vertraging levertijd paspoort , help!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:21
Hoi,
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
dinsdag 22 mei 2012 om 22:56
dinsdag 22 mei 2012 om 23:07
Misschien heb ik dan toevallig net pech met mijn gemeente. Maar bij mij is het toch echt gebeurt dat ik meer dan 3 uur moest wachten. Dan kom je binnen en is de aangegeven wachttijd 1.5 uur. En na anderhalf uur is de aangegeven wachttijd inmiddels veranderd in 2.5 uur. En na 2.5 uur is het alweer veranderd in 3 uur... En ik was die ochtend in mijn naiviteit al weggegaan toen de wachttijd nog maar 1.5 uur was, omdat ik dat al lang vond.
Het vervelende is dat op dit moment heel veel ouders 's ochtends met hun kinderen gaan, en de wachttijden dan dus ook ontieglijk lang zijn. Misschien heb ik wel gewoon pech met een kinderrijke gemeente hoor, dat kan ook.
woensdag 23 mei 2012 om 08:36
woensdag 23 mei 2012 om 08:39
woensdag 23 mei 2012 om 14:18
Het vervelende is dat het ministerie een aantal keer de informatie heeft aangepast en dat nu nog steeds doet. Ze monitoren per dag het aantal aanvragen en geven daar een richtlijn mee qua wachttijd. Tot nu toe valt het allemaal nog best mee met de levertijden. Maar direct in het begin werd inderdaad gezegd dat het wel september kan worden.
Onze gemeente is direct al begonnen met het noteren van e-mailadressen en telefoonnummers om aanvragers te kunnen laten weten wanneer het document binnen is.
Bij ons was de wachttijd zelfs bij de grote drukte eind vorig jaar ongeveer een uur. En er is koffie geregeld, ranja voor de kinderen en zelfs iets voor erbij. Maar de koekjes waren niet aan te slepen...
Onze gemeente is direct al begonnen met het noteren van e-mailadressen en telefoonnummers om aanvragers te kunnen laten weten wanneer het document binnen is.
Bij ons was de wachttijd zelfs bij de grote drukte eind vorig jaar ongeveer een uur. En er is koffie geregeld, ranja voor de kinderen en zelfs iets voor erbij. Maar de koekjes waren niet aan te slepen...
donderdag 24 mei 2012 om 10:36
'
Een afspraak maken is niet verplicht. Je kunt vaak ook zo binnen komen lopen.
Maar om lange wachttijden te voorkomen maak ik liever een afspraak dan dat er 35 wachtenden voor me zijn, zoals bij mijn Rotterdamse deelgemeente toen ik mijn paspoort vorig jaar ging verlengen. Ben weer terug naar huis gegaan en heb voor de andere week een afspraak gemaakt, waarna ik binnen een kwartier weer buiten stond.
maandag 28 mei 2012 om 23:23
Ik was ook best laks met het aanvragen afgelopen vrijdag had ik een afspraak met gemeente voor twee kids. Bij de balie hielden ze een standaardverhaal of ik wist van de wachttijd bla bla... en geen garantie dat het er voor september is, toen zij de collega naast , nee dat is veranderd per ? ik kan nu de paspoorten op 11 juni a.s. ophalen. Ben wel blij want we willen naar het buitenland.