vertraging levertijd paspoort , help!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:21
Hoi,
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.
Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.
Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...
Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?
Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.
Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)
Dit is de link:
http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm
Bedankt!
Bedankt!
dinsdag 22 mei 2012 om 21:23
dinsdag 22 mei 2012 om 21:29
Ontzettend balen. Ik denk (en hoop voor je) dat ze zich vooral indekken en dat het best meevalt. Juli is gelukkig nog wel even weg, dus redelijke kans dat het gewoon goedkomt.
Hier hetzelfde hoor. Tussen 9 en 12 kun je zo binnenlopen, maar dat is dus lastig met schoolgaande kinderen en in de middag is het op afspraak en dat kan inderdaad weken duren voor dat kan.
Hier hetzelfde hoor. Tussen 9 en 12 kun je zo binnenlopen, maar dat is dus lastig met schoolgaande kinderen en in de middag is het op afspraak en dat kan inderdaad weken duren voor dat kan.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:30
Hier kun je ook geen paspoort meer krijgen voor september. Dan had je het paspoort aan moeten vragen meteen toen in Januari werd aangegeven dat de regelingen zouden veranderen en dat de wachttijden langer zouden worden.
Je hebt wel geluk dat je vaak kunt bijbetalen voor een spoedafhandeling. Kost wat, heb je wel op tijd een paspoort.
Je hebt wel geluk dat je vaak kunt bijbetalen voor een spoedafhandeling. Kost wat, heb je wel op tijd een paspoort.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:31
Ik heb laatst ergens gelezen dat als je kan bewijzen dat je binnen een bepaalde termijn een nieuwe paspoort nodig hebt, dat je dit kan aangeven en dat je deze dan ook op tijd kan gaan ontvangen. Ook voor bestemmingen waarbij je paspoort na terugkomst nog 3 maanden geldig moet zijn. Dus gewoon morgen even bellen of langsgaan. Geen stress; zal vast allemaal goed komen.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:33
Wij zijn gewoon naar de gemeente gegaan, hebben paspoort aangevraagd en week later konden we hem ophalen. Dit was weliswaar voor 1 mei.
Maar hoe kom je erbij dat je een afspraak moet maken om een paspoort te verlengen? Als je nou gewoon binnen was gelopen in april, had je nu al je paspoort gehad en had je gewoon op vakantie gekund!
Helaas is het pech als je door deze onnadenkendheid niet op vakantie kunt.
Maar hoe kom je erbij dat je een afspraak moet maken om een paspoort te verlengen? Als je nou gewoon binnen was gelopen in april, had je nu al je paspoort gehad en had je gewoon op vakantie gekund!
Helaas is het pech als je door deze onnadenkendheid niet op vakantie kunt.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:33
In de brief die ik kreeg van de gemeente werd geadviseerd een afspraak te maken, vandaar.
En aangezien zoon autisme heeft en lang wachten daarmee geen goede combinatie is, heb ik inderdaad gekozen voor een afspraak.
In de brief staat dat paspoort opgehaald kan worden na 5 werkdagen. En ik heb dus 30 mei een afspraak, dat was de eerste mogelijkheid toen ik begin april, direct na binnenkomst brief, keek op de site.
En aangezien zoon autisme heeft en lang wachten daarmee geen goede combinatie is, heb ik inderdaad gekozen voor een afspraak.
In de brief staat dat paspoort opgehaald kan worden na 5 werkdagen. En ik heb dus 30 mei een afspraak, dat was de eerste mogelijkheid toen ik begin april, direct na binnenkomst brief, keek op de site.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:34
Ik had juist begrepen dat de 'gewone' paspoorten (dus nieuwe paspoorten verlengingen van al bestaande paspoorten) voorrang hebben op de nieuwe paspoorten voor kinderen die eerst waren bijgeschreven bij ouders.
Dus dan zou de langere levertijd niet voor jouw kind gelden, TO.
In elk geval zou ik die afspraak niet meer afwachten maar nou zo snel mogelijk gaan.
Dus dan zou de langere levertijd niet voor jouw kind gelden, TO.
In elk geval zou ik die afspraak niet meer afwachten maar nou zo snel mogelijk gaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
dinsdag 22 mei 2012 om 21:34
Ik heb vorige week een nieuw paspoort aangevraagd...toen werd gezegd dat het normaal gesproken 5 werkdagen duurt voor je het kunt ophalen en dat ze nu op 7 werkdagen levertijd zaten...dus het is vooral indekken... Overigens is het hier ook verstandig om een afspraak te maken bij de gemeente voor wat dan ook, anders kan het soms heeeel lang duren..
dinsdag 22 mei 2012 om 21:35
Je zoontje heeft dus al een eigen paspoort en staat NIET bijgeschreven bij jullie? Dan valt hij gewoon onder de reguliere aanvragen en zal de levertijd hoogstens 2 weken worden(op dit moment lopen de aanvragen redelijk op schema(5 werkdagen staat er in principe voor) het zou kunnen dat er ietsje vertraging in komt maar in principe zou hij er op tijd moeten zijn.