Fototaart dat goed lukt
donderdag 24 mei 2012 om 23:43
Hallo mensen,
Ik wil graag een fototaart laten maken bij de hema. Nu heb ik van iemand gehoord dat haar fototaart mislukt is. Op de site van hema staat dat de foto moet voldoen aan ongeveer 827X 1240 pixels en 150 dpi. Nu is de foto die ik wil gebruiken 2304x3072 pixels en slechts 72 dpi. Heb ik de kans dat de taart zal mislukken? Het gaat om een belangrijke dag en die wil ik niet verpesten. Alvast bedankt.
Ik wil graag een fototaart laten maken bij de hema. Nu heb ik van iemand gehoord dat haar fototaart mislukt is. Op de site van hema staat dat de foto moet voldoen aan ongeveer 827X 1240 pixels en 150 dpi. Nu is de foto die ik wil gebruiken 2304x3072 pixels en slechts 72 dpi. Heb ik de kans dat de taart zal mislukken? Het gaat om een belangrijke dag en die wil ik niet verpesten. Alvast bedankt.
vrijdag 25 mei 2012 om 00:19
Ik bestel al jaren de fototaart en deze is altijd goed. Als je een foto plaatst dan geeft het scherm de kwaliteit van de foto aan. De laatste keer was de foto niet van de beste kwaliteit maar ik heb deze toch genomen omdat het de leukste foto was en zelfs deze zag er goed uit op de taart. Gewoon doen!
vrijdag 25 mei 2012 om 08:53
"Op de site van hema staat dat de foto moet voldoen aan ongeveer 827X 1240 pixels en 150 dpi. Nu is de foto die ik wil gebruiken 2304x3072 pixels en slechts 72 dpi."
Je moet kijken naar het aantal pixels. Jouw foto heeft (veel) meer pixels dan het minimum en kan dus nog groter afgedrukt worden. Die dpi's zijn alleen maar verwarrend. Als jouw foto een lage dpi heeft, komt dat doordat hij qua afmetingen groot is, bv 40 cm breed ofzo. Als je hem verkleint wordt het dpi getal hoger. Aantal pixels blijft steeds gelijk.
Je moet kijken naar het aantal pixels. Jouw foto heeft (veel) meer pixels dan het minimum en kan dus nog groter afgedrukt worden. Die dpi's zijn alleen maar verwarrend. Als jouw foto een lage dpi heeft, komt dat doordat hij qua afmetingen groot is, bv 40 cm breed ofzo. Als je hem verkleint wordt het dpi getal hoger. Aantal pixels blijft steeds gelijk.
.
vrijdag 25 mei 2012 om 08:55
oh god ja, laatst had iemand op het werk voor bij de vergadering cupcakes gemaakt. zag er echt leuk uit, maar droog!!! Zit je dat met veel thee tegen heug en meug weg te kanen, want ik wilde haar ook niet kwetsen door de helft weg te gooien.
Wat is dat toch dat cupcakes droog worden?? Ik maak al jaren cupcakes zonder versierselen om uit te delen met verjaardagen, maar die zijn nooit droog.