Werk & Studie alle pijlers

frans eindexamen 2012 vwo??

31-05-2012 20:46 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag was dus frans cse vwo!

Normaal gezien lukt het me altijd wel redelijk om een 6je te halen en ben ik ook nog eens ruim voor de tijd klaar.

Nou, vandaag was alles anders, het was lastig, moelijk en het examen was harstikke lang!!! Ik ben bang dat het een dikke onvoldoende word...

Veel mensen uit onze klas snapte er ook heel weinig van en zelfs degene die 8en staan vonden het heel lastig..

Wie van VWO heeft vandaag ook frans gehad en wat vonden jullie ervan??

Ik hoop op een heeeele hoge normering!! :-(
Weinig hier ben ik bang, meeste zijn de middelbareschoolleeftijd al ver voorbij.
Ik ben heel blij dat ik nooit Frans als CSE heb moeten doen :)
Dat is alweer 18 jaar geleden. Ik had een 4, gelukkig genoeg gehaald bij mijn SO's om te compenseren.
Ik ben docent Frans en heb vanmiddag bij het examen gesurveilleerd. Heb het examen vluchtig bekeken dus kan er zelf nog niet zo veel over zeggen, maar mijn collega zei wel dat het een moeilijk examen was en dat er best wat onduidelijke vragen bij zaten.
Ja, ik vond het echt verschrikkelijk. Ik sta een 7 voor frans en ben er wel redelijk goed in. Tekstverklaren meestal wat minder maar haal altijd nog wel rond de 6. Heb nu uitgerekend en zit gewoon rond de 4,5!!!

Op zich kan ik het wel compenseren maar sinds dit jaar is er een nieuwe regel in gegaan dat je een 5,5 gemiddeld voor ALLE examens moet halen en dat gaat met dit (en twee andere vakken die ook niet echt bepaald goed hebt gemaakt)nog lastig en spannend dus worden..
Ja dat valt ff flink tegen dan, en zeker met die nieuwe regel. Wij verwachten ook veel meer zakkers terwijl wij altijd een heel hoog slagingspercentage hebben.

Zal zeker nog ff spannend worden voor je, hoop dat het meevalt.
Er zijn tig sites speciaal gemaakt voor scholieren en hun klachten en ervaringen over de CE's. Snap niet zo goed wat je hier zoekt met deze vraag.
Bijna 25 jaar geleden geslaagd met een 6 voor Frans op mijn eindlijst vind het nog steeds knap. Als het landelijk slecht gemaakt is wordt het toch iets opgewaardeerd? Er zit niets anders op dan afwachten.
12 jaar geleden gemaakt en een ruime 9 gehaald. Een tiende meer en ik had een 10 op mijn eindlijst gehad... En tekstverklaren is toch al jaren hét onderdeel van het examen Frans? Waarom heb je daar dan niet beter op geoefend?
Ik krijg er een punthoofd van!
oogappeltje schreef op 31 mei 2012 @ 21:26:

Er zijn tig sites speciaal gemaakt voor scholieren en hun klachten en ervaringen over de CE's. Snap niet zo goed wat je hier zoekt met deze vraag.
Och, als we iedereen hier meteen gingen doorverwijzen zou dit forum eng leeg blijven.. ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven