New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Koffer idd niet op slot doen. Ik vond een briefje in mijn koffer dat ie was gecontroleerd.

NY is fantastisch, zou nog wel een keertje willen.
Ik gooi hem er nog een keer in, ga ookmnaar de Ground Zero Workshop. Dat is NIET bij Ground Zero, maar in het meatpacking district. Zo'n beetje naast de Highline, dus dat is goed te combineren. Zeer indrukwekkend!

http://www.tripadvisor.nl ... w_York_City_New_York.html
Hoi Chrissy, ik heb de rode en de blauwe gedaan. Ik had zo'n kaart voor drie dagen.
quote:chrissy_l25 schreef op 12 juni 2012 @ 18:43:

Tot slot nog wat vragen met betrekking tot de reis zelf. Klopt het dat je je koffer niet op slot moet doen? Ik hoorde dat ze 'm op JFK gewoon openbreken, zou zonde zijn van een dure koffer.

Hoor het graag van jullie!Je hebt van die speciale TSA slotjes, gewoon bij elke tassen-/kofferwinkel te koop. Dan kun je gewoon je koffer op slot doen (vind ik altijd wel een prettig idee) maar de douane kan 'm gewoon openmaken. Dat kun je zien doordat het rode stukje op het slotje naar groen gaat (of andersom, weet ik zo ff niet uit m'n hoofd :-)).
Hier ook TSA slotjes en ze hebben nog nooit gecontroleerd... Maar die kunnen ze openmaken zonder je slotje kapot te maken. Ze breken ook niet je koffer open, maar wel je slotje als het geen TSA slot is. Dan zou theoretisch iemand in je koffer kunnen.

Ga ook langs ripley's believe it or not museum! Dat vonden wij echt heel leuk, hebben daar echt dik twee uur rondgelopen. Vonden wij heel ontspannend om 's avonds na het eten te doen!

Ow en een bootje varen in Central Park, dan is het net alsof je in de film bent.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
@chrissy, ja je kunt daar een donatie doen. Niet aan de persoon wie jou de rondleiding geeft, maar wel in aparte collecters!

Wat betreft koffers, uhh wat zijn TSA slotjes? Wij hadden koffers open gelaten, en dan een extra band eromheen!

En gisteren de koffers uitgepakt, jihaaaaaa
Een soort sloten waar de douane een sleutel van heeft.

Ja, vertel Viev!!
Oke TSA slotjes dus... ik ga ernaar op zoek ;)

hebben jullie je toegangskaartjes allemaal van tevoren gekocht of ter plaatse? Ik heb via de site newyork.nl gezien dat je via daart alles eventueel al kunt kopen/reserveren. Iemand enig idee of dit betrouwbaar is?

@2010viva, ben je er nu? Cool! hoe is het daar?
Nee we waren er twee wkn geleden, en wat wil je weten janna?
Nou, gewoon, alles!!
Heel veel gezien, ook allemaal dingen die ik de vorige keren niet gezien heb, high lane, memorial ground zero, coney island. En uiteraard heel veel geshopt, ow en naar Il divo geweest op broadway! Was ook heel bijzonder.
Ja, high lane is leuk hé! Ik hoorde dat ze een nieuw stuk geopend hebben. Coney island is ook leuk, vond ik. Wel een beetje vergane glorie, maar je ziet het zo vaak in films enzo.

Op broadway naar een show gaan is sowieso leuk, alleen al omdat je dan daar bent.

Wat heb je gekocht, kleding?
Van alles, schoenen shirtjes, bh's, make up, tas, portomonne en gezichtsproducten. En voor dochter kleding heel veel kleding, man ook'
Nice!!
Enne, who's next?!
Moet je vantevoren kaartjes kopen om omg ground zero te bekijken? Ik zag op een site dat dit echt n must is maar dat zou ik ook zeggen als ik die kaartjes verkoop!

Is het ook mogelijk om ze daar te kopen of sta je dan echt te lang in de rij??
Nou, ground zero en het herdenkingsmonument voor de brandweermannen/hulpverleners kan je zo bekijken, maar er schijnt ook nog iets anders te zijn, een memorial, maar daar ben ik nog nooit geweest... Maar dat kan Viev je volgens mij wel vertellen!
Inderdaad wat janna zegt, je hebt de bronzen plaat aan de muur voor de brandweerlieden en een straat daarvoor is een winkel en die verkoopt tickets. Achteraf denk ik dat wij ook de duurste tickets door onze maag gesplitst hebben gekregen maar was zeker de moeite waard. 15 dollar voor entree en een guide!
Maar je hoeft dus niet te reserveren (vanuit NL)?
Nee is absoluut niet nodig, maar wij zijn sowieso niet van het dingen hier boeken.
up voor barbie83
Wij waren in 2010 en hadden in NL gereserveerd voor het Vrijheidsbeeld en het museum daarbij. Toen wij terug kwamen stonden de mensen die toen wij vertrokken in de rij stonden nog steeds in de rij, dus waren blij dat we dat gedaan hadden. Verder vond ik het central park het leukst. Heerlijk om daar te wandelen, of te joggen als je daar van houdt. Leuk om er te picknicken of gewoon even op een bankje te kijken naar al die verschillende mensen die er langs kwamen.
@crissy ik heb niet alle delen gezien maar zie dat jij ook naar new york gaat?wanneer ga je?Wij gaan 9 september tm 17 september echt ontzettend zin in!Ik heb een band gekocht die je om je koffer moet doen met zo'n slot erop.dat formulier heb ik laten invullen bij de dreizen en heb al mn goedkeuring gehad dat ik amerika in mag!Staan wel goede tips hier.

Ik heb trouwens nu de new york explorer pass gekocht,de gospeltour in harlem en de tour naar washington!
Is het in september korte broeken/topjes weer of toch meer tshirt met spijkerbroeken weer? Ben in gedachte mn koffer al in aan het pakken...!
haha goede vraag snuffelke ik had gelezen dat het dan tussen de 16 en 25 graden is beetje ruim genomen vind ik dat zelf met 16 graden ga je niet in een korte broek maar met 25 wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven