Heeft Dibi kans van slagen?

28-05-2012 00:21 327 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las net op Joop dat hij voor zichzelf wil gaan beginnen. Thoughts anyone?
Ksenija schreef op 30 mei 2012 @ 18:34:

gewerkt en mijn liefde begint sterk af te nemen
Wat ben ik blij dat ik nog studeer... Zul je zien dadelijk: van het weekend baggerweer.... Geloof me, ik ben deze discussie nu ook zat en wil dat de mods er een slotje op gaan zetten, anders houd het nooit op. I'm in your corner babe, dat weet je toch? Elk huwelijk heeft z'n ups and downs hé :smile: Ik hou nog steeds evenveel van je :smooch:
ik vind je een beetje te ver doorslaan.

Waarom zo betrokken bij die onheil?

Ik ken zat voorbeelden, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat hier neer te plempen.

Ze zijn allemaal even schuldig dus.
Ksenija schreef op 30 mei 2012 @ 18:42:

ik vind je een beetje te ver doorslaan.

Waarom zo betrokken bij die onheil?

Ik ken zat voorbeelden, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dat hier neer te plempen.

Ze zijn allemaal even schuldig dus.

Heetbloedig en ik ben een beroepsneuroot (niet altijd overigens), dat had ik je toch verteld?... Maar ook ík wil dit nu laten rusten, Ben het ook zat om mezelf maar steeds te moeten verdedigen terwijl mijn punt wel zo'n beetje duidelijk is. Ik ga er dus niet meer op in. Dit hele topic mag/moet van mij dicht, afgesloten worden.

@Mod: slotje graag!
maar hebt er verder toch geen link mee.

Zelfs ik en Ruza halen het niet in ons hoofd om er over te beginnen.

je bedoelt het goed en hebt ook zeker gelijk met een aantal dingen, maar heeft het nut je erover te opwinden.

Bilo pa proslo (geweest en nu voorbij)
Ksenija schreef op 30 mei 2012 @ 18:48:

maar hebt er verder toch geen link mee.

Zelfs ik en Ruza halen het niet in ons hoofd om er over te beginnen.

je bedoelt het goed en hebt ook zeker gelijk met een aantal dingen, maar heeft het nut je erover te opwinden.

Bilo pa proslo (geweest en nu voorbij)

Precies, gedane zaken nemen toch geen keer en wij hebben er met ons alles toch geen secondeinvloed op. Hoe verdeeld de meningen ook zijn en hoe verhit/controversieel het debat ook is. Ik heb het bij deze ook al afgesloten trouwens. Heb geen zin meer in dit topic.

Snap ik ;)
;-)

heb trouwens wel je vriendenverzoek gekregen.
Ksenija schreef op 30 mei 2012 @ 18:54:

;-)

heb trouwens wel je vriendenverzoek gekregen.
Yay! Goedzo meisjemeisje :kiss:
maar het werkt niet, heb wel geacc.
Ksenija schreef op 30 mei 2012 @ 18:55:

maar het werkt niet, heb wel geacc.
Nee hé? Wat raar joh... Hebben ze die functie gedelete of zo? Wat nu??? Nodig jij mij eens uit? Volgens mij moet je allebei een uitnodiging versturen geloof ik. (?)
deed het vroeger wel, dacht ik.

Niks aan te doen
.
malu3 schreef op 28 mei 2012 @ 21:21:

[...]

Ik denk (nee weet wel zeker) dat Nederlandse vrouwen een partner die nog bij zijn mammie woont een enorme turnoff vinden. Of je het nu leuk vindt of niet, we leven nu eenmaal in Nederland en dat is hier niet gebruikelijk en het komt enorm klunzig over.

Mijn man woonde tot zijn 28e bij zijn ouders.

Vond het geen probleem. Hij zou ook pas uit huis gaan om zich serieus te gaan settelen, ik was juist blij dat hij met mij die stap wou nemen.

Liever dat dan iemand die op zijn 15e uit huis getrapt werd en nog steeds onvolwassen is op zijn 30e.
Ik begrijp ook niet waarom mensen daar zo'n punt van maken en het is ook helemaal niet relevant. Ik vind zijn politieke optreden gewoon opmerkelijk.
Ksenija schreef op 30 mei 2012 @ 18:19:

[...]

dat is kul, die lui worden daar niet eens besproken en ik kan het weten.

Ik heb het er niet over dat mensen daar nog vaak spreken over de hoodspersonages uit de oorlog, maar hoe de afloop van de oorlog wordt beleefd.

De wijze waarop een land een oorlog 'verliest' en daarop wordt beoordeeld door de internationale gemeenschap heeft altijd een zekere weerslag op mensen die in dat land wonen. Niet in de laatste plaats geldt dat voor jonge mensen.

Dat verschijnsel geldt voor Amerikanen, Polen, Israëliërs, Duitsers, Bosniërs en Serven.

Een recente oorlog zit doorgaans vers in het collectieve geheugen en vormt een onderdeel van het narratieve en culturele discours.

Het is gemakkelijk om een afgelopen en recente oorlog als 'irrelevant' af te doen, maar zo werkt het simpelweg niet.

Ieder mens (of bijna allemaal) voelen zich nu eenmaal verbonden met hun moederland, en daar horen ook dit soort nationale trauma's bij.

Mijn aanname dat jonge Serven er inderdaad de klere in hebben dat het land waar ze onderdeel van uitmaken door de internationale gemeenschap is gezien als de boosdoener is helemaal niet zo vreemd.

Zo werken die dingen nu eenmaal. Daar komt nog eens bij dat het voor Serven lang ingewikkeld was om uit te reizen. Dat belachelijke visumbeleid - met een dubieuze rol voor Nederland - is er ook debet aan.

Je kunt zeer gemakkelijk stellen dat het een kwestie is van 'zand erover', maar dat is een gevaarlijke aanname. Zo werkt dat bijna nergens ter wereld. Het is het recept om op een dag weer een confrontatie te krijgen.

Sommige mensen die ik goed ken daar zijn daar ook wel eens bang voor. Het is niet alleen maar optimisme dat de klok slaat.

En ik kom dan wel niet uit Servië, maar heb er wel een paar jaar mogen wonen.

Dit wat ik omschrijf viel me gewoon op.

Eerlijk is eerlijk: het viel me hoofdzakelijk op bij een bepaalde 'elite' onder de jongeren. Dus bij hogeropgeleiden, die vaak ook nog eens gedesillusioneerd zijn door de minimale kansen op werk. Dat ik het bij alleen bij hogeropgeleiden zag is niet helemaal representatief, maar zo werkt dat ook in Nederland.

De 'rest' zegt vooral "Houd er over op! Zand erover!". Dat is in sommige gevallen ook nog eens flink geforceerd doen alsof er nooit iets gebeurd is.

Het concept 'nationale trots' is geen onzin, maar een realiteit. Een soort onzichtbaar spook.

Het is mijn ding niet. En niemands ding. Maar reeel is het zeker.

Maar waarschijnlijk word mij zo verweten dat ik geen idee heb waar ik over praat. Een gemakkelijke reflex, waarbij je het beoordelingsvermogen van de ander volstrekt niet serieus neemt. Die reactie krijg ik het meest op het internet. Maar face-to-face hoor ik toch echt andere dingen van mensen.

Dat mensen zeggen dat ik nergens wat van weet vind ik ook geen gezonde reactie. Is dat afkomstig uit een soort 'don't ask, don't tell beleid', vraag ik me dan af?
jukebox schreef op 30 mei 2012 @ 22:28:

[...]

Ik heb het er niet over dat mensen daar nog vaak spreken over de hoodspersonages uit de oorlog, maar hoe de afloop van de oorlog wordt beleefd.

De wijze waarop een land een oorlog 'verliest' en daarop wordt beoordeeld door de internationale gemeenschap heeft altijd een zekere weerslag op mensen die in dat land wonen. Niet in de laatste plaats geldt dat voor jonge mensen.

Dat verschijnsel geldt voor Amerikanen, Polen, Israëliërs, Duitsers, Bosniërs en Serven.

Een recente oorlog zit doorgaans vers in het collectieve geheugen en vormt een onderdeel van het narratieve en culturele discours.

Het is gemakkelijk om een afgelopen en recente oorlog als 'irrelevant' af te doen, maar zo werkt het simpelweg niet.

Ieder mens (of bijna allemaal) voelen zich nu eenmaal verbonden met hun moederland, en daar horen ook dit soort nationale trauma's bij.

Mijn aanname dat jonge Serven er inderdaad de klere in hebben dat het land waar ze onderdeel van uitmaken door de internationale gemeenschap is gezien als de boosdoener is helemaal niet zo vreemd.

Zo werken die dingen nu eenmaal. Daar komt nog eens bij dat het voor Serven lang ingewikkeld was om uit te reizen. Dat belachelijke visumbeleid - met een dubieuze rol voor Nederland - is er ook debet aan.

Je kunt zeer gemakkelijk stellen dat het een kwestie is van 'zand erover', maar dat is een gevaarlijke aanname. Zo werkt dat bijna nergens ter wereld. Het is het recept om op een dag weer een confrontatie te krijgen.

Sommige mensen die ik goed ken daar zijn daar ook wel eens bang voor. Het is niet alleen maar optimisme dat de klok slaat.

En ik kom dan wel niet uit Servië, maar heb er wel een paar jaar mogen wonen.

Dit wat ik omschrijf viel me gewoon op.

Eerlijk is eerlijk: het viel me hoofdzakelijk op bij een bepaalde 'elite' onder de jongeren. Dus bij hogeropgeleiden, die vaak ook nog eens gedesillusioneerd zijn door de minimale kansen op werk. Dat ik het bij alleen bij hogeropgeleiden zag is niet helemaal representatief, maar zo werkt dat ook in Nederland.

De 'rest' zegt vooral "Houd er over op! Zand erover!". Dat is in sommige gevallen ook nog eens flink geforceerd doen alsof er nooit iets gebeurd is.

Het concept 'nationale trots' is geen onzin, maar een realiteit. Een soort onzichtbaar spook.

Het is mijn ding niet. En niemands ding. Maar reeel is het zeker.

Maar waarschijnlijk word mij zo verweten dat ik geen idee heb waar ik over praat. Een gemakkelijke reflex, waarbij je het beoordelingsvermogen van de ander volstrekt niet serieus neemt. Die reactie krijg ik het meest op het internet. Maar face-to-face hoor ik toch echt andere dingen van mensen.

Dat mensen zeggen dat ik nergens wat van weet vind ik ook geen gezonde reactie. Is dat afkomstig uit een soort 'don't ask, don't tell beleid', vraag ik me dan af?

Ik weet vast beter hoe het zit dus die nonsens mag je aan een ander verkopen. (buitenstaander)

Voor mij kun jij geen gesprekspartner hierin zijn.

En ik heb nooit problemen ondervonden met reizen, hoor.

Visum is al jaren afgeschaft en toen die er wel was heb ik nooit problemen gehoord.

Succes!!
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 17:18:

[...]

Ik weet vast beter hoe het zit dus die nonsens mag je aan een ander verkopen. (buitenstaander)

Voor mij kun jij geen gesprekspartner hierin zijn.

En ik heb nooit problemen ondervonden met reizen, hoor.

Visum is al jaren afgeschaft en toen die er wel was heb ik nooit problemen gehoord.

Succes!!

Jij weet beter hoe het zit? Omdat je er vandaan komt? Dat is een bullshit-redenering. Dat betekent dus dat elke - om maar een dwarsstraat te noemen - PVV-idolaat per definitie beter weet hoe alles in Nederland werkt dan welke buitenstaander dan ook.

Sorry, maar ik ken Servie als buitenstaander relatief goed. Dit is MIJN, uiteraard subjectieve, indruk inderdaad. Maar kun je dan met argumenten komen inplaats van een gesprekspartner diskwalificeren op voorhand?

Wat doe je op een discussiepijler als je per definitie vindt dat een ander uit zijn nek lult? En kom dan met argumenten inplaats van je vingers in je oren te steken en 'bullshit!' te roepen.

Nogmaals; mijn mening is subjectief. Maar wel graag tegenwicht met - daar zijn ze weer - argumenten.

En over die visa: die zijn pas afgeschaft vanaf 2010 voor Serven. Dus dat 'jaren' valt ook wel meer hoor.

En aan een visum zijn restricties verbonden: dat betekende in praktijk dat Serven niet zomaar even konden reizen naar Nederland, om maar een voorbeeld te noemen.

Je wilt niet weten hoeveel moeite ik heb gedaan vrienden van daar naar hier te laten komen. Gewoon, op vakantie.

Uitnodigingsbrieven had ik nodig. Een officiële instantie had ik nodig die ze uitnodigde. Dat soort zaken.

Naar Frankrijk reizen was relatief gemakkelijk. Maar Nederland deed altijd enorm lastig. Maar uiteindelijk gold het voor veel landen.

Dat was voor kort gewoon de - harde - realiteit.

Mijn beeld is wat dat betreft echt niet vertekend.
ik lees echt die lappen tekst niet, zoals ik al aangaf.

Bespaar jezelf de moeite.
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 18:19:

ik lees echt die lappen tekst niet, zoals ik al aangaf.

Bespaar jezelf de moeite.
Hoe kun je ze dan beoordelen? Waar slaat dat op?
nogmaals, ik heb er geen behoefte aan.

Zag wel in een oogopslag papieren van een off. instantie en dat is echt niet de procedure. Je zal wel een bijzondere situatie hebben.

Lijkt me voldoende, maar ga gerust door...

Succes!
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 18:21:

nogmaals, ik heb er geen behoefte aan.

Lijkt me voldoende, maar ga gerust door...
Dan moet je je mond houden en je mening voor je houden. Want zo werkt het natuurlijk niet.
dubbel
ik moet niks van jou, geen tekst, instructie of commentaar.

Ik laat het hierbij.

Groet,

Ksen.
Ksenija schreef op 31 mei 2012 @ 18:24:

ik moet niks van jou, geen tekst, instructie of commentaar.

Ik laat het hierbij.

Groet,

Ksen.
Dan moet je ook niet reageren op mijn teksten. Ik snap eigenlijk niet wat ik je misdaan heb.
je hebt me niks misdaan, maar ik ga niet meer in op je teksten.

Heeft geen gelijkenis en dus ook geen zin.

Nu laat ik het echt hierbij, hoor.
Ok. Fair enough.

Tot een volgende keer dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven