Gezondheid alle pijlers

Is dit erg?

31-05-2012 17:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraagje.

Ik heb 2 aparte moedervlekken. Een zit er op mijn schouderblad en dat pas sinds een paar jaar. Nu merk ik dat hij een steeds donkerder randje krijgt. De andere zit tussen mijn borsten en daarvan wordt de binnenkant steeds lichter roze.

Ze zijn allebei zeker 1cm doorsnede dus dat is vrij groot.

Weten jullie of dat erg is?
veranderende moedervlekken moet je altijd even naar laten kijken, het hoeft niets te zijn, maar zekerheid boven alles.

bel je huisarts.
Moedervlekken die geleidelijk of plotseling gaan veranderen zijn verdacht en moeten gecontroleerd worden. Dit geldt ook voor moedervlekken die nieuw ontstaan en er heel anders uitzien dan de andere moedervlekken op uw huid.

De veranderingen waar u op moet letten zijn:

Groter worden

Geheel of gedeeltelijk van kleur veranderen

Steken, jeuken en/of pijn

Bloeden

Neemt u een van deze veranderingen waar, dan is het belangrijk uw huisarts of dermatoloog te raadplegen! Een snelle beoordeling is van groot belang.
ga naar een arts, wij kenne toch niet naar je MV kijken?
Oke dankje.

Dat was ik eigenlijk al van plan om even met mijn vader te gaan doen( aangezien ik nog jong ben).

Dus nu weet ik zeker dat dat moet
@jolijn, het hoeft niets te betekenen, maar laat er voor de zekerheid even naar kijken.
Gewoon naar de huisarts. Als ze onrustig zijn kan het ook verstandig zijn ze te laten verwijderen (stelt niks voor hoor)
huisarts of dermatoloog raadplegen.
Ook de moedervlekken die veranderen zijn bijna altijd goedaardig. Tot je ( ik dacht ong. 35e) krijg je steeds meer moedervlekken, hierna verdwijnen ze meer dan ze ontstaan.
na je 35 heten ze ineens ouderdomsvlekken
sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2012 @ 18:58:

na je 35 heten ze ineens ouderdomsvlekken
Haha, nee dat zijn toch andere vlekjes. :)
Ja daar moet je wel even naar laten kijken. Voor een leek is het verschil heel moeilijk te zien!
bij veranderingen altijd laten checken. Met dit soort dingen mag je niet wachten. Liever een keer te veel naar de arts dan te weinig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven