Een hond...
zaterdag 26 mei 2012 om 11:14
Al mijn hele leven wil ik een hond, het is er nooit van gekomen omdat ik altijd fulltime werkte en mijn toenmalige partners er ook nooit echt voor te porren waren.
Nu ben ik al een tijd thuis en het verlangen wordt weer sterker om een maatje in huis te hebben.
Ik weet wat het inhoudt, een commitment voor het leven en zeker 3 keer per dag de deur uit voor een flinke wandeling, minder vrijheid om zomaar een dagje of weekend weg te gaan enz.
Mijn gevoel twijfelt helemaal niet, ik weet zeker dat ik stapelgek zal zijn op de hond en dat hij veel liefde zal krijgen van mij.
Ik denk dat een oudere hond het meest geschikt zal zijn, omdat ik niet eerder een hond gehad heb en dus ook geen ervaring heb met opvoeden enz.
Ik heb daarnaast een kat dus de voorwaarde moet zijn dat die twee met elkaar overweg kunnen. Mijn kat is bijzonder gevoelig in de zin van andere katten, die tolereert ze niet (vandaar dat ik nooit een andere kat zal kunnen nemen) maar honden negeert ze over het algemeen. Maar de eventuele toekomstige hond zal haar dus wel met rust moeten laten.
Mijn enige twijfel is dus de toekomst, ik heb momenteel geen werk en dus alle tijd van de wereld.
Ik weet nog helemaal niet wat ik wil, het kan zijn dat ik weer ga studeren maar zal daarnaast moeten blijven werken aangezien ik een hypotheek heb en alleen woon.
Voorop staat het belang van de hond, ik wil niet dat hij door mij in een situatie komt waar hij niet gelukkig zal zijn.
Hij zal wel een paar uurtjes alleen moeten kunnen zijn maar als hij elke dag 8 uur alleen moet zijn, vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Daarnaast woon ik niet heel ruim dus hij kan ook niet zomaar naar buiten.
Maar nu komt het....
Ik ben al min of meer verliefd op een hond geworden, heel fout, ik weet het..
Het is een redelijk grote hond, maar wel erg rustig en 5 jaar oud.
Volgens de dame van het adoptie bureau, heeft hij geen grote ruimte nodig om te wonen, zolang hij maar genoeg lichaamsbeweging krijgt per dag.
En ze vindt me erg geschikt voor deze hond, mits ik dus kan regelen dat de hond niet gaat lijden onder mijn toekomstige situatie..
Mijn vrienden en familie zijn niet zo positief, op 2 vriendinnen na dan.
Zij kunnen hem wel eens opvangen, als dat nodig is.
Ik vind het zooooo moeilijk, mijn gevoel schreeuwt ja maar mijn verstand houdt me nog tegen......
Iemand nog advies hier?
Nu ben ik al een tijd thuis en het verlangen wordt weer sterker om een maatje in huis te hebben.
Ik weet wat het inhoudt, een commitment voor het leven en zeker 3 keer per dag de deur uit voor een flinke wandeling, minder vrijheid om zomaar een dagje of weekend weg te gaan enz.
Mijn gevoel twijfelt helemaal niet, ik weet zeker dat ik stapelgek zal zijn op de hond en dat hij veel liefde zal krijgen van mij.
Ik denk dat een oudere hond het meest geschikt zal zijn, omdat ik niet eerder een hond gehad heb en dus ook geen ervaring heb met opvoeden enz.
Ik heb daarnaast een kat dus de voorwaarde moet zijn dat die twee met elkaar overweg kunnen. Mijn kat is bijzonder gevoelig in de zin van andere katten, die tolereert ze niet (vandaar dat ik nooit een andere kat zal kunnen nemen) maar honden negeert ze over het algemeen. Maar de eventuele toekomstige hond zal haar dus wel met rust moeten laten.
Mijn enige twijfel is dus de toekomst, ik heb momenteel geen werk en dus alle tijd van de wereld.
Ik weet nog helemaal niet wat ik wil, het kan zijn dat ik weer ga studeren maar zal daarnaast moeten blijven werken aangezien ik een hypotheek heb en alleen woon.
Voorop staat het belang van de hond, ik wil niet dat hij door mij in een situatie komt waar hij niet gelukkig zal zijn.
Hij zal wel een paar uurtjes alleen moeten kunnen zijn maar als hij elke dag 8 uur alleen moet zijn, vind ik dat eigenlijk niet kunnen.
Daarnaast woon ik niet heel ruim dus hij kan ook niet zomaar naar buiten.
Maar nu komt het....
Ik ben al min of meer verliefd op een hond geworden, heel fout, ik weet het..
Het is een redelijk grote hond, maar wel erg rustig en 5 jaar oud.
Volgens de dame van het adoptie bureau, heeft hij geen grote ruimte nodig om te wonen, zolang hij maar genoeg lichaamsbeweging krijgt per dag.
En ze vindt me erg geschikt voor deze hond, mits ik dus kan regelen dat de hond niet gaat lijden onder mijn toekomstige situatie..
Mijn vrienden en familie zijn niet zo positief, op 2 vriendinnen na dan.
Zij kunnen hem wel eens opvangen, als dat nodig is.
Ik vind het zooooo moeilijk, mijn gevoel schreeuwt ja maar mijn verstand houdt me nog tegen......
Iemand nog advies hier?
zaterdag 26 mei 2012 om 12:21
Als je nog nooit honden hebt gehad, weet je niet echt wat het hebben van honden inhoudt.
Biedt je nu aan als vakantie opvang voor langere tijd, dan heb je de hond waar je op past 2 à 3 weken, de eigenaar van de hond heeft een persoonlijke opvang voor de hond en jij doet met de verschillende honden wat ervaring op en krijgt geld toe.
Dan kan je in het najaar kijken hoe je omstandigheden dan zijn en of het je wat lijkt.
Oppashond en eigen hond zit nml. ook nog wel wat verschil in, denk oa. aan de aanschafkosten van hond ed., de regelmatige terugkerende kosten en vergeet niet dat er een kans is dat je voor grote medische kosten kan komen te staan.
Je moet sowieso een betrouwbare achterwacht hebben, die echt in geval van nood langere tijd zou willen en kunnen oppassen.
Wat die dame van dat adoptiebureau betreft, is het een betrouwbaar bureau, waar je in geval van problemen ook terecht kan. Google eerst maar eens, er zijn zoveel bureaus en de werkwijze van sommige is echt niet goed. Er is ook een forum voor buitenlandse honden eigenaren.
Zorg sowieso voor een goed contract met proefplaatsing.
Het is moeilijk dat je al een hond in je gedachten hebt, maar echt er zijn er nog zoveel. Kijk ook eens op "ik zoek een baas" en "dierenasiel"
Je hebt hondeneigenaren en hondeneigenaren.
Mijn max voor mijn honden is 5 uren alleen en dan zijn ze vlak voor mijn weggaan uit geweest en bij terugkomst gaan ze ook gelijk weer uit.
Als jij het type bent van elke avond en het weekend de hort op, dan past een hond ook niet in je leven tenzij die mee kan.
Je partenerkeuze wordt ook minder
Biedt je nu aan als vakantie opvang voor langere tijd, dan heb je de hond waar je op past 2 à 3 weken, de eigenaar van de hond heeft een persoonlijke opvang voor de hond en jij doet met de verschillende honden wat ervaring op en krijgt geld toe.
Dan kan je in het najaar kijken hoe je omstandigheden dan zijn en of het je wat lijkt.
Oppashond en eigen hond zit nml. ook nog wel wat verschil in, denk oa. aan de aanschafkosten van hond ed., de regelmatige terugkerende kosten en vergeet niet dat er een kans is dat je voor grote medische kosten kan komen te staan.
Je moet sowieso een betrouwbare achterwacht hebben, die echt in geval van nood langere tijd zou willen en kunnen oppassen.
Wat die dame van dat adoptiebureau betreft, is het een betrouwbaar bureau, waar je in geval van problemen ook terecht kan. Google eerst maar eens, er zijn zoveel bureaus en de werkwijze van sommige is echt niet goed. Er is ook een forum voor buitenlandse honden eigenaren.
Zorg sowieso voor een goed contract met proefplaatsing.
Het is moeilijk dat je al een hond in je gedachten hebt, maar echt er zijn er nog zoveel. Kijk ook eens op "ik zoek een baas" en "dierenasiel"
Je hebt hondeneigenaren en hondeneigenaren.
Mijn max voor mijn honden is 5 uren alleen en dan zijn ze vlak voor mijn weggaan uit geweest en bij terugkomst gaan ze ook gelijk weer uit.
Als jij het type bent van elke avond en het weekend de hort op, dan past een hond ook niet in je leven tenzij die mee kan.
Je partenerkeuze wordt ook minder
zaterdag 26 mei 2012 om 12:43
Nummerzoveel klopt , maar met een pup kan je alle kanten op.
In het begin kost het veel tijd , heb je later alleen maar meer plezier aan.
Een volwassen hond.. Ik zou dat niet willen , aangezien je niets tot weinig weet over de achtergrond. Wie weet wat er gebeurd is met die hond ???? Ik heb wat dat betreft niet echt een hoge pet op van de asiels hier in de buurt. Heb echt het idee dat ze de hond maar weg doen zodat zij er vanaf zijn. Althans meerdere keren gebeurd tijdens lessen op de hondenschool , dat er een hond kwam en die zou prima met andere honden overweg kunnen. Mwah mooi niet dus. Zelfs de meest makkelijke hond van de hondenschool had ie t nog mee aan stek.
Wanneer ik een volwassenhond zou nemen dan zou dat via een bekende gaan. Zodat je weet wat de hond heeft doorgemaakt.
Ze zijn niet voor niets in een asiel terecht gekomen denk ik dan.
In het begin kost het veel tijd , heb je later alleen maar meer plezier aan.
Een volwassen hond.. Ik zou dat niet willen , aangezien je niets tot weinig weet over de achtergrond. Wie weet wat er gebeurd is met die hond ???? Ik heb wat dat betreft niet echt een hoge pet op van de asiels hier in de buurt. Heb echt het idee dat ze de hond maar weg doen zodat zij er vanaf zijn. Althans meerdere keren gebeurd tijdens lessen op de hondenschool , dat er een hond kwam en die zou prima met andere honden overweg kunnen. Mwah mooi niet dus. Zelfs de meest makkelijke hond van de hondenschool had ie t nog mee aan stek.
Wanneer ik een volwassenhond zou nemen dan zou dat via een bekende gaan. Zodat je weet wat de hond heeft doorgemaakt.
Ze zijn niet voor niets in een asiel terecht gekomen denk ik dan.
zaterdag 26 mei 2012 om 12:50
Missy.. meeste honden die daar terecht zijn gekomen , zijn honden waarvan de bazen het niet meer weten wat ze er mee aan moeten. Zijn teveel ivm kinderen die er inmiddels zijn gekomen , hond luisterd niet , hond pist nog in huis , hond kan niet met de net pas aangeschafte kat etc. 9 van de 10 is wat mee in mijn ogen. Ook eigen ervaring. En je moet een ervaren honden kenner zijn wil je met die honden verstandig aan de slag kunnen en er uiteindelijk een leuk maatje aan overhouden.
Maar goed dat is een andere discussie.
Ik zou als ik TO was echt de voors en tegen tegen elkaar opwegen volwassen hond/pup.. Wel/niet genoeg tijd er voor etc.. En een hond heb je gewoon NIET voor even , maar voor de rest van zijn/haar leven !!!!
Maar goed dat is een andere discussie.
Ik zou als ik TO was echt de voors en tegen tegen elkaar opwegen volwassen hond/pup.. Wel/niet genoeg tijd er voor etc.. En een hond heb je gewoon NIET voor even , maar voor de rest van zijn/haar leven !!!!
zaterdag 26 mei 2012 om 12:51
Inderdaad, niet voor niets nee, maar niet zoals jij denkt.
Omdat de baasjes geen zin meer hadden, geen tijd of geen geld. Omdat de baasjes ineens een kleinkind kregen en het vervelend vonden om de haren van het tapijt te zuigen als hun baby kwam, dus deden ze hun hond van negen jaar naar het asiel (die ik vervolgens geadopteerd heb). Om maar wat voorbeelden te noemen.
Drie jaar heb ik als vrijwilliger in het asiel gewerkt, en geloof me: het overgrote deel van de honden zit daar omdat de baasjes een verandering van omstandigheden hebben, of het qua geld of tijd niet meer kunnen opbrengen.
"Valse" of "moeilijke" honden zijn schaarser dan je denkt.
zaterdag 26 mei 2012 om 12:51
Mag toch hopen dat er niemand is die nu met zn hond nog fietst!!
(hoewel ik idioten gezien heb eergisteren toen het zo verzengend heet was!! Heb de kerel bijna van zn fiets gemept!)
Maar verder. Ik heb 5 jaar terug een hond genomen. Het kon prima, zat toch in de wao en in het bakje; komt nooit meer goed.
En 3 jaar later dacht ik, laat ik eens gaan studeren.
Hond zit ook regelmatig alleen en ook wel eens lang. (8uur)
Vanaf pup af heb ik haar aan alles laten wennen dus ook alleen zitten. Ze is heel makkelijk.
Ik ben van mening dat je voldoende moet doen met je hond. Als je na 8 uur thuis komt dat je dan ook lekker gaat lopen of fietsen of lekker spelen met de hond.
Even wat quality time.
Erger zijn de mensen die thuis zijn de hele dag en geen donder doen met hun hond. De hond moet op de plaats blijven liggen of rustig zijn in huis en gaan naar het dichtst bijzijnde poepveldje 4 keer daags. Vreselijk... Met van die te dikke honden.
(hoewel ik idioten gezien heb eergisteren toen het zo verzengend heet was!! Heb de kerel bijna van zn fiets gemept!)
Maar verder. Ik heb 5 jaar terug een hond genomen. Het kon prima, zat toch in de wao en in het bakje; komt nooit meer goed.
En 3 jaar later dacht ik, laat ik eens gaan studeren.
Hond zit ook regelmatig alleen en ook wel eens lang. (8uur)
Vanaf pup af heb ik haar aan alles laten wennen dus ook alleen zitten. Ze is heel makkelijk.
Ik ben van mening dat je voldoende moet doen met je hond. Als je na 8 uur thuis komt dat je dan ook lekker gaat lopen of fietsen of lekker spelen met de hond.
Even wat quality time.
Erger zijn de mensen die thuis zijn de hele dag en geen donder doen met hun hond. De hond moet op de plaats blijven liggen of rustig zijn in huis en gaan naar het dichtst bijzijnde poepveldje 4 keer daags. Vreselijk... Met van die te dikke honden.
zaterdag 26 mei 2012 om 12:53
Ja of die waar dan bij staat dat ze gebeten hebben maar verzaakt hebben erbij te vermeldden onder wat voor omstandigheden ze de hond gehouden hebben of wat ze er mee hebben uitgevreten voordat de hond gebeten heeft en het dus blijkt dat het een onwijs lief beest is..
Of dat er bij staat dat de hond onzindelijk is maar niet vermeldden dat ze het beestje nooit zindelijk gemaakt hebben of nooit uitlieten.
Bah...
zaterdag 26 mei 2012 om 12:54
Wat hierboven al gezegd is; als je je geen uitlaatservice kunt permitteren, begin dan alsjeblieft niet aan een (grote) hond. Niet alleen goed voer is duur, maar ook de inentingen en andere dierenartskosten. Daarbij weet je niet wat je over een jaar doet.
Ik weet hoe je je voelt hoor. Ik was 12 jaar geleden ook verliefd op een hond en moest hem zonodig redden van het asiel. Ik kon het betalen en bleek meer geduld te hebben dan ik dacht (want verkijk je ook niet op de opvoeding). Een jaar geleden moesten we afscheid van elkaar nemen, hij heeft een heerlijk leven bij ons gehad.
En ondanks dat ik heel graag weer een hond zou willen, doe ik het nu niet. Met straks twee kleine kinderen kan het gewoon nog even niet. Een hond heeft veel aandacht nodig.
Ik weet hoe je je voelt hoor. Ik was 12 jaar geleden ook verliefd op een hond en moest hem zonodig redden van het asiel. Ik kon het betalen en bleek meer geduld te hebben dan ik dacht (want verkijk je ook niet op de opvoeding). Een jaar geleden moesten we afscheid van elkaar nemen, hij heeft een heerlijk leven bij ons gehad.
En ondanks dat ik heel graag weer een hond zou willen, doe ik het nu niet. Met straks twee kleine kinderen kan het gewoon nog even niet. Een hond heeft veel aandacht nodig.
zaterdag 26 mei 2012 om 12:56
zaterdag 26 mei 2012 om 13:01
Dat van die 30 euro kan niet kloppen trouwens. Een zak goed voer (zo'n grote gele zak, ben even de naam kwijt) kost iets meer dan 20 euro en doe je een maand mee. Dan heb je nog de hondenbelasting, dingen als riem/mand/speelgoed heb je vast ook nog niet. Chippen is verplicht als je hem eens mee wilt nemen op vakantie. En ik ken maar weinig hondeneigenaren die alleen voor de inenting naar de dierenarts hoeven.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:01
@Ruby-Ann, ik ben het helemaal eens met Ladytruckster. Onze hond kan ook 8 uur alleen zijn. Ze krijgt wel heel veel aandacht en beweging als we thuis zijn. Gaat mee op vakantie, zwemmen, naar het bos en strand. Als ze alleen is ligt ze lekker te slapen en waken. Het is alleen de vraag waar deze hond vandaan komt en of deze hond dit kan. Koop niet een hond alleen omdat je verliefd bent, maar kijk naar wat hij nodig heeft. Welk ras is het eigenlijk (uit nieuwsgierigheid)? Ik vind het super dat je de voors en tegens zo goed tegen elkaar afzet!!
Heel veel succes met je beslissing!
Heel veel succes met je beslissing!
zaterdag 26 mei 2012 om 13:02
Mijn ervaring is anders. Ik ken honden uit het asiel, heb zelf 2 honden uit het asiel (de een is inmiddels alweer overleden, bijna 15 geworden) en eentje is hier nog.
Alle honden moeten gewoon opgevoed worden en het opvoeden van een oudere hond is niet moeilijker dan dat van een jongere hond.
Alleen foutief gedrag afleren, dát is wel heel moeilijk maar daar is meestal geen sprake van. De reden waarom honden in het asiel belanden is in 99% van de gevallen buiten hun schuld.
Het is vaak wegens
- scheiding
- plotseling fulltime aan werken
- baas moest naar verzorgingstehuis of overleden
- omdat er kinderen kwamen werd ineens alles te veel en moest de hond wieberen (dus ondoordachte aanschaf want dat hadden ze van te voren ook wel kunnen weten)
- men koopt een hond die helemaal niet bij de persoon of bij de situatie past. (bepaalde rassen hebben bepaalde vereistes).
Het is sowieso dat 80% van de honden in Nederland te kort wordt gedaan. Maar de meesten belanden toch niet in het asiel maar schikken zich in hun lot. Omdat honden niet altijd uiting geven aan hun verveling. Maar de meeste mensen doen te weinig met hun hond en laten een hond ook te weinig hond.
Ik vind een asiel hond in veel gevallen ene betere optie dan een pup: in een goed asiel weten ze wat de hond nodig heeft en in welke situatie hij past. Een pup weet je ongeveer als je je aan de rasstandaard houdt, maar dan nog heeft het een eigen karaktertje dat zich nog gaat ontwikkelen. Je kunt opvoeden, maar slechts binnen het kader van de grenzen van dat eigen karaktertje.
Ik ken mensen die een moeilijke hond hebben en die af en toe verzuchtten waar ze aan begonnen waren (soms in geval pup, soms in geval oudere hond). Maar ze gingen er voor. Ze losten problemen op en ze hielden de hond.
En zijn er vervolgens toch heel blij mee.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:04
Heb je wel gevoelt hoe de stenen en het asfalt 'savonds voelt als je er echt langere tijd met blote voeten erop blijven staan.
Daarbij de warmte terugkaatsing tot ons hoofd is een langere weg dan tot de hondenkop die lager is.
Boven de 20 graden wordt fietsen afgeraden.
Wat die hondenuitlaatservices betreft (de 6 die ik wel tegen kom)
Honden in wisselende groepen los in de bestelauto's en bussen (geen kennels)
Hond is dan misschien drie uren van huis, maar eerst langere tijd in de bus bij halen en langere tijd in de bus bij terug brengen.
Wat opgewonden typetjes bij elkaar in een kleine ruimte is nooit verstandig.
Langer dan een uur in het bos of recreatie gebied heb ik ze nooit echt gezien. Of het moet de keren geweest zijn dat er weer een hond zoek was en de rest van de groep langere tijd op de Pplaats in de bus moest wachten.
Vaak maar één persoon per hondengroep (wat als er iets gebeurd)
Te grote hondengroepen (anders dan op hun site wordt beloofd)
Kwebbel kwebbel met honden eigenaren en met de rug naar enkele honden dat dat die zich verwijderen of iets uit de bosjes vreten zien zij niet.
5 minuten vanaf de bus lopen naar een ruimer plek en de honden daar hun gang laten gaan, enkel wat met een stok gooien. Een stok ie. Dat enkele honden maar wat staan te staan/gaan liggen maakt ze blijkbaar niets uit.
Bus open doen en laat ze die 300 honderd meter op het smalle onoverzichtelijke pad richtig water maar los vooruit rennen (wat ze daar tegenkomen kan men blijkbaar niets schelen)
Als ik in een aanlijn gebied richting auto loop met mijn honden aangelijnd, stormen er een aantal blaffend op de mijne af, de persoon staat in de lengte van de bus midden naast(achter) de bus, maar niet even een blik van waarom dat geblaf is, interesse?
Honden dichtbij 50 km weggetje los laten lopen.
Pup meenemen en dan bedoel ik echt een pup en die de hele tijd mee laten rauzen.
Heb al meerdere keren mee gezocht naar vermistte honden(denk niet dat eigenaren horen dat hun hond tijdelijk kwijt was)
Bovenstaande komt negatief over, maar dat zijn wat van mijn ervaringen die ik zelf gezien heb.
Er zullen misschien goeie tussen zitten maar ik heb ze nog niet ontmoet.
Zou een privé adres proberen te vinden. Dan maar een korte wandeling tussen de middag, maar wel één op één aandacht. Die beweging zorg je dan zelf voor, voor en na je werk.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:07
Quality time is inderdaad belangrijk want wat jij hierboven beschrijft gaat op voor 80% van de honden in Nederland.
Dan kun je inderdaad nog beter de hond een tijd alleen laten maar daarbuiten ook werkelijk iets samen met de hond gaan doen.
Trouwens, de grootte van de hond zegt niets over hoeveel beweging en ruimte en aandacht dat hij nodig heeft.
Een jack russel heeft meer nodig dan de meeste berner senners.
Kijk daarom liever naar de aard van het ras en naar het karakter van een hond. Dat is bepalend of hij bij jou en je situatie past.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:28
Het is denk ik nog eens het probleem dat een hond niet alleen kan zijn, maar dat je nu niet weet hoe je er bij zit volgend jaar. Zowel in je tijd, als financieel.
Als je nu een bepaalde vastigheid hebt kun je kijken hoe je een hond in kan passen. Jij weet gewoon niet of een hond volgend jaar nog wel bij je omstandigheden past.
Het gaat toch echt te ver om bijvoorbeeld banen, die toch al niet voor het oprapen liggen, niet te accepteren omdat ze niet passen bij je leven met hond, terwijl je wel sollicitatieplichtig bent vanwege een uitkering.
Of dat je gaat werken en studeren samen, en dat dat af en toe neer komt op 10 uur of meer van huis zijn. Je hebt niet altijd keuze en dan zit je met de hond. Je weet het gewoon nu nog niet hoe het er uit gaat zien. Ook je vriendinnen weten niet wat ze aanbieden als ze zeggen je wel te willen helpen omdat zij ook niet weten hoe vaak, welke dagen en voor hoelang.
Als je nu een bepaalde vastigheid hebt kun je kijken hoe je een hond in kan passen. Jij weet gewoon niet of een hond volgend jaar nog wel bij je omstandigheden past.
Het gaat toch echt te ver om bijvoorbeeld banen, die toch al niet voor het oprapen liggen, niet te accepteren omdat ze niet passen bij je leven met hond, terwijl je wel sollicitatieplichtig bent vanwege een uitkering.
Of dat je gaat werken en studeren samen, en dat dat af en toe neer komt op 10 uur of meer van huis zijn. Je hebt niet altijd keuze en dan zit je met de hond. Je weet het gewoon nu nog niet hoe het er uit gaat zien. Ook je vriendinnen weten niet wat ze aanbieden als ze zeggen je wel te willen helpen omdat zij ook niet weten hoe vaak, welke dagen en voor hoelang.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:43
Ik zou als ik jou was alleen een hond nemen als je hem, mocht het nodig zijn, overdag mee kan geven aan een hondenuitlatservice. En die zijn duur....
Ik heb er zelf eens naar gekeken en voor 4 keer per week ben je per maand zo 150 euro kwijt.
8 uur per dag alleen laten (maak daar gerust 10 uur per dag van met reistijd, boodschapje op weg naar huis etc) vind ik onacceptabel.
Ik heb er zelf eens naar gekeken en voor 4 keer per week ben je per maand zo 150 euro kwijt.
8 uur per dag alleen laten (maak daar gerust 10 uur per dag van met reistijd, boodschapje op weg naar huis etc) vind ik onacceptabel.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:43
Dank je wel ladyziva, ik denk er inderdaad echt goed over na en wil niet impulsief en enkel uit gevoel handelen..
Deze hond komt uit een oostblok land en was een straathond, hij is door een organisatie hier naar toe gehaald en zit momenteel nog in een pleeggezin.
Het is een enorme lieverd, heel erg rustig en kan zelfs zo in een gezin met kinderen. Wat voor soort hond het is, dat kan van alles zijn omdat het geen rashond is maar hij heeft herder bloed, dat zie je ook duidelijk.
Het gaat me er ook niet om hoe hij er uit ziet, ik heb ook wel een voorkeur voor bepaalde rassen qua uiterlijk maar het gaat om het karakter uiteindelijk en deze hond spreekt mij erg aan.
Deze hond komt uit een oostblok land en was een straathond, hij is door een organisatie hier naar toe gehaald en zit momenteel nog in een pleeggezin.
Het is een enorme lieverd, heel erg rustig en kan zelfs zo in een gezin met kinderen. Wat voor soort hond het is, dat kan van alles zijn omdat het geen rashond is maar hij heeft herder bloed, dat zie je ook duidelijk.
Het gaat me er ook niet om hoe hij er uit ziet, ik heb ook wel een voorkeur voor bepaalde rassen qua uiterlijk maar het gaat om het karakter uiteindelijk en deze hond spreekt mij erg aan.
zaterdag 26 mei 2012 om 13:49
Sorry, behalve dat "pup mee laten rausen" lees ik echt niks raars. Wat maakt het uit als een hond liever wat staat buiten dan de hele tijd rennen? Wat maakt het uit dat ze zichzelf moeten vermaken? Het zijn honden! Die vinden het prima om met elkaar een beetje rond te hobbelen. Geen benches in de bus? Gelukkig niet zeg, dat vind ik pas raar. Niet gelijk erop af rennen als er een paar blaffen? Hoeft toch ook niet?
zaterdag 26 mei 2012 om 14:12
200 euro per maand voor een hond? Jeetje wat een onzin.
Mijn hond voer ik rauw, 400 gr pd. Dus ongeveer 20 euro per maand. Soms krijgt ze een rauwe kippenpoot oid extra. Soms wat speeltjes en kluifjes, maar die kosten ook geen vermogen. Mijn hond komt nooit bij dierenarts, behalve voor inentingen (ja hoor, die niet doorgefokte mismaakte honden bestaan ook nog)
En mijn hond gaat ook zo nu en dan mee met een hus en deze mevrouw vertrouw ik echt met mijn hond. Mijn hond heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing (ex-zwerfhond) en zij weet daar perfect mee om te gaan, daar ze zelf ook 3 van dit soort honden heeft. Mijn hond gaat daar ook in de opvang als wij op vakantie gaan. Als ze mijn hond uitlaat is ze trouwens 4 uur weg (dus hele middag), waarvan ongeveer 2,5 uur aan het lopen. Nu scheelt het misschien ook wel dat deze mevrouw dus ook haar eigen 3 honden meeneemt. Het kost trouwens 9 euro per keer.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het dus samen met mijn vriend doe. Ik ben zelf student dus zit po dit moment sowieso veel thuis. Maar mijn vriend werkt ook in ploegen, wat het allemaal wat makkelijker maakt voor het moment dat ik ook ga werken (niet in ploegen). In mijn eentje zou ik het niet gedaan hebben, maar als jij daar geen problemen in ziet zou ik het gewoon doen.
Maar dan moet je inderdaad wel budget hebben voor een hus (of gratis opvang natuurlijk). Neem vooral inderdaad een volwassen hond! Er zijn meer dan genoeg honden die zitten te wachten op een mandje, waarom zou je dan weer een pup nemen.
Ik zie trouwens dat je het hebt over een adoptiebureau? Is dit ook een buitenlandse hond?
Mijn hond voer ik rauw, 400 gr pd. Dus ongeveer 20 euro per maand. Soms krijgt ze een rauwe kippenpoot oid extra. Soms wat speeltjes en kluifjes, maar die kosten ook geen vermogen. Mijn hond komt nooit bij dierenarts, behalve voor inentingen (ja hoor, die niet doorgefokte mismaakte honden bestaan ook nog)
En mijn hond gaat ook zo nu en dan mee met een hus en deze mevrouw vertrouw ik echt met mijn hond. Mijn hond heeft een behoorlijke gebruiksaanwijzing (ex-zwerfhond) en zij weet daar perfect mee om te gaan, daar ze zelf ook 3 van dit soort honden heeft. Mijn hond gaat daar ook in de opvang als wij op vakantie gaan. Als ze mijn hond uitlaat is ze trouwens 4 uur weg (dus hele middag), waarvan ongeveer 2,5 uur aan het lopen. Nu scheelt het misschien ook wel dat deze mevrouw dus ook haar eigen 3 honden meeneemt. Het kost trouwens 9 euro per keer.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het dus samen met mijn vriend doe. Ik ben zelf student dus zit po dit moment sowieso veel thuis. Maar mijn vriend werkt ook in ploegen, wat het allemaal wat makkelijker maakt voor het moment dat ik ook ga werken (niet in ploegen). In mijn eentje zou ik het niet gedaan hebben, maar als jij daar geen problemen in ziet zou ik het gewoon doen.
Maar dan moet je inderdaad wel budget hebben voor een hus (of gratis opvang natuurlijk). Neem vooral inderdaad een volwassen hond! Er zijn meer dan genoeg honden die zitten te wachten op een mandje, waarom zou je dan weer een pup nemen.
Ik zie trouwens dat je het hebt over een adoptiebureau? Is dit ook een buitenlandse hond?