Werk & Studie alle pijlers

Half jaar niets te doen...

01-06-2012 23:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm omstandigheden die ik liever niet vertel loop ik waarschijnlijk een half jaar studievertraging op. Dit betekent dat ik de eerste helft van het komende studiejaar niets te doen heb. Ik heb wel een bijbaan, maar heb geen mogelijkheden om fulltime daar te werken. Het is niet zeker of ik studie vertraging oploop en dat wil ik ook echt niet. Ik kan geen minor van mijn studie volgen omdat mijn studie nieuw is en de minors pas in februari beginnen. Ik zou misschien wel een minor aan een andere school kunnen volgen. Mijn vraag is, wat zouden jullie gaan doen in mijn geval? Reizen, fulltime werken oid?
Oeps, moet zijn half jaar in de titel O_O forum mobiel...
Ik zou proberen aan de oorzaak van de vertraging te werken, kan dat niet?
full time werken, verdiende geld zo veel mogelijk sparen.
Werken en vooruit studeren?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ben er op het moment hard mee bezig om geen vertraging op te lopen maar ben bang dat het niet gaat lukken
Reizen of full time werken.
Ik zou naast mijn bijbaan wat leuke keuzevakken volgen en ergens vrijwilliger worden, bijvoorbeeld bij het oranjefonds.
Een uitzend baantje erbij, in zomer van de zon genieten en leuke dingen doen. Hobby, vrijwilligers werk, ...etc
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
als je minor in het 2e semester begint, zijn dat toch x studiepunten die je per jaar aan je minor mag besteden? of ben ik nu gek? dan heb je toch vakken in het eerste semester?
als je extra gaat werken wel oppassen dat je niet teveel verdiend want dan kun je al je stufi terugbetalen.
Werken, extra vak(ken) andere studie volgen, talencursus, vrienden/familie bezoeken die wat verder weg wonen. Een beetje genieten na die drukke tijd. Die lange reis maken.
Reizen.

Of werken in het buitenland. Of een andere taal leren in een ander land.
Ik zou gaan reizen of een half jaartje in een buitenlandse stad gaan wonen, maar ik weet niet of dat je leuk lijkt en of je er het geld voor hebt. Het hoeft niet duur te zijn, maar je hebt wel een beetje spaargeld nodig.

Anders een stage doen met iets dat met je opleiding te maken heeft? Je kunt vaak ook vakken aan je eigen school bij andere faculteiten volgen, hoeft niet per se in minor-vorm (dit ligt natuurlijk aan de opleiding).

Ik weet dat de regels veel strengen zijn geworden, maar is een half jaar vertraging een groot probleem? Dat hoeft toch nog geen geld te gaan kosten? In dat geval zou ik me er ook niet zo druk om maken.
Gewoon je bijbaan houden als je daarvan kan rondkomen, en een leuke cursus of vrijwilligerswerk (evt. in het buitenland). Ik heb vorig jaar een maand vrijwilligerswerk gedaan in een yoga retreat centrum in Zweden, was superleuk!!
ik heb zelf straks ook een half jaar niks, omdat ik pas in januari ben ingedeeld voor mijn master (co-schappen...daar heb je nog al eens wachttijden). Ik ga dat half jaar wat werken (en in de zomervakantie ook al), en sparen hiermee voor een mooie reis voordat ik begin met mijn master. Verder ga ik ook wat cursussen doen/vrijwilligerswerk en aan mijn onzekerheid werken haha.
Wauw, ik zou lekker naar Afrika of Sri Lanka gaan voor vrijwilligerswerk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven