Werk & Studie alle pijlers

Problemen met compagnon

28-05-2012 19:19 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
*sorry voor het weghalen, maar te gevoelige info om te laten staan. Dank voor de adviezen!*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:44
Reden: Te gevoelige info
% gewijzigd
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:51
% gewijzigd
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:04:

Ok, ga nog ff door, dit soort reacties doen me goed, zoals ik al zei: ik ben niet goed in slecht nieuws gesprekken, hart in de keel, je kent het wel. Maar dit helpt me absoluut!

Dit moet blijkbaar the hard way, aangezien hij dus de aanpak van hoe vind je dat het gaat niet oppikt. Dan zegt ie dat het top is allemaal. Ja, voor hem. Thanks y'all!
Gewoon de beuk er in. Maar goed, ik heb al gezegd dat ik geen diplomatiek talent heb en als dat bij hem niet werkt, dan heb jij het niet nodig ook. Wat moet je met zo'n uitvreter.
Heb je ook al schriftelijk gewaarschuwd of alleen mondeling?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
*
anoniem_152704 wijzigde dit bericht op 28-05-2012 21:52
% gewijzigd
Aan kop en kont.

Hij leeft van een hele riante uitkering.
*
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:20:

Haha cateau, kan jij niet ff stand in spelen ;-)
Dan zie je van het stof zijn billen niet meer. Ben ik snel klaar mee.
Maar goed, daar heb jij niets aan. Ik zou zeggen, als het je niet lukt om hem aan te spreken op basis van realiteit omdat je er bloednerveus van wordt, huur dan een bedrijf of advocaat in die het voor je doen, met het juiste taalgebruik, het juiste briefpapier en de juiste juridische kennis. Je hebt het vof contract, dat heeft hij ook getekend en als alles op jouw naam staat kan hij je weinig tot niets maken.

En hou op met speculeren, das een gekmaker.
Ben het eens met ieder hier die zegt onderneem actie, het wordt tijd dat je compagnon exit gaat. De situatie lijkt hopeloos. Je hebt z´n beetje van alles wel geprobeerd en het lijkt erop dat je compagnon niet bereid is tot verandering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Moet jij compagnon dan uitkopen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Helder. Dank daarvoor!
Cateautje schreef op 28 mei 2012 @ 20:26:

Maar goed, daar heb jij niets aan. Ik zou zeggen, als het je niet lukt om hem aan te spreken op basis van realiteit omdat je er bloednerveus van wordt, huur dan een bedrijf of advocaat in die het voor je doen, met het juiste taalgebruik, het juiste briefpapier en de juiste juridische kennis. Je hebt het vof contract, dat heeft hij ook getekend en als alles op jouw naam staat kan hij je weinig tot niets maken.

En hou op met speculeren, das een gekmaker.
Sorry voor de olie op het vuur: eens met je advies.
*
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:31:

Ja het uitkopen verhaal is discutabel. Zo veel is er nog niet verdiend en hebben beiden wat ingelegd. En aangezien alles uit mijn pen komt is er ook weinig vlijt en goodwill van die kant ingebracht. Dus ik dacht aan een kleine fee voor de moeite. Staat ook niet specifiek in de ovk.
Doe het dan zo snel mogelijk voordat je veel meer klanten krijgt, je meer gaat verdienen en hij er dan dus meer uit kan slepen.
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:31:

Ja het uitkopen verhaal is discutabel. Zo veel is er nog niet verdiend en hebben beiden wat ingelegd. En aangezien alles uit mijn pen komt is er ook weinig vlijt en goodwill van die kant ingebracht. Dus ik dacht aan een kleine fee voor de moeite. Staat ook niet specifiek in de ovk.
Succes daarmee want ik kan me indenken dat hij zijn inkomen en bijkomenden voordelen niet zo maar laat gaan. Of verwacht jij anders? Wellicht is een andere aanpak beter? Dat je je eerst heel goed juridisch laat voorlichten hoe het zo aan te pakken dat hij idd zonder veel 'gedoe' er uit stapt?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Cateautje schreef op 28 mei 2012 @ 20:32:

[...]

Doe het dan zo snel mogelijk voordat je veel meer klanten krijgt, je meer gaat verdienen en hij er dan dus meer uit kan slepen.

Inderdaad!

Hoppakee, hoe sneller hoe beter. :)
*
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:36:

Dat weet ik dus niet, hoe de reactie daaromtrent zal zijn. Het kan twee kanten op, of het wordt klakkeloos geaccepteerd (zoals alles tot nu toe) of de hel breekt los. Maar dat het snel moet is zeker, aangezien ik nog een paar klanten in het vooruitzicht heb. Juridisch advies krijg ik gelukkig al.
Waarom ben je zo bang van hem?
Als je juridisch hebt laten checken of en hoe je van je partner afkomt, dan zit er niks anders op dan zo snel mogelijk de slechte boodschap overbrengen. Je blijkt heel goed in staat zelf die zaak te voeren, waarom ben je eigenlijk met een partner gestart?
*
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:36:

Dat weet ik dus niet, hoe de reactie daaromtrent zal zijn. Het kan twee kanten op, of het wordt klakkeloos geaccepteerd (zoals alles tot nu toe) of de hel breekt los. Maar dat het snel moet is zeker, aangezien ik nog een paar klanten in het vooruitzicht heb. Juridisch advies krijg ik gelukkig al.
Denk je dat hij zonder morren akkoord zal gaan met het afscheid nemen van zijn luilekkerleventje? Ik niet eigenlijk.
*
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:51:

Bang is niet het goede woord, maar zoals ik al zei, ik ga conflicten liever uit de weg. Ik moet nog even een duwtje krijgen, dan lukt het wel. Ik word iig gesterkt door de reacties van eigenlijk iedereen. Kappen met die man. En snel. Ik weet het allemaal, wil het ook, maar vervelende gesprekken, tja, die duw ik altijd eerst ff voor me uit. Maar ben op de goede weg. Dit gaat heel binnenkort gebeuren!

Als je dat eindegesprek dan toch al aan het voorspeculeren bent, dan is de oplossing redelijk eenvoudig. Begin nu met hem helemaal de huid vol te schelden. Roep alles dat in je op komt dat je tegen hem zou willen schreeuwen. Zorg er voor dat hij in je gedachte geen goed antwoord heeft op je woede en ik zweer je dat dat oplucht en er voor zorgt dat je de zaak dan veel beter kunt nuanceren. Je zult er om lachen. Dan stap je morgen op hem af en vertel hem dat je de samenwerking niet meer ziet zitten. Sterk jezelf, dat heb je blijkbaar nodig.

Ik weet het, dit komt heel raar over. :)
*
icewatch schreef op 28 mei 2012 @ 20:04:

Ok, ga nog ff door, dit soort reacties doen me goed, zoals ik al zei: ik ben niet goed in slecht nieuws gesprekken, hart in de keel, je kent het wel. Maar dit helpt me absoluut!

Dit moet blijkbaar the hard way, aangezien hij dus de aanpak van hoe vind je dat het gaat niet oppikt. Dan zegt ie dat het top is allemaal. Ja, voor hem. Thanks y'all!

Regels voor slecht nieuwsgesprek:

1. wees duidelijk, zeg precies wat je bedoelt en praat er niet omheen, maak het niet mooier dan het is.

2. Geef alleen de kernboodschap, details of andere dingen alleen als daarnaar gevraagd wordt

3. wees stil als je de boodschap gegeven hebt. en wacht tot de ander reageert (al duurt het 5 minuten).

En dan nog iets, wat is nou het allerergste wat er kan gebeuren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven