Ben ik ondankbaar?

29-05-2012 09:31 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon nu samen met mijn vriend in een luxe en groot appartement maar dit appartement is van zijn ouders. Ik woon daar samen met zijn zus en die heeft extreme woede-aanvallen. Dus als we een keer een pan laten staan, vliegt de pan door de gang. We hebben een keer met kerst pas de volgende dag opgeruimd en toen stond ze de huilen en te schoppen tegen onze deur en haar vader te bellen (ze is 28 jaar). En zo kwam het zeker 3 keer per week voor dat ze stond te gillen. Ook koopt die vader zijn dochters en zoons om door ze een salaris te geven maar daarvoor moeten ze wel vaak dingen doen (zoals naar London rijden, auto wassen, flats uitruimen etc.). De "koude kant" doet ook allemaal wat voor die vader (2 chef koks die goed kunnen koken dus die koken 1 x per week voor die vader). Die hebben mij ook verteld dat ik wat moet doen voor die vader...maar goed zou niet weten wat? Verder hebben we echt verschrikkelijke buren. Als we koken, komen ze zeuren dat ze onze kooklucht ruiken, als we schoenen aan hebben...komen ze zeuren dat we op pantoffels moeten lopen etc. Daarnaast gaat alles super snel kapot, ramen die kapotgaan, de cv die na 2 jaar kapot is etc. Ik heb weleens tegen mijn vriend in een dronken bui gezegt: "Dit kut huis, zullen we samen ergens anders gaan wonen?" En over het algemeen heb ik weleens gezeurd dat ik het niet naar mijn zin had. Ben ik nu extreem zeikerig? Of zijn er wel meer mensen die niet in zo'n situatie zouden kunnen leven ook al wonen ze in een super de luxe appartement? Mijn vriend vind mij namelijk een zeikerd en ondankbaar, maarja die kan natuurlijk ook heel veel hebben van mijn zus lijkt mij.
En waar precies is jou vriend leuk, lief, aardig, gezellig, beschermend en goed voor jou?

Waarschijnlijk ben je alleen goed voor het betalen van allerlei zaken, het eten koken en het doen van de was. Je bent gewoon een sloof terwijl hij (en zijn familie) profiteren van jou geld en spullen.
Ik was al weg geweest! :-O
Ik vind het maar een rare ongelijkwaardige situatie.

Oh, en ook ongezond.
Ik vind 'met je schoonzus verplicht samen moeten wonen' geen luxe...maar regelrechte armoe. Dus nee, je zeurt niet.
Overigens zou ik niet kunnen vallen op een knul die voor alles afhankelijk is van zijn pappie en mammie. Daar droog ik redelijk snel van op. Zo niet geil.
Je moet deze relatie verbreken. Je vriend en zijn zus zijn verwend en als het echt mis gaat, sta jij met niets op straat.
Oriane schreef op 29 mei 2012 @ 13:09:

Overigens zou ik niet kunnen vallen op een knul die voor alles afhankelijk is van zijn pappie en mammie. Daar droog ik redelijk snel van op. Zo niet geil.
:rofl: :worship:
Eclair schreef op 29 mei 2012 @ 13:34:

Je moet deze relatie verbreken. Je vriend en zijn zus zijn verwend en als het echt mis gaat, sta jij met niets op straat.

Huh? Gelijk maar de relatie verbreken?

Wel nee,

Begin eens met een gesprek.

Je weet wel communicatie, waar twee mensen praten over wat ze dwars zitten, wat ze leuk vinden, wat ze willen aanpakken enzovoorts.

Een relatie is geen weggooiartikel, daar moet je soms hard aan werken.
Sorry hoor maar je betaald 250 euro aan huur en 150 aan gas water licht. Dus 400 euro per maand. Dat vind ik echt niet goedkoop. Sta je ingeschreven bij de woningbouw voor sociale huur? Zo te horen kun je in ieder geval beter op een kamer zitten, afhankelijk van waar je woont
pff ..luxe kan mij gestolen worden, wat moet die schoonzus er bij in...beter samen een andere EIGE huisje huren of kopen, en anders jij alleen, volgens mij word je daar niet gelukkig.
Nou, ik had mijn biezen al gepakt en single verder gegaan. Zo te lezen is vriend ook niet echt behulpzaam, actief, supporting.

Brr, nee hoor. Dan liever drie hoog achter op mezelf.
Ik vind je niet ondankbaar, je hebt het gewoon even helemaal gehad met deze situatie. En als je vriend jou een zeikerd vind, zou ik misschien eens zo'n woedeaanval proberen om tot hem door te dringen. Daar heeft hij blijkbaar veel minder moeite mee... ;-]
Ik zou niet zo willen leven. Man, je krijgt de hele schoonfamilie er fulltime bij. Ik vind de schoonfamiliebezoekjes/verjaardagen/feestdagen altijd wel genoeg.
Klinkt een beetje crimineel, dat 'klusjes opknappen' voor (schoon)pa.
Frankly my dear, I don"t give a damn
bedankt voor al jullie reacties. De relatie ging al langere tijd slecht en hij begon in zijn ochtendjas nog wel te verstaan te zeuren dat ik het huishouden nooit goed deed. Had ook laatst gezegd je gaat je eigen was maar wassen want je bent net een wijf (echt 5 x zoveel was als ik er door 1 week doorheen jagen). Dit was voor hem de druppel en hij begon me uit te schelden dat ik geen respect heb voor hem zijn famillie en het huis, ik heb hem aangevallen (klap in zijn gezicht verkocht) en ben weggegaan. Voel me echt opgelucht. 3,5 jaar heb ik me opgesloten gevoeld:S Hij is echt gewoon te verwend valt niet mee te leven. Hij heeft nog een paar ingevroren pakketjes eten in de vriezer en hij bekijkt het maar haha!
Oke........dus je bent nu zo weggegaan??

Heb je daar geen spullen meer staan ofzo?

Raar...
:whoops:
Je hebt hem geslagen?

Meid, was bij hem gebleven, jullie passen zo leuk bij elkaar.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Vaag verhaal dit. En luxe? Als er telkens van alles kapot gaat?

Lekkere familie ook. bwaaah. Wegwezen lijkt me en niet meer omkijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven