schoolbordverf
dinsdag 29 mei 2012 om 11:52
Waren gisteren in de bouwmarkten omdat ons huis eindelijk zover klaar is dat er geschilderd kan worden. Nu ijkt het me leuk om in de keuken een krijtbord wand te verven. Hier kunnen we dan boodschappen aan elkaar schrijven, maar ook de kinderen kunnen er lekker op kliederen.
Nu hoor ik allerlei verschillende berichten over welke verf ik het beste gebruiken kan. Wat zijn jullie ervaringen en welke zijn betaalbaar ?
dankjewel
Nu hoor ik allerlei verschillende berichten over welke verf ik het beste gebruiken kan. Wat zijn jullie ervaringen en welke zijn betaalbaar ?
dankjewel
dinsdag 29 mei 2012 om 11:54
Ik weet het niet, maar ik zag van de week bij de Hema kleine potjes in heel veel kleuren.
Online vond ik er drie
Online vond ik er drie
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
dinsdag 29 mei 2012 om 11:57
Kreeg inderdaad de tip om eens bij de hema te kijken. Is tenminste nog een redelijke prijs ! Gisteren bij de bouwmarkt 42-, voor een potje van hetzelfde formaat, daar zou ik er dan ongeveer 3 van nodig hebben. Dan kan ik net zo goed kijken voor een leuk krijtbord voor in de keuken, is ook minder definitief !
dinsdag 29 mei 2012 om 11:58
Wij hebben zo'n bord in de keuken geverfd. Volgens mij gewoon met verf van de Hema. Kan me niet voorstellen dat er veel verschil in zit.
Waar je wel goed op moet letten is dat de achterwand goed vlak is. Op een deur gaat het denk ik het beste. Wij hebben het op de muur geverfd en de boodschappen staan er dan toch niet zo strak op als het op een echt schoolbord zou staan.
(Maar wel leesbaar hoor!)
Waar je wel goed op moet letten is dat de achterwand goed vlak is. Op een deur gaat het denk ik het beste. Wij hebben het op de muur geverfd en de boodschappen staan er dan toch niet zo strak op als het op een echt schoolbord zou staan.
(Maar wel leesbaar hoor!)
dinsdag 29 mei 2012 om 12:09
Even denken hoe ik dit goed ga uitleggen.
Als je voor de keuken staat is in het midden het raam, aan de rechterwand is het keukenblok met gasfornuis,spoelbak en (inbouw) koelkast. Aan de linkerkant is nu nog niets. Daar komen de vaatwasser en de combi magnetron met een aanrechtblad erboven. Daarnaast komt onze retro bosh koelkast (die we overigens gaan gebruiken als voorraadkast aangezien deze stroom zal vreten). De wand daarachter wilde we verven met krijtbord verf.
Man belt me net met de optie dat hij een echt schoolbord kan krijgen. Hij hoeft het alleen zelf van de wand af te halen bij de betreffende basisschool. Ook een idee natuurlijk. Maar dan kan ik geen plankjes meer boven het aanrecht hangen met daarop voorraadpotten en dergelijke. Hmm wat zouden jullie doen ? Of het krijtbord of de hele wand verven met de verf ( al dan niet van de hema) ?
Als je voor de keuken staat is in het midden het raam, aan de rechterwand is het keukenblok met gasfornuis,spoelbak en (inbouw) koelkast. Aan de linkerkant is nu nog niets. Daar komen de vaatwasser en de combi magnetron met een aanrechtblad erboven. Daarnaast komt onze retro bosh koelkast (die we overigens gaan gebruiken als voorraadkast aangezien deze stroom zal vreten). De wand daarachter wilde we verven met krijtbord verf.
Man belt me net met de optie dat hij een echt schoolbord kan krijgen. Hij hoeft het alleen zelf van de wand af te halen bij de betreffende basisschool. Ook een idee natuurlijk. Maar dan kan ik geen plankjes meer boven het aanrecht hangen met daarop voorraadpotten en dergelijke. Hmm wat zouden jullie doen ? Of het krijtbord of de hele wand verven met de verf ( al dan niet van de hema) ?
dinsdag 29 mei 2012 om 12:18
Haha dat was ook mijn eerste reactie ! En mochten we het bord zat zijn in de keuken, dan kunnen we het nog altijd in de tuin aan het schuurtje hangen zodat de kinderen er nog plezier van hebben !
Misschien ook wel goed als ik minder kan verzamelen in de keuken haha. Heb gelukkig nog een opberg hok onder de trap ;)
dinsdag 29 mei 2012 om 12:23
die we in het kader van de bezuinigen hebben gekocht van een oud vrouwtje haha. Was best zielig, maar mevrouw ging naar het bejaardentehuis en deed de koelkast weg voor 50-,
Voelde me achteraf zelfs schuldig omdat ze veel meer waard zijn !
Nou dan zijn we eruit, het wordt dus een krijtbord. Man is nu al blij met me dat hij weer een klusje extra mag doen haha.
dinsdag 29 mei 2012 om 14:18
Persoonlijk vind ik die echte echte schoolborden een hele lelijke kleur groen :(! Je kunt ook een combinatie maken; eerst een laag magneetverf en daarover een krijtbordverf. Kun je ook leuke kindertekeningen, memo's en fofo's ertussen doen! (onze wc wanden zijn in (hema)schoolbordverf, altijd heel leuk om te zien wat iedereen daarop tekent en schrijft
!
woensdag 30 mei 2012 om 11:33
Heb direct actie ondernomen, en marktplaats opgegaan. En tadaa ben nu de trotse eigenaresse van een een heus schoolbord! We gaan het in delen verdelen.
Het grote deel komt buiten aan de schuur voor de kinderen. Het gedeelte met de lijntjes in de keuken, en voor het andere gedeelte moeten we nog even een plaatsje zoeken. Maar ook dat komt helemaal goed. Waarschijnlijk op een van de kinderkamers. Ooh ben helemaal trots :D
Het grote deel komt buiten aan de schuur voor de kinderen. Het gedeelte met de lijntjes in de keuken, en voor het andere gedeelte moeten we nog even een plaatsje zoeken. Maar ook dat komt helemaal goed. Waarschijnlijk op een van de kinderkamers. Ooh ben helemaal trots :D