Gegratineerde aardappelen/groente
zaterdag 26 mei 2012 om 19:14
Hoe maak ik nou echt lekkere gegratineerde aardappelen?
Op internet staan verschillende recepten, met room en melk, maar ook met room en geklopte eieren.
En voegen jullie ook wel eens groente toe? Dus bijvoorbeeld aardappelen in de oven met spruitjes en dat gratineren?
En verwarmen jullie eerst het mengsel van room met melk of gieten jullie dat over de aardappelen/groente?
Ben benieuwd naar jullie recept!
Op internet staan verschillende recepten, met room en melk, maar ook met room en geklopte eieren.
En voegen jullie ook wel eens groente toe? Dus bijvoorbeeld aardappelen in de oven met spruitjes en dat gratineren?
En verwarmen jullie eerst het mengsel van room met melk of gieten jullie dat over de aardappelen/groente?
Ben benieuwd naar jullie recept!
zaterdag 26 mei 2012 om 19:42
zaterdag 26 mei 2012 om 20:47
Dus jullie gebruiken, wel melk?
Klinkt lekker jullie recepten!
Ik kook de aardappelen en groente wel eerst, doe het dan in een ovenschaal, maak een mengsel van room en melk, doe dit over de groente en op het eind geraspte kaas er overheen.
Maar het is dan altijd wel wat dun, misschien de volgende keer de melk weglaten en eieren gebruiken?
Klinkt lekker jullie recepten!
Ik kook de aardappelen en groente wel eerst, doe het dan in een ovenschaal, maak een mengsel van room en melk, doe dit over de groente en op het eind geraspte kaas er overheen.
Maar het is dan altijd wel wat dun, misschien de volgende keer de melk weglaten en eieren gebruiken?
dinsdag 29 mei 2012 om 15:40
http://www.cookfreshfood.com/recept/_gratin-dauphinois
Allerlekkerste. Kan niet mislukken.
Allerlekkerste. Kan niet mislukken.
Wat eten we vanavond?
dinsdag 29 mei 2012 om 15:45
Dan moet het langer in de oven! Ik gebruik altijd dit recept: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/246336/stap-voor-stap-aardappelgratin/?rq=aardappelgratin
Dat wordt heerlijk!
dinsdag 29 mei 2012 om 15:51
Scheelschaapje, ik ga in het vervolg eens creme fraiche gebruiken. Dat klinkt wel heel lekker. Makreel, slagroom kan ik ook wel eens proberen, lijkt me heerlijk
Ik gebruikte tot nu toe altijd kookroom, ie is vrij dun en bevat niet heel veel vet, mischien dat het daardoor niet echt lekker krokant werd.
Ik gebruikte tot nu toe altijd kookroom, ie is vrij dun en bevat niet heel veel vet, mischien dat het daardoor niet echt lekker krokant werd.