vertraging levertijd paspoort , help!

22-05-2012 21:21 87 berichten
Hoi,

Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.

Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.

Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...

Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?

Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.

Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)

Dit is de link:

http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm

Bedankt!

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Moet je daar een afspraak voor maken ???

Ik loop gewoon even vóór schooltijd binnen, omdat Snoezekind bij de aanvraag aanwezig moet zijn.

Verder staan er op dit forum al -tig topics over de (vermeende) vertraging. Meestal valt het wel mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Het geldt voor alle paspoorten. Maarre......waarom een afspraak voor het aanvragen van een paspoort??
Begin april een brief en begin juni 1e gelegenheid voor een afspraak?

Je bent inderdaad een beetje laat. Vanaf begin dit jaar lopen er campagnes om mensen in beweging te krijgen. Ik hoop voor je dat het op tijd klaar is.
In verschillende gemeenten kun je alleen nog zonder afspraak terecht bij het gemeentehuis.
De ware stilte is niet zonder geluiden, maar zonder gedachten
Overal werd paniek gezaaid om de paspoorten- hause die zou ontstaan, maarhier bij ons in de stad is de levertijd nog steeds een weekje.
Volgens de site die je noemt, was een afspraak helemaal niet nodig.
"Zonder afspraak:

maandag t/m vrijdag van 9.00 - 13.00 uur"

Morgen meteen even langsgaan.
Ontzettend balen. Ik denk (en hoop voor je) dat ze zich vooral indekken en dat het best meevalt. Juli is gelukkig nog wel even weg, dus redelijke kans dat het gewoon goedkomt.

Hier hetzelfde hoor. Tussen 9 en 12 kun je zo binnenlopen, maar dat is dus lastig met schoolgaande kinderen en in de middag is het op afspraak en dat kan inderdaad weken duren voor dat kan.
Je hebt gelijk dat je een afspraak maakt, bij ons kan je zonder afspraak 2 uur wachten, met afspraak ben je op de afgesproken tijd aan de beurt.

Ik hoop voor je dat je snel een paspoort hebt.
Hier kun je ook geen paspoort meer krijgen voor september. Dan had je het paspoort aan moeten vragen meteen toen in Januari werd aangegeven dat de regelingen zouden veranderen en dat de wachttijden langer zouden worden.

Je hebt wel geluk dat je vaak kunt bijbetalen voor een spoedafhandeling. Kost wat, heb je wel op tijd een paspoort.
Ik heb laatst ergens gelezen dat als je kan bewijzen dat je binnen een bepaalde termijn een nieuwe paspoort nodig hebt, dat je dit kan aangeven en dat je deze dan ook op tijd kan gaan ontvangen. Ook voor bestemmingen waarbij je paspoort na terugkomst nog 3 maanden geldig moet zijn. Dus gewoon morgen even bellen of langsgaan. Geen stress; zal vast allemaal goed komen.
Liever 2 uur wachten als een vakantie moeten annuleren toch?!
Bij ons ook wachttijden bij de inloop van meer dan 3 uur. En wachttijd voor een afspraak was anderhalve maand.
Wij zijn gewoon naar de gemeente gegaan, hebben paspoort aangevraagd en week later konden we hem ophalen. Dit was weliswaar voor 1 mei.

Maar hoe kom je erbij dat je een afspraak moet maken om een paspoort te verlengen? Als je nou gewoon binnen was gelopen in april, had je nu al je paspoort gehad en had je gewoon op vakantie gekund!

Helaas is het pech als je door deze onnadenkendheid niet op vakantie kunt.
Ik zou de inloopmogelijkheid gebruiken. Scheelt je weer een week.
In de brief die ik kreeg van de gemeente werd geadviseerd een afspraak te maken, vandaar.

En aangezien zoon autisme heeft en lang wachten daarmee geen goede combinatie is, heb ik inderdaad gekozen voor een afspraak.

In de brief staat dat paspoort opgehaald kan worden na 5 werkdagen. En ik heb dus 30 mei een afspraak, dat was de eerste mogelijkheid toen ik begin april, direct na binnenkomst brief, keek op de site.
Hier in A'dam gelden die lange wachttijden niet voor een verlopen paspoort van kind alleen voor die bijschrijvingtoestanden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar ga morgenochtend bellen en als het moet natuurlijk morgenmiddag meteen langs
Ik had juist begrepen dat de 'gewone' paspoorten (dus nieuwe paspoorten verlengingen van al bestaande paspoorten) voorrang hebben op de nieuwe paspoorten voor kinderen die eerst waren bijgeschreven bij ouders.

Dus dan zou de langere levertijd niet voor jouw kind gelden, TO.

In elk geval zou ik die afspraak niet meer afwachten maar nou zo snel mogelijk gaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik heb vorige week een nieuw paspoort aangevraagd...toen werd gezegd dat het normaal gesproken 5 werkdagen duurt voor je het kunt ophalen en dat ze nu op 7 werkdagen levertijd zaten...dus het is vooral indekken... Overigens is het hier ook verstandig om een afspraak te maken bij de gemeente voor wat dan ook, anders kan het soms heeeel lang duren..
Heb je gezocht naar de mogelijkheid van een spoedafhandeling?
truffelmaffia schreef op 22 mei 2012 @ 21:33:

Maar hoe kom je erbij dat je een afspraak moet maken om een paspoort te verlengen? Als je nou gewoon binnen was gelopen in april, had je nu al je paspoort gehad en had je gewoon op vakantie gekund!

Helaas is het pech als je door deze onnadenkendheid niet op vakantie kunt.

Hoezo "hoe kom je erbij"?

Bij heel veel gemeentes wordt het aangeraden om een afspraak te maken. Dan zit je niet voor piet snot uren te wachten. Bij mijn gemeente zijn de inloopuren een beperkter geworden en de afspraken zijn heel populair.
Waar wonen jullie dan dat er van die bizarre wachttijden zijn tijdens inloop uren? Hier ben je na max 10 minuten aan de buurt.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
bloesem1977 schreef op 22 mei 2012 @ 21:21:

Hoi,

Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.

Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.

Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...

Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?

Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.

Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)

Dit is de link:

http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm

Bedankt!

Bedankt!
Je zoontje heeft dus al een eigen paspoort en staat NIET bijgeschreven bij jullie? Dan valt hij gewoon onder de reguliere aanvragen en zal de levertijd hoogstens 2 weken worden(op dit moment lopen de aanvragen redelijk op schema(5 werkdagen staat er in principe voor) het zou kunnen dat er ietsje vertraging in komt maar in principe zou hij er op tijd moeten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven