New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Mocht je gaan winkelen in Soho de boetieks van Guess en Tommy hilfigger

rekenen daar geen tax.

Ook zijn levi broeken daar goedkoper dan in Manhattan.

De Macy werdt verbouwd toen we er twee weken geleden waren.

Is een beetje rommelig nu op de begane vloer en vrouwen afdeling op de tweede etage.

Bepaalde merkkleding is goedkoper dan in Nederland.

Calvin klein, Guess,Tommy hillfiger.

Uggs en Timberlands.

Elektronica is wat hier in euro is daar hetzelfde bedrag in dollar.

Make up kan je ook van het vliegveld meenemen.

New York is in verhouding een dure stadt.

Maar misschien is de op ruiming al een beetje begonnen.

Victoria secrets zit in de buurt van penn station.

Denk dat het voor jou nog een aardig eindje lopen met je koffer is vanaf Penn.

Had je Pennsylvania kunnen boeken loop je zo je hotel binnen naar oversteken.

Taxi is rond de veertig dollar

Sportwedstrijd..Basketbal is in Madison square

en baseball in het Yankee stadion.

Toen wij in New york verbleven waren ze op tournee in Florida

maar je kan zo op internet uitzoeken of er wedstrijden zijn.

Veel plezier in New york.

In vier dagen kan je heel veel zien.
Ja zonder kinderen hoor! Ze zijn nog in de peuter/kleuter leefijd en dan vind ik het gewoon zonde van het geld.

Weet iemand hoe ik het beste naar het hotel kan komen vanaf New Ark? We zitten in hotel Lola (voorheen 30-30) op 30th street.

Dachten eerst vanaf station Penn lopend te gaan, maar dat is dus nog best ver begrijp ik. Kan je anders daar overstappen naar een metro station dichterbij?
Wij zijn gewoon central park ingewandeld. Op dag een uit nieuwsgierigheid, rest van de week om even bij te komen. Even een uurtje liggen op het gras en een pretzel eten terwijl we keken naar de spontane baseball wedstrijden die werden gespeeld. Heerlijk!
Penn station is zo uit mijn hoofd 32th street.

De halte ervoor 28th street.

Twee blokken is wel te doen maar het is wel super druk.

Je hebt east en west street...Penn is op west street.

Zou gewoon lekker de taxi nemen en je voor het hotel aflaten zetten.
Oja, taxi dat kan natuurlijk ook nog, dat zit nog niet zo in mijn systeem. Wat zou je dan ongeveer kwijt zijn aan prijs. Een beetje richtlijn.
Op deze sitekan je de taxi kosten berekenen.

Vanaf Newark weet ik het niet maar vanaf JFK zou het iets van 50$ kosten geloof ik..Wij hebben toen bij ground transportation een gedeeld busje genomen die ons bij het hotel bracht en dat kostte geloof ik 15$ pp ofzo,is vast wel te vinden op de site van Newark.Maar de terug weg de metro genomen en dat was super makkelijk en goedkoop....

Fietsen verhuur loop je wel tegen aan als je naar Central Park gaat,staan een hoop van die mannetjes met borden in de straten ten zuiden van het park geloof dat wij ergens in west 57th street gehuurd hebben....
Dacht eigenlijk meer om met de trein naar Penn Station te gaan en daar de taxi te nemen naar 30th street. Ik heb geen idee of het ver is of dat ik een onwijs flater sla omdat ik er dan na 200 meter weer uitkan.

Ik ga ook even op je site kijken Dolfje.
Ik kon mij van een collega herinneren die jaren geleden is geweest dat zij al veel entree kaartjes online had gekocht.

Omdat je dan niet in de rij hoefde. Maar dat is met de NY city pass eigenlijk toch niet nodig. Behalve bij het 9-11 gebouw?
bubbelwijn schreef op 21 mei 2012 @ 23:15:

Waar kan je die fietsen huren in CP? Wij komen zondagochtend aan, dus eer wij in het hotel zijn en uitgepakt is er alleen nog een stuk middag over, is dat dan genoeg?

Jullie merken al, ik heb geen idee, zit vol met vragen, maar ik heb er zo'n ontzettende zin in!!
Hoofd ingang CP. Heb je wel je Credit Card voor nodig.
Creditcard hebben we. Dat is dus geen probleem.
Beste wat je kan doen tijdens 1ste bezoek NY is 3 daagse ticket kopen bij NY City Sights, is zo een dubbeldeck bus met open dak.

Je hebt twee routes, 1 down town (blauwe toer) en 1 uptown (rode toer). Zie kaartje:

http://www.citysightsny.com/page.php?id=81

Kost je in totaal ong. 55 dollar (= 40 euro per persoon). En dan kan je die 3 dagen overal met de bus langs, en in en uitstappen waar je maar wil + je kan 1x met de avond toer, NYC down town in het donker doen.

Je komt dan echt langs de bekende winkels (Macy's, Gap store), attracties, musea en CP.

Daarnaast vertellen ze over de rijke geschiedenis, de gebouwen etc. Erg leuk, en met goed weer pak je nog gratis zon mee. Goed smeren!!

Tip om erg lekker en niet duur Italiaans te eten: John's, 5 minuten van Times Square, West 44th street. Als je daar pizza eet, hoef je het in NL niet meer, zo lekker.

Veel plezier!!
http://www.johnspizzerianyc.com/index2.htm
@iwannelive, Dat ticket koop ik dus naast de NY city pass, begrijp ik het goed?

Dus de NYC Pass voor entree en de Bus voor het vervoer.

Is het dan ook nog handig om een metrokaart te kopen voor ¤30 of wordt het dan dubbelop?

Trouwens bedankt voor al jullie antwoorden, jullie zien volgens mij iedere keer dezelfde soort vragen voorbij komen, maar blijven geduldig antwoorden.
Dat komt bubbelwijn omdat iedereen zo enthousiast is over NY!
Kijk anders even op google maps bij routebeschrijving (even op lopen zetten) naar Penn station - hotel. Weet je 't meteen.
Penn station heeft trouwens heel veel uitgangen!
Ik zag dat als ik ga het Memorial Day is. Moet ik dan nog rekening houden met dingen die gesloten zijn?
Dat denk ik niet, NY leeft 24/7. Wanneer is Memorial Day eigenlijk? Wij nemen wel onze dochter mee, vind het erg spannend!
De laatste maandag van mei, nu dus 28 mei. Vaak zijn dingen open van memorial day tot labour day (de eerste maandag van september).
Penn station is inderdaad megagroot en heeft ook nog de amtrak maar deze zit verder naar achter.

Gewoon madisonsquare aan houden dan komt het goed.

Taxi staat dan aan de overkant van de straat bij het Pennsylvania hotel.

Maar heb pas geleden gezien dat ze korte ritjes weigerden.
Penn station is dichtbij West 30street hoor. Alleen moet je even op google maps kijken waar je hotel precies is, waar het nummer ligt in de straat bedoel ik. Want straten zijn lang...

En het ligt eraan hoeveel bagage je hebt en of dat een beetje te tillen is. Alleen Penn station uit is al ver met een koffer die voor geen meter rijdt...
Wanneer ga je 2010viva?

We zagen via googlemaps dat het vanaf Penn station een 12 minuten lopen is. We dubben er nog even over.

We zitten ook nog te kijken voor zo;n shuttlebus vanaf Newark maar via de website van het hotel zie ik alleen mega grote auto's en limo's. Niet helemaal wat we in gedachten hadden.
Wij zijn er met memorial day bubbelwijn, wanneer gaan jullie?

Wij nemen echt altijd de bus vanaf Newark, stopt veelal op centrale plekken.
bubbelwijn schreef op 23 mei 2012 @ 11:26:

We zitten ook nog te kijken voor zo;n shuttlebus vanaf Newark maar via de website van het hotel zie ik alleen mega grote auto's en limo's. Niet helemaal wat we in gedachten hadden.
In de aankomsthal bij ground transportation kan je dat gewoon bij een kiosk regelen,tenminste dat was bij JFK en zal bij Newark ook zo zijn.
[quote]2010viva schreef op 23 mei 2012 @ 11:36:

Wij zijn er met memorial day bubbelwijn, wanneer gaan jullie?

Wij nemen echt altijd de bus vanaf Newark, stopt veelal op centrale plekken.[/quoten

Bedoel je de gewone bus of de shuttlebus?

Het zal vast allemaal wel loslopen met het vervoer, we zijn 2 volwassen mensen die wel vaker gereisd hebben. Maar toch blijft het voor nu wel spannend

Wij vertrekken zondag as. Hoe oud is jullie kindje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven