Mode & Beauty alle pijlers

Sunblock onder foundation.

24-05-2012 09:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om (meer) pigmentvlekken in mijn gezicht te voorkomen moet ik sunblock onder m'n foundation aanbrengen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan sunblock de dagelijkse dagcreme onder de foundation vervangen, of draag je ook nog dagcreme over de sunblock en onder de foundation? Ik heb al gegoogled maar ik heb tot noch toe geen bevredigend antwoord gevonden. Wie heeft hier ervaring mee?
Sunblock is vrij dik toch? Lijkt me lastig uitsmeren...
Eerst dagcreme, daarna beschermingsfactor en daarna foundation. Je hebt tegenwoordig ook foundations en dagcremes met spf.
Jirelle schreef op 24 mei 2012 @ 09:13:

Eerst dagcreme, daarna beschermingsfactor en daarna foundation. Je hebt tegenwoordig ook foundations en dagcremes met spf.
Dank je wel. Ik wist dus niet welke volgorde ik aan moest houden. Neemt de huid de sunblock nog wel op als die al verzadigd is met de dagcreme?
ster89 schreef op 24 mei 2012 @ 09:11:

Sunblock is vrij dik toch? Lijkt me lastig uitsmeren...
Nee hoor, ik heb een stick van Clinique spf35, die makkelijk uitsmeert en ook niet zo glimt.
Je huid kan maar 1 laag opnemen, als je eerst dagcreme op je huid smeert, werkt de sunblock dus niet (optimaal). Zoek dus een dagcreme met hoge beschermingsfactor.
Zowel Olay als Diadermine hebben een dagcreme met factor 30 overigens. Is wel geen sunblock, maar toch.
Een sunblock werkt als een beschermlaagje op de huid, dus hij wordt niet opgenomen door de huid (als dat wel het geval is dan heb je een verkeerd product dus geen sunblock).
Ava0208 schreef op 24 mei 2012 @ 09:59:

Zowel Olay als Diadermine hebben een dagcreme met factor 30 overigens. Is wel geen sunblock, maar toch.

Ik gebruik een speciale dagcreme (via mn huidtherapeute. Aknicare) voor mijn probleemhuid en daar zit geen factor in...

Dus eerst dagcreme (Aknicare) dan sunblock en dan foundation.... Alles met tussenposes van een minuut of 10. Pffff..... Wat een operatie elke ochtend, maar ja, ik zal er wat voor over moeten hebben, hè!?

Dank je wel... Zal eens kijken of het bevalt. Uit de zon blijven lukt nl niet helemaal..... :-(
Clinique heeft volgens mij een lijn die erop gericht is pigmentvlekken te verminderen en te voorkomen.
ik heb begrepen dat in foundation bepaalde ingredienten zitten die icm de zon pigmentvlekken kunnen veroorzaken/vermeerderen. staat ergens op jetske ultee's blog samen met een lijst met ingreidenten, maar kon m zo snel niet vinden helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven