Kattenspeeltjes

23-05-2012 14:55 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Onze kat is bijna 1 jaar oud en een heel lief rustig beest. Hij is niet echt speels, hij vermaakt zich het best met een langwerpige muis met bont.

(volgens mij is het zelfs konijnenbont) Als dit speeltje gesloopt is koop ik vaak een nieuwe voor hem omdat hij weinig geeft om andere speeltjes. Hij heeft alleen soorten muisjes, balletjes en ander klein speelgoed.

We hebben ook een hengel, dat vindt hij ook leuk.

Maar ik wil ook weer eens wat anders voor hem kopen, in de hoop dat ik hem er een plezier mee doe :-).

Wat is het favorite speelgoed van jullie katten?

Misschien kan ik wat ideeën opdoen.

Alvast bedankt!
Elastiekjes, die apporteert ze. Oh ja en plastic zakken.

Verder idd zo'n muisje op een veer.

Heeft ze een krabpaal?

Daar heb je ook dingen voor om aan te hangen.
Kattentunnel.

Balletje van aluminiumfolie.

dopje van mijn scheermesjes.

van dat kadogedoe wat je gratis bij AH en tuincentra kan pakken, even met een schaar een krul in maken en ze zijn er zoet mee.

Muisjes

Krabpaal

Ze krijgen wel eens een kadootje van visite, hier vinden ze alles wel leuk.

Ps, elastiekjes kunnen hier niet want eentje eet ze op.

Plastic tassen moet je alleen doen als je erbij bent, ik ken het verhaal van een forumster wiens kat is overleden omdat die verstrikt raakte in het hengsel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
heb nu geen kat meer, maar mijn kat vond het leuk om achter kleine balletjes aan te gaan, of touwtjes, ik hing die op aan deurklinken ofzo en dan speelde ze er mee.
wat ook leuk is, spelen de katten van mijn ouders mee, is een paarse bol waain je brokjes of snoepjes in kunt doen. moeten ze moeite voor doen om daar wat van te krijgen. is op spelender wijs eten verdienen
We hebben een grote krabpaal, en hij heef ook veel speelgoed van de kinderen waarmee hij kan spelen. Hij zit geregeld te neuzen in de speelkamer :-).

Elastiekjes vind hij ook wel leuk maar er is niets (buiten dat muisje dan) wat hem echt kan bekoren.
Hier ook een paarse bol met snoepjes, maar geen interesse....
Onze katten zijn toch echt het gekste op een doos. Gewoon een lege kartonnen doos die je mee neemt naar huis met je boodschappen er in als je je tas vergeten bent.
Opwind muis :-D
Kartonnen dozen en plastic dopjes, vooral die van de Dove Deodorant Spray.
Mijn beest vorige week superblij gemaakt met dit zelfgemaakte item;

http://keetsa.com/blog/recycle/easy-diy-cat-scratcher/

Wordt gebruikt als bed, krabpaal en gekkemomentenuitleefding.

Hier vind je hoe.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh, leuk! Dit topic ga ik in de gaten houden.

Ik heb een soort krabplank van karton (heeft wel iets weg van dat zelgemaakte bed/krabpaal-ding) met catnip. Daar zijn ze verliefd op :heart: Maar dat ligt meer aan de catnip denk ik ;-)
Mijn katten spelen graag met iets dat beweegd of ritseld. Bijv.
  • papieren tassen van de friettent
  • kartonnen dozen
  • propjes aluminium folie
  • hengeltjes met een boa/bont dingetje eraan
  • zachte stuiterballetjes met veren erin
  • beesies van de AH (die fluffy wormen met een ijzerdraadje erin)
Plastic tas is ook erg populair, maar dan zeker er altijd bijblijven.
Mylene_Valerie schreef op 23 mei 2012 @ 15:02:

Kattentunnel.

Balletje van aluminiumfolie.

dopje van mijn scheermesjes.

van dat kadogedoe wat je gratis bij AH en tuincentra kan pakken, even met een schaar een krul in maken en ze zijn er zoet mee.

Muisjes

Krabpaal

Ze krijgen wel eens een kadootje van visite, hier vinden ze alles wel leuk.

Ps, elastiekjes kunnen hier niet want eentje eet ze op.

Plastic tassen moet je alleen doen als je erbij bent, ik ken het verhaal van een forumster wiens kat is overleden omdat die verstrikt raakte in het hengsel
.
Hier worden de elastiekjes in 100 stukjes kortgemaakt, maar niet opgegeten. Plastic tasjes wel onder toezicht ja haha!
Als toevoeging op al het bovenstaande: het laserlampje. :)
Ja, laserkampje is ook een goed idee!

Heb regelmatig een doos in de kamer gezet maar dat vond hij maar gek.
Muggen, vliegen en spinnen zijn hier favoriet. :)
Speeltjes waar een beetje kattenkruid in kan. Ik heb een beertje en een eendje en kan dmv klittenband steeds vers kruid erin doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier is de kat wild van propjes en de kat van een vriend van mij is helemaal wild van een speelrail. Ben nog aan het overwegen die zelf ook aan te schaffen, is van het merk Senses. Lijkt me vooral fijn dat daar het balletje in vast zit en je dus niet de hele tijd het huis door moet zoeken naar waar de propjes zijn. Of dat de stofzuiger weer verstopt zit omdat er toch nog een propje ergens lag...
Die van mij heeft nu een muisje gekregen en is eindelijk weer wat meer gaan spelen. Haar favoriete speeltje is mijn vriend. Ze rollen met zijn beide door het huis heen, en vinden het allebei prachtig. Met mij wil ze ook wel spelen, maar met veel minder enthousiasme.
De twee van mij zijn al wat ouder en tot voor kort hadden we alleen de kartonnen doos ontdekt als speelding. (maakt niet uit hoe klein ze pasten erin) Veel andere (gekochte) speeltjes vonden ze maar eng, vooral als het rinkelde. Sinds kort heb ik ontdekt dat een gewoon lint helemaal geweldig is om naar te hengelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven