Postcrossing deel 8
zaterdag 13 augustus 2011 om 19:32
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.
Hoewel, bijna.
Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
vrijdag 25 mei 2012 om 14:19
Droomz, Ik mag van mijzelf altijd 12kaarten travellen. Maar niet bij elke hurray stuur ik er direkt een op, meestal na vier hurray's gaan er ook vier op de post. Geloof dat ik er 26 onderweg mag hebben maar 12 is meer dan genoeg.
Neferisis, natuurlijk zorg ik dat dat Virus uit Australië niemand van hier besmet.
Bluebirds, van harte gefeliciteerd met je eerste kaartje.
Ik ga nu met Spaans huiswerk de tuin in.
Neferisis, natuurlijk zorg ik dat dat Virus uit Australië niemand van hier besmet.
Bluebirds, van harte gefeliciteerd met je eerste kaartje.
Ik ga nu met Spaans huiswerk de tuin in.
vrijdag 25 mei 2012 om 15:59
Ik krijg vaak te horen:" Geen post? Top!" of zoiets.

Ik twijfel over een maximum kaarten per maand, omdat je dan ook weer kans hebt dat alles steeds een tijdje stil ligt natuurlijk.
Volgende week waarschijnlijk even kijken voor kaarten bij Paperchase. Je ziet inderdaad ineens overal kaartenrekjes.

'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
vrijdag 25 mei 2012 om 16:43
@steph, succes met je huiswerk Spaans!
@Droomz, Haha wat leuk, dat zijn hele andere reacties he;). Ik liep in zo'n wijk met hele leuke mensen maar wel mensen die veel op de bank zitten uit het raam te staren. Ja, ik weet ook niet wat een goede max is. Voorlopig stuur ik er telkens een zodra het weer kan. Maarja ik ben nog zo nieuw met PC, zowel mag ik niet onderweg hebben (5 maar). Paperchase is zo leuk, iedere week krijgen ze wat nieuws binnen en vaak hebben ze ook een paar kaarten met 50% korting. Daar zitten best wel eens wat leuke tussen. Dat bestandje is wel een goed idee!!
Er gaat een Hello Kitty kaart naar Duitsland (wens van de PC).
@Droomz, Haha wat leuk, dat zijn hele andere reacties he;). Ik liep in zo'n wijk met hele leuke mensen maar wel mensen die veel op de bank zitten uit het raam te staren. Ja, ik weet ook niet wat een goede max is. Voorlopig stuur ik er telkens een zodra het weer kan. Maarja ik ben nog zo nieuw met PC, zowel mag ik niet onderweg hebben (5 maar). Paperchase is zo leuk, iedere week krijgen ze wat nieuws binnen en vaak hebben ze ook een paar kaarten met 50% korting. Daar zitten best wel eens wat leuke tussen. Dat bestandje is wel een goed idee!!
Er gaat een Hello Kitty kaart naar Duitsland (wens van de PC).
vrijdag 25 mei 2012 om 17:06
Wow, wat een weertje!!!
Dat word genieten dit pinksterweekend.
Was niet druk op het werk (vind ik niet gek iedereen op het strand natuurlijk) dus ik mocht iets eerder naar huis.
Neferisis, leuk 2 keer post!
Steph, weer lekker aan het schrijven.
Ben erg benieuwd welke reactie je krijgt van de klaag-zaag Tina.
Hier weer 1 kaartje expired (7 ondertussen, maar 4 juni vallen er weer 2 weg).
Nu nog 4 kaarten onderweg , wil dit weekend weer wat aanvragen hoor.
En 2 kaarten in de brievenbus, die me beide erg blij maken.
Weet niet meer wie het vroeg maar ik mag van mezelf max 10 kaarten travelling hebben.
Soms schrijf ik meteen na een hurray een volgende kaart, maar zoals je ziet zeker niet altijd.
Dat word genieten dit pinksterweekend.
Was niet druk op het werk (vind ik niet gek iedereen op het strand natuurlijk) dus ik mocht iets eerder naar huis.
Neferisis, leuk 2 keer post!
Steph, weer lekker aan het schrijven.
Ben erg benieuwd welke reactie je krijgt van de klaag-zaag Tina.
Hier weer 1 kaartje expired (7 ondertussen, maar 4 juni vallen er weer 2 weg).
Nu nog 4 kaarten onderweg , wil dit weekend weer wat aanvragen hoor.
En 2 kaarten in de brievenbus, die me beide erg blij maken.
Weet niet meer wie het vroeg maar ik mag van mezelf max 10 kaarten travelling hebben.
Soms schrijf ik meteen na een hurray een volgende kaart, maar zoals je ziet zeker niet altijd.
zaterdag 26 mei 2012 om 12:37
Ik stuur ook zeer zelden een tweede kaart.
Neferisis, bedankt voor de mooie kaart. Met de kilo's gaat het wel goed al heb ik zojuist aan een snackbui toegegeven dus een zak chips gehaald (moest toch pinnen was het excuus) en die is leeg. Dadelijk maar eens flink Wii-zumba-en.
Nicolientje, heb helaas niet alles gemaakt van mijn huiswerk maar heb nog een week.
Neferisis, bedankt voor de mooie kaart. Met de kilo's gaat het wel goed al heb ik zojuist aan een snackbui toegegeven dus een zak chips gehaald (moest toch pinnen was het excuus) en die is leeg. Dadelijk maar eens flink Wii-zumba-en.
Nicolientje, heb helaas niet alles gemaakt van mijn huiswerk maar heb nog een week.
zaterdag 26 mei 2012 om 16:41
@anita1973 en steph, bedankt voor jullie antwoorden. Weet ik dat ik geen 2de kaart hoef te sturen.
@steph, komt wel goed dan met je huiswerk. Ook van het mooie weer genieten.
Zojuist een 2de kaart ontvangen. Een hele mooie uit Sydney. Ik ben er erg blij mee. Helaas nog geen hurrays, nog maar wachten. Hier leer ik wel van om geduldig te zijn hihi.
@steph, komt wel goed dan met je huiswerk. Ook van het mooie weer genieten.
Zojuist een 2de kaart ontvangen. Een hele mooie uit Sydney. Ik ben er erg blij mee. Helaas nog geen hurrays, nog maar wachten. Hier leer ik wel van om geduldig te zijn hihi.
zaterdag 26 mei 2012 om 19:51
Hier een heel enthousiaste hurray uit GB. Was z'n eerste kaartje uit IJsland.
Nicolientje: ik stuur ook geen 2e kaarten. Dat is het risico van postcrossen (en soms komt de kaart echt nog maanden later aan, is ook wel grappig).
Tina: mooi opgelost met zeurmiep. Ben benieuwd wat ze in de hurray gaat zetten
Nicolientje: ik stuur ook geen 2e kaarten. Dat is het risico van postcrossen (en soms komt de kaart echt nog maanden later aan, is ook wel grappig).
Tina: mooi opgelost met zeurmiep. Ben benieuwd wat ze in de hurray gaat zetten

Snjókorn falla, á allt og alla

zaterdag 26 mei 2012 om 20:55
zaterdag 26 mei 2012 om 22:26
Geen verkeerde kaart hoor Bluebird als je het mij vraagt.
Wat een heerlijk zomerse dag vandaag he.
Genoten op het strand, van de bbq en het watergevecht na.
Morgen gaan we voor nog zo'n dag.
Geen post voor mij vandaag, ook geen hurrays.
Maar wel net 4 kaarten geschreven.
Er gaat een zomers kaartje naar Rusland, naar Polen een Rotterdam I-drukker, de duinen naar Thailand en een aapje naar een 11 jarige in Duitsland.
Er liggen ook alweer 2 oplossingen van puzzels klaar om gepost te worden.
Ik ben dus druk met het verwennen van mijn oranje vriend!
Wat een heerlijk zomerse dag vandaag he.
Genoten op het strand, van de bbq en het watergevecht na.
Morgen gaan we voor nog zo'n dag.
Geen post voor mij vandaag, ook geen hurrays.
Maar wel net 4 kaarten geschreven.
Er gaat een zomers kaartje naar Rusland, naar Polen een Rotterdam I-drukker, de duinen naar Thailand en een aapje naar een 11 jarige in Duitsland.
Er liggen ook alweer 2 oplossingen van puzzels klaar om gepost te worden.
Ik ben dus druk met het verwennen van mijn oranje vriend!
zondag 27 mei 2012 om 13:26
Leuke kaart is het 
Ik denk dat ik zo toch nog wat adressen aan ga vragen bij Postcrossing. Helaas nog geen kaarten ontvangen hier, maar goed, dat zou ook wel erg snel zijn
.
Edit: En 4 adressen aangevraagd. Ze gaan naar Portugal (nog niet gehad), Duitsland, Oekranie en Polen.
Deze kaartjes:

Duitsland

Polen

Oekranie

Portugal

Ik denk dat ik zo toch nog wat adressen aan ga vragen bij Postcrossing. Helaas nog geen kaarten ontvangen hier, maar goed, dat zou ook wel erg snel zijn

Edit: En 4 adressen aangevraagd. Ze gaan naar Portugal (nog niet gehad), Duitsland, Oekranie en Polen.
Deze kaartjes:

Duitsland

Polen

Oekranie

Portugal
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zondag 27 mei 2012 om 19:04
Ik kreeg gisteren 2 kaartjes uit Polen, de een had er 3 en de ander 16 dagen over gedaan. De ene was een hele leuke zelfgemaakte kaart met een paraglider, ze schreef dat dat een wens van haar is.
Ik had nog 1 hurray , dus ik kon het niet alten nog een adres aan te vragen. Duitsland deze keer, met een ( kort) profiel in het duits. Ik heb via google translate een tekst in het duits voor haar geschreven.
Uit Taiwan hed ik eerst een lege hurray, maar ze maakte 'm wel favourite, en 2 dagen later kwam er alsnog een berichtje, dat vond ik toch wel aardig.
Ik had nog 1 hurray , dus ik kon het niet alten nog een adres aan te vragen. Duitsland deze keer, met een ( kort) profiel in het duits. Ik heb via google translate een tekst in het duits voor haar geschreven.
Uit Taiwan hed ik eerst een lege hurray, maar ze maakte 'm wel favourite, en 2 dagen later kwam er alsnog een berichtje, dat vond ik toch wel aardig.
zondag 27 mei 2012 om 23:39

maandag 28 mei 2012 om 01:00
Maar die dagen onderweg he? Die zijn natuurlijk ook relatief. Ik vroeg woensdag adressen aan. De kaartjes waren vrij specifiek, dus ik kocht ze op donderdag en vrijdag. zaterdagochtend snel de kaarten in de bus doen, zie ik dat de bus pas maandagmiddag geleegd gaat worden! Tja, zo zijn ze al 5 dagen onderweg voordat ze mijn straat uit zijn natuurlijk... Als de ontvanger dan ook nog niet direct in de gelegenheid is om te registreren duurt het op papier wel lang, maar in werkelijkheid misschien maar 3 dagen.

maandag 28 mei 2012 om 21:29
Vandaag een kaartje naar Finland aangekomen. Ik had de 'vrouw met paardenhoofd' gestuurd. Ik had er hier al over gelezen (Soezie81 heeft 'm ook verstuurd). De ontvanger is een echt paardemeisje, ze was er blij mee. De kaart was supersnel, vrijdag verstuurd.
@twinkie, had je wel een beetje leuke profielen? Volgens mij heb ik nog nooit achter elkaar dezelfde landen getrokken. Zeker geen 3 keer.
@twinkie, had je wel een beetje leuke profielen? Volgens mij heb ik nog nooit achter elkaar dezelfde landen getrokken. Zeker geen 3 keer.
dinsdag 29 mei 2012 om 09:27
@TinaT, bedankt voor het kijken. Ik zal dus nog even moeten wachten. Jouw kaart was er echt snel zeg, wat leuk! Volgens mij kan je aanvinken of je meer kaarten naar hetzelfde land wil sturen. Is een experiment of zoiets.
@bluebirds, ja klopt, dan duurt het wel langer. Ik probeer meestal dezelfde dag als ik adressen vraag iets te versturen. Lukt ook niet altijd.
@twinkiestar, heb je aangevinkt dat je wel kaarten naar hetzelfde land wil sturen achter elkaar? Volgens mij staat er zoiets namelijk dat je aan kan vinken.
Een van mijn kaarten is favoriet gemaakt door de ontvanger, erg leuk!
@bluebirds, ja klopt, dan duurt het wel langer. Ik probeer meestal dezelfde dag als ik adressen vraag iets te versturen. Lukt ook niet altijd.
@twinkiestar, heb je aangevinkt dat je wel kaarten naar hetzelfde land wil sturen achter elkaar? Volgens mij staat er zoiets namelijk dat je aan kan vinken.
Een van mijn kaarten is favoriet gemaakt door de ontvanger, erg leuk!