Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Ben niet uitgedroogd :rofl:

Sterker nog hou vocht vast.

Het is aftellen nu!

Wijze woorden Binic!
Pffff heel wat getikt is het weg :-( hahahha

Ik zit lekker in de tuin te genieten van het weer kinderen liggen in zwembad en te zonnebaden heerlijk.

Donderdag gaat mijn ma mee die weet precies wanneer ik dikker werd enzo , erg fijn ook wat afleiding hihi.

De weken vliegen echt voorbij voor je weet is het zomeren brendah geopereerd :-)

Groetjes

dita
Hoi hoi!

Zo Brendah, lekker uit gesauna'd! Het is hier (kop van NH) nu toch wel een end afgekoeld hoor. Vanmiddag trok het ineens helemaal dicht, nu schijnt wel de zon weer maar die 27 graden redden we niet meer hoor.

Hier afgelopen zaterdag een personeelsfeestje gehad, het was onderling gezellig maar met de andere collega's heb ik niet echt een woord gesproken. We gingen uit eten bij zo'n buffet restaurant, ik vindt dat zo vervelend... Iedereen kijkt op je bord..

Geniet van de nog mooie dag!
Ben uitgesauna'd :rofl:

Heerlijk op zijn tijd!

Het koelde inderdaad snel af aan zee, mensen gingen vroeg terug. Wij hadden vanmiddag een verjaardag van mams. Net thuis.

Erg is dat he dat ze zo op bord kijken.

Morgen naar verpleegafdeling voor de laatste puntjes op de i 09.15 er al zijn.

Morgen nog wel lekker vrij :-d
Rustig hier :-(

Vandaag dus de puntjes op de i in het MCL

Moest er 09:15 zijn en eerst een gesprek met een verpleegkundige. Lijst doornemen die meegestuurd was, vragen beantwoorden, temperatuur meten, bloeddruk meten en kousen aanmeten. Heb meteen gevraagd hoe ze dat willen gaan doen met de epiduraal (ruggeprik) en daags erna een slikfoto gemaakt moet worden om te kijken of er geen lekkages zijn. Je hebt dan geen gevoel in je benen maar ze zei dat er andere stofjes inzitten zodat je paar minuten wel kan staan. Daarna naar arts-assistent en zij heeft ook nog vragen beantwoord en hart en longen geluisterd. Daarna was het wachten van 10 tot 11 uur op fysio die ademoefeningen uitlegde. In de tussentijd was ik niet alleen en waren er meer die maandag worden opgenomen dus gezellig gekletst. Ben de 1e die dag aan de beurt :-d

Nu aftellen!!!
Brendah, een epiduraal werkt toch geen 24 uur of langer? Als de ok voorbij ga je toch naar de recovery en (als het goed is) kun je een 3 uur later weer gewoon staan.

Of krijg jij de epeiduraal om de pijn te onderdrukken? Lijkt mij stug, maar ik weet niet hoe men in jou zkh werkt.
OOOOOOOOoh brendah spannend

Het gaat nu echt opschieten :-)

Ben zo blij voor je.

Net thuis van dansen voeten omhoog au au hahaha.

Groetjes

dita
Dita1979

Voeten met dansen al de lucht in dus nu maar lekker omhoog :-p

Duvelke

Epiduraal is voor pijn want daarnaast wel narcose. Epiduraal gaat er pas uit als je pijnvrij bent.

Begin het spanmend te vinden! Vriendin gister opgenomen en vandaag geopereerd.
Hopen dat het voor je vriendin 'mee gevallen' is. Is het voor jou misschien wat makkelijker :-)

Jij was vroeg wakker of laat nog op.

Mijn nieuwe vaatwasser staat in huis en ben er super blij mee hij moet alleen nog aangesloten worden. We hadden er nog geen maar met zijn vieren thuis is het toch wel erg makkelijk.

We waren op vakantie en daar was er 1 ik was meteen verkocht haha.

Afgelopen donderdag was ik jarig en mijn vriend zei wat wil je voor je verjaardag.

Toen zei ik een vaatwasser want we hebben nog héél veel blokjes over en dat is zonde om weg te gooien. :rolling:

En van mijn ouders een bijdrage helemaar heppie de peppie
Hallo en goooood morning.

Brendah, het is nu wel heeel erg dichtbij gekomen.

Metamorfose nr 2 in de strijd tegen de kilo's

Ik kan me je spanning wel voorstellen.......je bent er hoe dan ook klaar voor en gaat ervoor, maar het is toch weer een operatie.

Jij bent als geen ander voorbereid op de komende dingen, bent al een voorgekauwde ervaringsdeskundige en toch is het nu je eigenste lijfje wat dit mee gaat maken.

Ik wens je dan ook nu al heeel veel sterkte toe met de komende ingreep van alweer volgende week.

Er ligt weer een nieu leven voor je.

"t KUMPT GOOD......meissie.
hihi, eindelijk brenda dik in de voorbereiding, en wat super zo''n epiduraalverdoving. dan voel je idd echt niks, hoewel zoals ik het begrijp krijg je zo''n verblijfsnaaldje, en kunnen ze de pijnstilling constant aanpassen. toch? kvind mezelf nogal slim nu eigenlijk .en ook lekker als eerste aan de beurt, niks geen onnodige stress van moeten wachten.

dita, wat vervelend zo''n vaatwasser he? manlief vindt het onzin en wast altijd gewoon af, maar ik zet alles wel in de droger....hij roept mij nl altijd om vaat...!!! nu ja, zo aardig ben ik dus wel. hij staat er tenslotte ook niet voor niks.

limburger, wat leuk je even te zien, hoe gaat het nu bij jullie daar? is er weer een beetje rust in de tent, of zit je nog midden in de storm?? het is natuurlijk alletwee spannend, dus een dikke knuffel van hier.

heb ik ook weinig te melden vandaag, dus wens jullie een hele fijne dag toe !!!
Limburger

Hoe gaat het daar? En met man?

Dita1979

Haha was vroeg omdat man eraf moest. Daarna nog geslapen tot 7 uur.

Fijn een vaatwasser, wil ook niet meer zonder.

Geeft rust als het met vriendin goed gegaan is.

Majeteit

Klopt dat ze dan pijnstilling kunnen aanpassen. Daarnaast narcose. Ben ook blij als 1e te zijn :-d

Vliegt me soms wel aan hoor
Bijna BRENDA tijd!!!!! Duim,duim,duim voor jou!! Komt goed!!

Verder even een snel,klein, gek berichtje van mij.

Erg moe (gisteren begonnen nw baan) en...:

Morgen 1e natraject in Leeuwarden ? ben 8 weken verder en 20kilo lichter! #besttrotsopmezelf

Zo, moest ik even kwijt :-)

Kom binnenkort ff op iedereen terug, ben met kattekind Diesel aan 't "vechten" dus spelen hahaha
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leo WAT VRESELIJK fijn !!!!! hihi, al die kilo''s kwijt !!! en wat klink je weer een stuk vrolijker, word ik ook blij van !! Tja je moet er even doorheen, maar dan heb je ook wat nietwaar?

en het leuke is dat dit gewoon door blijft gaan voorlopig !! Ik sta al een poos stil, en ben blijven hangen op -35kg, en ben daar ook erg gelukkig mee. ook al lees ik van sommigen dat ze veel meer zijn afgevallen. maar zonder gbp was ik veel slechter afgeweest, dus ik ben er dik tevreden mee.

Nu jij dus Brenda !!! het gaat er nu echt op lijken he? Eind-de-lijk is het ook jouw beurt voor de tweede ronde !!! EN het gaat jou ook lukken hoor, net zo goed !!! volgend jaar om deze tijd lach je om jezelf en je zenuwen. Wees maar gewoon alleen blij dat het nu zover is. je hoeft niet zenuwachtig te zijn, alleen maar blij. Dat heb ik als ik denk aan de buikwandcorrectie, kijk ik vreselijk naar uit, en wil proberen het in de winter te laten doen, zo januari/februari. Is op dit moment Den Bosch het goedkoopste, maar 100 euro meer is 25km dichterbij. en ws ga ik dat doen. Ik heb een verwijzing nodig van mijn HA voor de plastisch chirurg, dan wordt het consult door de verzekering betaald, en de OK moet ik dan zelf betalen. Voor dit ziekenhuis geldt een bepaald bedrag uitgaande van 2 nachten blijven. worden het meer dan zit dat bij de prijs in. in andere ziekenhuizen moet je dan soms per nacht nog 300 bij betalen. Daar zitten dus ook de verschillen in met belgie; die prijzen zijn dan voor de OK, maar dan komen er nog consulten bij, bandage voor na de ok (zo''n strak ding om je buik) , soms nog het bloedprikken en narcose enz. plus de ligdagen....ben ik bijna net zo duur uit als hier, want lief moet ook nog onderdak en eten.....tot zover mijn marktonderzoek. vooral gericht op het oosten des lands dus....

limburger, kump alles ook bij jou good??? of vergeet je jezelf een beetje??? lief zijn voor limburger he?? dat heeft ze ook verdiend !!!

fijne dag allemaal

ga ik nu maar eens de krant induiken.....
Majesteit

Altijd goed om marktonderzoek te gaan doen. Wat een verschil in tarieven zeg.

Echt zenuwen heb ik niet maar soms denk ik ppppffff. Ben gelukkig nog aan het werk even gedachten verzetten. Morgen en vandaag nog. Vandaag pas om 13:30-16:45 dus kort dagje.

Hoop dat ik net zo resultaat alsnog haal.

Leonore

Hoop dat het gisteren beter was dan de 1e dag op je werk. Vanmiddag natraject, heel veel plezier!!

En -20 kilo :cheer2:

Ben ik nu in precies 2 weken 3,4 kilo kwijt. Hield heel veel vocht vast en nu het wat minder heet is zie je het meteen terug :-$

Verpleegkundige zei al afgelopen dinsdag dat het geen kilo's hoeven te zijn als de lever maar verkleind.

Intake ging goed :-)

binnenkort info avond en volgende maand chirurg.

Ze zeiden als ik daar was geweest dat dan de wachttijd zo'n 4 weken was. Bloed geprikt dus de uitslagen binnen als ik bij de internist kom.

Groetjes

dita
Helleu!!

Hier is Bollie ook weer! Nog steeds wachtend op een telefoontje van het ziekenhuis. Verder gaat alles zn gangetje, we dobberen rustig verder.

Dita, wat fijn dat de intake goed ging! Nu komt het allemaal lekker dicht bij!! Spannend! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een vaatwasser, oei wat fijn cadeau!

Brendah, o het is al bijna maandag!! Het schiet nu lekker op!

Weet je al hoe het bij je vriendin is gegaan? Ging het alemaal goed?

Leonore, wauw!!! 20 kilo iin 8 weken!! Dat is echt super veel!! Lekker hoor ga zo door!!!

Limburger, GOOD EVENING to you!! Hoe is het met jou?

Majesteit, je gaat goed met je marktonderzoek! Oei dat lijkt me toch ook spannend hoor!

Zo ik ga nog even languit op de bank.. Lekker suf film kijken!! Fijne avond iedereen!
Bollie

Balen dat je nog niets gehoord hebt :-(

Hoop snel voor je!

Dita1979

Fijn dat het goed ging, dan kan het ook snel voor jou gaan!

Het gaat hard nu, het is zo maandag 17 uur en dan melden.

Met mijn vriendin gaat het goed, wel misselijk en pijn. Zou er heen maar man en kinderen waren er ook en dan is het zo druk. Mocht ze er morgen nog liggen dan zou ik toch al bij 1 op bezoek dus maar even kijken.
Hallo Brenda heel veel succes dinsdag.....

voor mij komt het nu ook dichtbij !

Ik mag donderdag .
brenda, alweer bijna een nachtje om !!! lekker makkelijk zeggen als je hier midden in de nacht zit natuurlijk. maar dat komt ervan als je naar de fysio gaat. (en is wederom tijdelijk).

Volgende week om deze tijd heb je het al gehad, wat een heerlijk idee he? en jij ook justaname !!! op naar jullie nieuwe leven.

en bij dita gaat het ook al zo snel.

dat informeren naar al die prijzen is voor mij ook weer tegelijk een manier om me er p voor te bereiden dat ik die operatie ga doen. Er zijn nauwelijks wachtlijsten heb ik gemerkt, dus wil ik het voor mezelf plannen zo pakweg februari. Heb ik nog tijd genoeg om de boel op een rijtje te zetten. De grote verschillen heb ik nu al wel uitgevonden. Praag kost ¤1900, maar daar komen nog allerlei kosten bij, plus als nadelig ook de afstand, en dus extra verblijfskosten. Heeft dochterlief, die verpleegkundige is, al aangeboden mee te gaan om er meteen een wintersportvakantie van te maken..tja dan wordt het natuurlijk helemaal een stuk duurder. en gevoelsmatig blijf ik liever in nederland. zeker ook nu ik heb gekeken naar draagmoeder gezocht, waar een vrouw toch eitjes kreeg ingebracht terwijl het technisch niet goed mogelijk was...dus mijn vertrouwen is wat minder geworden.

en zie ik op tegen het reizen na zo''n operatie.

het wordt licht, mijn pil begint zijn werk te doen, dus ik kan weer mijn bedje opzoeken.....

zie ik jullie in gedachten allemaal liggen ronken, en wens jullie vast een fijn begin van de dag !!! m(en de rest ook natuurlijk)
Majesteit

Zou het ook in Nederland laten doen, dan weet je dat het goede zorg is. We betalen dan wel de hoofdprijs voor de zorgverzekeraars. Mocht je naar buitenland gaan en je moet onverhoopt terug of wil dan naar een arts/ziekenhuis in Nederland dan kunnen ze nog wel eens moeilijk doen.

Slaap ze nog even!!

Justaname

Gaat inderdaad hard, voor jou ook heel veel succes!!!

Zo mijn laatste dagje is vooralsnog aangebroken. Werk van 08:15-17:15 en ga dan (zoals planning nu is) nog even op bezoek bij iemand die gisteren van MB naar GBP gegaan is (als het in 1x kon)

Fijne dag!
majesteit.

Zelf zou ik voor Nederland kiezen stel er is wat aan de hand na de operatie.

Brenda en justaname spannend hoor :-)

Echt af tellen dit.

Zo ik ga douchen en werken

groetjes

dita
Vanmiddag was ik eerder vrij :-d

Was rond 16 uur en er is bezoekuur tot 16:30

Snel naar de bus gegaan en op naar MCL, was er 16:20

Eerst bij vriendin om de hoek gekeken en ging goed. Ruggeprik was niet gelukt maar ze hadden wel in 1x maagband eruit kunnen halen en mini-gbp kunnen doen. Inmiddels is ze weer thuis :-d

Daarna nog even naar iemand geweest waar ik vorige week kennis mee gemaakt had en daar ging het ook goed mee. Had ook een maagband. Mag misschien morgen naar huis!

Allemaal regulier en dus 3 nachten!

Was iemand die terug kwam van een gastroscopie, daar was het mis mee gegaan :-( En dat had ik nou juist niet moeten zien/weten.

Ben naar huis gegaan en zat met collega in de trein en thuis was ik alleen en ik ben compleet gebroken. Tranen vloeiden even. Nu gaat het wel weer (al komt het komende dagen nog wel even naar boven) en ga ik er blanco in.
Helleu!

Yeah het is weekend!! Hebben jullie nog wilde plannen? Ik nog niet, ik doe lekker rustig aan. Ik ben net even hier in het winkel centrum geweest op zoek naar iets tegen zonne allergie. Alles jeukt hier... Overal uitverkocht dus nu de gewone cardiflore creme maar smeren. Kom ik net thuis ligt er een boete in mijn brievenbus, ik keek als eerst naar het bedrag, 91 euro. Maar... deze boete heb ik helemaal niet gemaakt. Mijn auto heeft bij de garage gestaan waar ik hem een paar maanden terug heb gekocht. Hij was daar om gemaakt te worden maar toen hij net klaar was ging ik op vakantie en heb hem dus daar laten staan om hem zaterdag de 19e op te halen. De boete staat op 18 mei en voor fout parkeren.. Die zijn grappig.. Daar gaan we morgen dus nog weer even over bellen. Ik ga hem in ieder geval niet betalen voordat hun dat bedrag op mijn rekening hebben gezet... Maar goed dat terzijde.

Brendah, weer een stukje dichterbij! Laat je niet ontmoedigen hoor! Ja het kan gebeuren dat er iets mis gaat, maar dat gaat bij jou niet gebeuren want dat is bij mij al gebeurt. Het komt bij jou echt helemaal goed!!! Vandaag trouwens weer niets gehoord..

Justaname, spannend, komt goed donderdag!!

Majesteit, oei wat was jij vroeg... Heb je toen je pil begon te werken nog wel even lekker geslapen? Hoe was je dag?

Dita, lekker gewerkt vandaag?

Nu de Schat van Oranje kijken!!
Bollie

Balen dat je nog niet gebeld bent :-(

Dat is wel toppunt de boete, dan hebben ze je auto gebruikt en toen die boete. Die zou ik zeker niet betalen!!

Weet dat het wel goed gaat komen maar pppppfffff!

Over 3 dagen lig er al al :-p

Morgen naar schoonmoe in Zoetermeer en zondag nog maar even zien. In ieder geval bezig blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven