Seks vies?

26-05-2012 09:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met seks. Ik doe het wel met mijn vriend en vind het ook wel lekker. Maar ik merk dat ik mezelf en vooral mijn gedachten niet kan laten gaan. Als ik aan seks denk corrigeer ik mezelf vaak. Als mijn vriend vraag wat ik lekker vind durf ik het niet te zeggen omdat ik me schaam. Ook met mezelf wat doen lukt me niet. Het gaat even goed maar dan komen die gedachtes weer en dan is de spanning wel weg en dus stop ik maar. Ik ben hierdoor ook nog nooit klaargekomen.

Ik wil dit heel graag doorbreken maar hoe? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet meer zulke gedachtes heb?
Ben benieuwd of Madelief nog een keer een reactie geeft...
luckyjane schreef op 28 mei 2012 @ 00:20:

Ieder mens is een product van zijn of haar opvoeding. Ik ben - vermoed ik - iets ouder dan jij. Ben streng religieus opgevoed. Daarin paste seks niet. Seks was iets dat alleen thuis hoorde binnen het huwelijk en gericht moest zijn op de voortplanting, Dat seks ook leuk en lekker kan zijn, daarover geen woord. Zo heb ik als puber bijna een trauma overgehouden als ik masturbeerde. Masturberen was tegen de wil van God, dat hoorde niet.Ik hoor het mijn moeder nog zeggen: "Dat leidt tot hersenverweking en ruggemergtering". Geen idee wat die twee begrippen inhielden toen maar ze klonken in ieder geval wel ernstig. Maar toch, als je 's-avonds in je kamer in bed lag, wel met jezelf bezig gaan, want de hormonen gierden soms door je lijf. En als je dan tot een bevrijdende climax was gekomen was daar meteen het schuldgevoel: dit had ik niet mogen/moeten doen. Dit was tegen Gods wil en wat zou Hij er wel niet van denken...?! En dan de vraag: zou zijn Alziende Oog gezien hebben wat ik daar onder de dekens deed...? Ik deed het stiekem, maar toch...!

Daar moest ik aan terugdenken toen ik je OP las. Ben jij wellicht ook religieus opgevoed? Met een niet onbevangen en open blik over seksualiteit? Want dat kan een reden/aanleiding zijn voor je gevoel nu.

Laat ik je vertellen dat ik er een paar jaar over gedaan heb - de eerste jaren van mijn huwelijk - om dat schuld- en viesgevoel naar de achtergrond te dringen en uiteindelijk achter me te laten. Ik geniet nu van seks in zijn volle omvang, zonder (of bijna zonder) remmingen.

Ik hoop en wens je dat ook toe, dat je op een gegeven moment durft toe te geven aan de signalen van je lichaam en je geest en dat je je remmingen durft los te laten.

:hug:
Dat is echt heel mooi gezegd. Ondanks alles blijft de seksbeleving bij heel wat mensen nog in de taboesfeer zitten, en dat is bijzonder spijtig.
julie1988 schreef op 26 mei 2012 @ 12:37:

[...]

Je zou de topicstarter ook kunnen helpen in plaats van mensen die haar willen helpen bekritiseren.
Ik dat denk enjoy bedoeld dat je eerst over die schaamte heen moet komen voordat je spuitend klaar kan komen. Dus je advies zal vast steengoed zijn, maar niet in deze situatie.
Sex is vies ja.

Dat gat waar iedere maand bloed uit komt daar stopt die man zijn piemel in.

Die piemel waar die man uit plast die gaat in je mond.

Dat poepgat waar schijt uit komt daar gaat die piemel in.

Die mond waar je mee spuugt daar tongzoen je mee.

Ja, sex is vies, sex is vieze dingen doen.
Wat ik wel weet is dat per defi nitie het sex vies is. Heet=vies.

Koele sex, de saaie missionarisstand is niet vies. Dat is mijn mening.

Zolang de een heet is en de ander niet wordt de hete sex al vies.

Zijn jullie beiden heet en willen jullie dieper en verder met standjes nou dat is de zaak in evenwicht en heb je meestal naderhand geen spijt. Zodra de één hete dingen doet en buiten het bed geen aandacht geeft is het ook al vies.
quote:cynthiao schreef op 03 juni 2012 @ 17:34:

Wat ik wel weet is dat per defi nitie het sex vies is. Heet=vies.

Koele sex, de saaie missionarisstand is niet vies. Dat is mijn mening.

Zolang de een heet is en de ander niet wordt de hete sex al vies.

Zijn jullie beiden heet en willen jullie dieper en verder met standjes nou dat is de zaak in evenwicht en heb je meestal naderhand geen spijt. Zodra de één hete dingen doet en buiten het bed geen aandacht geeft is het ook al vies.Zomaar een gokje hoor Cynthiao, maar ik gok dat jij nog steeds single bent
Dramkabouter:

Na een aantal relaties met vieze sex zag ik h et licht en maakte een kind.

De vader ging weg, net zoals mijn vorige relaties met vieze(lees: behoorlijk spannende sex) wegliepen.

Ja, na heel veel h eets ben ik nu nog steeds single.
quote:cynthiao schreef op 04 juni 2012 @ 13:49:

Dramkabouter:

Na een aantal relaties met vieze sex zag ik h et licht en maakte een kind.

De vader ging weg, net zoals mijn vorige relaties met vieze(lees: behoorlijk spannende sex) wegliepen.

Ja, na heel veel h eets ben ik nu nog steeds single.Wat een kulverhaal
Dramkabouter:

je bedoelt zeker: wat een kutrelaas. Ja, zeer kutterig allemaal die toestanden met die mannen. Het w aren beslist geen lieverdjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven