Half jaar niets te doen...
vrijdag 1 juni 2012 om 23:09
Ivm omstandigheden die ik liever niet vertel loop ik waarschijnlijk een half jaar studievertraging op. Dit betekent dat ik de eerste helft van het komende studiejaar niets te doen heb. Ik heb wel een bijbaan, maar heb geen mogelijkheden om fulltime daar te werken. Het is niet zeker of ik studie vertraging oploop en dat wil ik ook echt niet. Ik kan geen minor van mijn studie volgen omdat mijn studie nieuw is en de minors pas in februari beginnen. Ik zou misschien wel een minor aan een andere school kunnen volgen. Mijn vraag is, wat zouden jullie gaan doen in mijn geval? Reizen, fulltime werken oid?
zaterdag 2 juni 2012 om 15:54
Ik zou gaan reizen of een half jaartje in een buitenlandse stad gaan wonen, maar ik weet niet of dat je leuk lijkt en of je er het geld voor hebt. Het hoeft niet duur te zijn, maar je hebt wel een beetje spaargeld nodig.
Anders een stage doen met iets dat met je opleiding te maken heeft? Je kunt vaak ook vakken aan je eigen school bij andere faculteiten volgen, hoeft niet per se in minor-vorm (dit ligt natuurlijk aan de opleiding).
Ik weet dat de regels veel strengen zijn geworden, maar is een half jaar vertraging een groot probleem? Dat hoeft toch nog geen geld te gaan kosten? In dat geval zou ik me er ook niet zo druk om maken.
Anders een stage doen met iets dat met je opleiding te maken heeft? Je kunt vaak ook vakken aan je eigen school bij andere faculteiten volgen, hoeft niet per se in minor-vorm (dit ligt natuurlijk aan de opleiding).
Ik weet dat de regels veel strengen zijn geworden, maar is een half jaar vertraging een groot probleem? Dat hoeft toch nog geen geld te gaan kosten? In dat geval zou ik me er ook niet zo druk om maken.
zaterdag 2 juni 2012 om 16:05
ik heb zelf straks ook een half jaar niks, omdat ik pas in januari ben ingedeeld voor mijn master (co-schappen...daar heb je nog al eens wachttijden). Ik ga dat half jaar wat werken (en in de zomervakantie ook al), en sparen hiermee voor een mooie reis voordat ik begin met mijn master. Verder ga ik ook wat cursussen doen/vrijwilligerswerk en aan mijn onzekerheid werken haha.