Geld & Recht alle pijlers

Vakantiegeld komt eraan.

22-05-2012 19:47 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: A.s vrijdag is het zover...dan wordt er naast het salaris nog een bom duiten gestort in de vorm van vakantiegeld.

Het is dit jaar bij mij nog nooit zo welkom geweest.

Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.

Ik trap af:

Mijn roodstand opheffen.

Nieuwe kleding kopen (pas nagenoeg niets meer na mijn dieet)

Mijn auto een grote beurt laten geven.

Geld apart zetten om daadwerkelijk op vakantie te gaan in september.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Zoveel is het toch niet dat vakantiegeld? Bruto wel, maar netto is het hooguit paar honderd euro. Betaal er de rekening waterschap en eigen bijdrage zorg van.
lammy schreef op 24 mei 2012 @ 13:13:

Zoveel is het toch niet dat vakantiegeld? Bruto wel, maar netto is het hooguit paar honderd euro. Betaal er de rekening waterschap en eigen bijdrage zorg van.
Ligt aan je bruto jaarsalaris. 8% van een klein parttime slaris is natuurlijk veel minder dan 8% van een fulltime modaal salaris.
Van een part-time salaris kan het zelfs al best aardig zijn. Hier levert 1200 bruto 800 netto vakantiegeld op.
Lijkt me sterk Nellaa, misschien doet je werkgever er wat bij dan?

Ik reken 80% van het netto salaris.
Ja, dat klopt. Want 1200 euro bruto levert ongeveer 950 netto op als het niet om vakantiegeld gaat. Het vakantiegeld wordt belast tegen 33% dus dan blijft er van 1200 euro bruto, 800 netto over.
Ok, beter! Dan zit ik een paar honderd euro onder het werkelijke bedrag met mn berekening..lekker ;-)
Als je in een hogere belastingschaal valt pakt het anders uit hoor! Vakantiegeld valt altijd in de hoogste schaal waarin jij nog loon ontvangt.
Ow..nou ja, ik ga maar uit van het minste;-) Vorig jaar kreeg ik mn loonstrook en trok beduidend een sip gezicht..terwijl mn baas net voorbij liep. 'Tja' zei hij' elk jaar toch weer een tegenvaller he'
wij werken allebei en krijgen een redelijk bedrag, helaas pas volgende maand.

we hebben net ons spaartegoed weer op een redelijk niveau weten te krijgen. ons vakantie geld gaat daarom gedeeltelijk op aan een vakantie (1 of 2 weken op een camping) maar het grootste gedeelte zal gaan naar de verbouwing van de tuin. Houten schuurtje, overkapping, nieuw composiet terras, dat soort dingen
The past may be in tatters
But today is all that matters
sprokkelientje schreef op 22 mei 2012 @ 19:47:

Wat gaan jullie ervan/ermee doen? En krijgen jullie het ook einde van deze maand of in juni of....anders.

.

Ik ontving het afgelopen maandag ik heb het verdeeld (samen met een deel salaris) in:

1) Een potje voor de tuin

2) Een deel naar de spaarrekening onvoorziene kosten ivm eigen huis.

3) Een deel voor de vakantie in juli (met de kinderen)

4) Een deel voor de vakantie in september

Ik verwacht nog een belastingteruggave en die investeer ik in aandelen (nog nader te bepalen)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik ga lekker naar Curacao op vakantie van mijn vakantiegeld!!Hard aan toe...
Heerlijk, he. Mijn vakantiegeld heb ik net naar de spaarrekening gestort. Ga ik dit najaar gebruiken voor een reis naar Zuid-Afrika.
Van mijn salaris wordt ht laatste tarief belasting ingehouden. Van mijn vakantiegeld daarentegen gaat meer dan de helft af. Ongeveer 60%.
Nu ik part-time (27 uur ipv 36 uur) ben gaan werken val ik in een lagere belastingschaal. Ik ben er qua vakantiegeld echt nauwelijks op achteruit gegaan!

Een mooi voordeel, maar helaas is het toch wel al weer gereserveerd. We krijgen er in november een kindje bij en gaan van netto 400 euro per maand naar netto 600 euro per maand voor het kdv. Tel daar het hoger eigen risico zorgverzekering en de btw verhoging bij op en dan houden we per maand echt te weinig over voor tegenvallers. Dus nu maar een hogere buffer opbouwen. We hebben twee jaar geleden een huis gekocht, verbouwd en zijn met een flink feest getrouwd dus onze bestaande reserve is toen flink ingekrompen. Voor die tijd hebben we trouwens wel altijd lekker vakantie gevierd en leuke dingen gedaan van het vakantiegeld ;-)
lammy schreef op 24 mei 2012 @ 19:49:

Van mijn salaris wordt ht laatste tarief belasting ingehouden. Van mijn vakantiegeld daarentegen gaat meer dan de helft af. Ongeveer 60%.
Dat is onmogelijk, aangezien het hoogste belastingtarief 52% is. Ook voor vakantiegeld.
:hello:

het is er.....joehoe.
poldervrouw schreef op 23 mei 2012 @ 12:16:

O krijg toch vakantiegeld.. Zit bij mijn WAO in . Maar dat is heel weinig . En we krijgen nog belastinggeld (aangifte nog doen). Maar dat zal niet op tijd zijn,, eigen schuld..

Poldervrouw, ik wil me nergens mee bemoeien, maar heb je wel uitstel aangevraagd? Ik heb namelijk vorig jaar een dikke boete gekregen, omdat ik de belastingpapieren niet op tijd had ingevuld.

Was echt wel een paar honderd Euro boete.
Als dat het geval is, dan heb je vast nog een paar aanmaningen tot het doen van aangifte gemist...
Hier vandaag ook het vakantiegeld binnen. Wij hebben er voor dochter een zwembad voor in de tuin van gekocht en de rest gaat eerst naar de spaarrekening. Binnenkort iig even shoppen en voor de rest blijft het mooi op de spaarrekening staan.
greatwhitesilence schreef op 25 mei 2012 @ 11:21:

Als dat het geval is, dan heb je vast nog een paar aanmaningen tot het doen van aangifte gemist...
Precies ik heb het jaren lang pas in juli / augustus ingevuld en nooit iets gehoord, ik denk wel 15 jaar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou, heb net alle rekeningen betaald en geld apart gezet.

Kreeg toch nog een onvoorziene rekening te betalen helaas dus ik zal de kleding die ik zou kopen toch nog enigzins op de lange baan moeten schuiven....maar ben wel lekker naar de kapper geweest en heb mijn wenkbrauwen laten epileren.

Woehoew! Hier ook!!!! Ik ben rijk!

(maar morgen weer arm, want ik ga de vakantie betalen )
nellaaa schreef op 25 mei 2012 @ 10:10:

[...]

Dat is onmogelijk, aangezien het hoogste belastingtarief 52% is. Ook voor vakantiegeld.
Het zal erom draaien, maar ik kreeg veel minder dan de helft gestort. Weet ik weer waar ik voor werk.
scamp schreef op 22 mei 2012 @ 19:59:

Ik heb maar een mini bedragje maar het is het laatste bedrag voor mijn wsnp.

:cheer:
Jeuj :cheer2: :cheer2: :cheer2:
hollebollegijs schreef op 25 mei 2012 @ 20:25:

[...]

Precies ik heb het jaren lang pas in juli / augustus ingevuld en nooit iets gehoord, ik denk wel 15 jaar.
Ik doe mijn aangifte ook altijd te laat, geen centje pijn en nog nooit een aanmaning gehad. Maar ik krijg dan ook altijd terug, en niet zo zuinig ook, Ze zijn niet gek hoor, bij de belasting. Zodra ik onverhoopt in de positie kom dat ik juist moet betalen ligt de aanmaning vast ruim op tijd op de mat X-D .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven