Ik haat de was doen!!

03-06-2012 14:00 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik HAAT dus de was doen elke week. Ik vind het echt verschrikkelijk om iedere keer de was te sorteren op kleur, alle spul uit de zakken te halen, al die porties te wassen, ophangen en daarna ook nog eens opvouwen en opbergen. Ik ben er gewoon 2 dagen mee bezig!

Sorry, er zijn honderden ergere problemen in de wereld, maar ik moest mijn frustraties even kwijt. Heeft er iemand misschien tips voor mij om dit rotklus leuker te maken??? Alvast bedankt.
De wasmachine draait hier nu en ik bedenk me net dat het wasrek dat normaal op zolder staat nu in de achtertuin in de regen staat. Omdat ik met het mooie weer zo nodig buiten wilde drogen... Pffff, nu moet ik met een druipend wasrek het hele huis door en 2 trappen op. Shit zeg.

Ik dacht er over om bij Ikea deze te kopen:

bak

Zijn er hier mensen die deze hebben? Is het handig? En hoe veel heb je er dan? Je kan ze stapelen.

eentje voor bont 60 graden, eentje voor donker, eentje voor licht, eentje voor wit, eentje voor wit 60 graden? Of nog meer?? Aaaah!! We hebben er wel plek voor. Ik heb denk ik liever meer kleine bakken want anders stapelt het ook zo op en dan hebben we weer 3 volle wasmanden wat na sorteren 7 wassen blijken te zijn.
Ik vind wassen en strijken leuk. Ja erg he, maar ik vind het heerlijk. Ik heb dan weer een enorme hekel aan koken. Snap niet dat men daar massaal zo opgewonden van wordt.
Wat ook helpt is lekker wasmiddel en lekkere wasverzachter. Heerlijk als het hele huis lekker ruikt omdat er 4 wassen op zolder hangen en er eentje in de droger zit. Maar daarna... Alles wegvouwen. Ooooooh...
Ik stop het in de machine, juiste programma en temperatuur. En sorteren doe ik ook, geen ruimte voor meerdere wasmanden helaas. Hij haalt wel zakken e.d. leeg uiteraard. Vriend haalt het eruit, hangt het op en vouwt het op en legt terug in de kast.

Veel werk is het voor twee mensen niet, maar toch jagen wij er ook wel wat wasjes per weekend erdoor.
ik vind het ook niet erg, ondanks dat we met z'n vieren zijn en er door veel sporten, flink gewassen wordt elke week.

Ik heb 4 wasmanden (lang leve ikea) waar iedereen zijn eigen was in gooit:

- witte was

- kookwas (theedoeken, vaatdoekjes, zakdoeken etc). dit is een kleine bak

- donkere/zwarte was

- overige was

Zo gauw een mand vol is, gooi ik het in de machine. Niets uitzoekerij, hooguit in de gaten houden dat er geen kleur-afgevende kleding gemengd wordt zoals nieuwe shirts. Daarnaast soms wat in een waszakje doen maar die liggen naast de manden.

drogen gaat grotendeels in de droger, verder op hangertjes.

Strijken valt dan ook wel mee. het vervelendste vind ik het strijken maar ik heb de plank beneden. Leuke serie/film op de televisie en dan strijk ik zo de was weg. Liefst wel een serie waar je niet je fulltime aandacht bij nodig hebt
The past may be in tatters
But today is all that matters
quote:yasuko schreef op 03 juni 2012 @ 14:46:

[...]

Inderdaad. Vooral na de vakantie, zo'n grote berg wegwerken, heerlijk!Ik doe niet in één keer de strijk. Ik hang en leg alles in de kast en strijk elke dag hetgeen ik aan wil. Ik kan me voorstellen dat dat met een gezin niet te doen is, maar ik ben alleen en het bevalt me prima.
Jeetje Leentjeb, 8 personen en dan bij elke was bijhouden hoelang het in de droger zit en vervolgens uithangen?

Dat gaat mij dus echt niet lukken, heb ik niet eens genoeg ruimte voor, om alles op te hangen. Totaal geen zin in ook. Bij mij is de was op zolder, trouwens, dus moet er ook echt voor naar boven.

Vraag me dan wel af of je ook nog werkt?
Later is nu
Hier doet MusjeMan de was, als ik het doe is het leed niet te overzien ;). Ik heb ook een ontiegelijke hekel aan strijken, dus

Shirts en truien hang ik zoveel mogelijk te drogen aan een kleerhangers zodat het als het droog is zo de kast in kan in veel gevallen.
Ik vind het altijd een triompf dat bepaalde vlekken er zo mooi uit zijn gegaan. Grasvlekken op een witte broek enzo. Dan denk ik; wat kan ik goed wassen!
quote:sugarmiss schreef op 03 juni 2012 @ 14:45:

[...]

en vooral werkt het net zo makkelijk en goed als het er uit ziet?Bij checkpoint hebben ze het dus gemaakt van een oude doos en het werkte perfect Misschien kun je die aflevering opzoeken op Zapp
Later is nu
quote:liubi schreef op 03 juni 2012 @ 14:49:

Ik vind het altijd een triompf dat bepaalde vlekken er zo mooi uit zijn gegaan. Grasvlekken op een witte broek enzo. Dan denk ik; wat kan ik goed wassen! Ik kijk ook altijd trots naar de wapperende was. Af en toe lijk ik wel zo'n huisvrouw uit zo'n ouderwetse OMO reclame.
Bij de eerste had ik een kraamhulp die wassen gewéldig vond. Heb een foto van de kast gemaakt. Zo vol is de kast nog nooit geweest, hij puilde helemaal uit. Alle wasmanden waren leeg. Dat is mij nog nooit gelukt.
quote:Supersoulfighter schreef op 03 juni 2012 @ 14:19:

Ik zou lekker alleen je eigen was doen als hij zo irritant half vervrommelt en met allemaal shit in de zakken z'n was in de mand pleurt. Doe jij altijd de was, of hij ook wel eens?Ik doe altijd de was. Hij werkt fulltime en ik werk niet. Bovendien heeft hij wel eens mijn jurken laten krimpen in de was. Dat wil ik niet weer hebben. Het is verder een heel lief mannetje hoor. Toen ik nog werkte, kookte hij altijd voor ons.
Ik heb trouwens niet echt een witte was. Wel licht, donker (zwart/blauw) verschillende kleuren, rood en beddegoed.

Die geurende wasmiddelen en wasverzachters vind ik dus echt helemaal niets. Ben er ook allergisch voor, maar als anderen kleren aanhebben, die er echt sterk naar ruiken, vind ik dat vies.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 03 juni 2012 @ 14:49:

[...]

Bij checkpoint hebben ze het dus gemaakt van een oude doos en het werkte perfect Misschien kun je die aflevering opzoeken op Zapp

Er is een nog gemakkelijker manier voor shirtjes.

http://www.youtube.com/watch?v=8PKVLRWrRw0
quote:lucianne schreef op 03 juni 2012 @ 14:32:

hahaha de laatste keer dat mijn man de was deed had hij twee mooie bloesjes van mij bij elkaar ingedaan, de een had allemaal gekleurde glittertjes en het andere was een mooie lichtgrijs bloesje met motief, toen het eruit kwam, was het ene bloesje glitterloos, het andere had ineens een bruin motief en alle andere was heeft maanden onder de glitter gezeten, sindsdien doe ik alleen nog maar de was:)Dat voorkom ik door een apart wasmandje te hebben voor mijn tere spul en lingerie. Dat was ik zelf. De rest gaat in de gewone wasmand en vriend doet vaak genoeg de was en zo gaat t altijd goed.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2012 @ 14:54:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=8PKVLRWrRw0haha ik wist direct dat je het over deze had!
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2012 @ 14:54:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=8PKVLRWrRw0Is er iemand die niet die mevrouw is die dat ook kan?
Ik vind de was ook niet leuk maar prijs me gelukkig dat ik niet tot mijn heupen in een ijskoude rivier hoef te staan of met een stok of kei op de keperen broeken van mijn man hoef te hengsten om de was te doen.

Machines doen het werk, daarna vouwen en opruimen, och er valt mee te leven.
"Is er iemand die niet die mevrouw is die dat ook kan? "

is mij nog niet gelukt, maar ik zal het nog eens gaan oefenen, ik wil dat ook wel kunnen, zoals ik nu vouw, kun je net zo goed niet vouwen hahaha
quote:lottekeNL schreef op 03 juni 2012 @ 14:59:

[...]

Is er iemand die niet die mevrouw is die dat ook kan? Ik doe het al jaren zo, sinds ik die dame heb gezien. Het is even oefenen, maar dan heb je ook wat.
Regelmaat in houden inderdaad. Dus elke dag even. Met de geboorte van onze jongste is hier ook een droger gekomen. Ideaal. Mieter er alles in. Expres een waterpompdroger gekocht, die zijn het allerzuinigst, zodat ik 'm wat vaker aan kan zetten.
quote:Cateautje schreef op 03 juni 2012 @ 15:00:

[...]

Ik doe het al jaren zo, sinds ik die dame heb gezien. Het is even oefenen, maar dan heb je ook wat. Echt? Hoe cool! Dan ga ik het ook proberen. Ik vind het reteirritant dat al mijn (man's) shirts zo ongelijk worden.
@Dreamer: Valt wel mee hoor. Gooi net voor het eten de was in de wasmachine, na het eten gooi ik de was in de droger (die ik kan instellen op een bepaald aantal minuten) en na het afruimen klop ik het snel even uit en hang het op. Liggen de kinderen in bed dan ruim ik de was van de vorige dag op.

Ik ben overigens al lang blij dat er wasmachines bestaan en ik het niet op de hand hoef te doen.
Bij ons hangt alles aan hangertjes, dus vouwen hoeft nooit.

Behalve beddengoed en handdoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven