Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
En opeens heb ik spijt van mijn laatste stukje. Ik heb nooit bedoelt dat dit eruit kwam, hoewel ik wel blij ben met sommige reacties waar veel info in zat, alleen de manier waarop had bij sommige wel anders gekend (kira) ik hoop dat we dit allemaal weer kunnen vergeten, ik vind het zonde dat orgineel weg is, hoop echt dat ze weer terug komt.
Intermoos, je hebt je nergens voor te verontschuldigen!

Aan de hele discussie neem ik geen deel. Wel moet een ieder op haar eigen wijze kunnen reageren.

wil je de exacte info over de wijze van keuze qua operatie? Stel die vraag aan jouw behandelend arts. Dan komt er niemand van een koude kermis thuis.

Ik lees mee, schrijf ook niet zoveel meer. Vond het leuk Kira en Iny weer eens voorbij te zien komen! Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!!

Verder wens ik iedereen die nog een lopend traject heeft super veel succes.

Twijfels, heeft iedereen! Maar ik ben nu 7 weken verder, voel me top, ben blij en heb totaal geen spijt. De weegschaal geeft -18,6 en ben druk met zumba en spinning.

Verder ben ik heel druk, moet natuurlijk nog op jacht naar werk en we hebben een kitten gehaald omdat ik gek werd vd stilte in huis.

Die moet opgevoed worden, heb dus weer wat te moederen ;-)

Meiden, wees lief voor elkaar. Houd het gezellig en vergeet niet: het is overal anders!!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
meissies meissies, wat maken jullie me nou?? elkaar aanvallen omdat de een zus heeft en de ander zo???

het moge toch duidelijk zijn dat we hier al geleerd hebben dat ziekenhuis A de zaken anders aanpakt dan ziekenhuis B? Kijk alleen maar naar het wel of niet volgen van een pre dieet, en hoe dat eruit ziet.

Daarnaast hebben we allemaal zo onze eigen ervaringen, en het lijkt mij dat de keuze voor welke operatie in het algemeen (dus ook niet altijd) genomen wordt door de chirurg; hier zeggen ze omdat hij uiteindelijk degene is die ook de verantwoordelijkheid draagt. Ik dacht voor een maagbandje te gaan, maar de chirurg deed liever een gbp.

En ja, de superdikkerd bij ons kreeg eerst een sleeve, en mag later voor een gbp. Maar ook een ander heeft een sleeve. Zal idd te maken hebben met eetgedrag.

En dat we hier eens van mening verschillen moet toch kunnen, zonder elkaar meteen aan te vallen??? zonde van onze tijd en energie. ja toch? niet dan?

dus plies,niet boos op elkaar zijn, daarvoor hebben we elkaar toch veel te hard nodig.

dan zou ik bv wel boos kunnen worden op iny miny omdat ze het raar vindt dat mijn man niet mee was op vakantie...maar dat is nergens voor nodig. Iny, hij houdt niet van de zon, en ik wel. nu kwam het zo uit dat ik met de kinderen meekon, en ben dus meegeweest. zo gaat manlief af en toe met zoon naar Londen. Je hoeft nl niet alles hetzelfde te doen als je getrouwd bent, je blijft gewoon zoals je bent hoor. en gelukkig zijn we allebei onszelf gebleven, en hebben we het samen wel erg fijn. en daar draait het maar om.

geniet ik dus nu lekker in de tuin, terwijl hij regelmatig even onder de ventilator zit.........

wens ik jullie allemaal nog een fijne zomerse week toe !!!
Ik neem ook niet deel aan deze discussie. Heb andere dingen die ik moet doen voor ik zelf onder mes ga. Hoop alleen dat het dan niet zo tropisch is.

Zijn onderweg onze andere auto op te halen :-d
Haiiii ladies,

Lief zijn hoor voor elkaar :) het is al zo warm....(Al zullen velen van ons dat juist toejuichen).

De hele discussie van de sleeve is net zo onzinnig als die van een paar weken terug van die dame met de sleeve die de andere dame met gbp een slapperd vond. En btw; als je een grazer bent is een gbp juist ook een risico; want dan kun je de hele dag door mini hapjes nemen (in theorie). Dat is nl ook gebeurd bij schoonvader van collega.

Sorry voor het volgende ego bericht maar ik heb dus vandaag een abortus ondergaan. Ik was twee-drie maanden zwanger en dat veroorzaakte dus al die klachten van de afgelopen weken. Ik ben er best droevig onder omdat het toch voelt als een gedwongen keuze. Maar voor mijn gezondheid en het kindje is het beste.

Ik wens jullie allen een hele fijn zonnige dag! En Majesteit jij bent straks helemaal van alle kookmarkten thuis. Ik kom bij je hummus eten!
hihi hummus heb ik nou net niet geleerd !! wel iets in koolbladeren, iets met schaap, iets met stier en tuinbonen (niet zo super lekker) . een salade met als extra mint erin wat het wel lekkerder maakte, maar verder was ik niet helemaal onder de indruk. wel van jouw verhaaltje over die abortus.

ik vind het heel erg voor jou, en weet eigenlijk niet goed hoe ik er op moet reageren. ik kan niet bedenken hoe ik je kan troosten, of een reden geven hierin te berusten. dit lijkt me voor een vrouw de meest vreselijke beslissing om te nemen, ook al zeg je dat het beste is. kruip ik toch even diep in je hart bij je, en huil ik wel even mee, en help je hart vasthouden. misschien drukt dat een beetje uit wat ik voel.

is mijn volgende workshop al donderdag, (nounou wat een overgang) en deze gaat uit van het wijkcentrum waar ik vrijwilligerswerk doe) ; werken met kosteloos materiaal. noemden we vroeger op school waardeloos materiaal, maar dat mag ook al niet meer. het doet me zo denken dat ik straks nog meer ingelijfd ga worden, maar dat zie ik dan tegen de tijd nog wel.

moet ik nu naar muziekles, hoezo druk???? geniet van de avond
Kickstart

Ik sta even met mond vol tanden en weet ook niet iets zinnigs te zeggen......sorry

Bah hummus dat lust ik echt niet (zijn toch op basis van kikkererwten?)

Majesteit

Pppfff nu muziekles met deze hitte. Wens je veel succes!!

Ga ik mijn prakkie even koken :-p
Sorry dames, ik weet dat het wellicht rauw op jullie dak valt. Zelf is het als een roes gegaan. Ik werd steeds zieker, moest weer aan zo'n infuus en toen hebben ze t ontdekt en binnen 5 dagen lag ik in de kliniek. Allemaal erg onwerkelijk. Had ook helemaal niet aan zwannger zijn gedacht want ik was gewoon ongesteld geworden. En dan sta je voor zo'n duivels dilemma. Maar bij mijn ziekenhuis zijn ze erg stellig: geen zwangerschap in ieder geval het eerste jaar (en bij voorkeur ook niet het 2e jaar). Hopelijk is het ons gegund om over een paar jaartjes ouder te worden.

My god, wat een tranentrekker is dit allemaal maar bij voorbaat ontzettend bedankt voor jullie support
En majesteit erg typische gerechten (schapenballen, hoofd etc) er zijn zoveel lekkerdere gerechten (zoals kip met noten). Maar ja, jullie cursusleider had wss de kolder in de kop :) net als mijn ma, die is arabisch, en soms kwam ze met van die hele aparte dingen aan. En helemaal gelijk heb je met je shirtS; als je er nog plezier van hebt dan hoeft niet alles naar de zak van max

Brenda; he he jullie autootje is binnen ( en jullie vakantiegeld meteen weer op? :)
Kickstart.. Ik wil je een hele dikke virtuele knuffel geven! Wat lijkt me dat ontzettend moeilijk, maar tevens ook een zeer moedig besluit. Doe rustig aan! Verwerk het op je eigen manier/tempo en denk vooral aan je gezondheid. Heel veel liefs!
Ben superblij met auto :-d

Zoveel snufjes! Haha nee nog niet op gelukkig :-p
Kickstart, sterkte!

Heb zelf een aantal keer een miskraam moeten meemaken (waaronder een tweeling) is moeilijk...

Abortus is iets anders, maar gelijk staat dat een leventje verloren gaat.

Ik wens je sterkte en succes.
kom alleen even langsfietsen. kickstart, je krijgt van mij nu een dubbele knuffel, ik had toch helemaal niet meegekregen dat het te maken had met de maagoperatie.......dubbel zuur dus. vandaar die dubbele knuffel ook.
Good afternoon ladys

Allereerst voor kickstart een REUZE KNUFFEL via het I-net.

Geef het de tijd en geef het dan een plaatsje.

Hopelijk is het je wel gegeven om idd over enkele jaartjes een trotse ouder te mogen zijn.

vervelend om eerst zoooo beroerd te moeten zijn en nietsvermoedend op zoek gaat naar de oorzaak van dat ziekzijn.

Vreselijk om dan te moeten horen dat het door een zwangerschap is, dat je zo naar bent.

Heb vertrouwen in het beleid van het ziekenhuis, zodat je in de nabije toekomst nog meer ellende bespaard blijft door het nu ingrijpen omdat het niet mag van het bariatrisch team. Er zal vast een goede reden voor zijn dat je de eerste twee jaar niet zwanger mag raken. Dit vanwege risico's en complicaties neem ik aan....

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje, ik geniet nog van de laatste zonnige vakantiedaagjes. Vanochtend saampies de tuin gedaan en vervolgens genoten van het zonnetje.

Ga ik nu zoetjesaan naar mijn werk voor iets speciaals.

Ik heb afgelopen maand iets opgezet om ons Alpe d"HuZES fietsteam een flink zetje in de rug te geven, zodat ze die berg wat makkelijker op kunnen fietsen.

Vanmiddag mag ik de waardecheque overhandigen aan het fietsteam, die op elke locatie langs gaat om het sponsorgeld op te halen.

Ben trots op mijn actie:

Heb middels een schrijven bij het personeelsblad aan iedereen gevraagd om 2,50 of een veelvoud daarvan van zijn vakantiegeld af te geven aan het fietsteam Alpe d'HuZES. En tijdens hun eigen vakantie op een terrasje een pilsje of ijsje minder te nuttigen en daarvoor in de plaats te denken aan al die mensen die momenteel vechten tegen kanker of er aan overleden zijn. Familie, collega's of cliënten/patiënten

Men vond het een grandioos idee. Er is hopelijk aardig wat gedoneerd, met een organisatie van 2200 personeelsleden kan dat wel oplopen.

Moet ik me nu nog even optutten, want moet vanmiddag natuurlijk op de foto......

Fijne dag verder!

P.s.

Wat betreft de manier van discussiëren.

Een stevige discussie mag altijd. Een andere mening hebben mag ook. Men weet dat elk ziekenhuis een ander voortraject en ander begeleidingsprogramma heeft. Ook elk zieknhuis heeft een eigen visie op de diverse hulpmiddelen.

Houdt dit in je achterhoofd en ga met respect om met elkaar.

Niets is onzinnig, ook als je het niet bij het juiste eind hebt.

Dit forum is altijd open en eerlijk en we gaan altijd als volwassen mensen met elkaar om hier.

Probeer dat zo vast te houden, dat voelt immers goed bij iedereen.

En verder......blijf gewoon komen en posten en kat elkaar niet af.

AMEN
Hallo!

Terug van vakantie en moet je kijken wat een mooi weer!

Hoe gaat het hier met iedereen? Brenda hoe ver zit je in je nieuwe traject? Weet je al wanneer je mag? En verder? Hoe is het met u allen? Zelf ben ik vanmiddag weer naar het ziekenhuis geweest en is het hele gebeuren weer in touw gezet om geopereerd te worden. Dan krijg ik mn kastje weer terug! Mn arts vond toch wel dat ik heel veel was afgevallen dit jaar. Toch fijn om te horen!

Wat betreft mn werk, ben steeds blijer dat ik daar weg ga, ik krijg ineens van alle kanten verhalen te horen over hoe er geroddelt word en wat voor dingen er worden gezegd achter mn rug om. Ik zal wel heel ongezond eten, anders was ik nooit zo dik geworden, nu eet ik ook nog ongezond want ja als je niets kan eten is dat ook ongezond, o en als klap op de vuurpijl is het natuurlijk belachelijk dat ik een operatie onderga ipv gewoon aan de lijn te gaan. Leuk hoor collegas..... Geen baan is ook niet alles maar dit... zit ik ook niet op te wachten..

Maar goed, waar een deur dicht gaat, gaat er ook een open!

En voor nu is dat even mn slaapkamer deur... Ben moe.. Truste!
Hallo Bollie

Lekkere vakantie gehad?

Wat een collega's zeg pffff verschrikkelijk kan je inderdaad maar beter weg zijn.

En wat gemeen :-(

Zelf is mijn volgende afspraak 31 mei bloedprikken en dan 2 weken daarna internist
Bollie

Leuke vakantie gehad? Wanneer staat operatie gepland? Leuk compliment van arts. Nou ja wat gemeen van die collega's

Maandag 4 juni opname en dinsdag 5 juni operatie.

Nu aan het pré-dieet
bollie, welkom home, en ja hebben we eindelijk het weer dat we verdienen. fijne collega''s heb je. zo eerlijk ook, zal gezellig zijn bij jullie in koffiepauzes......sta er boven meissie, ze weten niet beter.

zijn wij gisteren gespaard gebleven voor de meest heftige buien gelukkig, en duiken nu zo weer het tuintje in om wederom van dit weer te genieten. de plantjes groeien als gekken, geweldig. en dan geniet ik vooral van die dikker wordende knoppen van de pioenroos !! heeft toch een klap gehad in de winter, want we hebben minder knoppen dan anders.

wens ik iedereen een prima dag toe !! wees trots dat je voor jezelf hebt gekozen......
Hoi dames,

Ontzettend bedankt voor jullie steun! Doet me erg goed.

Zal nog eventjes tijd nodig hebben om te herstellen maar daarna gaat t koppie weer omhoog :)

Limburger; je hebt helemaal gelijk. Discussie is goed maar laten we elkaar in de waarde laten. Het zijn allemaal hulpmiddelen die ons verder helpen. En laten we daar nou eens positief bij stil staan. En bij alle medische teams die het beste met ons voor hebben.

Leo; jij gaat goed zeg! Leo 1.0 was al een wervelwind, maar Leo 2.0 is een tornado :) gefeliciteerd met de resultaten en ik heb bewondering voor je houding en doorzettingsvermogen. En heftig verhaal van je miskramen. Uiteraard is abortus een ander verhaal en uit vrije keuze, maar zo voelde het niet. Maar zoals Limburger het verwoordde; ik heb ontzettend veel vertrouwen in mijn artsen en als zij geen groen licht geven, dan is het het beste.

Over lompe mensen/ collega's gesproken; mijn andere leidinggevende is een enorme hork. Ik vertelde op zijn verzoek mijn hele operatieverhaal en dat het voor mij de beste beslissing was om duurzaam af te vallen. En dat het mij zonder dit hulpmiddel niet op eigen kracht was gelukt. Zegt ie doodleuk "dat weet je niet". Ja hoor meneer de ervaringsdeskundige ik laat even voor de lol in mijn lichaam snijden.

Verder zwaai ik naar iedereen die ik ben vergeten. Ik zoek lekker het zonnetje op!
Kickstart, die Leo2.0 gaat op voor weer een nieuwe versie hoor!!

Ik heb nl een nieuwe baan!! Begin as dinsdag al ;-)

Ben erg tevreden, hoef gelukkig (weer) niet in de ww, wat een opluchting.

Morgen contracten gaan tekenen en vanaf dinsdag weer fulltime aan de bak, ben benieuwd!

Wel langere reistijd, moet naar Naarden, maar goed. Heb sowieso nog 18mnd geen keuze dus nog even doorbikkelen,

Gewicht staat nu ff stil, maar ach, laat het lijf na -18,6 maar ff bijkomen denk ik dan.

Eten en alles gaat goed, gister stukje.kip vd bbq lekker lekker en vandaag heb ik gegokt: pannekoek. Hahaha ging goed!

Kreeg 'm niet op maar who cares ;-)

Iedereen fijne avond, ik ga ff strijken. Daaaag!
Hoi dames,

Nou ik vond het allemaal erg interessant wat er te melden was op die voorlichtingsbijeenkomst, grotendeels had ik al gelezen op het internet, maar was toch informatief.

Ik had van te voren al bloed laten prikken want het was daar lekker rustig, dus hoefde alleen nog maar mijn formulieren in te leveren die ik al van te voren had ingevuld.

Nu is het een half jaar wachten tot ik een oproep krijg voor de screening, dus moet wel even geduld hebben.
Ik breek even in naar aanleiding van de laatste berichten. Ook ik heb eventjes meegeschreven toen ik nog in het voortraject zat. Bij mij is het een maagband geworden, in een ziekenhuis waar dus nog best vaak maagbanden geplaatst worden.

Mij is vertelt dat het verhaal over welke operatie ook (helaas) nog al eens een financiele kwestie is. Artsen, klinieken krijgen simpelweg meer geld voor een GBP dan voor een maagband.

Volgens mij heeft het geen zin met elkaar te vergelijken waarom wie welke ingreep krijgt. Ik vertrouw er maar op dat naar iedereen persoonlijk wordt gekeken. Je historie, je eetpatroon, gezondheid, je bouw enz enz.

Iedereen veel succes!
Hallo,

Weer een dag met mooi weer! Dat maakt alles toch alweer een stuk leuker! Vandaag een drukke dag op het werk gehad, vanavond ook nog een thema avond op het werk dus pas om kwart over 9 thuis. Jammer genoeg heeft het ziekenhuis nog niet gebeld voor een datum,, Ik wacht af.' Verder hier best af en toe weer wat pjin, smorgens als ik wakker wordt en op mn rug lig dan zie ik gewoon het slangetje omhoog staan, He dan een een bobbeltje op mn huid zeg maar, al is hij dan wel onder mn huid.

Dita, oei wat spannend, 31 mei is al heel dichtbij! Tja en mn collega's.. Ik laat het maar (stiekum steekt het wel maar ik probeer het maar los te laten)

Brendah, ooo 4 en 5 juni is ook al heel dichtbij! Heb je er zin/ben je er klaar voor? Hoe staat het met je pre dieet? Valt het erg tegen? Of niet?

Majesteit, ik doe mn best om er boven te staan! Wat fijn dat je tuin er zo mooi bij staat! Hier ook nog geen regen, wel een ontzettend mooi schouwspel van lichtflitsen van het onweer wat ver weg te keer ging.

Kickstart, meid wat een moeilijke tijd zal jij hebben. Dat is niet niks. Ik wens je veel sterkte en kracht toe. En wat een druiloor die leidinggevende... Mensen zijn vaak zo snel klaar met hun vooroordeel..

Leonore, super!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat lekker dat je de WW niet in hoeft!! (ik moet me helaas over anderhalve week aanmelden) 18,6 hoppa!!! Je gaat goed!!

Intermoos, fijn dat het een informatieve bijeenkomst was, zo te lezen kon je in een adem door, bloedprikken, luisteren en inleveren. Geduld is een schone zaak en straks ook een slanke zaak!!

Moppie, hier ook een maagbandje, hoe bevalt hij je? En ben je al veel afgevallen?

Hebben jullie vanavond het stukje bij de vijfde dag gezien op Nederland 2. Ging oven een jong meisje wat een maagbandje kreeg in Maastricht.
Hoi moppie, zo is het maar net. We moeten kunnen vertrouwen op de deskundigheid van de artsen.

Daarbij staat de wetenschap ook niet stil, wie weet is de gbp over een paar jaar weer uit de gratie (net als nu de maagband).

Wat ik nog steeds wel vind is dat ziekenhuizen onderling uniforme richtlijnen zouden moeten hanteren want soms wordt tegen patienten zulke stellige dingen gezegd en die nemen patienten dan ook over. En dan blijkt in een ander ziekenhuis dat bijv helemaal niet te gelden. Neem nou zoiets als welke medicatie je beter zou moeten vermijden. En wat ik helemaal belachelijk vind is dat patienten die in Belgie zijn geopereerd nu bij complicaties helemaal nergens in NL terecht kunnen. Een beetje meer samenwerken zou voor iedereen beter zijn.
Intermoos,

Was het ook druk?Veel vragen gesteld? Nu wachten!

Bollie

Hoop dat je snel een datum krijgt en van pijn af bent!

Moppie

Wanneer en/of ben je geopereerd?

Leonore

Gefeliciteerd! Is je gegund!

Majesteit

Mooi weer je tuin op orde!

Gister was ik in bios en wat een noodweer!

Kickstart

:hug:

Ben er klaar voor! Heb er zin in! Spannend! Gaat goed met pre-dieet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven