Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Dank je wel bollie!! Echt heel lief van je. Succes met je operatie meid! Ik vind het heel dapper van je dat je vertrouwen blijft houden. Zo hoort het en hoeveel zouden in jouw plaats niet de handdoek in de ring gooien!

Overigens bedoel ik met uit de gratie zijn van de maagband niet dat ik enig waarde oordeel heb over dit hulpmiddel! Het is gewoon een constatering van wat ik om me heen zie.

En ik ga kijken naar die docu!

Welterusten dames
Heb klein stukje gezien van docu. Later helemaal even.
Dames, ik lees even mee en lees dat iedereen het met mij eens is. Dat is fijn :). Ik laat kyra dus maar in haar sop gaar koken, misschien was ze ongesteld ;-)

Maar ik merk dat k even geen behoefte heb om te reageren. Mijn beslissing is me zo heilig dat ik er geen tweede kyra bij kan hebben. Dus ik lees mee, maar reageer niet. Alleen op fb.

Ter info :)
kom jullie even een fijne dag wensen. ben vanochtend niet zo goed opgedroogd zal ik maar zeggen......even bijkomen dus.
@ Kickstart, enorm veel sterkte gewenst!!!!

@ Leonore, je gaat goed, proficiat!!! en ook proficiat met je nieuwe baan!!

@ Majesteit, ook jij sterkte voor vandaag!

@Bollie, wat een narigheid met het kastje, ik hoop dat dit de laatste operatie voor je is.

@ Intermoos, voel je absoluut niet schuldig. Ik heb enkel willen aangeven als iemand met een Sleeve dat het niet alleen voor extreme dikke mensen is. Maar je zult zoals al gezegd is dat in overleg met je behandelend arts bespreken en dan komt daar voor jou vast het passende hulpmiddel uitrollen. Succes!

Goed! Nu moet mij dit van het hart. Het is heel erg makkelijk om mij te gaan aanvallen, daar lieve orgineel wel zo " laf " is geweest haar berichtjes te wissen. Mij raakt het de koude kleren echt niet. Ik sta voor wie ik ben. Ik zeg voor de laatste keer dat ik enkel duidelijk wou maken dat een Sleeve voor meerdere mensen geschikt is. Dat lieve Origineel dat anders opvat. Dat zegt meer over haar dan over mij!

Het spijt me dat ik dit moet schijven, maar soms kan een mens te ver gaan.

Ik heb jullie belevenissen naar de weg van de OK tot daarna altijd met veel plezier gelezen. Mijn grens is bereikt en ik heb er genoeg van.

Succes allemaal met jullie weg naar een nieuw leven! Het is jullie allemaal gegund.
laat ik vooropstellen dat ik heel goed weet dat geschreven tekst heel anders kan overkomen dan gesproken tekst.

als ik teruglees wat er hier is geschreven de laatste dagen over verschillende soorten ingrepen, bandjes, sleeve, gbp, en wat er nog meer mogelijk is, schrik ik er eigenlijk van hoe mensen zich aangevallen kunnen voelen en zich terugtrekken door iets wat ik niet eens als aanvallen ervaar. Wel als het hebben van een andere mening, en ik vind dat dat moet kunnen. als iemand het raar vindt dat ik zonder mijn man op vakantie ga, mag dat. het blijft immers wel mijn beslissing, genomen in overleg met mijn man. wij vinden dat een huwelijk niet betekent dat je meteen als siamese tweeling door het leven hoeft te gaan en dingen afzonderlijk van elkaar met kunnen blijven doen. en die vrijheid geldt voor elke beslissing die hier door iemand genomen wordt...het is jouw beslissing, en als anderen een andere mening hebben; het zij zo.

ik begrijp dus niet kira en origineel wat er nu zo ernstig aan is dat jullie beide (helaas) besluiten om hiet te stoppen met schrijven. en dat bedoel ik echt niet vervelend.ik zie niet wat de beledigingen zijn. (of ben ik nou zo dom??)

Voor jullie beide moet er dus iets zijn dat je gewoon vreselijk raakt in dit gebeuren, omdat de pijn zo diep zit? omdat jullie zo vreselijk graag anders willen??? heel begrijpelijk, deze materie is niet om vrolijk van te worden. we hebben allemaal zo ons dal waar we doorheen zijn gegaan voordat we tot een beslissing zijn gekomen, en de daaropvolgende wachttijd en OK, en dat moeten we van elkaar maar gewoon respecteren. Maar daar mag je wel kritische vragen over stellen vind ik. dat maakt de ander sterker en bewuster in/van de keuze.

daarom nogmaals, heel jammer dat er nu 2 meiden afhaken.

ik wens jullie het beste, maar hoop dat je op je beslissing terugkomt, eerlijk gezegd.
Heel mooi verwoord Majesteit!

Het is inderdaad zo, geschreven tekst kan op verschillende manieren opgevat worden. En dat is bij mij dus ook weleens het geval dat ik het anders oppak dan het waarschijnlijk word bedoeld.

Ik wil iedereen nog een hele fijne ZONNIGE dag toewensen!

Wij gaan vnv weer lekker bbq-en. Hopelijk krijg ik dit keer weer een stukje vlees binnen.. jammie! haha.. Deze week lukt t voor t eerst sinds 20 april :) Nouja, niet te hard roepen.. Gisteren ging het ook weer erg moeizaam. Misschien toch teveel gegeten ondanks dat t maar 3 happen waren hihi

Groetjes!

Ps. als t goed is ga ik zometeen een parttime contract tekenen.... ben benieuwd!
Hallo dames,

@majesteit; ik lig iedere keer in een deuk om je schrijfsels. Niet om je laatste post want dat lijkt mij een waarheid als een koe. Maar niet goed opgedroogd; hoe komt dat?? :)

@holadio;@leo van harte met jullie nieuwe jobs! En holadio; lekker die bbq!!! Gezellig saampjes met je man of met meerdere mensen? Goed kauwen is het devies! En als je het niet opkrijgt dan moet je vriend maar even als vuilnisbak dienen :)

Voor brendah: duimen staan klaar! Had je nou vooraf vrijgenomen of ga je rechtstreeks vanuit het callcentre de ok in :) en ik hoop dat jullie autootje goed bevalt!

Meisjes; ik knap zienderogen op! Qua eten en drinken voelt het even als teruggeworpen zijn (qua hoeveelheden) maar dat is ook wel goed. Gisteren was manlief jarig, ik had geen kado maar dat komt wel!

Ik ga weer het balkon opzoeken, leuk mensen kijken! Documentaire vond ik heftig met dat meisje dat sinds haar derde jaar worstelt met haar gewicht. Maar wel integer gemaakt en beter dan al die sensatie meuk van rtl 4
kijk kijk, er komt weer meer volk uit de zonnestralen zich even melden...zit zo ongeveer te smelten in de tuin; wil wel graag een kleurtje hebben. maar heb ondertussen ook een beetje een houten kont van die tuinstoelen.....

vannacht was weer zo''n nacht na een fysiobezoekje, en die zijn nooit zo leuk. maar uiteindelijk word ik er wel beter van, dus ik ga maar trouw. heeft hij gisteren die artroseknietjes van me onder handen genomen, en ben nu vanaf mijn middel stijf, zo voelt het tenminste, maar is goed voor me, zegt hij. heeft de huisarts me inmiddels weer teruggestuurd richting orthopeed, dus ga ik daar ook alweer in de herkeuring. tjonge waar is de tijd gebleven dat ik nog jong en vol beweging was?!! hoewel...toen zat mijn gewicht en de schaamte daarover me vaak in de weg. nu kan ik bewegen, en heb ik meer last omdat, zoals de bewegingsdeskundige bij het nok zegt, er meer ruimte is in de knie !!! vind ik ergens een kulverhaal, want dan heb ik in mijn hele lijf meer ruimte !!! nou ja (hihi) is ook wel te zien aan de vellen die ik over heb.....oftewel, mijnnaam is vrouw, en wil altijd net iets anders dan het is (soms, eigenlijk is het soms) .

En lijkt misschien wel zielig zo, maar dat benn ik toch echt niet hoor !!! voel me prima !! zie er goed uit (tussen de vellen door) en heb veel plezier in het leven !!!

meisjes met de nieuwe banen; van harte !!! soms zou ik dat ook wel willen, maar aan de andere kant geniet k nu ook van het thuiszijn en mijn vrijwilligerswerk. volgende week gaan we weer beginnen met het kinderkookgebeuren, dus daar kijk ik alweer naar uit. pakistaans gaat het deze keer worden.....

en holadio lekker aan de bbq, helemaal goed, want onze dietiste zegt; eerst je vlees opeten, dan pas de rest. doe er dus je voordeel mee !!!

wat fijn dat de pas geopereerde meiden ook weer steeds beter gaan....komt alles op zijn eigen pootjes terecht.

is brendah lekker aan het aftellen.....het is je zo gegund !!

ga ik weer even de tuin in....wat eelt op mijn gat kweken/telen/fokken. geniet ervan !!!
@Majesteit, lees net je epistel over aanvallen/andere mening etc. Ben het met je eens X-D

Dat wat ik bedoelde met 'raar zonder je man op vakantie' bedoelde ik niet dat ik het raar vind. Maar dat het misschien een raar gevoel voor jullie was ;-)

Zo zie je maar weer; ik heb het niet duidelijk verwoord ;-)
iny miny het schoolvoorbeeld dus van het verschil tussen gesproken en geschreven tekst. ik dacht dus echt dat je het raar vond......en op jouw manier was het ook wel raar. ik ben niet gewend met mijn zoon een kamer te delen ! ging helemaal goed, daar niet van, maar je kruipt er niet zomaar tegenaan natuurlijk hihi.

ga nu ff de mol kijken.
Majesteit

Toch nog lekker bruin geworden??

Heb bewondering voor je hoe je overal doorheen slaat. Hoop dat je komende nacht beter slaapt.

Kickstart

:rofl: Nee ga niet vanuit callcenter de OK in maar moet nu nog 2,5 dag werken. Woensdag t/m vrijdag.

Dan ben ik 3 weken of beter gezegd mag 3 weken niet op werk komen want moet goed herstellen en dat is fijn hoor dat ik die tijd krijg. Daarna maar zien hoe het gaat.
Hey Brenda, ja je weet het bekende advies: neem de tijd om te herstellen!

Ik kwam er zelf achter dat zittend werk vervelend/pijnlijk was.

Het operatie gebied zit natuurlijk boven je navel en dat zakt in achter een buro. Maar ach je hebt al eens een vergelijkbare operatie gehad.

Fijn dat het nu eindelijk zo opschiet!!!

@ Majesteit: wat kun jij zaken toch briljant verwoorden (zie discussie en alles wat daarbij komt). Je mist idd de nuance en het verduidelijken wat je in irl wel kunt als je merkt dat je boodschap niet overkomt of anders wordt opgevat.

Jammer als mensen er voor kiezen hier niet meer te schrijven maar ja dat zij dan maar zo. DDD is toen ook na een vergelijkbare discussie gestopt en dat is jammer.

Maar goed wie ben ik, een binnenwaaier die af en toe wat neerkalkt hahahahha
Binic

Vorige keer met MB ben ik na 2 weken begonnen voor paar uurtjes maar dat was te snel. Nu word er toch meer met darmen en zo gedaan. Kwam collega van ander project tegen en die had ook MB en daarna GBP en heeft 2 maand niet gewerkt. Zitten hele dag.
binic, ik ben altijd briljant, je moet me eens zien stralen en schitteren !!!! nee zonder flauwekul, na een verkeerde beweging tijdens een bewegingslesje met kleuters, heb ik een letsel in mijn rug opgelopen, belandde uiteindelijk even in een rolstoel. heb je via een revalidatiekliniek eruit gewerkt, wel afgekeurd voor een groot deel, en kom nu nog steeds elke dag een stapje verder. ook dankzij die pijnlijke behandelingen bij de fysio, maar dat, en mijn operatie, maken dat elke dag een feestje is !! Ik heb veel ingeleverd,(zoals mijn baan) maar doe weer vrijwilligerswerk met kinderen, dus dat is zooooo genieten. EN eindelijk ben k niet meer dik, dus wat heb ik nog te klagen???

gezien waar ik vandaan kom !!! er is zoveel onbelangrijks waar we ons druk om maken (heb ik nu geleerd) dus zonde van de tijd en energie. Positief denken en handelen levert je het meeste op. dus doe maar lekker zoals je wilt, en waai maar gewoon binnen als je daar zin in hebt. geweldig woord trouwens dat binnenwaaier.

EN jaja Brenda, je laatste week als rubensdame gaat in...daarna is het over en uit. mens wat gun ik je het toch !!! gezien mijn verhaaltje snap je nu denk ik beter waarom ik zo geniet.

ik heb gisteren weer eea zitten innemen, want was nog te goed om weg te doen, en het is allemaal gelukt. dus nu heb ik op maat gemaakte kleding hihi. sluit allemaal weer goed aan, vooral onder de armen.

wens ik iedereen maar weer een hele fijne dag toe, gen iet van het mooie weer, want dat krijgen we helemaal gratis en voor niets !!!!
majesteit schreef op 26 mei 2012 @ 09:51 Positief denken en handelen levert je het meeste op. dus doe maar lekker zoals je wilt, en waai maar gewoon binnen als je daar zin in hebt. geweldig woord trouwens dat binnenwaaier.
Heel mooi gezegd!!!
Majesteit

Ik snap het heel goed je verhaaltje!! Het is nu echt aftellen! Mag nog 9 nachtjes thuis slapen :rofl:

Heb ik net de ramen buiten gedaan en ben ik tussendoor aan het afstoffen, stofzuigen en dweilen.

Gaan we morgen lekker relaxen en een dagje naar de sauna. Gaan naar De Zwaluwhoeve :-d

Moet ik eigenlijk straks even naar beppe, die is gisteren opgenomen in het ziekenhuis. Mensje is 82.

Dames geniet van de :sun:

Zo weer nieuwe dag en nieuwe kansen :-d

Zijn onderweg naar dagje sauna. Zwaluwhoeve.

Fijne dag!
brenda veel plezier,alsof het nog niet warm genoeg is !!! ook ng de sauna in !!!!

En de rest, geniet nog van de komende 2 mooie dagen !!! dat is een opdracht !!!! enjoy !!!
hallo mijn naam is helga en ik krijg 7 juni mijn sleeve operatie.

nu kreeg ik net te horen van iemand die zei niet doen mijn dochter heeft 6 jaar geleden ook die operatie gehad en is nu nog dikker dan van te voren IK WEET HET NU FF NIET MEER
Majesteit

Heerlijk joh even alle vocht eruit ;-)

Justaname

Er zijn altijd mensen die je bang proberen te maken. Waar word je geopereerd?

Bijna thuis en ga verder niks doen X-D
Hallo Majesteit

ik word geopereerd in eindhoven .
@ justaname :Er gewoon voor gaan, er zijn zoveel verhalen.

Bedenk je gewoon je gaat er voor , stel nou datje inderdaad na 6 of 7 jaar weer wat aankomt heb je toch heel veel jaren genoten of niet?

Denk dat je bepaalde dingen ook een beetje zelf in de hand hebt denk je niet?

Brendah aftellen he voor je:-)

Ik ga van de week even een proefritje doen richting ziekenhuis.

Wil graag weten hoe wat waar haha ander helemaal nerveus
Hoi Justaname,

Welkom hier!

De boodschap die voorop staat en dat zal je ook verteld zijn in de voorlichting: een operatie is en blijft een hulpmiddel. Je moet het zelf doen.

Kan het niet genoeg benadrukken.

Dus als je je laat opereren, zul je je lijfstijl moeten aanpassen. Maar gelukkig heb je een screening gehad en denken ze dat jij dat kunt! Ook is er een nazorg traject waarin je geleerd wordt om te gaan met je nieuwe lijf, de bijkomende emoties, het eten etc etc. Je hoeft het dus ook niet alleen te doen.

En ieder logisch denkend mens zal snappen als je je laat opereren en vervolgens iedere dag verkeerde dingen eet ipv een normaal gezond eetpatroon dat lijf weer gaat aankomen op den duur.

Niemand kan de keus voor je maken en zeggen of het de juiste is.

Ik kan je wel vertellen dat ik een jaar geleden geopereerd ben, inmiddels helemaal eigen ben met het nieuwe eten, 45 kilo kwijt ben en me heel erg goed voel, MAAR ik ben heel bewust van de risico's die nu juist op de loer liggen. Het went allemaal etc etc en dan kunnen oude gewoontes weer de kop op steken. Ik denk voor mezelf dat het daadwerkelijke veranderen nu pas gaat beginnen.

gr Binic 3
nou binic, dat heb je justaname meer dan voortreffelijk verteld.

hoezo twijfelen? je hebt toch zelf om hulp gevraagd? en wil je nu naar anderen gaan luisteren, terwijl je zelf al zo ver bent gekomen?? die "anderen" weten het altijd beter, maar waar zijn ze als je ze nodig hebt? geloof je nou echt dat iemand je nog steunt als je die OK niet doet? of dat het hun wat kan schelen dat je dit ongezonde lijf gaat veranderen in een gezondere versie? echt niet hoor, ze moeten allemaal alleen maar zo nodig een mening kwijt. dat je een slappeling bent enz enz. maar van binnen zijn ze jaloers, gewoon jaloers dat jij deze kans krijgt ! ga ervoor, en geniet van het afvallen !!! tuurlijk heb je ook mindere dagen, en absoluut bepaal jij wat er na de ok je mond ingaat. (al zal ook je lijf van zich doen spreken) . ook ik ben een jaar verder, en ook ik merk dat mijn leven is veranderd, ik hoef geen kibbeling meer, eet net zo lief een stukje tilapia. stuk minder vet, dus veel beter voor mijn lijf. gebak mis ik niet, en nu neem ik een waterijsje ipv softijs. het is anders, maar ik eet het wel.

brenda, ben je nu helemaal uitgedroogd???

voor alle anderen, maak er een fijne dag van !!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven