Sangria: hoe moet het nu echt?
maandag 28 mei 2012 om 10:39
Ik heb vanavond een bring-zelf-wat-mee-feestje en omdat ik geen zin heb om te koken heb ik besloten voor de drank te gaan. Met dit warme weer leek me sangria wel een goed idee. In plaats van hem kant en klaar te kopen wil ik hem zelf maken (want staat indrukwekkend en is niet zo idioot zoet). Al wat gegoogeld voor recepten, maar elk recept is weer anders en ik zie de meest vreemde ingredienten voorbijkomen (alleen de rode wijn lijkt een constante factor). Wat is een echt lekker recept? Bij voorkeur niet te sterk, ik kan al zo slecht tegen alcohol en met dit weer voorzie ik al helemaal rampzalige taferelen
.
maandag 28 mei 2012 om 10:54
maandag 28 mei 2012 om 10:58
Ik doe een fles Spaanse wijn, ongeveer 2 borrelglaasjes cognac, paar eetlepels suiker (naar smaak) en dan vers fruit van het seizoen en een paar plakjes geschilde verse gember erin. Dan het liefst een dag of 2 in de koelkast en bij serveren gember eruit halen, flink glas bronwater met prik erin doen en ijsklontjes in het glas.
maandag 28 mei 2012 om 11:22
Ik vind het met cava het lekkerste. In Ibiza wel eens met gedronken en nu maak ik hem altijd zo:
RECEPT CAVA SANGRIA
Voor 1 grote kan
2 perziken, in schijfjes
1 sinaasappel, in dunne schijfjes
1 handje aardbeien, frambozen of druiven, gehalveerd als dat nodig is
3 kaneelstokjes
500 ml vers geperst grapefruit- of sinaasappelsap
1 fles Cava (Spaanse mousserende wijn)
(als je hebt: 125 ml brandy)
een berg ijsblokjes
1 paar takken verse munt
RECEPT CAVA SANGRIA
Voor 1 grote kan
2 perziken, in schijfjes
1 sinaasappel, in dunne schijfjes
1 handje aardbeien, frambozen of druiven, gehalveerd als dat nodig is
3 kaneelstokjes
500 ml vers geperst grapefruit- of sinaasappelsap
1 fles Cava (Spaanse mousserende wijn)
(als je hebt: 125 ml brandy)
een berg ijsblokjes
1 paar takken verse munt
maandag 28 mei 2012 om 11:37
Recept van een rasechte Spaanse:
2 flessen rode wijn
½ liter Fanta Citroen
4 eetlepels suiker
Whiskey, rum, cointreau (op het gevoel totdat het lekker wordt, dit is het leukst, want je MOET steeds proeven of het al lekker genoeg is….)
Vruchtjes: stukjes perzik, ananas, banaan, appel, peer (die zijn het lekkerst een dag later, als ze al de alcohol hebben opgezogen).
Echt een succesrecept!
2 flessen rode wijn
½ liter Fanta Citroen
4 eetlepels suiker
Whiskey, rum, cointreau (op het gevoel totdat het lekker wordt, dit is het leukst, want je MOET steeds proeven of het al lekker genoeg is….)
Vruchtjes: stukjes perzik, ananas, banaan, appel, peer (die zijn het lekkerst een dag later, als ze al de alcohol hebben opgezogen).
Echt een succesrecept!
maandag 28 mei 2012 om 11:54