hypotheek omzetten van beleggings naar spaar
zaterdag 26 mei 2012 om 19:04
zondag 27 mei 2012 om 11:07
zondag 27 mei 2012 om 13:00
dinsdag 29 mei 2012 om 14:38
Lijkt me dat je dat toch zo om kunt zetten, Beleggingen omzetten naar sparen, maar dan moet je waarschijnlijk ook je doelkapitaal verlagen omdat door de slechte beleggingen het einddoel dan alleen nog realiseerbaar is, als je ook meer gaat sparen per maand ( dus hogere lasten) . Wisselen van bank is vaak de duurste optie ivm kosten voor notaris, evt boete rente enz. Ik zou eerst eens bij snsn zelf informeren. Of, een lossen orv sluiten zodat je polis niet uitgehold wordt door de hoge kosten en dan het bestaande saldo evt inbrengen in een bankspaarhypotheek. Er zijn dus opties genoeg. Realiseer je wel wat als je een hele nieuwe hypotheek sluit, je vermoedelijke meer ( iig de helft , conform de nieuwe eisen) moet aflossen, dus omzetten van je bestaande hypotheek zou in mijn ogen de beste optie zijn. Een beetje bank werkt daar toch wel aan mee lijkt me.
donderdag 7 juni 2012 om 15:13
Zo even een update,onze hypotheekrente liep 01-07 af en we wilde graag een banksparen,maar wat blijkt nu na alles gecheckt te hebben zijn we erg duur uit ,nu is de adviseur geweest en die had het over een variabele rente en iedere maand een bedrag opzij zetten en jaarlijks aflossen en dat scheelt enorm in de rentes dus dat faat we nu doen,scheelt ook weer 1200 als we het omlieten zetten pfff wel een opluchting.