Werk & Studie alle pijlers

loonstrook vervalsen?

03-06-2012 09:13 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de sollicitatieprocedure een beetje de verkeerde woorden gebruikt. Ik heb gezegd een x bedrag te hebben verdient en hier gaan ze nu in mee. Maar nu heb ik een probleem dat ik mijn loonstrook moet laten zien. Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ja, dat is dan mooi stom......en hoe had je je loonstrook willen vervalsen dan? Zelf eentje typen??
Heb je gelogen?
.

Wat ontzettend dom.
tja....

ik zou in de eerste instantie niet gelogen hebben.
"een beetje de verkeerde woorden gebruikt" ..

Je bedoelt dat je gelogen hebt?! Dom hoor. Vervalsen lijkt me bijzonder onverstandig en is ook nog eens strafbaar - gewoon ordinaire fraude dus. Tip voor de volgende keer: meld dat je je huidige salaris niet relevant vindt en dat je wil praten over een reëel salaris voor de functie waar je op solliciteert. Maar ja.. te laat.
Eerlijk zijn?

Een loonstrook vervals je niet zomaar... verandert je salaris, dan veranderen je heffingen. Je hebt het niet slim aangepakt dus. Je had moeten aangeven dat je een bepaald bedrag wilt verdienen omdat je wel een stap wilt maken bij de overstap naar je nieuwe baan. Niet keihard liegen.

Wie zijn billen brandt.....
Met een beetje leuk photoshoppen moet het te doen zijn.
Ik hoop dat je je in bruto/netto hebt vergist. Want dan zou ik gewoon bellen en zeggen dat je een stomme fout hebt gemaakt die je je ineens realiseert.

Bij elke andere (bewuste) fout zou ik bellen dat ik van de baan af zie.

Geen loonstrookvervalsen, niks!
Aangeven dat je geen loonstrook gaat tonen. Je zult dan waarschijnlijk niet aangenomen worden, maar dat is esdb en een les voor het leven.
quote:Suze02 schreef op 03 juni 2012 @ 09:16:

Met een beetje leuk photoshoppen moet het te doen zijn.Echt waar?!? Zou jij dat doen? En vervolgens een misdrijf plegen?
Hmm, eerst liegen en dan je schuldig maken in valsheid in geschriften??

Ik zou er niet voor kiezen.

Wees voortaan gewoon eerlijk, je maakt het jezelf onnodig moeilijk op deze manier.

Domoor!
Ik vind dat je juist goed onderhandeld hebt!! Petje af. Je hoeft hun niets te laten zien, hebben ze namelijk helemaal geen recht op. Je hebt nu dus alleen een probleem als je toegezegd hebt de loonstrook aan te leveren. En dat vermoeden heb ik wel...

Succes!
quote:tassie22 schreef op 03 juni 2012 @ 09:20:

[...]

Echt waar?!? Zou jij dat doen? En vervolgens een misdrijf plegen? Volgens mij was het sarcastisch bedoeld....
quote:Tuorrebout schreef op 03 juni 2012 @ 09:22:

[...]

Volgens mij was het sarcastisch bedoeld....Ik hoop het!
quote:ameliemelo schreef op 03 juni 2012 @ 09:22:

Ik vind dat je juist goed onderhandeld hebt!! Petje af. Je hoeft hun niets te laten zien, hebben ze namelijk helemaal geen recht op. Je hebt nu dus alleen een probleem als je toegezegd hebt de loonstrook aan te leveren. En dat vermoeden heb ik wel...

Succes!Goed onderhandelen is iets anders dan liegen.
Ik zou ten eerste niet mijn huidige salaris hebben genoemd (gaat ze niets aan), en er al helemaal niet over gelogen hebben, maar goed dat station is gepasseerd.

Ik zou zeker geen loonstrook vervalsen. Je werkt je hoe langer hoe meer in de shit, want dat gaat niet goed komen. Als het mogelijk is om met een verhaal weg te komen dat je bruto per ongeluk voor netto hebt gehouden dan zou ik dat proberen, maar als dat geen optie is, dan zou ik aangeven dat ik geen loonstrook overleg. En dan idd maar afwachten wat hun reactie is.

Edit: was in de foute veronderstelling dat je al had toegezegd je loonstrook te laten zien.
vervalsen is een rede voor ontslag, mocht je worden aangenomen.
Wat achterlijk van dat bedrijf.

Wat maakt het nou uit wat je eerst verdiende.

Blijkbaar vinden ze dat je dit salaris waard bent. Wat maakt het dan uit wat er op je vorige loonstrook stond?

Dat zou ik ook vertellen en m'n loonstrook thuis laten.

Of gaan ze ook de loonstrook laten zien van de persoon die voor jou die positie heeft gehad?

Het gaat ze geen ene mallemoer aan wat je eerst verdiende, dat is prive.
Hoe dom kun je zijn...

Dit zou wel eens een reden kunnen zijn om je niet aan te nemen.
quote:StabiloBoss schreef op 03 juni 2012 @ 09:29:

Wat achterlijk van dat bedrijf.

Wat maakt het nou uit wat je eerst verdiende.

Blijkbaar vinden ze dat je dit salaris waard bent. Wat maakt het dan uit wat er op je vorige loonstrook stond?

Dat zou ik ook vertellen en m'n loonstrook thuis laten.

Of gaan ze ook de loonstrook laten zien van de persoon die voor jou die positie heeft gehad?

Het gaat ze geen ene mallemoer aan wat je eerst verdiende, dat is prive.Dat is ook zo, maar dat station is natuurlijk al lang gepasseerd. Het bedrijf is niet achterlijk; TO is zelf nou niet bepaald slim bezig geweest.
Waarom moet je een loonstrook laten zien?

Waarom geef je niet aan, het dat het een indicatie is en dat je gezien je opgedane ervaring (aanvullende cursussen, interessante projecten, etc) bijvoorkeur iets meer wil verdienen dan bij je vorige werkgever.

Is het verschil erg groot?

Zo nee dan kun je met bovengenoemde verklaring alsnog een loonstrook laten zien. Bedenk zij willen ook een goede kandidaat en dit is slechts een misverstand. Soms moet je een beetje bluffen.

Pleeg in ieder geval geen fraude.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je hoeft geen loonstrook te laten zien, wat is dat nou voor onzin. Ze hebben een bepaald budget voor een bepaalde functie en daar past jouw salariswens wel of niet in. Ik zou aangeven dat je het bij nader inzien toch erg ongebruikelijk vindt om een salarisstrook te moeten overleggen en vragen waarom dit is. Als ze erbij blijven zou ik openkaart spelen. Je kan toch uitleggen dat je graag meer wil verdienen dan in je huidige baan en dat je het onderhandelen over je salaris lastig vindt/geen routine is.
Loonstrook is prive,

Als jij het niet wil laten zien is dat jou goed recht.

*Ik heb het ook wel eens gevraagd aan een sollicitant die een behoorlijk hoog salaris vroeg, die nam het gewoon mee en idd hij kreeg dat salaris betaald. *
Typ-ex kan ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven