Seks vies?

26-05-2012 09:11 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met seks. Ik doe het wel met mijn vriend en vind het ook wel lekker. Maar ik merk dat ik mezelf en vooral mijn gedachten niet kan laten gaan. Als ik aan seks denk corrigeer ik mezelf vaak. Als mijn vriend vraag wat ik lekker vind durf ik het niet te zeggen omdat ik me schaam. Ook met mezelf wat doen lukt me niet. Het gaat even goed maar dan komen die gedachtes weer en dan is de spanning wel weg en dus stop ik maar. Ik ben hierdoor ook nog nooit klaargekomen.

Ik wil dit heel graag doorbreken maar hoe? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet meer zulke gedachtes heb?
Probeer er achter te komen waarom je je schaamt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Probeer er rustig over na te denken. Seks hoort immers gewoon bij het leven. Er is niets mis mee en alle mensen doen het vroeg of laat op de ene of de andere manier. Misschien helpt het, als je bedenkt en probeert voluit te beseffen dat jij er ook alleen maar gekomen bent, omdat jouw ouders seks hadden.
jaakds schreef op 26 mei 2012 @ 09:27:

Misschien helpt het, als je bedenkt en probeert voluit te beseffen dat jij er ook alleen maar gekomen bent, omdat jouw ouders seks hadden.
De gedachte aan je ouders die sex hebben, zal niet erg stimulerend werken ;-)
Ik heb dit ook (gehad), je moet je extreem focussen op het gevoel in je buik en proberen gedachtes los te laten en te onspannen. En hoe zweefteverig ook klinkt, probeer in het nu te leven. Seks gaat nooit beter worden als je nadenken over daarna of hoe het zou moeten zijn. Je moet echt in dat moment zijn. Vandaar ook het extreem focussen. Naja het hielp even voor mij, nu ben ik gewoon te lui:P

@fame, zie schaamt zich toch omdat ze het niet zo lekker vind?
-madelief- schreef op 26 mei 2012 @ 09:11:

Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met seks. Ik doe het wel met mijn vriend en vind het ook wel lekker. Maar ik merk dat ik mezelf en vooral mijn gedachten niet kan laten gaan. Als ik aan seks denk corrigeer ik mezelf vaak. Als mijn vriend vraag wat ik lekker vind durf ik het niet te zeggen omdat ik me schaam. Ook met mezelf wat doen lukt me niet. Het gaat even goed maar dan komen die gedachtes weer en dan is de spanning wel weg en dus stop ik maar. Ik ben hierdoor ook nog nooit klaargekomen.

Ik wil dit heel graag doorbreken maar hoe? Hoe kan ik er voor zorgen dat ik niet meer zulke gedachtes heb?
wat hasjies d.m.v.een chillum roken doet wonderen ;-)
Nou ik schaam me ook om te zeggen wat ik lekker vind. Niet dat dat nou hele vreemde dingen zijn maar zo voelt het wel. Alsof seks iets is wat niet lekker mag zijn. En met mijn verstand weet ik wel dat dat niet zo is maar toch voel ik me vies.
Ik keek net even bij je gegevens, maar zie geen leeftijd staan.

Ik herken het "probleem" eigenlijk wel.

Ik heb het gevoel dat je nog jong bent en dat je nog heel lang met seks bezig bent, klopt dat?

Ik herken het bij mezelf tijdens de eerste periode dat ik seks had och wat was ik onzeker en erover praten wat ik lekker vond was echt niet mogelijk, al wilde ik het wel graag.

Ik was bang dat hij het "vreemd" vond en dat ik misschien rare dingen zei en deed.

Gelukkig heb ik me erover heen kunnen zetten, ik heb het eerlijk opgebiecht en dat scheelde enorm. Hij kon mij helpen om rustig te worden en om van alles te genieten
Ik herken het ook. Mijn ouders waren erg preuts, zoenen met vriendjes mocht niet als ze het konden zien etc etc. Seks was een taboe, had je een kalverliefde dan kregen we zware gesprekken over de risico's etc etc terwijl ik nog niet eens aan sex dacht. Ze hebben de lol er wel vanaf laten gaan. Buurmeisjes die wat verschillende vriendjes had was meteen een slet. Ik heb dus van huis uit het gevoel meegekregen. Jij ook? Moet zeggen ik probeer het los te laten, maar merk dat ik ook geremd ben. Grappig is trouwens dat mijn ouders vinden dat ze ons heel open hebben opgevoed ook op het gebied van seks. Nou niet dus.
@ knorretje28

Ik denk dat het inderdaad wel met mijn ouders te maken heeft. Ik ben nogal verwarrend opgevoed. Mijn vader was heel vrij. Dit vond ik erg vervelend. Hij praatte vaak over seks en ook over mij als seksueel wezen zeg maar. Ik voelde me daar altijd erg ongemakkelijk bij. Vooral als hij geblowd en gedronken had en dit deed hij vaak. Mijn moeder is niet heel preuts maar liet wel merken dat dit niet netjes was. Mijn ouders zijn trouwens gescheiden toen ik 4 was. Hoe lukt het jou om het los te laten?

@ enjoy73

Ik ben inderdaad nog wel jong 21 maar mijn vriend en ik hebben inmiddels al 4 jaar seks (is niet heel lang ik weet het). Ik hoopte in het begin ook dat het wel minder zou worden. En dat is ook wel een beetje zo. Maar het lukt me niet om het nog meer los te laten.
Hoe zit het met het praten over de seks als je niet aan het seksen bent met je vriend? Doen jullie dat weleens?

Dat bleek voor mij nl de uitkomst.

Niet dat het ineens over was hoor, daar ging een hele tijd overheen. En zelfs nu heb ik het nog weleens, kijk maar eens onder mijn loepje....zelfs recent nog een topic over geopend.
Gooi je preutsheid een keer overboord en kom spuitend klaar.

Enige advies dat je nodig hebt.
shogubo schreef op 26 mei 2012 @ 10:06:

[...]

wat hasjies d.m.v.een chillum roken doet wonderen ;-)

Ja joh en een XTC pil, ghb, veel heel veel alcohol ook!

Bedankt voor je enorme bijdrage hier.

Als je het iets anders zou brengen zou het misschien wel iets, lees IETS toe kunnen voegen.
julie1988 schreef op 26 mei 2012 @ 12:34:

Ja joh....ook weer zo'n top advies pffff

Fijn trouwens dat bij jou alles zo makkelijk op te lossen is....
enjoy73 schreef op 26 mei 2012 @ 12:36:

[...]

Ja joh....ook weer zo'n top advies pffff

Fijn trouwens dat bij jou alles zo makkelijk op te lossen is....
Je zou de topicstarter ook kunnen helpen in plaats van mensen die haar willen helpen bekritiseren.
Ik kan me voorstellen dat je die nare bijsmaak hebt gekregen van je vader. Dat is ook smerig. Niet seks zelf, maar hoe hij ermee omging. Dat zijn twee aparte zaken. Seks kan een zeer smerige lading krijgen wat voorbij gaat aan fijn, prettig en lekker. Dat mag je ook best als smerig zien.

Maar seks is ook iets volkomen normaals. Iets wat iedereen doet, en waar je gewoon van kan en mag genieten en niet raar is.Misschien is het fijn om je in de leuke en normale kant van seks te verdiepen om te zien dat er niet alleen die smerige variant bestaat.

8-P O_o
Misschien moet jij eerst eens lezen voordat je iets schrijft Julie!
het begint vaak eerst bij jezelf...

Toen ik jonger was had ik ook wel eens zulke gedachtes...(ben 22 nu) Opgeven moment gewoon tegen mezelf gezegd..ik stop niet voordat het mij lukt... En voila t werkte! Het feit dat je je eige ken plezieren bevestigt dat je het ook een ander kan leren. Dat je t niet durft te vrage/zeggen, herken ik ook...Maar dr is geen advies behalve: DOEN.

mannen vinden het vaak opwindend wanneer je met jezelf speelt en leren daar ook van.. Wanneer je aan het vrijen bent, ken je ook tegelijk met je zelf bezig gaan...( niks vies aan, eerer opwindend voor zowel de man en vrouw) in het begin onwennig, maar probeer gewoon door te gaan...meestal raak je vanzelf ontspannen.. Je kan dan ook zijn hand pakken en zijn hand bewegen hoe jij het lekker vind... Suc6!
Ieder mens is een product van zijn of haar opvoeding. Ik ben - vermoed ik - iets ouder dan jij. Ben streng religieus opgevoed. Daarin paste seks niet. Seks was iets dat alleen thuis hoorde binnen het huwelijk en gericht moest zijn op de voortplanting, Dat seks ook leuk en lekker kan zijn, daarover geen woord. Zo heb ik als puber bijna een trauma overgehouden als ik masturbeerde. Masturberen was tegen de wil van God, dat hoorde niet.Ik hoor het mijn moeder nog zeggen: "Dat leidt tot hersenverweking en ruggemergtering". Geen idee wat die twee begrippen inhielden toen maar ze klonken in ieder geval wel ernstig. Maar toch, als je 's-avonds in je kamer in bed lag, wel met jezelf bezig gaan, want de hormonen gierden soms door je lijf. En als je dan tot een bevrijdende climax was gekomen was daar meteen het schuldgevoel: dit had ik niet mogen/moeten doen. Dit was tegen Gods wil en wat zou Hij er wel niet van denken...?! En dan de vraag: zou zijn Alziende Oog gezien hebben wat ik daar onder de dekens deed...? Ik deed het stiekem, maar toch...!

Daar moest ik aan terugdenken toen ik je OP las. Ben jij wellicht ook religieus opgevoed? Met een niet onbevangen en open blik over seksualiteit? Want dat kan een reden/aanleiding zijn voor je gevoel nu.

Laat ik je vertellen dat ik er een paar jaar over gedaan heb - de eerste jaren van mijn huwelijk - om dat schuld- en viesgevoel naar de achtergrond te dringen en uiteindelijk achter me te laten. Ik geniet nu van seks in zijn volle omvang, zonder (of bijna zonder) remmingen.

Ik hoop en wens je dat ook toe, dat je op een gegeven moment durft toe te geven aan de signalen van je lichaam en je geest en dat je je remmingen durft los te laten.

:hug:

O_o

Goh... lijkt me duidelijk waar jouw interesse ligt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
EDIT:@TO

Voel je je schuldig als je aan seks denkt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wie? Ik of Madelief?
Sorry, ik bedoelde Madelief ik zal het even aanpassen. :)
Okay...! Dat schuldgevoel dat ik had toen ik puber was, heb ik namelijk al 30 jaar achter me gelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven