Datemoe

26-05-2012 02:22 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even een topic om van me af te schrijven. Misschien dat mensen het wel herkennen. Ik weet dat er al topics over daten zijn en heb ook meegeschreven, maar wilde toch graag op de late zaterdagavond even mijn verhaal kwijt.

Vanavond heb ik weer een eerste date gehad. Ondanks leuk contact online (niet te lang) was er niet een zodanige klik om het verder voort te zetten. Hebben het gezellig gehad en leuk gekletst maar verder niet.

Ik ben datemoe. Het is niet dat ik zozeer denk van ik vind nooooit iemand, dat niet. Ik heb inmiddels ook een meer nuchtere insteek en laat de verwachtingen niet te hoog oplopen. Het is meer dat ik er een beetje onzeker van word dat het gemiddeld vaak tot niet meer dan een date of vier komt, ook als er een klik is.

En ik begin me toch af te vragen of het niet gewoon aan mezelf ligt. Het kan natuurlijk ook gewoon pech zijn maar kan me soms niet aan de gedachte onttrekken dat ik kennelijk iets niet goed aanpak.

Zijn er mensen die dit herkennen? Het steeds weer iemand opnieuw leren kennen, de energie die je erin stopt vooraf. Leuke anticipatie. Maar toch ook wel de teleurstelling soms. Hoe gaan jullie daar mee om en is het misschien handig om even een pauze in te lassen?
Jammer Eefje dat de klik er niet was.

Ik denk dat het ook wel goed is om de dates niet te vlug achter elkaar te hebben. Ben nu denk 7 maanden aan het internet daten en heb morgen mn 3e date pas. Ik merk aan mezelf dat ik na een date idd even een pauze nodig heb. Het gaat dan allemaal wat minder snel, maar het is zo voor je eigen wel beter vol te houden denk ik. Het is toch elke keer een teleurstelling als je online erg leuk contact hebt en het dan in real life niet zo is.

Maar komt vast en zeker goed. Ik had na de eerste date al een date pauze genomen, omdat ik er geen zin meer in had. Op een gegeven moment komt die behoefte vanzelf weer om verder te daten.
Waarom de moeilijke weg kiezen (daten) terwijl het allemaal zoveel makkelijker kan?

Het recept:

Naar de kroeg

spot een leuke kerel en maak oogcontact

ontvang je oogcontact + een lach? = geinteresseerd

schuivel langzaam en dansend zijn richting uit en maak nogmaals glimlachend oogcontact

De meeste mannen zullen je aanspreken

Ga de flow in en speel het spel. De meeste mannen zijn gek op verleiden. Geef hem voldoende signalen en laat je verleiden, succes verzekerd.

Je kan vanavond nog aan de slag!

Voor sex ja.

Ben je echt zo simpel?
twijfelman1 schreef op 26 mei 2012 @ 14:00:

Waarom de moeilijke weg kiezen (daten) terwijl het allemaal zoveel makkelijker kan?

Het recept:

Naar de kroeg

spot een leuke kerel en maak oogcontact

ontvang je oogcontact + een lach? = geinteresseerd

schuivel langzaam en dansend zijn richting uit en maak nogmaals glimlachend oogcontact

De meeste mannen zullen je aanspreken

Ga de flow in en speel het spel. De meeste mannen zijn gek op verleiden. Geef hem voldoende signalen en laat je verleiden, succes verzekerd.

Je kan vanavond nog aan de slag!
Daar heb ik ook geen moeite mee, in het echt. Maar net wat Tjoepertje zegt; verleiden is leuk hoor en flirten ook. Maar ben het scharrelen zat en de oppervlakkige contacten. Vaak groeit daar verder niks uit. Wat wel kan is dat ik beter in het contact kan leggen dan online, omdat ik vaak alles nogal letterlijk of serieus neem, online. Misschien kan ik over een tijdje als ik daar weer aan toe ben eens aan een activiteit meedoen voor singles of speeddaten.
Een jaar of 5 geleden heb ik me ingeschreven op een datingsite, want ja.......je moet alles toch een keer geprobeerd hebben!?

Kreeg contact met een leuke man en we hebben avonden/ nachten op msn doorgebracht. Heel gezellig en veel gelachen, op het beeldscherm klopte het precies. Een keertje afgesproken, hij doet de deur open en.........weg was het plaatje! Wel een aantal uurtjes samen doorgebracht, maar ik voelde al meteen dat dit hem niet werd. Het was voor mij weer een bevestiging dat het virtuele daten niets voor mij was. Ik ben meer iemand van mensen spontaan ontmoeten, al is dit in de supermarkt ;-)

Was er ook meteen klaar mee, maar heb mijn profiel niet van de datingsite verwijderd en er eigenlijk ook nooit meer naar gekeken tot afgelopen februari. Ik kreeg de melding dat er een reactie op mijn profiel was. Nieuwsgierig als ik was toch even ingelogd en gekeken. Was een hele leuke reactie welke ik heb beantwoord. Na een aantal keer heen en weer te hebben gemaild, probeert hij al vanaf februari een ontmoeting te regelen.

En ik, ik verzin smoes na smoes en waarom? Ik weet het echt werkelijk waar niet en baal daar best wel van! Hij klinkt als een oprecht en leuk persoon en toch is er iets wat me ervan weerhoudt met hem af te spreken. Denk stiekem dat ik wel weet waarom en dat ligt geheel bij mij. Ben nu al zo'n 10 jaar single, heb m'n leven aardig op orde en een geweldige vriendenkring om me heen. Personen die voor mij door het vuur gaan als het moet!

Ik durf ook vanuit mijn hart hardop te zeggen dat ik een gelukkig mens ben, een gelukkige single dus ;-)

Wellicht is dat de reden waarom ik niet met hem afspreek? Angst om weer gekwetst te worden, wederom die bevestiging te krijgen dat ik alleen beter af ben? Waarom mijn huidige leuke leven misschien weer overhoop te halen door opnieuw te gaan daten..........pffffff ik word al moe als ik er uberhaupt aan denk!

Begrijp dus wel wat je bedoelt met datemoe zijn, ben ik al 10 jaar ;-)
Ik zit er nog wel even, wat misschien jammer is (edit: wat de date mogelijkheden betreft dan). Maar het maakt het werk wel extra leuk! Ik ben hier nogal naïef in, maar volgens mijn beste vriend heeft hij laatst al de eerste stap gezet. We gingen - dacht ik - vorige week voor een Vrimibo, volgens vriend was dat gewoon een verkapte manier om me uit te vragen, ook omdat hij alle drankjes betaalde. Wel een heel leuke avond gehad!
eefje1980 schreef op 26 mei 2012 @ 02:22:

Gewoon even een topic om van me af te schrijven. Misschien dat mensen het wel herkennen. Ik weet dat er al topics over daten zijn en heb ook meegeschreven, maar wilde toch graag op de late zaterdagavond even mijn verhaal kwijt.

Vanavond heb ik weer een eerste date gehad. Ondanks leuk contact online (niet te lang) was er niet een zodanige klik om het verder voort te zetten. Hebben het gezellig gehad en leuk gekletst maar verder niet.

Ik ben datemoe. Het is niet dat ik zozeer denk van ik vind nooooit iemand, dat niet. Ik heb inmiddels ook een meer nuchtere insteek en laat de verwachtingen niet te hoog oplopen. Het is meer dat ik er een beetje onzeker van word dat het gemiddeld vaak tot niet meer dan een date of vier komt, ook als er een klik is.

En ik begin me toch af te vragen of het niet gewoon aan mezelf ligt. Het kan natuurlijk ook gewoon pech zijn maar kan me soms niet aan de gedachte onttrekken dat ik kennelijk iets niet goed aanpak.

Zijn er mensen die dit herkennen? Het steeds weer iemand opnieuw leren kennen, de energie die je erin stopt vooraf. Leuke anticipatie. Maar toch ook wel de teleurstelling soms. Hoe gaan jullie daar mee om en is het misschien handig om even een pauze in te lassen?
Zaterdagochtend inmiddels (of laten vrijdagavond bedoel je) :sarcastis
@ksenija te laat..
@loisnvt

Ik ben inmiddels vier jaar vrijgezel en ik herken je twijfels heel erg. Ik ben enthousiast in het daten maar ondertussen ook wel bezorgd over die dingen. Inmiddels erg gewend aan het wonen in mijn eentje en voor ik iemand écht in die ruimte zou toelaten zou het ook wel een tijdje duren, ja.

De laatste prille poging die mislukte was daarom ook dubbel zuur omdat dat nou juist een man was die daar goed bij paste, voor mijn idee dan hé.

En hij was zelf ook niet zo'n type om gelijk alles samen te doen of opzij te zetten dus had het idee dat dat wel klikte en wilde het risico wel weer nemen om wat meer te gaan voelen voor iemand. Ik weet dat het erbij hoort dat je dan op je bek kunt gaan maar leuk is anders.

En ik weet ook dat je soms nogal wat kikkers moet kussen. Maar het kan inderdaad geen kwaad voor mij om even een pauze in te lassen voor mezelf. Zodat ik er weer wat nuchterder in sta.
isabellajosephine schreef op 26 mei 2012 @ 18:47:

Ik zit er nog wel even, wat misschien jammer is (edit: wat de date mogelijkheden betreft dan). Maar het maakt het werk wel extra leuk! Ik ben hier nogal naïef in, maar volgens mijn beste vriend heeft hij laatst al de eerste stap gezet. We gingen - dacht ik - vorige week voor een Vrimibo, volgens vriend was dat gewoon een verkapte manier om me uit te vragen, ook omdat hij alle drankjes betaalde. Wel een heel leuke avond gehad!

Ha ha :) En die vrimibo was alleen met hem? Is inderdaad wel een positief teken! Ik heb ook vaak dat als iemand me leuk vindt ik het weer niet merk, of te laat. Het is ook niet snel goed ;)

Hou me op de hoogte, leuk!
ik ben niet te laat, maar jij TO.

Misschien knappen de mannen af, omdat je geen klok kunt kijken?
Ksenija schreef op 27 mei 2012 @ 18:57:

Is het niet eens een idee om eens een stukje positiviteit aan de wereld bij te gaan dragen in plaats van dat gezeik altijd? Ik kom je op elk topic tegen met dat gemier en word er gewoon schi*tziek van!

Misschien kun jij eens wat meer lezen dan een openingspost. Het was al opgemerkt en daarom was je te laat.

Misschien moet je gewoon je misogynie eens gaan aanpakken in plaats van nutteloze commentaren plaatsen.

@ Ksenija: Wat is er toch met je gebeurd dat je altijd van die nare & zure reacties geeft? Zuurpruim. ;-)
eefje1980 schreef op 28 mei 2012 @ 01:39:

[...]

Misschien kun jij eens wat meer lezen dan een openingspost. Het was al opgemerkt en daarom was je te laat.

Misschien moet je gewoon je misogynie eens gaan aanpakken in plaats van nutteloze commentaren plaatsen.

waarom te laat, geeft alleen maar aan dat meer mensen zien dat je niet kunt klok kijken.

Ik wil er best aan werken als jij klok leert kijken, kom je eens op tijd bij je date O.o

win-win situatie.
Niet meer reageren, gewoon negeren, dat is de enige remedie bij dit soort types. Laat lekker zuurpruimen in dr eentje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven