Wie heeft groene vingers??

28-05-2012 11:53 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje: ik heb een aantal planten in de tuin staan met meerdere bloemen. Bij de meeste zijn de bloemen opvreten door de slakken maar er groeien dus weer nieuwe bloemetjes bij. Moet ik nu de afgestorven bloemkoppen gewoon van de steel halen? Ook nog even een vraagje over een zonnebloem :) Veel te vroeg geplant, waardoor hij nu dood is. Ik had nog hoop dat ie met het mooie weer op zou bloeien, maar niet dus. Komt dat nog? Of kan ik die er beter uit halen?
Een zonnebloem komt uit 1 zaadje, is die dood, dan houdt het op. Er komt niet nog een zonnebloem uit dat zaadje.

Afgestorven bloemknoppen, altijd verwijderen, is beter voor de plant. Die geeft de energie dan weer aan nieuwe knoppen.
Inderdaad, dode knoppen eruit halen, dan bloeien je planten veel langer door. Gewoon eruit knippen.
De slakken proberen te bestrijden:

•Aangezien slakken van bier en melk houden kunt u ze hiermee in "slakkenvallen" lokken.

•Slakken houden van een vochtige omgeving. Dus als u droge grondsoorten gebruikt, zoals grind, zaagsel of schelpen dan zullen ze minder snel de planten aantasten.

•Slakken houden niet van bepaalde sterk geurende gewassen zoals thijm, knoflook en salie. Door deze kruiden te planten tussen de andere planten voorkomt slakkenoverlast.

•De composthoop kan een slakkenparadijs zijn. Het gevaar is dat met de compost ook slakken(eieren) over de tuin worden verspreid. Voorkom dit door slakkenvallen te maken in de buurt van de composthoop.
Er zijn middelen tegen slakken. Ook milieuvriendelijk zoals escar go.
it's a big club and you ain't in it
't heet nu sluxx geloof ik.
it's a big club and you ain't in it
Ecostyle is een producent van milieuvriendelijke slakkkenkorrles
Kopertape/band om de voet van de plant plakken. Wel eerst alle slakken uit de plant zelf plukken.

http://www.tuinadvies.be/shop/data/1246399700.4.jpg
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven