vriendschap

27-05-2012 17:56 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zit bij een cursus voor assertiviteit. ik zit ook bij een vereniging waar ik 1 keer per maand heen ga. voor de gezelligheid en contacten. daar heb ik ook een vriendin leren kennen. gisteren hadden wij ge-bbqt met de vereniging. was erg gezellig. die vriendin kent een meid die bij de verkeerde vrienden zit en zij die niet vertrouwd. die meid ken ik toevallig van die cursus..die bij mij op de cursus zit. gisteren stuurde mijn vriendin nog mij een mailtje.. dat ze afstand wil houden van mij en dat ze twijfeld of ik met die meid bevriend ben. ik heb haar duidelijk gezegd dat ik daar niet mee bevriend ben. maar ze geloofd me op een of andere manier niet. en ze wil dus nadenken over onze vriendschap. dus ze is nu tegen mij bezig. ik denk zo..het zegt meer over haar dan over mij...want ik ben absoluut niet met die meid bevriend... ik snap het niet want we hebben het gister gezellig gehad.. erg jammer. wat moet ik doen?
Niets, zo'n vriendin kun je niets mee. Die zal blijven zoeken naar een manier om jou even te laten voelen hoe aardig zij is, om jouw toe te staan vriendjes met haar te mogen zijn.

Het lijkt wel een epidemie de laatste tijd, allemaal mensen die moeten nadenken over hun relatie, en nu dus over de vriendschap, het lijkt wel of je anders denkt er niet meer bij te horen of zo.

Dus je kunt natuurlijk gezellig meedenken of jij die vriendin nog als vriendin wilt, of gewoon als een kennis die toevallig bij dezelfde club zit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Al was je er wel mee bevriend, wat gaat haar dat aan?

Nah laat lekker gaan joh. Niks meer doen dus. Negeren. Zij wil afstand, dan kan ze afstand krijgen, toch?!
ja ik denk ook. ze doet maar hoor hahaha
Prima, opgelost dus. Slotje. :-p
dus niet meer bevriend zijn met haar? wat moet ik hier nou mee?
Niks. Waarom zou je je negativiteit op de hals halen? Je kan mensen niet veranderen, hoe je ook reageert.
it's a big club and you ain't in it
Niks, want je laat toch niet door iemand die je amper kent bepalen of je nu wel of niet een vriendschap met een ander hebt.

En ze gelooft je niet. Wat moet je met een vriendin die jouw niet gelooft?
ja idd. dat heeft zij ook niet te bepalen
Hoe ver ben je met de assertiviteitscursus?
Wat een kleuteractie zeg. Als jij met Pietje praat ben ik je vriendinnetje niet meer :puke:
ik ben bijna klaar met de cursus..nog 3 keer. idd kinderachtig
Beste Anoniem001, zoals al eerder gezegd "even loepen doet wonderen": je post vele dilemma's in korte tijd en bij je eerdere dilemma's is al door meerdere mensen gezegd dat het misschien beter is eerst naar jezelf en je eigen gedrag te kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven