Fototaart dat goed lukt

24-05-2012 23:43 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik wil graag een fototaart laten maken bij de hema. Nu heb ik van iemand gehoord dat haar fototaart mislukt is. Op de site van hema staat dat de foto moet voldoen aan ongeveer 827X 1240 pixels en 150 dpi. Nu is de foto die ik wil gebruiken 2304x3072 pixels en slechts 72 dpi. Heb ik de kans dat de taart zal mislukken? Het gaat om een belangrijke dag en die wil ik niet verpesten. Alvast bedankt.
Bel de HEMA morgen?
Ik heb contact gehad met de hema,maar diegene praatte erg twijfelachtig en wist niet wat dpi was. Diegene werkt overigens bij de klantenservice.
Als het zo'n belangrijke dag is, dan laat je toch voor de zekerheid een proef-exemplaar maken om te kijken hoe het wordt? Zo duur is het nou ook weer niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ehm 30 euro is voor mij best veel.. Heb het helaas niet zo breed..
Dpi, dots per inch. Kan dus erg hakkelig worden. Heb je geen betere afbeelding?
fototaart schreef op 24 mei 2012 @ 23:58:

Ehm 30 euro is voor mij best veel.. Heb het helaas niet zo breed..
Ehm je hebt ze al van 12,50 hoor. Weet ik veel welke (maat) jij bedoelt. Was maar een idee.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Als het een belangrijke dag is en je kunt geen proeftaart veroorloven, kun je dan niet nog een andere foto regelen?

En moet je dan meteen de duurste bestellen voor de proef?
Haha, ok. Dacht meteen aan de grootste! Bedankt voor de tip!
Ik bestel al jaren de fototaart en deze is altijd goed. Als je een foto plaatst dan geeft het scherm de kwaliteit van de foto aan. De laatste keer was de foto niet van de beste kwaliteit maar ik heb deze toch genomen omdat het de leukste foto was en zelfs deze zag er goed uit op de taart. Gewoon doen!
DAT taart... zucht.

Hoop dat je geen teksten op de taart gebruikt.
taralina schreef op 25 mei 2012 @ 00:34:

DAT taart... zucht.

Ik zou seauyseau geen foto taart nemen. Zó goedkoop en ordinair die dingen.
2304x3072 bij 72 dpi is ruwweg hetzelfde als 1100x1400 pixels bij 150 dpi (sorry, kan het even niet exact uitrekenen). Dat moet dus wel genoeg zijn.
2bij-or-not-2bij schreef op 25 mei 2012 @ 00:40:

[...]

Ik zou seauyseau geen foto taart nemen. Zó goedkoop en ordinair die dingen.

:-|

Ik bestel er altijd 1 voor dochters verjaardag. Wat is daar ordinair aan?
taralina schreef op 25 mei 2012 @ 00:34:

DAT taart... zucht.

Ja!!

Het is die taart TO!!
helene31 schreef op 25 mei 2012 @ 08:10:

[...]

:-|

Ik bestel er altijd 1 voor dochters verjaardag. Wat is daar ordinair aan?
Ik vind het taart aansnijden zo 'eng/raar', dat je door iemands gezicht snijdt...brrr.....
Ik vind fototaarten niet heel bijzonder. Ja het ziet er even leuk uit, maar lekker? Mwah.
Starshine schreef op 25 mei 2012 @ 08:20:

Ik vind fototaarten niet heel bijzonder. Ja het ziet er even leuk uit, maar lekker? Mwah.
Hetzelfde probleem met van die rijkelijke versierde cupcakes.... het ziet er aan de buitenkant leuk uit, maar van binnen is het een droge bonk cake.
TO, wanneer heb je de taart nodig?

Je kunt het ook nog proberen bij gefelicitaart.nl. Ik heb daar zelf een aantal keren een taart met foto besteld en was er erg tevreden over.
Overig hadden wij laatst een ordinair lekkere slagroomtaart van de bakker met daarop een foto-schild van marsepein! En inderdaad, het gezicht bleef als laatste over en heeft de jarig job zelf opgegeten!! ;-)
Fototaarten van de HEMA zijn bij ons altijd goed gelukt. En ook altijd erg lekker!
"Op de site van hema staat dat de foto moet voldoen aan ongeveer 827X 1240 pixels en 150 dpi. Nu is de foto die ik wil gebruiken 2304x3072 pixels en slechts 72 dpi."

Je moet kijken naar het aantal pixels. Jouw foto heeft (veel) meer pixels dan het minimum en kan dus nog groter afgedrukt worden. Die dpi's zijn alleen maar verwarrend. Als jouw foto een lage dpi heeft, komt dat doordat hij qua afmetingen groot is, bv 40 cm breed ofzo. Als je hem verkleint wordt het dpi getal hoger. Aantal pixels blijft steeds gelijk.
.
SeptemberGirl schreef op 25 mei 2012 @ 08:22:

[...]

Hetzelfde probleem met van die rijkelijke versierde cupcakes.... het ziet er aan de buitenkant leuk uit, maar van binnen is het een droge bonk cake.

oh god ja, laatst had iemand op het werk voor bij de vergadering cupcakes gemaakt. zag er echt leuk uit, maar droog!!! Zit je dat met veel thee tegen heug en meug weg te kanen, want ik wilde haar ook niet kwetsen door de helft weg te gooien.

Wat is dat toch dat cupcakes droog worden?? Ik maak al jaren cupcakes zonder versierselen om uit te delen met verjaardagen, maar die zijn nooit droog.
Ik bestel al jaren foto taarten. Haal dan gewoon plaatjes van internet. Nou, die zijn soms niet best..... Maar altijd een goede taart, nooit problemen gehad. Ik zou het erop wagen.
Starshine schreef op 25 mei 2012 @ 08:20:

Bij een goede bakker vandaan halen, dan smaakt het gewoon prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven