vertraging levertijd paspoort , help!

22-05-2012 21:21 87 berichten
Hoi,

Ik heb begin april een brief gehad dat het paspoort van zoontje in juni verloopt. Ik ben meteen naar de site van de gemeente gegaan en de eerste mogelijkheid voor een afspraak is volgende week woensdag.

Nu was ik net even voor iets anders op de site van de gemeente en zie ik ineens staan dat aanvragen na 1 mei waarschijnlijk pas in september geleverd kunnen worden.

Wij gaan in juli naar de Canarische Eilanden...



Geldt dit nu alleen voor aanvragen van paspoorten voor kinderen die eerst waren ingeschreven bij hun ouders? Of geldt het ook voor kinderen die al een eigen paspoort hebben?



Op de site vind ik dit niet duidelijk uitgelegd. Wie helpt me uit de stress??? Morgen ga ik gelijk bellen natuurlijk, maar ik weet nu al dat ik niet slaap vannacht, tenzij iemand weet hoe dit zit.

Man zegt dat ik me geen zorgen moet maken, omdat er expliciet staat dat er vertraging is van de levertijd van kinderpaspoorten (en dus niet voor volwassenen , waaruit hij concludeert dat het alleen gaat om paspoorten van kinderen die eerst waren ingeschreven bij ouders)



Dit is de link:



http://www.eindhoven.nl/a ... isdocumenten-kinderen.htm



Bedankt!

Bedankt!
We vetrekken 23 juli , dus als ik 30 mei een afspraak heb, waar in de brief van de gemeente staat dat levertijd 5 dagen is, zie ik geen reden om kind onder schooltijd mee te nemen naar de gemeente zonder afspraak
Alle reacties Link kopieren
sendil schreef op 22 mei 2012 @ 21:40:

Hallo Allemaal,



Dan snap ik het niet helemaal hoe het bij ons gaat.

Kins was bijgeschreven, paspoort nog jaren geldig.

Maar op vakantie naar Italië begin juni dus naar gemeentehuis 1.5 week geleden. Mogen we geen paspoort voor ons kind wegens niet urgent en we moeten een id bewijs. Paspoort zou pas eind augustus klaar zijn.

Terwijl we volgend jaar buiten Europa willen, heb dit aangegeven.

maar jammer de bammer, geen paspoort maar wel straks dubbele kosten.

Dit klopt toch met de nieuwe regelgeving? Bijgeschreven kinderen moeten een eigen id of paspoort hebben per 26 juni. Ik heb in de afgelopen maanden daar 2 brieven over gehad met de mededeling dat door het verwachte grote aantal aanvragen het nieuwe paspoort vertraging op kan lopen. Dus wellicht hebben ze bij jou in de gemeente besloten dat vakanties buiten Europa 'urgent' zijn, en dat je daar dus nog een paspoort voor kunt krijgen, en dat voor vakanties binnen Europa alleen id verstrekt wordt. Volgens mij is een klacht dus geen optie!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
borderwalk schreef op 22 mei 2012 @ 21:44:

[...]





Nou, misschien is uren overdreven, maar als is het 'maar' 60 min, dat blijft lang wachten hoor in je ongemakkelijke plastic kuipstoeltje met uitzicht op de mensen voor je die bij de balies moeilijk staan te doen en de boel ophouden.



Daarom ben ik zo blij met de mogelijkheid om een afspraak te maken.
Dat afspraken maken is ook erg fijn! (ook voor ons hehe) zo niet, tja, op een handige tijd komen en als dat niet kan dan moet je wachten..het is niet anders. Wij kunnen ook niet harder werken dan we kunnen ;-)
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef op 22 mei 2012 @ 21:47:

We vetrekken 23 juli , dus als ik 30 mei een afspraak heb, waar in de brief van de gemeente staat dat levertijd 5 dagen is, zie ik geen reden om kind onder schooltijd mee te nemen naar de gemeente zonder afspraak
Dat ligt er dus aan hoe en wat met het huidige document van je kind. Ook die levertijd is geen vast gegeven. Het gaat niet sneller dan het gaat en soms betekent dat helaas dat iets er later is dan gepland.
Alle reacties Link kopieren
Akakia schreef op 22 mei 2012 @ 21:47:

[...]



Dit klopt toch met de nieuwe regelgeving? Bijgeschreven kinderen moeten een eigen id of paspoort hebben per 26 juni. Ik heb in de afgelopen maanden daar 2 brieven over gehad met de mededeling dat door het verwachte grote aantal aanvragen het nieuwe paspoort vertraging op kan lopen. Dus wellicht hebben ze bij jou in de gemeente besloten dat vakanties buiten Europa 'urgent' zijn, en dat je daar dus nog een paspoort voor kunt krijgen, en dat voor vakanties binnen Europa alleen id verstrekt wordt. Volgens mij is een klacht dus geen optie!
Dat besluit de gemeente niet maar het ministerie van BZK
Alle reacties Link kopieren
Ruza schreef op 22 mei 2012 @ 21:48:

[...]



Dat afspraken maken is ook erg fijn! (ook voor ons hehe) zo niet, tja, op een handige tijd komen en als dat niet kan dan moet je wachten..het is niet anders. Wij kunnen ook niet harder werken dan we kunnen ;-)




Volgens mij snapt iedereen dat en tuurlijk zullen er piektijden zijn,

alleen een rustige handige tijd qua rij bij de gemeente is voor de gemiddelde werkende mens meestal weer niet zo'n handige tijd.
Alle reacties Link kopieren
En niet om lullig te doen maar ik heb vaak zat een "klacht" ingediend gehad tegen mij! In de praktijk heeft 9 van de 10 mensen gewoon niet goed gelezen.
Ruza: paspoort hoeft er ook niet na 5 dagen te zijn, maar tussen 30 mei en 23 juli zitten bijna 8 weken, ik mag er dan toch vanuit gaan dat dat altijd lukt?
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



Bedankt voor de uitleg.

Ik begreep niet helemaal hoe het zat.

Nu wel :-)



Gr,

Sendil
Alle reacties Link kopieren
borderwalk schreef op 22 mei 2012 @ 21:51:

[...]





Volgens mij snapt iedereen dat en tuurlijk zullen er piektijden zijn,

alleen een rustige handige tijd qua rij bij de gemeente is voor de gemiddelde werkende mens meestal weer niet zo'n handige tijd.
Klopt. En dat is vervelend voor zowel de burger als voor ons. Maar het is nu eenmaal niet anders. Als er 4 balie's zijn bij een gemeente kunnen we er moeilijk een 5e bij zetten omdat het 1 maand per jaar drukker is.
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef op 22 mei 2012 @ 21:52:

Ruza: paspoort hoeft er ook niet na 5 dagen te zijn, maar tussen 30 mei en 23 juli zitten bijna 8 weken, ik mag er dan toch vanuit gaan dat dat altijd lukt?


Niet altijd dus. Maar in het geval van TO (aan de hand van de info die ik krijg) zeker wel!!



Oh en @TO: vergeet niet je zoontje, toestemmingsformulier, legitimatie van beide gezaghebbers en oude reisdocumenten mee te nemen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh en @Bloesem. Aangezien de bijschrijving begin juni nog geldig is zou ik bij de aanvraag NIET alvast de bijschrijving laten cancellen. Mocht het dan niet op tijd lukken kun je gewoon met de bijschrijving gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bloesem is TO, Ruza X-D
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ruza: zoontje is niet bijgeschreven, heeft eigen paspoort dat 20 juni verloopt en we reizen 23 juli.

En toestemmingsformulier is al getekend door man, paspoort man ligt klaar, paspoort zoon, paspoort van mij ook, pasfoto zoon ook. Dus daar ligt het niet aan!
Alle reacties Link kopieren
Ruza haalt 2 verhalen door elkaar....
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
Oh oeps ;-) Ik was ff in de war.



Bloesem: dan moet het echt helemaal goedkomen hoor! En je bent goed voorbereid, ook fijn X-D
ik dacht al zoiets :)
Alle reacties Link kopieren
Broedkippetje schreef op 22 mei 2012 @ 22:01:

Ruza haalt 2 verhalen door elkaar....
Zit hier zwaar te falen in mn vrouwelijke multitaskkunsten blijkt.
ruza: namens man en mij hartelijk bedankt!! Zo fijn dit forum! Ik ga slapen :)
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef op 22 mei 2012 @ 22:02:

ruza: namens man en mij hartelijk bedankt!! Zo fijn dit forum! Ik ga slapen :)
Is er ook een keer iemand blij met me ;-)
Ruza schreef op 22 mei 2012 @ 22:03:

[...]



Is er ook een keer iemand blij met me ;-)




Heel erg blij zelfs!

Maar ik vind wel dat de site van de gemeente wat duidelijk mag. Een zin erbij in de trant van: "voor mensen die al een eigen paspoort hebben geldt dit niet"
Alle reacties Link kopieren
bloesem1977 schreef op 22 mei 2012 @ 22:08:

[...]





Heel erg blij zelfs!

Maar ik vind wel dat de site van de gemeente wat duidelijk mag. Een zin erbij in de trant van: "voor mensen die al een eigen paspoort hebben geldt dit niet"


Ben ik met je eens. Heb ook zelf het een en ander aan drammen moeten doen bij 1 gemeente om het uberhaupt op de site te krijgen.



Om het te relativeren: wij kregen dus een brief van de minister en moesten hem zelf ook even ontleden voordat we het zelf snapten O.o
Ik heb niet het hele topic gelezen.

Maar ik heb afgelopen woensdag voor onze dochter een paspoort aangevraagd. En heb dit gisteren kunnen ophalen.



Geen spoed procedure niks. Dus ik zou gewoon bij de gemeente langsgaan en kijken of het bij jou ook zo snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
IK vind dit echt heel raar, ik heb vorige week maandag een nieuw paspoort aangevraagd, de mijne verloopt half juni. En toen is mij gemeld dat ik waarschijnlijk niet vóór 1 september hoef te rekenen op een paspoort vanwege de drukte. Ze zouden me bellen als hij binnen is....



Hoe kan het dan dat de een tijden moet wachten en de andere hem binnen 5 dagen heeft? Dat wordt toch allemaal centraal geproduceerd?
Alle reacties Link kopieren
Die brief van de minister moest ik ook echt uitpuzzelen, terwijl ik verdorie de hele dag met moeilijke ambtenarentaal werk.

Geen wonder dat mensen er geen hol van begrijpen.



Van een kennisje begreep ik dat correspondentie en voorlichtingsmateriaal van gemeenten zoveel mogelijk op mavo-3-niveau geschreven moest worden, om het duidelijk te houden voor het merendeel van de bevolking.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven