijgeschreven, paspoort nog jaren geldig.

Maar op vakantie naar Italië begin juni dus naar gemeentehuis 1.5 week geleden. Mogen we geen paspoort voor ons kind wegens niet urgent en we moeten een id bewijs. Paspoort zou pas eind augustus klaar zijn.

Terwijl we volgend jaar buiten Europa willen, heb dit aangegeven.

maar jammer de bammer, geen paspoort maar wel straks dubbele kosten.



Weet iemand hoe dit dan zit en of dit klopt of dat ik hier nog een klacht over in kan dienen.



Gr en alvast bedankt ,

Sendil
Begin juni is die bijschrijving gewoon nog geldig. Dus je aanvraag is idd niet urgent. Daarbij was dit ruim op tijd bekend(mag hopen dat je gemeente het fatsoen heeft gehad je een brief te sturen) en dan kom je nu nog ff een paspoort aanvragen...
Alle reacties Link kopieren
Broedkippetje schreef op 22 mei 2012 @ 21:45:

[...]





Voor kinderen die waren bijgeschreven.

Dat is het kind van TO niet, die had een eigen paspoort.



Ik denk dat TO's kind gewoon binnen enkele weken een nieuw paspoort krijgt.
Ik denk dat TO als ze het morgen zou aanvragen gewoon volgende week woensdag of donderdag in bezit is van een nieuw paspoort voor haar kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven