December 2011 - deel 2

11-04-2012 18:31 1408 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze mooie oase droogte uit..

...wat bleef was een woestijn.

Gelukkig hebben we buren, en die buren leven in een prettige oase. We mogen hier aanschuiven en onze dorst lessen met de mooie verhalen
Alleen ben je sneller, samen kom je verder!
Lelie! :worship: Mijn dank is groot!!!

Ik heb gisteren de hele avond na zitten denken over wat je had gezegd, of beter nog, wat ik er aan zou kunnen doen! Op de een of andere manier had ik al wel het gevoel dat meer melk geen oplossing ging zijn, al gaven zowel MrSchaap als mijn moeder aan dat schaapje echt nog wel meer lustte. Ik heb hem wel 2 dagen lang in een ander tenue teruggevonden dan waarin ik hem had achtergelaten. Veel gespuugd.... Ik kon mezelf wel voor de kop slaan dat ik zelf nooit meer heb gedacht aan de zuigbehoefte! Vooral ook omdat schaapje dat verder nooit laat merken.

Maar goed, heb dus maar weer een speen opgeduikeld. En ik herinnerde me dat we nog ergens een Avent flesje moesten hebben. Eentje uit een of andere blije doos. We hebben schaapje die fles 1x gegeven zo rond 1,5 maanden, maar toen kon hij er niets mee dus die fles was al zo goed als verbannen. Nu, dacht ik, zou het misschien helpen met langzamer drinken?

Ik had schaapje vanmorgen 4 flesjes meegegeven, van 110cc. Ik had ook niet meer. Maar dus beduidend minder dan de 130-150 flessen van vandeweek. En de Avent fles deed wonderen!! Schaapje heeft in een uitermate rustig tempo gedronken, niet meer geklaagd over een tekort en zelfs bij 1 fles een bodempje laten staan!! Wat ben ik opgelucht!!!

Speen moest hij overigens helemaal NIETS van weten! ;-) Hij vond het ding maar smerig en wilde alleen op de andere kant kauwen. Dat is dus toch een gevalletje kast in en stof vergaren!

HALELUJA Rouge!!! Meer dan 200 gram per week!! Applaus voor Rougefils!! Wat moet jij trots zijn op je kanjer!

Oh en je hoeft je verontschuldigingen niet aan te bieden hoor ;-) Ik kan met vlagen ook woest worden op alle opmerkingen rond borst/flesvoeding! Het is ook nooit goed! Gelukkig denk ik ook vaak: laat ze maar lullen! Als dat het enige is waar mensen zich druk om maken O_o Maar Mims, die opmerking van jou ga ik onthouden!! Hilarisch! Zo adrem ben ik zelden, maar ik wil wel eens wat geschokte blikken zien X-D

Lelie, wat heerlijk van je nacht! Hier was het ook beter: 4 uur. Ik kan een wake-up call om 4 uur veel beter waarderen dan rond 1 uur. Ik moet dan kennelijk uit een soort coma ontwaken en mijn lijf stelt dat niet op prijs! Dus hopelijk weet schaapje het dit keer ook weer tot minstens 4 te redden. Wel schattig trouwens, hij mag dan dus in de co-sleeper en ik leg hem altijd op zijn linker zij. Dat is naar me toe en vannacht werd hij wakker bij het neerleggen. Moet ie eerst flink knipperen met zijn ogen want mijn nachtlampje is toch wat fel. Maar als ie mij dan ziet kijkt hij zo gelukkig! Dan ga ik naast hem liggen, knip het licht uit en dan vallen we allebij met een glimlach (tenminste, dat denk ik graag :) ) weer in slaap :heart:

Luas, jouw nacht klinkt als hel! Dat je uberhaubt nog in staat was al die tijden hier op te schrijven... Ben je vandaag de dag wel een beetje doorgekomen? Laten we hopen dat dit sprongetje nu snel voorbij is!

Oh en Mims, jou statistieken liegen er ook niet om hè! Wij mogen volgende week woensdag. Ben wel benieuwd! Is alweer zo lang geleden....
Beterschap voor Leliebabybolletje!! Sneu meisje... Lekker veel tegen mama aankruipen hoor!
Tja, als Schaapje niets laat merken van die zuigbehoefte.... Dan zou ik daar ook niet aan denken hoor.

Vannacht hebben we maar een uitje naast haar bed gezet. Stinken... Da's eigenlijk niet best. Maar het lijkt wel wat te werken! Ze kan weer ademen. Haar thermostaatje lijkt ook weer goed afgesteld. Zo maar meteen de hort op. Mocht ze dan toch weer niet lekker worden, dan hoeven we in ieder geval geen boodschappen en zo meer te doen... Anders kijken we elkaar vanavond ook zo aan van...

Mims, die Primark vlak bij jouw plaats... Is die heul druk? Of valt het wel mee? Vriendinnen (type: studenten) zijn helemaal te spreken over Primark. Goedkoop, redelijke kwaliteit (seizoensdingen) en veel leuke accessoires.. Voor kinderen (type: in de kas prutten) zal ik er toch wel wat kunnen vinden?
Wat een rust hier!

Luas, hoe was jouw nacht?

Lelie, fijn dat het beter gaat met Leliebabybolletje! Hoe gaat het nu met haar?

Ja Schaap, meer dan 200 gram per week! Dat hadden we al door, hadden we gehoopt, maar nooit gedacht dat het echt waar zou zijn! Trotse mama inderdaad! Heb meteen even de curve bijgewerkt op het privéforum!

Hier wel weer een super nacht gehad. Rougefils heerlijk geslapen, ondanks zijn flesweigeren.

Lekkere werkdag gehad, het is alleen razenddruk, zo aan het einde van het schooljaar. Nog 3,5 week les en dan begint de repetitieweek alweer! Wat gaat zo'n schooljaar snel als je er 4 maanden uit bent!
Hier even via mobiel. Eigenlijk doe ik dat niet meer. Ik kan niet meer mobiel typen en die autocorrect heb ik er af gehaald. Dus veel.corrigeren :( maar goed.

Fijn dat Rougefils wel lekker sliep. Ik zal morgen de curve bekijken. Maar die kan niet anders dan goed zijn. Lelirbabybolletje haar cirves heb ik ook aangepast met edit. Dan wordt ie alleen niet oranje @-(

De v&d schoolcampus alweer open, dus het jaar gaat zeker snel. Over 4,5 maand begint het nieuwe schooljaar alweer. Dit keer voor mij dus niet die afrondingsstress van handelingsplannen (heb jij die ook rouge?), groepsplannen en cito's, oberdracht etc. Moet stiekem zeggen: dat is wel fijn :-)

Leliebabybolletje was vandaag weer een heerlijk gezellig kind. Fijn, dan gaat het dus echt weer goed met haar :)
Wow... Wat een diepe rust hier! Waar is iedereen? Genieten van het mooie weer? Limburgs mooiste fietsen? Koffers pakken? Op visite bij..?

Schaap, waar ik eerst beren op de weg zag m.b.t. Bijvoeden gaat het rapley'en eigenlijk heel simpel, leuk en vanzelf. Leloebabybolletje heeft vandaag vol smaak aan de broccoli gesabbeld. En 's middags krijgt ze 'gewoon' een stukje fruit. Die beren blijken haribo gummybeers te zijn ;-)

Overigens laat ze ook merken dat de kinderwagenbak niet meer voldoende is. Mevrouw wilt de wereld ontdekken. Anaf haar luie krent, dat dan weer wel. Rollen...wat is dat ook alweer? En met droogzwemmen kom je ook niet vooruit (of achteruit).
Zo... Na een zeg maar bewogen begin van het weekend ga ik nu maar weer eens een poging doen om het normale leven weer op gang te brengen... En daar hoort uiteraard het Viva forum bij! Op de vroege (zondag)ochtend... Maar ik zie dat ik niets gemist heb. Allemaal zo druk?

Nou, we zijn begonnen hoor. Rapley. Wat een anti-climax was dat. Maar ook eigenlijk niet zo gek. Ik had in mijn hoofd: zaterdag beginnen we. Maar de timing was gewoon niet goed. We wilden met avondeten schaapje ook wat geven. Dus vroeg eten. Voor ons doen! Dus ik stressen met eten maken, schaapje was eigenlijk al moe, ik zat sowieso niet lekker in mijn vel. Gevolg: schaapje die heul vies keek, steeds bleef jammeren, de courgette tot prut pureerde tussen zijn vingertjes en naast zich neer gooide op de grond. Dat was rapley. Nou ja goed, ik had me ook een soort idyllisch de-hele-familie-aan-tafel-gezellig-kletsen-en-lachen-om-de-kleine-die-er-een-troep-van-maakt plaatje voorgesteld.

Vandaag gewoon weer opnieuw proberen! En dan smiddags. Ik moet vanavond toch trainen. En we gaan schaapje toch maar eens in de kinderstoel zetten denk ik. Ik wilde daar eigenlijk mee wachten tot hij een beetje zelfstandig kan zitten. Maar nu met eten is die wipper echt 10x niets. Hij hangt daar echt in, en zo is eten natuurlijk helemaal niets. Je moet wel een beetje recht op kunnen zitten vind ik. Dus hopelijk werkt het met de kinderstoel en anders wachten we toch maar even nog. Of ik houd hem op schoot ofzo. Hoe doen jullie dat met eten geven?

Gisteren toch maar een Calma speen gekocht. Die aventflessen zijn duur zeg! Sjemig..... Nu dus geen 3 nieuwe flessen maar 1 speen, die toevallig wel past op alle flessen die ik al heb. Ik hoop van harte dat schaap die accepteert en ook snapt. MrSchaap mag er vanavond mee stoeien.

Fijn dat leliebabybol er weer bovenop is!
Hier geen druk weekend, maar een enorm vermoeide Mims. Muppet is nogal aan het spoken de afgelopen nachten. Verkouden, tweede tandje, sprongetje... Het kan allemaal maar ik slaap er niet beter door, grijns. Vannacht was een van de betere nachten, en ik heb haar sinds middernacht al vijf keer gevoed. Voor het eerst twijfel ik gewoon aan mijn voeding, terwijl dat als je naar Muppets statistieken kijkt echt niet zou hoeven.

Ik ben wel blij dat ik afgelopen week de cosleeper in elkaar heb geflanst, dat scheelt stukken.

Wel een idioot gezicht; we hebben een bed van 1.40 breed, een ledikant is 50 cm breed maar omdat we de matrassen strak tegen elkaar hebben geduwd is het ledikant zo'n 20 cm verbreed. Muppet heeft dus net zoveel bedbreedte als Brananas en ik, . Luxe prinsesje!

Wij geven het eten in de Stokke Newborn. Dat gaat echt prima. Gisteren gingen we BBQ'en en dat duurde Muppet te lang. Ondanks dat zij al een cupje fruit ophad, vond ze het geen stijl dat wij nog dooraten. Impulsief heb ik haar toen een broodkorstje gegeven; mijn hemel, dat vond ze heerlijk! Grommend, trappelend en fanatiek knagend viel ze daarop aan. Ze wil echt eten.

Ze spuugt nu ook minder, dat vind ik ook wel heel erg fijn gezien ik zelf haar favoriete spuugdoekje ben. Hopelijk ruik ik nu eens een dagje niet zuur,

Ik ben nog nooit bij de Primark geweest, Lelie. Zou ik eens moeten doen, want hoor er wel goede verhalen over. Wel schijnt het vaak afgeladen druk te zijn, met mensen die lukraak alles uit de schappen trekken en gewoon weer aan de kant gooien. Een zooitje. Ik zou dus wel door de weeks gaan als het je lukt.

Rouge, wauw... Wat gaat Rougefils goehoed! Wat heerlijk! Dat moet toch wel een opluchting zijn voor je! Goed bezig zijn jullie!

Oh en Luaska, wat een nacht. Hoe gaat het met het dieet? En verder, trek je het allemaal nog een beetje?

Een dieet-app maakt me dan wel weer nieuwsgierig, helpt dat een beetje?

Ik denk dat ik het najaar weer aan de lijn ga, ik ben nu flink te zwaar maar durf niet te gaan sporten omdat mijn lijf dat niet gewend is en ik bang ben dat het me mijn productie zal kosten. Ach, fietsen op mijn bakfiets zal ook schelen, nu pak ik echt veels te gemakkelijk de auto, zelfs voor kippe-eindjes.

Hopelijk helpt de Calma, Schaap. Wel goed dat je erachter bent gekomen dat het aan de gulzigheid lag!

Overigens draait Muppet tegenwoordig net zo makkelijk van rug naar buik als van buik naar rug, en begint ze ook te tijgeren. Ze vindt er alleen niets meer aan; ze wilt verticaal! Het allerliefst wil ze dat ik haar vasthou zodat zij rond kan stappen. Schaterend wiebelwaggelt ze dan achter haar broer en zus aan. Dat ze ondertussen op haar eigen tenen staat kan haar niet deren,
Wat wilde ik nou toch typen?
Allemachtig, wat een lap tekst...
Hoera! Ze leve nog

Schaap, ik hoop ook dat je calma speen werkt. Die Aventflesjes - ik had een hele rits van mijn zus gekregen en verder heb ik er een aantal bij mijn kolf gekregen, bij de Etos met die zegeltjes en ik heb er maar 2 echt gekocht. Dan valt het wel mee. Gelukkig neemt ze die goed... Hoewel ik ook wel heb gekeken naar de Calma hoor. Ben benieuwd wat Schaapje ervan denkt!

Mims, maar op een paar dagen na is Muppet toch ook een half jaar? Dan mag ze toch brood Wel leuk dat ze zo enthousiast alles opsnoept! Enne... liggen is voor baby's..

Over dat halve jaar gesproken. Gaan ze dan uit van 26 weken of 6 maanden? Beetje gek, maar dat zat ik me gisteren in ene te bedenken. Niet dat die ene week veel uit maakt..@-(

Luas, ik ben ook wel benieuwd naar je dieetapp. Nu leliebabybolletje meer gaat eten dan alleen mijn reserves wil ik mijn hoeveelheden weer terugschroeven naar 'normaal'. Maar een beetje inzicht zal daarbij wel fijn zijn

Wat een prutweer vandaag. Hier kunnen we toch niets mee beginnen. Blegh!
Sorry, dat weer is onze schuld. Wij hebben gisteren een BBQ gekocht... Dat is natuurlijk vragen om regen, zucht.
He he eindelijk even rust. Rougefils heeft nogal wat aandacht nodig op het moment. Hij ligt nu lekker te slapen.

Gisteravond een keer niet op de bank doorgebracht maar in een restaurant en het theater met een aantal collega's, dus toen had ik even geen tjid om te forummen...

Heerlijke avond gehad!

Mims, wij hebben gisteren ook broodkorstje gegeven, vond hij niet heel erg interessant. Vandaag weer.

Sprongetje is bijna voorbij!

Schaap, joehoe begonnen met bijvoeding! Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat. Wij gaan morgen meloen introduceren. Banaan en peer is op. Kunnen wij ook smullen van de meloen! hahaha

Zo, tijd voor lunch.. Ik heb mijn baantjes zwemmen er alweer op zitten. Eens kijken wat de middag ons gaat brengen, het is in ieder geval ^**)&(* weer!
Ik ben de laatste he? Met bijvoeden? Of is Mijntje ook nog niet begonnen? Weet het niet goed meer...

De courgette ging vanmiddag fantastisch Het was een mooi nieuw begin, gisteren vergeet ik gewoon Hij vond het leuk, lekker sabbelen, veel kliederen. En hij werd zelfs enthousiast toen ik hem een nieuw stukje aanrijkte! Het eindigde met pre-puberaal gedrag door het bakje op de grond te gooien en op het blad te slaan Had hem trouwens in de kinderstoel, hij zit er goed in! En lekker rechtop. Bevalt wel, hij vond het super. Voor herhaling vatbaar dus. Heb 2 bakjes met ieder nog 2 plakjes courgette in de vriezer, dus komende 2 dagen zitten we nog goed.

Wij hebben vanavond trainen in een buitenbad...... Waar het vorige week zo mooi was zitten we nu serieus te overwegen om toch maar op het droge te blijven vanavond. Oh ships, krijg net een mail dat we toch gaan zwemmen. Zo jammer...

We wilden trouwens hier thuis met zijn 3tjes ook nog even een wandeling maken. Maar schaapje was na het courgette-festijn zo moe dat ik hem eerst in bed heb gelegd. Hij heeft vanmorgen al 3 uur geslapen dus ik verwachtte niet dat hij zijn middagdutje erg lang zou maken... maar ondertussen is het al 3 uur. Dat gaat em niet echt meer worden dan vrees ik... pff....

Lelie, ik denk dat 6 maanden gewoon 6 maanden is... aangezien een jaar ook niet exact 52 weken heeft. Je kan wel in dagen gaan tellen maar dan wordt het wel heel ingewikkeld! En trouwens.... voor schaapje is 26 weken aankomende woensdag. En donderdag is het de 7de, dus 6 maanden. Scheelt 1 dag

Muppet ook al zo spokerig. Schaapje heeft sinds een week weer moeite met inslapen. Gelukkig blijven de 5 voedingen per nacht hier dan weer uit. Sterkte meis! Hopelijk slaapt muppet snel weer door!!
Broodkorstje was vandaag wel interessant en lekker! Bijna op!

Tijdens onze zit oefeningen vanmiddag (hij pakt mijn handen en gaat zitten), ging Rougefils zomaar van zitten naar staan! En hij begon heel enthousiast te springen! Die had ik even niet aan zien komen.

Oh ja.. is hier ook. Rougefils is donderdag 26 weken en vrijdag 6 maanden...

En.. Rougefils heeft gisteren een buurjongetje gekregen! Buurvrouw is bevallen!

Brrr. Schaap, buiten zwemmen.. Rougefils en ik gaan zo nog wel even naar buiten, ben de aspergesaus voor vriend vergeten...
Hoera! De vakantie is éíndélíjk geboekt! Twee weken Griekenland. Heerlijk! Leliebabybolletje zal dan 6,5 maand zijn.

Leuk, Rouge, een buurjongetje! Gefeliciteerd!

Fijn dat Schaapje zijn tweede eerste keer rapley'en zo goed ging!
Hihi we hebben wel wat valse starten gehad hè? Eerst een streepjescode, toen een mislukte rapley

Vanavond was koooouuuuuuuuuuuuuuuud!!!!!!!!!!!! Wie gaat er dan ook zwemmen in de regen, in een buitenbad, op eerste kerstdag? Althans, qua temperatuur dan. Bleek even warm ehhh koud! Nou ja, ik leef nog en na de verwarming in de auto op 27 graden, stoelverwarming aan, kop thee thuis en een heul dikke deken ben ik er wel weer redelijk bovenop

Net gekolft. Huis is een puinhoop. Maar ik ben kapot. Morgen eerst maar werken, zien we daarna wel of we die troep hier weggewerkt krijgen.

Griekenland, heerlijk!!

En Rougefils heeft staan ontdekt
Kreun...

Mochten jullie een gillende furie horen... Dat is Muppet.

Ze is al twee uur lang aan het krijsen, op volle sterkte zodat onze trommelvliezen er zeer van doen. Meisjeklein wil niet slapen. Als in; echt niet!

Brananas is haar nu aan het schommelen in de maxicosy, maar haar ogen zijn als schoteltjes zo groot. Ze is wel even stil, dat wel.

Pffff, ik ben gebroken. Vrijworstelen met een baby is nogal topsport.

Oh, ze begon zware oogjes te krijgen, dus het volume gaat weer aan.

Het is een schatje, hoor, die dochter van mij... Maar dat temperament, oeioeioei.

~sorry voor de klaagzang~
~fluistert~

Ze slaapt!

Voor het eerst vanavond.

Hopelijk maakt ze er na dit spektakel een goede nacht van!

~kruipt zachtjes onder de lakens en valt uitgeput in slaap~
Nee, dus.

Dat slapen duurde nog geen half uur, toen was het weer mis.

Geen idee wat er was, ze was woedend, paniekerig, ontroostbaar, overstuur. Horizontaal, verticaal, in onze armen, los, rondlopen, stilzitten, donker, licht... Niets was goed.

Uiteindelijk heb ik haar na tweeën een zetpil gegeven en een kwartier later viel ze uitgeput in slaap.

Maar ja, omdat ik dus geen idee had wat er was, zat ik er dus half wakend naast. Ze was zo moe dat ze de hele nacht in dezelfde houding is blijven liggen, tot half zeven vanmorgen (toen draaide ze zich met een diepe zucht op haar andere zij, :-) ) dus ik heb regelmatig gecontroleerd of ze nog wel ademde, bloos...

Nu dus gebroken, maar klaar vooreen werkdag. Muppet gaat mee, ben benieuwd wat voor feestje dat wordt. In ieder geval een kort feestje, want we gaan vanavond naar het Dolfinarium. Het is Dreamnight vanavond, dan openen verschillende pretparken en dierentuinen hun deuren speciaal voor kinderen met een handicap of ziekte. Het Dolfinarium heeft onderandere kinderen zoals Mopsey uitgenodigd. Zin in! Als ik tenminste wakker kan blijven.
Ah Mims... Wat een nacht! Als je Mopsey vanavond ziet glunderen, blijf je vast wel wakker... Als ik vandaag dus de hele dag in het centrum ga wandelen, heb ik een kansje dat ik je spot? Buiten is het toch pisweer.. (mag ik dat zo zeggen?) dus overdekt wandelen zou een uitkomst kunnen bieden.

Jammer dat er op mijn to do list hele andere dingen staan...

Schaap! Brrrrrr! Ben je alweer helemaal doorgewarmd?

Hier wederom weer een prima nacht. Dat sprongetje lijkt gelukkig nog ver weg - houden zo! Ik word weer helemaal mezelf zo
Mijn god Mims, ik heb Muppet gehoord gisteravond. Heb jij Rougefils ook gehoord? Dat gekrijs was lang geleden zeg...

Zouden ze zo het 26 weken sprongetje afgesloten hebben? Of hing er iets anders in de lucht?

De nacht was wel redelijk, wat gespook rond 5.00 en om 6.00.

Dikke voor jullie daar.

Lelie, wat lekker van je nacht!! Goed zeg! Go Leliebabybolletje Go!

Meloen is hier trouwens een grote hit! Rougefils vond het heerlijk!

Ik ga hem snel een flesje geven, want volgens mij valt hij in slaap in de box en dat is niet de bedoeling! Na het flesje slapen in bed!!!
Even snel hoor, zit te wachten bij de tandarts.

Mijn app heet 'calorie teller'. Erg uitgebreid en handig in gebruik. Voor voedselinname en activiteiten invoer. Afgelopen week drie keer 20 min hard gelopen en al 1 kilo er af!! Jeej!

Butt nacht gehad. Sliep om half 1 en muba was al wakker om 4 uur, ik dus ook.
Wat een boel onrustige slapers op dit moment! Ik moet zeggen dat Minimijn nu wel weer meevalt. Als we tenminste de vooravond niet meetellen. Ik heb de strijd wat betreft het slapen tussen 19 en 23 uur opgegeven. Ik was op een gegeven moment de hele avond bezig met heen en weer lopen (ook heel goed voor de lijn dat traplopen ) . Zodra je aan aan haar bed staat is ze stil, maar ze wil gewoon NIET alleen boven liggen. Ik heb haar vorige week een keer laten huilen, maar dat einidgde in zo'n enorm drama. Dat doen we dus niet meer.

Nu leg ik haar zodra het gedonder begint in de box. Vanuit opvoedkundig oogpunt vast enorm onverantwoord, maar het werkt wel. Ze is meteen rustig, gaat wat met een doekje zitten friemelen en valt in slaap. Voor beide partijen is dit een stuk relaxter. Als wij zelf naar bed gaan nemen we haar mee, voed ik haar en leg haar in bed. Afgelopen nachten sliep ze met 1 voeding rond 5/6 uur door. Hebben jullie geen last van dit soort gedoe?

Lelie, is Leliebabybolletje weer helemaal beter? Hier ook een snipverkouden Minimijn (alweer!). Bleek gezichtje, rood omrande traaonoogjes en een rood neusje, elke 5 minuten een nies met veel snot, een ademhaling waar ik het zelf benauwd van krijg, maar toch heel vrolijk

Trouwens Lelie als je de verhalen van de rest leest, staat ons nog wat te wachten met het volgende sprongetje...

Schaap, je bent nog niet de laatste hoor qua bijvoeding. Minimijn was gisteren 5 maanden, dus ik wil nog een maandje doorgaan met alleen borstvoeding. Ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen! En hoe doet Schaapje het met de Calmaspeen? Bij de Medela Freestyle zat ook een Calmaspeen. In het begin dronk Minimijn daar erg goed mee, maar sinds ze op het kdv zit weigert ze die speen! Ik heb het idee dat ze hem daar niet gebruikt hebben en dat Minimijn een makkelijkere speen gekregen heeft en nu denkt "bekijk het maar met je calmaspeen!".

Thuis vond ik toen nog een Aventflesje nieuw in doos (ergens gratis gekregen) en dat werkt wel erg goed. Maar ik kwam er afgelopen weekend achter dat de speen die daarop zit maar 1 gaatje heeft en dus voor pasgeboren baby's is. Nog knap hoe snel Minimijn die fles leeg lurkt! Ik twijfel nu een beetje of ik er een nieuwe speen op moet zetten. Het valt me wel op dat ze op het kdv een fles van 180 cc makkelijk op krijgt, terwijl ze thuis bij papa 130 cc genoeg vindt. Dat heeft dan denk ik toch te maken met die zuigbehoefte die op een gegeven moment bevredigd is.

Mims, ik ben benieuwd hoe je dag is en hoe Muppet zich vandaag houdt. En veel plezier vanavond! Die dolfijnenshow in het Dolfinarium vind ik zelf altijd zo ontroerend mooi!

Rouge! Wat gaat Rougefils snel met dat staan!
Mijn, zeeen van herkenning hoor! Hier hebben we ook een aantal keer gehad dat schaap niet wilde slapen 's avonds. Ook nu weer trouwens. En dan laten we hem ook niet brullen. Wat we nu wel proberen (vooral vriendlief is er voorstander van) is 20 minuutjes max laten liggen en elke 5 minuten naast zijn bed staan. Soms werkt het, maar, zeker als ik er ben, lukt het niet en eindigt schaap op schoot voor de tv. Een half uurtje later gaat hij dan wel rustig slapen. Prima. Wat wij ook merken nu, is dat schaap rustiger in bed is als zijn deur op een kier staat en het licht op de overloop aan blijft. Dan heeft hij net wat licht om zijn poppetje te zien en gaat hij daarmee friemelen. Uiteindelijk valt hij dan wel in slaap.

Maar over opvoedkundige correctheid zou ik me nog niet zo druk maken als ik jou was. Met 5 maanden is daar echt nog niet veel sprake van hoor. Die kleintjes hebben (denk ik) gewoon hun momenten dat ze mama heel hard heel dichtbij nodig hebben. Opgroeien is ook niet niks natuurlijk! Bovendien denk ik altijd maar; als je in ieders behoeften kan voorzien, waarom dan niet doen?? Als je een manier vindt die voor zowel uk als voor papa en mama werkt, dan is dat toch prima? Geeft veel rust in huis

Wat die flesjes betreft, gisteren heeft schaap eerst een paar minuutjes moeilijk gedaan met de calma, maar daarna dronk hij alsnog in 5 minuten de fles leeg. Dus of dat nou het gewenste effect heeft weet ik niet. Heb mijn schoonmoeder vandaag de opdracht gegeven om zowel de avent als de calma te gebruiken en kijken wat beter werkt. Ik heb ook nog steeds de pas-geboren-speen erop zitten. Ook bij de medela's trouwens. Maar is het niet zo dat er voor een hogere leeftijd alleen meer gaatjes in de spenen zitten? Want dat is nu juist iets wat dús niet werkt lijkt me! Gaat schaapje nog sneller drinken.... weet niet of dit met de flesvoeders anders is? Dames? Hoe doen jullie dat met die spenen?

Mims, wat een ellende... sterkte vandaag. Als je nog leeft... En veel plezier vanavond!! Wat een leuk initiatief!!

Luaska ook al geen denderende nacht dus. Bij Rouge alweer iets beter. Hier is het vooral 's avonds even lastig. Tussen 19 en 21. Maar als schaapje slaapt gaat het wel ok. Vannacht om 3 uur, maar ik liep de kamer in en dacht gelijk; hij heeft het koud! Geen idee waar dat vandaan kwam, en of het echt zo is. Maar het schoot gelijk door me heen toen ik hem zag... hebben jullie dat ook wel eens? Ik heb toen ik hem terug legde maar een extra dekentje over hem heen gelegd.

Lelie, ik ben weer warm! Duurde wel de rest van de avond, dat dan weer wel Mims al gespot?
Nee, ik ben thuis aan de slag. Administratie en dat soort dingen... Zoals ik al zei, mijn to-do-list bevat andere activiteiten dan rondwandelen in het winkelcentrum... Het ruimt in ieder geval wel flink op!

Hier trouwens ook onrustige avonden hoor. Net als bij Schaap kan het dan heel goed helpen om leliebabybolletje mee naar beneden te nemen en een half uurtje later pikt ze het wel als ze naar bed gebracht wordt.

Oh, hier ook alleen maar pasgeboren spenen hoor, op die flessen. Voor zover ik weet komen er inderdaad alleen maar gaatjes bij. Nou, laat leliebabybolletje maar werken - straks wordt ze lui en wilt ze de borst niet meer. Te veel werk (net als rollen te veel werk is).

Oh, mijn.. Ik geniet ook even van iedere goede nacht. Er zullen vast weer beroerdere aankomen volgens de app moeten we er deze week aan beginnen... Hopelijk wacht leliebolletje nog even.

Ik heb het ook wel eens hoor Schaap, dat ik denk: he... En dan pak ik inderdaad ook een extra dekentje

Luas, ik vind je stoer! Hardlopen!

Ik heb het na 6 weken geprobeerd op te pakken, maar dat hield ik niet langer dan 3 weken vol. Nu staat het voornemen om morgenochtend (volgens het weerbericht was dinsdag de mooiste dag) vroeg een rondje te lopen. Wel even met de houvast van een loopschema. Eerst maar eens 2 dagen per week. Kan ik later wel weer uitbouwen naar 3 keer per week.

Het scheelt ook dat leliebabybolletje niet meer zo slap is. Nu kan ze wel tegen een stootje (hobbeltje). Nu moet het toch makkelijker gaan als lelieman er niet is...

Ehhh en die app is van fatsecret? Die heb ik nu maar uit de store getrokken. Hij is nu al leuk, maar dat komt omdat ik het leuk vind om barcodes te scannen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven