Mijn ontaarde buurvrouw

03-06-2012 00:00 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar maanden hebben we een nieuwe buurvrouw, alleenstaande moeder met 2 pubers. Ik vond haar vanaf het begin af aan een beetje een vage type maar wilde mijn oordeel niet van de uiterlijk af laten hangen.

Totdat ik haar op een avond met haar 2 kinderen en hun vriendje bier zag drinken. Later ging er ook nog een jointje rond. Ik vond het raar maar ik wist niet zeker hoe oud de kinderen waren, zeker nog geen 20 maar ze zouden qua uiterlijk ook 17 kunnen zijn.

Vanmiddag belden de jongens aan en vertelden dat zij hun 15de verjaardag gingen vieren en dat het feestje van 22 tot 2 uur zou zijn. Ze zat dus met haar 14 jarige kids jointje te roken! En vandaag zitten de kids vanaf 22 uur in de tuin bier te drinken. En ze maken natuurlijk superveel lawaai niet alleen in de tuin, maar ook op de straat half meter voor mijn raam: zingende jongens, gillende meiden, rollende flessen en weet ik veel wat nog meer. Waar de moeder van de kids blijft weet ik niet.

Vinden jullie het ook niet kunnen, zo'n "vrije" opvoeding of ben ik te ouderwets?
quote:Primabella schreef op 03 juni 2012 @ 00:44:

Ik vind dat je niet over de geluidsoverlast moet zeurenSorry, dames, waar gaat het over? Ik zei toch duidelijk dat ik het overlast helemaal niet erg vind. Dat is het punt van de OP helemaal niet!
nee, het geluid is neem ik aan eenmalig en aangekondigd. Maar ik snap de opgetrokken wenkbrauw wel wat betreft het samen blowen en het rijkelijk vloeien van bier (als het niet alcoholvrij is). Ik dronk ook wel toen ik die leeftijd had, maar dan wel stiekem met uitgaan, thuis mocht dat niet.
Overigens zou ik gewoon accepteren dat deze mensen anders tegen opvoeden aankijken dan jij, anders gaat het nog veel meer ergernissen opleveren ben ik bang.
Dat haalde ik niet uit de OP, maar uit je reacties.

Vond het raar dat dat ineens je probleem leek te zijn.
Ik dronk op mijn 14de en zeker op mijn 15de ook een biertje als we uitgingen. Maar mijn ouders zouden het nooit aanmoedigen door een krat bier voor mijn verjaardag neer te zetten.

@ Dubiootje een krat champagne ook niet.
Je hebt blijkbaar niets beters te doen dan op je buren letten. Get a life.
Tja, ik vind het niet normaal. Maar in jouw land van herkomst heb ik dergelijke taferelen ook gezien met nog wel jongere kinderen. Ok, min de joint dan.
Je vond drinken zelf dus wel acceptabel toen je 14 was maar niet voor je buurjongens?

Zit er nu alcohol in dat bier of niet (pak desnoods een verrekijker erbij of graai een wegrollende fles weg)?
Ga in therapie!
quote:feeks schreef op 03 juni 2012 @ 00:52:

Je hebt blijkbaar niets beters te doen dan op je buren letten. Get a life.??? Als je ergens een vraag bij stelt dat heb je niks anders te doen. Juist.
quote:feeks schreef op 03 juni 2012 @ 00:52:

Je hebt blijkbaar niets beters te doen dan op je buren letten. Get a life.Rare reactie. Als het lawaai je huis binnenkomt en de feestvierders praktisch onder je raam staan kun je weinig anders dan het meekrijgen.
Ik blowde en dronk op mijn 15e stiekem, kun je het beter maar met moeders erbij doen.
quote:dubiootje schreef op 03 juni 2012 @ 00:56:

Je vond drinken zelf dus wel acceptabel toen je 14 was maar niet voor je buurjongens?

Weet je dat ik dit een lastige gewetensvraag vind? Ik vond het uiteraard voor mezelf heel erg prima, ik weet dat het tegenwoordig ook gebeurt bij jongeren, maar eigenlijk heb ik het liever niet bij mijn eigen kinderen straks. Beetje hypocriet he?
[quote]dubiootje schreef op 03 juni 2012 @ 00:56:

Nou ja, als 14jarige vond ik dus drinken op mijn 14de wel acceptabel, ja.
Ik vind het netjes dat ze komen melden dat ze een feestje hebben.

En wat betreft opvoeden: jongeren van die leeftijd willen toch drinken en dingen proberen. Wellicht heeft zij de insteek: liever thuis dan stiekem elders....
Als ik het goed begrijp, is het drinken en blowen niet het probleem, zolang het maar stiekem gebeurt?
Ga in therapie!
quote:DTJ schreef op 03 juni 2012 @ 01:01:

Ik vind het netjes dat ze komen melden dat ze een feestje hebben.

En wat betreft opvoeden: jongeren van die leeftijd willen toch drinken en dingen proberen. Wellicht heeft zij de insteek: liever thuis dan stiekem elders....Dat was het eerste wat ik dacht. Maar ze zijn pas 14. En de twee keer dat ik alcohol met weed heb gemengd was ik in de kroeg flauwgevallen. Het lijkt me dus niet verstandig om het op zo'n manier te leren...
O, het was dus alcoholhoudend bier?
Ga in therapie!
Maar ik anap nog steeds niet waarom je er de titel ontaarde moeder aanhangt en ook schrijft, ze is misschien niet slecht... Waarom zoveel oordelen?
quote:dubiootje schreef op 03 juni 2012 @ 01:06:

Als ik het goed begrijp, is het drinken en blowen niet het probleem, zolang het maar stiekem gebeurt?

Mijn vraag is of je het als ouder beter doet als je, wetend dat het toch gebeurt, thuis met je kinderen gaat blowen en drinken. Wat wil je ermee bereiken en wat voor boodschap geef je ermee aan je kinderen?

Helemaal verbieden zou ik ook nooit doen. Je kind moet niet bang zijn om bvb thuis stoned/dronken te komen. Maar of het allemaal ok vinden DE manier is weet ik dus ook niet zeker....
Ik ben het met TO eens dat ik zo iets ook vreemd vind. Blowen met je kinderen van 14, noem me ouderwets maar ik vind het niet normaal. TO wordt vrij hard aangepakt over haar oordelen, maar wat ik hier aan haar adres zie langskomen vind ik ook nog al eh, opmerkelijk.
quote:cip1 schreef op 03 juni 2012 @ 01:23:

Ik ben het met TO eens dat ik zo iets ook vreemd vind. Blowen met je kinderen van 14, noem me ouderwets maar ik vind het niet normaal. TO wordt vrij hard aangepakt over haar oordelen, maar wat ik hier aan haar adres zie langskomen vind ik ook nog al eh, opmerkelijk.Maar daarom is iemand niet ontaard! Kan aan mij liggen maar vind dat zo negatief. En je weet helemaal niet wat erachter zit waarom ze dit toelaat.
quote:VotesforLeo schreef op 03 juni 2012 @ 01:25:

[...]

Maar daarom is iemand niet ontaard! Kan aan mij liggen maar vind dat zo negatief. En je weet helemaal niet wat erachter zit waarom ze dit toelaat.Tja, wat is ontaard. Misschien idd een minder goede topic titel in jouw ogen. Ik vind een moeder die drugs gebruikt met 14 jarigen, ongeacht "het verhaal er achter" nou ook niet een rolmodel om het zacht uit te drukken.
quote:VotesforLeo schreef op 03 juni 2012 @ 01:25:

[...]

Maar daarom is iemand niet ontaard! Kan aan mij liggen maar vind dat zo negatief. En je weet helemaal niet wat erachter zit waarom ze dit toelaat.Nee, maar zij vertelt haar kids bvb ook niet dat zij niet om half 2 bij de ramen van de buren moeten gaan staan gillen. Dat lijkt me hoe dan ook nergens voor nodig. Ik heb bij haar echt het idee dat de kinderen mogen gaan en staan waar zij willen en dat zij meer een vriendin dan een moeder probeert te zijn.
Het is nu te laat, maar ik had de politie gebeld en aangegeven dat kinderen van 14 en 15 jaar oud drank krijgen van de ouders. Dan mogen die een kijkje gaan nemen en de ouders van de andere kinderen waarschuwen. Het is namelijk niet verboden: http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?151

Drank is niet iets onschuldigs en het is allang aangetoond dat 'samen drinken met je ouders, want anders doen ze het stiekem' helemaal niet goed is en juist leidt tot vroegtijdige en overmatige alcoholconsumptie. Alcohol is een harddrug en het gebruik daarvan kun je maar beter zo ver mogelijk uitstellen. Die ouders moeten samen met hun kinderen op een cursus over de gevaren van alcohol. Het heeft geen zin als jij daar wat van gaat zeggen, want mensen die op deze manier drank introduceren bij hun kinderen zijn vaak heel erg overtuigd van hun opvoedkundige wijsheid. (Welke ouder eigenlijk niet :D)

Tenzij je een fantastische maatschappelijk werkster bent ofzo die vaker met dit varkentje gewassen heeft en het onderwerp subtiel kunt introduceren.
Occam's razor
Ik heb een keer een blowtje gerookt met m'n moeder op m'n 16e en ze wist ook dat ik dronk.

Drinken vond ze overigens veel erger dan blowen.

Ik ben prima terecht gekomen heb een universitaire studie afgerond etc.

Mijn moeder was van het oude stempel hippie. 'je kunt het beter met je kinderen samen doen

dan dat ze t stiekem doen en gaan rotzooien'

Zolang je geen geluidsoverlast hebt, niet mee bemoeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven