Welke energieleverancier?

22-05-2012 10:20 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

IK ben op zoek naar een energieleverancier, maar heb geen idee hoe dat allemaal werkt enzo en wat het goedkoopste is. Nu word ik van die vergelijkingssites ook niet veel wijzer.

Wat over mij:

- Ik woon in Amsterdam, alleen.

- Appartement, 50 m2

Iemand tips/adviezen?

Bedankt alvast!
Greenchoice; gewoon te bereiken via een abbonnenummer, elk jaar kun je energie afnemen voor het actietarief (wel in je agenda zetten dat je elke december even met ze moet bellen hiervoor) en je bent ook nog eens groen en duurzaam bezig!
Bij mij hielpen die vergelijkingssites wel, vooral als je weet wat je verbruikt. Is dit de eerste leverancier die je neemt of weet je wat je afgelopen jaar hebt verbruikt aan energie?

Verder gewoon kijken naar de prijzen. Heb je cv of een gaskachel? Dan gebruik je natuurlijk meer gas en gas is duur. Heb je een enkele of een dubbele meter?

Maak een lijstje voor jezelf met prijzen van leveranciers en kijk ook goed naar de acties, vaak zijn er acties waarbij je een paar maanden gratis krijgt, of een bepaald bedrag terug gestort krijgt. Dit kan veel uitmaken in de kosten.

Ik ben zelf een tijdje terug overgestapt naar Essent, kwam voor mij het goedkoopst uit, krijg dit jaar 270 euro van ze terug. Maar acties wisselen ook gauw.
Kijk ook goed na de kosten van het vastrecht per maand. Die kunnen ook nogal eens verschillen. Zo kan het bijv. zijn dat je bij de ene leverancier wel een lagere m3 prijs hebt, maar wel een veel hoger vastrecht. Dus kijk niet alleen naar de prijs per m3.
ik kom zelf niet uit die vergelijkingssites. als ik de gebruikte energie/gas opgeef dan geven ze een veel hoger maandbedrag op dan ik betaal.. de goedkoopste komt dan ongeveer bij wat ik wél betaal en dan staat er zoveel euro korting!!! ja, volgens jullie tabel wel ja...
En doooooor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven