spaghetti nog goed?
donderdag 24 mei 2012 om 18:43
ik ben gisteren uit eten geweest, maar ik had een kater en kreeg dus geen hap door mijn keel
ik heb er twee happen van genomen en heb het toen laten staan op tafel buiten, het was om een uur of 7.
om half 9 ( denk ik)heeft de man alles in een afgesloten bakje gedaan en een kwartier later stond het bij mij in de koeling.
het bord heeft dus wel een uur minimaal misschien wel 2 uur of meer in de warmte/zon gestaan( niet de volle zon denk ik), kan ik dit nog opbakken en eten?
er zit geen vlees in, alleen wat groente, champignons en kappertjes, tomatensaus en een klein lepeltje sambal
ik moet er wel bij zeggen dat ik emetofobie heb( een fobie voor overgeven) en dus geen risico wil lopen dat ik hier ziek van word
ik heb er twee happen van genomen en heb het toen laten staan op tafel buiten, het was om een uur of 7.
om half 9 ( denk ik)heeft de man alles in een afgesloten bakje gedaan en een kwartier later stond het bij mij in de koeling.
het bord heeft dus wel een uur minimaal misschien wel 2 uur of meer in de warmte/zon gestaan( niet de volle zon denk ik), kan ik dit nog opbakken en eten?
er zit geen vlees in, alleen wat groente, champignons en kappertjes, tomatensaus en een klein lepeltje sambal
ik moet er wel bij zeggen dat ik emetofobie heb( een fobie voor overgeven) en dus geen risico wil lopen dat ik hier ziek van word
donderdag 24 mei 2012 om 18:46
donderdag 24 mei 2012 om 18:52
Voor mezelf zou ik het geen probleem vinden, maar waarom zou je jezelf die onrust en angst aandoen? Je gaat toch geen avond (en nacht?) in de gierende zenuwen zitten voor een bak spaghetti? Wegmikken en lekker een bak salade of zoiets maken. En heel veel sterkte met je fobie, wat akelig lijkt me dat!
donderdag 24 mei 2012 om 18:55
omdat ik er enorm zin in heb, ben gek op pasta.
en ja het is heel erg vermoeiend om constant te stressen maar daarom probeer ik dit soort dingen ook aan te gaan, zodat ik er achter kan komen dat je heus niet overal maar ziek van wordt, maar het risico moet niet te hoog oplopen natuurlijk
donderdag 24 mei 2012 om 19:50
Nee. Afgezien van het feit, dat het eten ca.twee uur in de warme buitenlucht heeft gestaan zitten er volgens jou champignons in. Pastasaus wordt meestal meermaals opgewarmd en dit is niet aan te raden met champignons erin. Twee keer champignons opwarmen is maximum. Misschien word je er niet ziek van, zelf zou ik het spul weg gooien.
donderdag 24 mei 2012 om 20:14